2013-10-28, 18:54
Medlem
pokereves avatar
Thyroidea är kollad eller? Sedan, Feokromocytom kan de börja utreda på VC, Man samlar dygnsurin i en dunk, lukar förjävligt! Har du fått ut provsvar? Vad låg kalium etc på?

mvh
Citera
2013-10-30, 02:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0tt4123
Jag orkade tyvärr inte läsa alla inlägg men tänkte bara nämna två saker som jag inte har sett någon nämna; det är dock bara spekulationer från min sida. Ber om ursäkt om jag upprepar mig!

Hur är det med kosten? Man kanske ska köra en detox? Kroppen kanske vill bli av med något skit och svettas därför extra mycket för att rena? Man kanske skulle prata med en erfaren dietist annars?

Kan det inte vara retningar i nervsystemet? Man kan få alla möjliga konstiga symptom av det beroende på var så kallade subluxationer (störningar i kommunikationen) sitter. En kiropraktor kan hjälpa till med det här!

En kiropraktor ska hålla sig långt borta från de här patienterna. Om en sådan skulle ta betalt för att behandla svettningar så handlar det om rent lurendrejeri. En kiropraktor behandlar rörelseapparaten, eller säger sig göra det i alla fall.
Citera
2013-10-30, 02:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Thyroidea är kollad eller? Sedan, Feokromocytom kan de börja utreda på VC, Man samlar dygnsurin i en dunk, lukar förjävligt! Har du fått ut provsvar? Vad låg kalium etc på?

mvh

tror inte man gör dygnsurin på VC. Brukar göras inneliggande pga svårigheter med följsamhet från patienten. I alla fall på endokrinen i min region.
Citera
2013-10-30, 03:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
tror inte man gör dygnsurin på VC. Brukar göras inneliggande pga svårigheter med följsamhet från patienten. I alla fall på endokrinen i min region.
Sånt kan göras i hemmet med 1-2st "saftdunkar"
Citera
2013-10-30, 15:47
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:

mvh
Ja flera gånger.
Jag har fått göra flera urinsamlingar, fast av någon annledning har dom inte kollat feokromocytom.
Vilket dom borde ha gjort vid det här laget.
Citera
2013-10-30, 17:24
Medlem
pokereves avatar
Citat:

Jodå, i region skåne iaf.
Citera
2013-10-30, 17:27
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Ja flera gånger.
Jag har fått göra flera urinsamlingar, fast av någon annledning har dom inte kollat feokromocytom.
Vilket dom borde ha gjort vid det här laget.

Nu har jag inte läst hela tråden, men som jag förstår är svettningar ditt primära problem, Feo utreder man på basis av andra bekymmer, symtomgivande terapiresistent blodtryck etc..
Citera
2013-10-30, 17:34
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Nu har jag inte läst hela tråden, men som jag förstår är svettningar ditt primära problem, Feo utreder man på basis av andra bekymmer, symtomgivande terapiresistent blodtryck etc..

Nej svettning är inte det primära.
Har högt blodtryck och annat som är avvikande med.
Citera
2013-10-31, 00:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sånt kan göras i hemmet med 1-2st "saftdunkar"

Ja, kan. När jag tjänstgjorde på endokrinen menade läkarna att de hellre gör det inneliggande eftersom det ofta slutar med att patienten på ett eller annat sätt inte fullgör mätningen korrekt. Det finns en del patienter där denna mätning kan komma ifråga där olika beteendeförklaringar kan göra att mätningen riskeras också (habituell polydipsi till exempel). Så flera anledningar.
Citera
2013-10-31, 00:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jodå, i region skåne iaf.

Ok då har vi hört olika! Se mitt svar ovan!
Citera
2013-10-31, 01:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja, kan....
Ännu aldrig träffat någon IRL som tvingats va inneliggande, när jag gjorde det var det inget snack om att inte göra det hemma och 3 andra jag pratat med har samma erfarenheter.
Citera
2013-10-31, 14:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ännu aldrig träffat någon IRL som tvingats va inneliggande, när jag gjorde det var det inget snack om att inte göra det hemma och 3 andra jag pratat med har samma erfarenheter.

Förutsatt att dessa är gjorda senare än för två år sedan och skedde på endokrinen i Malmö så har jag fått fel information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in