2005-06-24, 06:14
Medlem
XenuHubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Finns dessa i Sverige?

Jajamensan. Socialdistrikt Ett har haft mycket att göra med dom. Tex när dom smög in i ett gruppboendehus för utvecklingsstörda och fick dom att skriva bort en hög procentdel av sin månadsinkomst.

När socialdistriktet spårade dom försvunna pengarna så visade det sig att summorna gick raka vägen till Scientologkyrkan. Dom vägrade dock att stoppa "donationerna", eftersom kontrakten var lagligt bindande. Det tog en bra tid att fixa till, och tidningarna vågade som vanligt inte att rapportera något negativt om kyrkan.

Är man Scientolog så är man dum. Jobbar man för organisationen så borde man steglas, kastreras och eldas upp långsamt, för då är inte dumhet en ursäkt längre.
Citera
2005-06-24, 09:47
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Finns dessa i Sverige?

http://www.narconon.a.se/
Citera
2005-06-24, 11:38
Bannlyst
Citat:
Finns dessa i Sverige?
Har läst att det ska finnas cirka 500 medlemmar i sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Är man Scientolog så är man dum.
Stämmer mycket bra.
Citera
2005-06-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
och tidningarna vågade som vanligt inte att rapportera något negativt om kyrkan.

Har Scientologerna verkar så står makt i Sverige?
Citera
2005-06-25, 00:48
Medlem
De har infiltrerat...

...bland olika myndigheter. Man vet inte vilka som är scientologer.
Har läst på nätet att i USA har avhoppare lönnmördats.
Citera
2005-06-25, 02:45
Bannlyst
Det KAN faktiskt vara så att rymdhärskaren xenu är en realitet och att vi har massa thetaner över hela kroppen.
Glöm inte det....glöm aldrig det....*theme to twilight zone*
Citera
2005-06-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
...bland olika myndigheter. Man vet inte vilka som är scientologer.
Har läst på nätet att i USA har avhoppare lönnmördats.

Jo men detta är ju i USA, i Sverige är dom väl bara ett gäng muppar?
Citera
2005-06-25, 13:43
Medlem
skalizs avatar
Egentligen är väl inte Scientologerna mycket värre än andra sekter/religioner, förutom att dom snor mycket mer pengar från sina medlemmar då. Jehovas vittnen betalar ju istället med att "jobba" åt församlingen genom att knacka dörr på halv/hel-tid.
Visst, Scientologernas skapelseberättelse är ganska skrattretande men enligt mig, som oreligiös, är den inte mycket värre än mormonernas eller de kristnas berättelser.

Lika väl som att det finns en allsmätig gud som skapade hela planeten på 6 dagar skulle det väl kunna finnas en allsmäktig rymdkejsare som fångar upp själar med elektriska flugpapper etc..

nä, skrota alla religioner och sekter!
Citera
2005-06-25, 13:51
Medlem
He-Mans avatar
Det jag tycker är mest intressant angående scientologer är deras totala avsaknad av självinsikt. Till exempel, man kan tycka att de bör ha dragit paraleller mellan deras minst sagt konstiga skapelsehistoria och det faktum att Hubard har ett förflutet som en dålig science fiction författare. Första gången jag läste deras "bibel" höll jag på att ramla av stolen av skratt. Det är uppenbart att man måste varit medlem och redan indoktrinerad innan man får köpa hela deras bibel. Skulle "prospects" som funderat på att gå med i denna sjuka sekt läsa deras "bibel" i sin helhet från den första början skulle de börja fnissa okontrollerat och för alltid vara immuna mot scientologernas vansinne.
Citera
2005-06-25, 16:32
Medlem
pipparns avatar
tycker det är roligt att läsa sidor som kritiserar scientologin. Har t.ex läst att Hubbard var nazist, mördare, knarkare och massa annat.
En rolig grej är att på nån av sidorna står det massa som att Hubbard aldrig vart vid kinesiska muren, att han aldrig blev den yngsta eagle scouten samt andra bedrifter, sen får några dagar sen råkade jag trampa på en biografi bok om honom innehållandes massor av foton och ser till min förvåning bilder på hubbard vid muren och bilder på honom ung som eagle scout.
lustigt egentligen att folk hittar på så mycket om honom. Visst han kanske ingen ängel. Men jag fick klart för mig dessa sk. 'anti' sidor är också fulla av skit...
Citera
2005-06-25, 20:25
Medlem
zizacons avatar
Heltokigt...

Går det att ladda ner den såkallade bibeln, skulle nog kunna bjuda på en del underhållande läsning
Citera
2005-06-25, 20:39
Medlem
Tafkafs avatar
Enligt uppgift så startades Scientologin genom en vadslagning mellan Ron L Hubbard och Ray Bradbury. Hubard sades sig kunna starta en religion och hittade på Scientologin. Jag vet inte hur mycket pengar dom slog vad om men Hubbard måste ha tjänat enorma summor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in