Citat:

Ursprungligen postat av 
Smeso

Nej, Xenu och allt som har att göra med kroppsthetaner och annat som kan länkas till Xenu är mindre än en halv procent av scientologin och förekommer först på OT III och senare, vilket betyder att ingen som börjar med scientologi får höra talas om Xenu under de första åren (och de flesta inte förrän de lämnat scientologin).

Ok läs igen vad jag skrev. Hubbard har skapat Scientology genom att sätta samman andras verk samtidigt som skaparnas referenser tagits bort, vilket snarare har gjort att Anonymous skapat Scientology, just för att referenserna är borttagna. Xenu är central som den svåra bevisbarheten

Citat:

Ursprungligen postat av 
Smeso

Har du någon referens på att Hubbard faktiskt var  medlem i AMORC? (T.ex. andra medlemmar som identifierat honom?)

Det tror jag inte alls på, för du hade varit intressrad av L Ron Hubbard hade du stött på uppgiften och referensen i en av de mest kända böckerna om L Ron Hubbard. Många före detta scientologer tror att de är intresserade av saker de säger sig vara intresserade av men i praktiken helt visar att de saknar praktiskt intresse av annat än som föremål förnekelsefas, men detta är kanske bara en i milliarden av undantag och tillfälligheter?

Det är svårt att kunna få bekräftat hemliga sällskaps hemliga initiationsriter, därför är precis som jag skrev Xenu på ETT sätt central i Scientology. Denna väg kantad av "tillfälligheter".   Det är svårt att tro att du skulle vilja läsa om AMORC och hubbards tid däruti liksom om xenu referensen. Låter mer som om du kräver att bli serverad något du kunde hitta själv om du bara ville. Så är det inte verkligen skickligt att ha missat referensen till att Hubbard faktiskt var med i AMORC när den står i en av de mest kända verken? 

"Xenu, eller 
Xemu är en
 central gestalt i 
Scientologirörelsens hemliga läror, som scientologer får ta del av först när de uppnår de högsta nivåerna inom organisationen" Skriver dock wikipedia och syftar på en annan sak.
	Citat:

Då menar jag naturligtvis mer än bara namnet. Om bara namnet förekommer, utan någon historia om vem det är så är det ju helt betydelselöst som ”ursprung”.

Ja precis för namnet Xenu är alldaglig och förekommer överallt speciellt inte bara i samhället i stort utan även samband med ord som "neophyte" dvs den grad som Ronald Hubbard nådde i AMORC enligt AMORC. Rena tillfälligheter naturligtvis, lika centrala som Xenu själv och som själv svårtbevisat då det i grunden av sin natur rör sig om ett hemligt sällskaps hemliga initieringsriter.
Volney skapade sin e-meter som hjälp för honom som kiropraktiker. 
Volney G Mathison var förvisso kiropraktor bland annat men jag har inte sett att han skapade den för att hjälpa till i det arbetet. Vad baserar du detta på? 
  Han gifte sig redan som redan tidigt med en 16 årig flicka vilken dock som 20 åring var ogift och inte skilld, det är fullt möjligt, visst liksom att han sålde radioapparater och jobbade, byggde radiostationer i Alaska redan 1919, visst det är möjligt men vart har du fått uppgiften om emetern som stöd till kiripraktikverksamheten från? 

Citat:

Tveksamt. Det är faktiskt inte omöjligt att Hubbard kommit på det namnet själv, så som han påstod att han kommit fram till det namnet, jag menar han gav ju faktiskt en härledning till hur han kom fram till det namnet första gången som han använde det. Den härledningen är inte ologisk. Det kan faktiskt vara en ren slump att namnet använts tidigare, just i det fallet.

Absolut, det kan också vara en slump att du svarade som du gjorde. Kan du bevisa att det inte är så?  återigen denna lösa xenu väv av centrala tillfälligheter böjd som en tunnelsyn av självmotsägelser. Hubbard har själv ofta fångats med att säga olika saker gång på gång och hävda att detta är autentiska referenser. En notorisk mytoman. Vilket också framgår med önskad tydlighet i en av de mest kända böckerna om Lafayette Ronald Hubbard
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Smeso

Har du någon referens på att Hubbard faktiskt var medlem i AMORC? (T.ex. andra medlemmar som identifierat honom?)

Som jag skrev tidigare om just Xenu och varför detta kan anses vara en central referens är det just som egenskap av svårbekräftad väg. I en hemlighetsfull sällskaps än hemligare invigningsceremonier och dessa tillfälligheter likt "Xenu" kantar Ronald Hubbards väg.  
Piece of blue sky av Jon Atack är en av de mer kända böckerna om L Ron Hubbard har dock en hänvisning till Hubbard's medlemskap, boken finns dock i flera version så sidnummer kan bli fel.
	Citat:

"Hubbard's interest in the occult continued, and for six months in 1940 he belonged to the Ancient and Mystical Order Rosae Crucis (AMORC). He completed the first two "neophyte" degrees (probably by mail) before his membership lapsed on July 5, 1940. 11

lyder dock texten. Det skulle vara roligt och bra om du går vidare och gräver i referenserna om du inte tror författaren eller hans brevväxling med AMORC.  Om jag gissar fritt så är det också så att Jon atack i någon videoförelösnign säger att de tidigare uppgifterna om Xenu i AMORC blev så väl bekräftade som de kan bli från AMORCs uppgifter hade tidigare förnekats och här förnekades inte de delarna. Det är den tolkning jag gjorde hur som helst. 
  Som du sjäv noterar kan det ju vara rena tillfälligheter, men kanske inte överallt rätt igenom. Liksom att det kanske inte heller är tillfälligheter att Scientologer inte ens kan ta till sig fakta om Scinetology, ett faktum som dock avtar med åren och distansen. Men som jon attack själv säger han är inte alls säker på att alla kan läkas fullt ut efter att ha varit med i Scinetology.
  Sedan är AMORC bara en del i ett längre traditionellt träd vilket också erbjuder flera likheter med det va L Ron Hubbard sammanstulna häleriverket Scientology vilket han sedan omsorgsfullt avlägsnat skaparnas referenser från.
  Flera saker av det han dock gjorde förnekar han, till dottern Alexis som han dock kidnappade sframförs dock att han inte alls är hemnes pappa utan det är Jack Parson och att hennes mamma förresten är en hora. Detta noterat av en annan författare som studerat L Ron Hubbard. Russel Miller 

https://cse.google.com/cse/publicurl...76:xbwmv13eztk
  här hittar du nog mer om AMORC liksom Volney G mathison’s kommentarer kring brev från AMORC’s Advokater hursomhelst. Samt kanhända mer betingelser som intresserat L Ron annat än affirmationerna att han inte ska runka så mycket? 
Har du inte läst de mest kända böckerna om L Ron Hubbard? Och du är intresserad av ämnet? 

https://cse.google.com/cse/publicurl...76:xbwmv13eztk
  peta in AMORC I den nedersta sökrutan, klicka på ”sök” sedan på ”web” Här gissar jag att ett eventuellt nedskrivet material har högst sannolikhet att finnas.

https://www.aberree.com/v07/n10p17.html
  här ser du Volney G Mathison diskutera långa brev från AMORCs advokater. För volney var inte bara chiropraktor utan också årecis som hubbard hypnotisör och intresserad i hypnotism, skrev böcker i området hypnotsim och instruktioner för självhypnotism utan central operator närvarande.
  Vilket kan tolkas som såhär behåller du din självhypnotiska hållning även när din mästare är på semester eller något i den stilen. Att Volney G Mathison skapade electropsychometer för användning inom kiropraktik är mer än jag känner till och inget jag har sett homon skriva vad jag minnas. 

https://scientologylronhubbard.files.wordpress.com/2017/11/practical-self-hypnosis-how-to-achieve-and-effectively-to-use-hypnosis-without-the-presence-of-an-op  erator-volney-g-mathison.pdf
  Läs gärna vad mathison själv skriver om Hypnos i praktiken och fortsättningen på E-metern som han skrev manualerna till.

https://www.worldcat.org/profiles/SC.../lists/3770093
  oops en före detta scientology råkade hoppa över nästan hela scientology historien men stannade på sista punkten och avfärdade detta med ett eventuellt kanske, visst men många eventuella kansken blir det. Possibly maybe?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scient...and_the_occult
  AMORC och många andra sällskap har här en hel del beröringspunkter, balnd annat Crowleys gren och likheterna med vad Hubbard själv påstår sig ha skapat, kommer nog alltid vara mycket större än en Scientolog eller FD Scientolog kan fatta. Även om de igår liksom idag gärna vill tro det. Ok det här blir mitt sista inlägg i debatten...  läs på referenserna till det du påstår dig vara intresserad av.-