Citat:
Ursprungligen postat av SinQ
det går disskutera om dom gjorde det helt frivilligt. scientologerna är klassade som en manipulativ sekt och då fungerar det lite annorlunda. visst har vi religionsfrihet men det betyder t.ex. inte att kristna får stena ihjäl homosexuella. och scientologer får inte syssla med bedrägari, indoktrinering och frihetsberövning.
Som sagt, det är en definitionsfråga. Att betala för kurser, material och skänka pengar är vad jag vet inte olagligt, även om man kan hävda att man var hjärntvättad. Scientologerna har uppenbarligen hittat ett kryphål i lagen.