Citat:
FBI tyckte sig ha ett ganska tätt case. bland annat beroende på att hennes skrivmaskin använts. att JR också torde varit källan kom från att Scinetology's egna fabrikationer innehöll strikt personliga uppgifter som bara de där och då var medvetna om, alltså hur hon upplevde sin hälsa. Något hon reagerade på.
https://ipfs.io/ipfs/QmXoypizjW3WknF...te_Cooper.html
Många Scientologer eller före detta scientologer har svårt att fatta detta faktum, en del gör det aldrig.
Tillgodogör dig fakta och sluta fabulera så mycket. Jag skriver inte alls om fingeravtrycken, inte om pappren utan att delar var skrivna på Paulette Coopers skrivmaskin, fattar du inte? Läs igen! Samt det faktum att Paulette Cooper själv kände ingen fraser i det påstådda bombhotet som hennes egna. Det krävdes en person på platsen för att åstadkomma just detta.
Men flera gamla scientologer kanske aldrig kan förstå detta eller fatta fakta. Jag vet. Det är inte på något sätt en nyhet. Så läs igen tills du fattar.
https://ipfs.io/ipfs/QmXoypizjW3WknF...te_Cooper.html
Många Scientologer eller före detta scientologer har svårt att fatta detta faktum, en del gör det aldrig.
Tillgodogör dig fakta och sluta fabulera så mycket. Jag skriver inte alls om fingeravtrycken, inte om pappren utan att delar var skrivna på Paulette Coopers skrivmaskin, fattar du inte? Läs igen! Samt det faktum att Paulette Cooper själv kände ingen fraser i det påstådda bombhotet som hennes egna. Det krävdes en person på platsen för att åstadkomma just detta.
Men flera gamla scientologer kanske aldrig kan förstå detta eller fatta fakta. Jag vet. Det är inte på något sätt en nyhet. Så läs igen tills du fattar.
Jag tycker att det är konstigt att du tror mer på mytomanen DeWolf än på Paulette Cooper själv.
Hon säger ingenting om att någon skrivmaskin skulle ha varit med i rättegången som bevis, utan att det endast baserades på att hennes fingeravtryck fanns på pappret som använts.
Och, bara så att du vet det, den person som hela tiden rapporterade om vad hon gjorde, hur hon mådde och annat var grannen Jerry Levin, som antecknade alla observationer i en dagbok och förde vidare till OSA, inklusive ett tillfälle när han såg att hon stod uppe på taket och funderade över att hoppa, och han skrev besviket något om att det var synd att hon inte hoppade ...
Läs gärna The Unbreakable Miss Lovely
https://www.amazon.com/Unbreakable-M...le+miss+Lovely
Att det skulle ha varit DeWolf som ordnade brevet med fingeravtryck och skriver på hennes skrivmaskin verkar konstigt eftersom det var ett brev från DeWolf som ursprungligen gjorde att rättegången lades på is eftersom DeWolf i det brevet påstod att han erbjudit kyrkan att fabricera ett brott för att sätta Paulette i fängelse. Tidpunkten är också fel när det gäller Jr (Nibs, DeWolf) eftersom han lämnade Paulette flera månader innan hotbreven skickades, och det är högst osannolikt att kyrkan skulle ha väntat flera månader med att sätta fast Paulette om de hade fått papper med hennes fingeravtryck.
Det finns många som påstår att Paulettes skrivmaskin användes och att hennes fingeravtryck fanns på båda hotbreven, men i rättegången påstods bara att ett av hennes fingeravtryck fanns på det andra brevet (alltså inte på båda breven). Vidare påstods bara att breven skrivits med samma skrivmaskin, inte att det var just hennes skrivmaskin.
Du får gärna visa att jag har fel på den punkten. Jag menar bara att det som vanligt finns en hel del myter och skrönor om mycket när det gäller scientologin.
När det gäller Paulette och Jr så träffades de så vitt jag vet för första och enda gången under några veckor under sommaren 1972 (alltså flera månader innan hotbreven skickades i december) och Paulette trodde under rättegången att det var han som ordnat pappret med fingeravtrycket, men det har senare visat sig vara fel. Under rättegången så trodde Paulette och hennes advokat också att hennes skrivmaskin hade använts för att skriva breven, men det togs aldrig upp i rättegången.
Här är Paulettes egna minnesanteckningar från den tiden:
https://www.holysmoke.org/pc/diary08.html