2013-10-24, 10:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Åk till Danmark och fixa det Det finns bra medicin att få.
I ditt fall verkar det vara svettningen som är det primära.
Har ingen diagnos för jag träffar till 99% inkompetenta idioter till allmänläkare som inte gör ett skit och oftast inte kan svenska...sen vet jag inte om en sån behandling är rätt för mig då jag svettas över hela kroppen.
Citera
2013-10-24, 11:33
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har ingen diagnos för jag träffar till 99% inkompetenta idioter till allmänläkare som inte gör ett skit och oftast inte kan svenska...sen vet jag inte om en sån behandling är rätt för mig då jag svettas över hela kroppen.
Du behöver ingen diagnos för att få komma dit för behandling, bara ta kontakt med dom direkt.
Blir ingen kostnad för dig heller.

Det går att behandla.
Citera
2013-10-24, 11:39
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -W-
Och detta kan endast testas genom blodtryck?

Varför är det alltid så? Och om dem nu är trötta, varför skickar dem inte vidare oss så att dem slipper oss?
Jag förstår mig inte på det där.

Hur fungerar detta för dig i vardagen? Jobbar du? Sjukskriven eller hur fungerar allt för dig?

Det är väl gratis där och tid direkt via svettkliniken.

Nej, men ett högt blodtryck på någon som inte borde ha högt blodtryck är ett symptom på underliggande sjukdom.
Jag har inte fått någon diagnos än, utredningen går långsamt, så lever på som vanligt.
Har botoxbehandlat mig och äter betablockerare, så mycket av mina symtom är mycket bättre.
Citera
2013-10-24, 20:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
De här med högt blodtryck, i våras svettades jag kraftigt och blodtrycket låg rätt bra runt 130-135 / 80-85 men under hösten har jag svettats extremt samtidigt som blodtrycket har pendlat 130-160 / 80-100.

Hur mycket kan högt blodtryck påverka kraftiga svettningar?
Citera
2013-10-24, 20:36
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
De här med högt blodtryck, i våras svettades jag kraftigt och blodtrycket låg rätt bra runt 130-135 / 80-85 men under hösten har jag svettats extremt samtidigt som blodtrycket har pendlat 130-160 / 80-100.

Hur mycket kan högt blodtryck påverka kraftiga svettningar?

I mitt fall verkar det hänga ihop.
Jag vet inte om du har annat underlag för att ha förhöjt blodtryck.
Men är du nyttig, ung och smal så borde ditt blodtryck vara lägre.

Svettningarna kan bero på flera hormonfel, vilket även reglerar blodtryck.
Citera
2013-10-24, 21:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -W-
Och detta kan endast testas genom blodtryck?

nej nej, läs här http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1316

Man kan mäta hormoner i både blod och urin. Bland annat.
Citera
2013-10-24, 21:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jo jag vet, har läst ganska mycket om det och mycket stämmer in.
Vi betar av alternativen och jag antar att nästa steg blir att kolla efter Feo.
Då mitt kalium och aldosteron inte var så bra så misstänker läkaren primär aldosterism, men det skulle inte förklara mina svettningar och palpitationer?

Men som sagt är mitt blodtryck bättre nu efter några veckor på betablockerare, vilket har gjort att jag inte misstänker lika starkt att det är Feokromocytom längre.
Fan vad jag önskar en remiss till en endokrinolog, min trötta läkare på Vc känns bara måttligt engagerad....

Bra att du kommer till en endokrinolog, det är inte ett fall för vc.
Citera
2013-10-24, 22:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
I mitt fall verkar det hänga ihop.
Jag vet inte om du har annat underlag för att ha förhöjt blodtryck.
Men är du nyttig, ung och smal så borde ditt blodtryck vara lägre.

Svettningarna kan bero på flera hormonfel, vilket även reglerar blodtryck.
Det kan finnas flera faktorer som påverkar blodtrycket men svettningarna börja i samband med annan sjukdom.
Citera
2013-10-25, 00:00
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Bra att du kommer till en endokrinolog, det är inte ett fall för vc.
Har ej fått någon remiss än, det går allt för långsamt det här.
Ska prova kontakta en endokrinolog själv.
Citera
2013-10-25, 04:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Har ej fått någon remiss än, det går allt för långsamt det här.
Ska prova kontakta en endokrinolog själv.
Skriv en remiss själv till endokrinologkliniken!
Citera
2013-10-25, 08:12
Medlem
Jag orkade tyvärr inte läsa alla inlägg men tänkte bara nämna två saker som jag inte har sett någon nämna; det är dock bara spekulationer från min sida. Ber om ursäkt om jag upprepar mig!

Hur är det med kosten? Man kanske ska köra en detox? Kroppen kanske vill bli av med något skit och svettas därför extra mycket för att rena? Man kanske skulle prata med en erfaren dietist annars?

Kan det inte vara retningar i nervsystemet? Man kan få alla möjliga konstiga symptom av det beroende på var så kallade subluxationer (störningar i kommunikationen) sitter. En kiropraktor kan hjälpa till med det här!
Citera
2013-10-28, 18:41
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
nej nej, läs här http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1316

Man kan mäta hormoner i både blod och urin. Bland annat.
Det stod så luddigt där tyckte jag så det var inte klart för mig. Har fortfarande inte fått tag på min läkare och kunnat ta nya prover men jag hoppas ändå att det är det här eller att något händer. Så djävulskt jobbigt att gå ovetande.

Citat:
Ursprungligen postat av L0tt4123
Jag orkade tyvärr inte läsa alla inlägg men tänkte bara nämna två saker som jag inte har sett någon nämna; det är dock bara spekulationer från min sida. Ber om ursäkt om jag upprepar mig!

Hur är det med kosten? Man kanske ska köra en detox? Kroppen kanske vill bli av med något skit och svettas därför extra mycket för att rena? Man kanske skulle prata med en erfaren dietist annars?

Kan det inte vara retningar i nervsystemet? Man kan få alla möjliga konstiga symptom av det beroende på var så kallade subluxationer (störningar i kommunikationen) sitter. En kiropraktor kan hjälpa till med det här!
Kosten för mig är i princip det bästa man kan äta, jag äter väääldigt nyttigt men syndar väl ändå kanske någon enstaka gång i månaden så det borde det inte vara.

Jag vet inte riktigt hur man kan se retningar i nervsystemet, kan man testa det på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in