Citat:
Jag har läst runt på nätet i säkert flera månader men först nu inser jag att det finns två saker som heter nästan likadant och är väldigt liknande!Lider med dig. Ligger i samma vikt/längdklass som dig och denna skiten har förpestat mitt liv i 4-5 år. En sån enkel grej som att prova och köpa kläder är helt omöjligt, är dyngsur och det bokstavligen rinner svett från pannan efter 5 min. Svettas över hela kroppen förutom händer och fötter, ryggen och ansiktet är dock värst. Blir t.o.m. våt på axlarna... har tagit blodprover men allting var normalt. Om du någonsin blir fri från skiten så pm:a mig gärna, blir galen...
Hypotyreos och Hyperhidros!
Hypotyreos: Fel på sköldkörteln och knas med ämnesomsättningen, det har jag blivit testad för men failat..
Hyperhidros: Generell Hyperhidros drabbar svettningar över hela kroppen, men det står rätt luddigt om vad det faktiskt beror på.. Här stod massor och jag ska ringa dem direkt imorgon bitti:
http://www.svettmottagningen.se/info...en/hyperhidros
Behandling:
"Förstahandsvalet vid behandling av fokal hyperhidros är aluminiumklorid som Absolut Torr eller Bats. Vid generell hyperhidros kan tablettbehandling (antikolinergika) prövas.
Andrahandsvalet vid behandling av fokal hyperhidros är botulinumtoxin även om jontofores kan övervägas vid handsvett och fotsvett.
Tredjehandsvalet är tablettbehandling (antikolinergika) och vid axillär hyperhidros kan axillär utrymning övervägas.
Fjärdehandsvalet är sympatektomi och är indicerat vid handsvett."
Fan vad jag hoppas på att det är det här så att man får reda på vad skiten beror på!!!