2013-08-27, 14:47
Medlem
-W-s avatar
Sedan några månader tillbaka har jag börjat svettas något helt overkligt mycket. Det är främst över rumpan, ryggen, benen, huvudet och bröstet. Alltså INTE fötter och händer.
Detta kan ske oavsett om jag sitter själv hemma och ser på tv, eller om jag ska gå en promenad på fem minuter till affären, jag blir helt dyngsur, måste byta kalsonger och tröja direkt... Detta har gjort att jag knappt kan/vill träffa mina vänner längre då det är så oerhört pinsamt.

Jag är 26 år man, 192 cm 85 kg, tränar 5 gånger i veckan..Jag har exakt samma matvanor och rutiner i vardagen. Det är INTE hypotyreos då mängden av symptom inte stämmer, min läkare vet inte vad det kan vara och vi har testat blodtryck, kikat ämnesomsättningen m.m... Det beror inte heller på väder eller vad jag har på mig, det är likadant vaaarje dag. Jag är konstant varm men utan feber och sitter jag bredvid någon så börjar jag svettas så att det rinner...Jag har aldrig haft någon social fobi utan är en väldigt social och glad människa annars.

Någon som har en aning om vad det kan här kan vara? Jag går snart helt under härborta..
Citera
2013-08-27, 14:56
Medlem
Du tar inget som helst läkemedel?
Citera
2013-08-27, 15:04
Medlem
toLowerCases avatar
Verker ju verkligen som något är fel. Att uppsöka doktor är det bästa du kan göra.
Citera
2013-08-27, 15:27
Medlem
Cokekillers avatar
Låter nästan som social fobi, men om du nu inte tror det så har jag annars ingen aning..
Citera
2013-08-27, 15:36
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Du tar inget som helst läkemedel?
Inga läkemedel alls.
Citat:
Ursprungligen postat av toLowerCase
Verker ju verkligen som något är fel. Att uppsöka doktor är det bästa du kan göra.
Har redan gjort det och han vet inget än efter två-tre månaders sökande.
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller
Låter nästan som social fobi, men om du nu inte tror det så har jag annars ingen aning..
Har aldrig haft något såntförut är Väldigt social annars och då borde det inte uppstå hemma om man sitter ensam i soffan och glor på tv, mailar eller spelar nåt spel..

:/
Citera
2013-08-27, 16:35
Medlem
Per.G.Olas avatar
Käkar du några kosttillskott? Svettas du på nätterna?
Citera
2013-08-27, 17:15
Medlem
Har stundtals liknande problem men för mig är det endast rumpan, där kan jag bli extremt svettig och behöva byta kallingar.
Citera
2013-08-27, 17:35
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Vet i fan vad det kan vara för dig men Jag svettas alltid tokmycket oavsett om det är värme, träning eller vad det nu kan vara.

Ser rätt roligt ut när man är ute och joggar och det ser ut som man precis kom ur duschen, när man har sex är det dock inte lika kul..
Citera
2013-08-27, 18:03
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Käkar du några kosttillskott? Svettas du på nätterna?
Har käkat proteinpulver bara men läkaren tyckte att vi skulle sluta med det och se om det blev någon skillnad, och nu har det gått 5 veckor sen och ingen skillnad alls, förutom att man har blivit mindre..
Citat:
Ursprungligen postat av Godenborg
Har stundtals liknande problem men för mig är det endast rumpan, där kan jag bli extremt svettig och behöva byta kallingar.
Det är sååå hemskt!
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Vet i fan vad det kan vara för dig men Jag svettas alltid tokmycket oavsett om det är värme, träning eller vad det nu kan vara.

Ser rätt roligt ut när man är ute och joggar och det ser ut som man precis kom ur duschen, när man har sex är det dock inte lika kul..
Jag bryr mig inte när man tränar men när det blir bara man ska handla mjölk på ica, man ska gå fem minuter till bästa polaren eller ja om man sitter nära en tjej som vill bli intim.. Då blir det otroligt pinsamt och jag blir helt dyngsur.. det rinner över henne om jag ligger ovanpå.. Och sex är jag annars otroligt bekväm med.. Och jag blir absolut INTE trött fysisk, känner mig hur pigg och har massor med ork men det bara rinner... Går fan under härborta..
Citera
2013-08-28, 07:52
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -W-
Har käkat proteinpulver bara men läkaren tyckte att vi skulle sluta med det och se om det blev någon skillnad, och nu har det gått 5 veckor sen och ingen skillnad alls, förutom att man har blivit mindre..

Du svarade inte på om du svettas på nätterna.

Har ni kollat blodsockernivåer över tid? Sockerbelastning. Dvs om du är i förstadium till typ 2 diabetes. Har ni testat för non-Hodgkins lymfom? Vill inte måla fan på väggen men att kolla på alla tänkbara orsaker är ju nödvändigt för att genom uteslutningsmetoden sortera fram en diagnos.
Citera
2013-08-28, 09:18
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Du svarade inte på om du svettas på nätterna.

Har ni kollat blodsockernivåer över tid? Sockerbelastning. Dvs om du är i förstadium till typ 2 diabetes. Har ni testat för non-Hodgkins lymfom? Vill inte måla fan på väggen men att kolla på alla tänkbara orsaker är ju nödvändigt för att genom uteslutningsmetoden sortera fram en diagnos.

Sorry missade det, jag svettas ingenting om nätterna..

Har kikat blodsockernivåerna två gånger då var allt normalt, kikat efter diabetes men inget där heller. non-hodkins lymfom har jag inte hört något om, vad är det?

Jaa det känns som att vi har testat det mesta.. :/
Citera
2013-08-28, 14:01
Medlem
-W-s avatar
Pratade precis med läkaren IGEN och han säger att han pratat med några kollegor och vet inte vad det kan vara.. En svettklinik kan inte heller hjälpa då dem fokuserar på fot,hand och armhåls- svett...

Gjorde nyss ett försök att åka till en affär och kika på lite kläder, efter fem minuters gång i centrum så var jag helt fuktig om rygg, rumpa och panna....

Vad fan ska jag göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in