2018-01-22, 03:01
Bannlyst
Som tidigare direkt underordnad David Miscavige och hans förrättningar måste jag säga att det är imponerande att du är så konsekvent i att vara närvarande i tråden Smeso.

Fasligt intresserad av denna galna rörelse, som jag själv nog skulle kunnat anslutit mig till när den fortfarande var stor och om inte dvärgen David var överhuvud. Dessutom skulle det stört mig något OERHÖRT att Tom Cruise var någon av de man skulle varit tvungen att prisa, fast att han inte är en del av rörelsen i sig. Hur går det ihop med kombinationen av religion och vetenskap att en skådis ses som någon man måste prisa? Det handlar såklart enbart om att Miscavige den jäveln är vän med Tom med kruset.

Hur klarar man av som medlem att alla dessa tillgångar går till detta galna? Tänk bara så mycket man kunde klarat av om grunden inte var så genomrutten, man kunde fokuserat på neurovetenskap och psykologi och kombinerat det med praktik i form av meditation och andra övningar för att frigöra sig från sitt ego, vilket är en rörelse. Men nu går alla dessa pengar till DETTA. Byggnaden i Malmö som scientologerna äger är ju verkligen monumental och riktigt fin, bara tanken på att scientologer går runt i en sådan fin byggnad visar på två saker:

-Att tillgångar inte på något sätt gör en frisk i huvudet eller ens tillfreds, för när högsta ledningen bangar på varandra anser jag inte att man är särskilt funktionell.
-Att något är sjukt när bibliotek och annat inte ens är i närheten av sådana fina byggnader.

Men hur exakt känns det att gå runt och skrika i tomma lokaler, som byggs som att de kommer bli fyllda, när de bara blir tommare? Jag skulle blivit djupt deprimerad..

Sedan är jag säker på att det tagits upp i tråden att Rathburn har gått tillbaks till sekten, så därför ska jag nog ta och läsa lite om vad som har hänt sedan sist.
Citera
2018-01-22, 04:16
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillemariskrentjur
Som tidigare direkt underordnad David Miscavige och hans förrättningar måste jag säga att det är imponerande att du är så konsekvent i att vara närvarande i tråden Smeso.
För att vara korrekt så var jag inte direkt underordnad David Miscavige, utan arbetade bara tidvis som assistent till andra som Miscavige hade personlig direktkontakt med, men medan jag var vittne så gick det inte så långt som till handgripligheter.
Den person som skulle godkänna mitt arbete var Mariette, och hon har berättat ganska bra om hur det var i sin bok Sekten på dimön. Och då är den boken en förmildrad berättelse, ungefär som om den skrivits i förenklat format för att inte verka så extrem att den inte blir trovärdig.
När det gäller mer korrekta böcker så är Marc Headleys bok Blown for Good helt fantastisk. Han har ett otroligt bra minne och jag har inte lyckats hitta något av det han beskriver som inte stämmer med verkligheten under perioden 1992-1998, medan jag var där.
Citat:
Fasligt intresserad av denna galna rörelse, som jag själv nog skulle kunnat anslutit mig till när den fortfarande var stor och om inte dvärgen David var överhuvud. Dessutom skulle det stört mig något OERHÖRT att Tom Cruise var någon av de man skulle varit tvungen att prisa, fast att han inte är en del av rörelsen i sig. Hur går det ihop med kombinationen av religion och vetenskap att en skådis ses som någon man måste prisa? Det handlar såklart enbart om att Miscavige den jäveln är vän med Tom med kruset.
Det är en av alla de saker som inte går ihop, men som man sorterar bort som oväsentligt, men det finns ändå kvar i undermedvetandet som en kognitiv dissonans, och med tiden kan denna kognitiva dissonans bli tillräckligt stor att man börjar att ta reda på hur det egentligen ligger till, men inte alla kommer dit.
Citat:
Hur klarar man av som medlem att alla dessa tillgångar går till detta galna? Tänk bara så mycket man kunde klarat av om grunden inte var så genomrutten, man kunde fokuserat på neurovetenskap och psykologi och kombinerat det med praktik i form av meditation och andra övningar för att frigöra sig från sitt ego, vilket är en rörelse. Men nu går alla dessa pengar till DETTA. Byggnaden i Malmö som scientologerna äger är ju verkligen monumental och riktigt fin, bara tanken på att scientologer går runt i en sådan fin byggnad visar på två saker:
-Att tillgångar inte på något sätt gör en frisk i huvudet eller ens tillfreds, för när högsta ledningen bangar på varandra anser jag inte att man är särskilt funktionell.
-Att något är sjukt när bibliotek och annat inte ens är i närheten av sådana fina byggnader.
Jo, jag har ofta tänkt på hur det kunde ha blivit om man tagit sig an det hela mer strikt vetenskapligt och psykologiskt. Det finns ju faktiskt delar inom scientologin som är bra för folk (annars skulle ju ingen fastna alls).
Så här sa annars Hubbard själv om att inrikta sig på tjusiga byggnader:
We own a tremendous amount of property. We own a tremendous amount of material, and so forth. And it keeps growing. But that's not important. When buildings get important to us, for God's sake, some of you born revolutionists, will you please blow up central headquarters. If someone had put some H.E. [high explosives] under the Vatican long ago, Catholicism might still be going. Don't get interested in real estate. Don't get interested in the masses of buildings, because that's not important.
Referens: föreläsning från 31 december 1960 – ”The Genus of Scientology”

Citat:
Men hur exakt känns det att gå runt och skrika i tomma lokaler, som byggs som att de kommer bli fyllda, när de bara blir tommare? Jag skulle blivit djupt deprimerad.
Det kan inte vara roligt, men jag lämnade innan denna ”strategi” började implementeras så jag har aldrig varit i något av dessa mausoleer.
Citat:
Sedan är jag säker på att det tagits upp i tråden att Rathburn har gått tillbaks till sekten, så därför ska jag nog ta och läsa lite om vad som har hänt sedan sist.
Det har du helt rätt i, men det har ingen nämnt här tidigare (eller i någon annan tråd på FB som jag har läst).
Mest intressant just nu är förmodligen hur det ska gå i Ungern med kyrkans problem med datasäkerhetslagstiftningen, vilket ju borde gå att överföra till alla andra länder inom EU eftersom alla scientologikyrkor är lika dåliga på att följa lagen ...
Citera
2018-01-22, 13:21
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Detta uttalande om att starta en religion för att tjäna en miljon måste ju ha sagts innan religionen startades
Varför det? Det empiriska stödet för uttalandet är som högst när det är genomfört och miljonen också är intjänad, eller?

DeWolf's utsagor förefaller präglas av att han verkligen har starka känslor kring sin far, dels ett hat som mycket väl kan komma utifrån att ha blivit utsatt för mentala övergrepp från en mästare på dessa som verkligen vet hur han ska fånga och binda sin trollförda grupp?

-----------------------

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout
https://en.wikipedia.org/wiki/Paulette_Cooper
https://scientologylrh.files.wordpre...tte-cooper.pdf
När L Ron Hubbard Jr Hjälper Paulette Cooper med sin numera välkända bok är det nog samtidigt också han som hjälper dem med tillgången till hennes skrivmaskin och några personliga fraser som sedan används i det av Scientology-kyrkan planterade bombhotet med tanken att FBI sedan ska avsluta hennes trovärdighet som journalist och trovärdighet i holistisk mening förutom några dekader bakom galler. Jr Hubbard närde ganska uppenbart ett hat mot sin far och förefaller också ha tvingats till flera handlingar vilket kan ha förklarat hatet. Scientology lyckades nästa att få FBI att gå deras egna ärenden här.
Hubbard d.ä. älskade droger tog många och en av hans berömda böcker kan mycket väl vara skriven av sonen på speed som han själv säger L Ron Hubbard Jr. Så visst förstår jag att sonen till den stora fetlackar när farsan tar äran av allt och dessutom döper alstret till the history of man och skriver sig själv som författaren. L Ron Hubbard blev hungrig på farsans pengar när han tyckte att delar av dem borde tillhöra honom. Men inget av det står klart när skenbenet i Scientology säger sig vara emot droger. Ty de kan störa bilden av hans egna skapelse såsom bilden av din verklighet.

LRH I evighet
https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Miller
Inget helvete är för litet att plantera i grunden av den som säger emot mig LRH

Från L Ron Hubbard's sida behöver det inte alls vara en dålig förklaring till de synnerligen selektivt utvalda. Om L Ron Hubbard insåg att han själv var sjuk och sjuk i huvudet hade han nog ägnat sitt liv åt först och främst egna självhjälpstekniker. Detta är nu inte något som en person vilken i grunden känner sig svag och därför älskar att känna sig maktfull har som tendens att erkänna, såvitt jag kan se det. Tvärtom är det genom dessa motsägelsefulla handlingars spretighet han lägger grunden till sitt lilla runda bo av spretigt motsatta lögner. i fall det nu är så att det är just den konstruktionen vilken bäst skyddar ägget i kärnan av hans verklighet. pi pi. Och med en grundmurat låg självkänsla har Hubbard nära till väggarna och är därför spjärnad och har ganska lätt att bli nästan hur stark som helst. I likhet med de flesta desperata människor. Personlighetsdrag med en enorm bredd på kortast tid & Påfågelsstjärtarna strutsgångar AB

Hur förbannad Hubbard blev när hans som tog självmord och hittades med sperma i arslet, visar kanske hur kall fisken var, för Hubbard beordrade nästan omedelbart inbrott i bårhus och tillgång till obduktionsrapporter etc. Sådant kan skada affärerna och alla verkar vara ute efter min storartade helighet. Att genom karisma kunna spegla över denna karismatiska dissonans kräver sin man och Hubbard visar även här grunden för sin talang och inte fan var det mestadels känslor av mänskliga drag för vänner familjen eller mänsklighet. Känslan var hur man kunde styra det - styra känslan i relationer, vänner familj och de mänskliga dragen. Från stjärna till stjärna är det inte så långt, inte heller till **** stjärnmärket i sonarslet, han var ganska kristallin Hubbard *från stjärna till stjärt i egna kungariken som ställer sina egna lagar för assembler * och skriver allt som händer i världen som händelser för att komma åt källan till hans makt. (med samma eller liknande logik som ovan, så visst fan blir det *krystat*) and that was the fourth invader force.. Look at the Stars *

Han stora idol och psykoterapeut undersöker å sin sida pojkkroppen och söker efter den vackraste pojkars kroppar i världen. Den mest perfekta människan. Som kirurg i flottan och psykoterapeut är tillgången god och förtroendet säkerställt.

Nu heter det förstås inte inbrott i bårhus etc när det gäller Scientology neologismerna utan att hitta de kriminella vars kriminalitet som ligger bakom detta obstruktioner mot den universella nådens vetenskapligt etiketterade religiösa höghet, och den person i hela universum som har som högst behov av att vara just det - Den lilla smutsiga som vet om vad han är och är så desperat att denne skiter i det mesta, men att visa det han själv nu vet är sannolikast kanske inte alls att säga allt utav det, men delar utav det i fel omslagspapper, för så mycket av sin egna barndom har han själv nu lärt sig. Han är så nära avgrunden att han inte kan berätta det för någon, men allt annat går hur bra som helst. Nu lever man som olika grader av människa, från dag till dag, hand ur mun.

Utifrån denna syn kan det ändå vara ganska adekvat utsaga från Hubbard, inte för att den stämmer inifrån hans egna världssyn utan utifrån att den döljer de egentliga skälen väl och folk kan fås att tro på den bilden. Hubbard förlorade rätten till dianetik på grund av att han använde pengar för att hävda sin makt när han kände sig maktlös osv. Han var nog inte ute efter pengar direkt men de visade sig dock att det kunde tjäna för en proxy av vad han egentligen var ute efter. Makt, kanske?

Att skicka ned 50 år gamla kvinnor 10 - 15 meter ned på en resa i fritt fall i havet från den egna båten när hon själv inte vågar hoppa, är ett intressant språkuttryck långt bortom ord till en direkt handling. Kan jag inte höja mig kan jag ivarjefall sänka dig. Och det är väl bara skillnaderna som betyder något här i livet, eller hur?

Hubbard skriker inte alls -Läs oceanernas ursprung med fittan kärringjävel & låt det skvalpa i tanken, för att sedan vända sig om och skrocka kring hur psykologer bör djupstuderas i djupet av originalitet och varande, nej Hubbard väljer något annat som fortfarande är djupt personligt men inte alls visar det i närheten av samma visa. Och själv beordrar han bara det hela, inte fan tar han ens i kärringen. Föraktet för andra är djupare än personligt och psykologen är gift med en psykolog.

Hon skrek hela vägen ned, vittnar de som var med och hon hade säkert drunknad och dött om ingen kom och fiskade upp henne efteråt. Förresten det är kärringen bakom Oxford standardized personality test. Som L Ron Hubbard själv i likhet med Scientology inte har tagit och publicerat resultatet av, för handlingarna vittnar inte bara om en reaktivitet mot människan utan mot en hyper-reaktivitet som inte dianetik eller Scientology har läkt ut, utan som Scientology snarare skapat ...

Varför är alla ute efter mig L Ron Hubbard? Nu när jag sedan länge är död och spunnen i en väv av bågnande lögner som ägget i ett urholkat fågelbo. Tången principer är liksom saxen fästa i öronen av sina motsatser när de griper och klipper. Men visst ser fisken ut i fjällen av nätverkan. fensimmet, defencing....

Men om min mamma blev deppig tidig i livet och sedan tog livet några år efter att jag själv föddes så uppskattar jag verkligen att se hennes dödsprotokoll och det faktum att hon fick elchocker medans hon var gravid med mig presenterade som att jag var världens yngste babis som fick elchocker. Men mest av allt just det där som för uppmärksamheten exakt till det där exakta ögonblicket när mammas huvud möter vattenytan och grunderna till hennes världsbild faller isär. Visst respekterar Scientology bikten integriteten och människan.

https://scientologylronhubbard.files...ving-grace.jpg
fina soliga bilder och bro bakom ett jävla helvete. Så visst finns det bredd i herrens godhet när yta möter yta. Ni kan prata om mig L Ron Hubbard hur mycket ni vill jag tror på reinkarnation och kommer aldrig tillbaka, jag har haft min karneval.

Livet består egentligen bara av tid och möjligheter, så nu fick jag lite av dig också. Tackar så mycket! Bästa av alla vet kannibalen vem som har ett gott hjärta och det har ni alla, godtrogna jävlar. Tackar för tuggan
Senast redigerad av Scientology 2018-01-22 kl. 13:54.
Citera
2018-01-22, 13:33
Medlem
Scientologys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=elFdBCldOz4&t=1s
1982 CW Scientology Hearings - Ron DeWolf - Day 1

https://www.youtube.com/watch?v=szNf39uLKls&t=5s
Flera timmars långa vittnesmål av L Ron Hubbards son L Ron Hubbar Jr senare Dewolf

https://www.youtube.com/watch?v=ciup...DY97YJgZ-pSkSW
Här kommer en senare L Ron Hubbard ättling och berättar lite om samma drag av manisk bipolär sjukdom, liksom drar berättelsen om sin kända farfar för psykiatrikern som då börjar misstänka att han lider av storhetsvansinne. Där går en intressant loop rättigenom psykiatrin tillbaka till L Ron Hubbard osv i en kortsluten pool.

Kan mycket väl tänka mig att det är liknande loopar som gör väven på bredden i höjden av längden.
Senast redigerad av Scientology 2018-01-22 kl. 13:52.
Citera
2018-01-22, 14:41
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Det de läckte var auditeringsnivån OT III, som är en berättelse om att en stor mängd själar skulle ha förts till jorden från ett avlägset imperium för 67 miljoner år sedan och sprängts inuti ett antal olika vulkaner, för att sedan bli så traumatiserade att de inte skulle kunna ta kontroll över en ny köttkropp, men de försöker fortfarande göra det, vilket leder till en del konstiga krämpor i leder, eller andra kroppsdelar som de gripit tag i (enligt den scientologiska teorin, alltså).

Scientologer har fått lära sig att dem som läser om OT III innan de är beredda för det (gjort de andra nivåerna upp till OT II) kommer att insjukna i något som liknar lunginflammation men som inte kan botas.

Naturligtvis har ingen som läst det hittills insjuknat med någon konstig lungsjukdom.
Inte jag heller, host, host
Tycker dock att Xenu är central för Scientology Dianetik och L Ronald Hubbard på ett sätt.
Det är att själva grundiden är stulen och inte så lätt att se vartifrån den kommer, för liksom i SCientologin är det en "hemlig kunskap" förekommer Xenu också i initiationsritualer i rosenkorsorden AMORC. Oklart hur mycket som är stulet därifrån, men det visar ändå att något som fungerat länge men är nedtystat lätt kan stjälas med en lätt ompacketering ändå liksom mycket av det som byggde scientology. från hur Volney gjorde sin e-meter till att han manövrerades ut och hubbard satte sina egna skalpor på hurbbards emeter.

Scientology's historia börjar i grunderna av ett nytt filosofisk språk ALWATO
1871 Stephen Pearl Anderws
https://scientologymap.files.wordpre...rl-andrews.pdf
1901 Alllen Upward
https://scientologylrh.files.wordpre...ord-upward.pdf

Scientologie förekommer även av Nordenholtz runt 30-40 talet (LRH Jr hävdade att detta var original källan till namnet)
Alltså innan Hubbard och visst, för ordningen skull Hubbard var medlem i AMORC och mycket filosofiintresserad. Vilket visar att Hubbard var en mycket förslagsam tjuv, hälare som var bra på ompaketering och själv hade mycket starka personliga skäl till just det. Men AMORC utmärkte sig på ytterligare i ett mycket specifikt sätt.... Den som bara betraktar namnet Xenu lite inser snabbt att det är ganska speciellt liksom hur historien kantas av dessa likheter i flera ramar och namn. L Ron Hubbard är en karismatisk tjuv som stjälv för att han är maktlös i egenkänslan - därav reaktiviteten när någon påkallar sanningen. Den reaktiviteten och hyper repaktiviteten är exakt samma som vi kan se hos scientology idag.

de pallar inte jämförelser med verkligheten eller konfrontationen med verkligheten och fakta ur dess sköte. Det finns ingen ryggrad. Däremot en mesial temporallobs epilepsi kan jag mycket väl tro. Vilket leder till bristerna i en hemisfärisk synk som nu världen länge fått betala ett pris för.

The neurobiological basis of hyper-religiosity - University of Tilburg

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4052837/
A differential diagnosis of the inspirational spells of Muhammad the Prophet of Islam.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...ammad+epilepsy
Hubbard är långt ifrån ensam om sin hållning ... har länge undrat över Muhammeds råd angående att spruta i eller utanför den våldtagna slaven (med tanke på återförsäljningspriset och andra främst ekonomiska incitament) (FB) Muhammeds åsikter om att spruta i eller utanför den våldtagna slaven ?

Tack vare Xenu's spretighet kan vi idag lättare se hur Anonymous är skaparna av det hopplock som Hubbard etiketterade Scientology när han tog komponenterna från sina skapare och etiketterade om dem i nya sammanhang på ytan. Anonymous humor med Xenu har därför ett eko av viss rymd i sig.

http://www.xenu.net/
http://ocmb.xenu.net/ocmb/
Därför är det heller inte konstigt att mer information om Scinetology utanför vad som scientology definierar som scientology. Paradoxen bor i det faktum att de inte kan se flera sidor än en & och inte heller förnya sig. Det kan Xenu och Anonymous bättre.
Citera
2018-01-22, 15:58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Tycker dock att Xenu är central för Scientology Dianetik och L Ronald Hubbard på ett sätt.
Nej, Xenu och allt som har att göra med kroppsthetaner och annat som kan länkas till Xenu är mindre än en halv procent av scientologin och förekommer först på OT III och senare, vilket betyder att ingen som börjar med scientologi får höra talas om Xenu under de första åren (och de flesta inte förrän de lämnat scientologin). Att då påstå att Xenu är central för scientologin kan inte bli annat än ett stort fett fel.
Citat:
Det är att själva grundiden är stulen och inte så lätt att se vartifrån den kommer, för liksom i SCientologin är det en "hemlig kunskap" förekommer Xenu också i initiationsritualer i rosenkorsorden AMORC. Oklart hur mycket som är stulet därifrån, men det visar ändå att något som fungerat länge men är nedtystat lätt kan stjälas med en lätt ompacketering ändå liksom mycket av det som byggde scientology.
Har du någon referens på att Xenu förekommer inom AMORC? Det skulle jag vilja läsa mer om.
Då menar jag naturligtvis mer än bara namnet. Om bara namnet förekommer, utan någon historia om vem det är så är det ju helt betydelselöst som ”ursprung”.
Citat:
från hur Volney gjorde sin e-meter till att han manövrerades ut och hubbard satte sina egna skalpor på hurbbards emeter.
Volney skapade sin e-meter som hjälp för honom som kiropraktiker. Den hade inget med scientologi att göra från början. Hubbard stal idén, gjorde några ändringar i designen och patenterade den sedan i England under eget namn eftersom det inte gick att göra det i USA. (Det var inte ens han själv som gjorde ändringarna, men jag kommer inte ihåg vad han som gjorde ändringarna heter).
Citat:
Scientologie förekommer även av Nordenholtz runt 30-40 talet (LRH Jr hävdade att detta var original källan till namnet)
Tveksamt. Det är faktiskt inte omöjligt att Hubbard kommit på det namnet själv, så som han påstod att han kommit fram till det namnet, jag menar han gav ju faktiskt en härledning till hur han kom fram till det namnet första gången som han använde det. Den härledningen är inte ologisk. Det kan faktiskt vara en ren slump att namnet använts tidigare, just i det fallet.
Citat:
Alltså innan Hubbard och visst, för ordningen skull Hubbard var medlem i AMORC och mycket filosofiintresserad.
Har du någon referens på att Hubbard faktiskt var medlem i AMORC? (T.ex. andra medlemmar som identifierat honom?)
Citera
2018-01-22, 16:44
Medlem
Smesos avatar
Väldigt mycket svammel i detta inlägg, så jag väljer att svara på enbart några saker som jag hittade lite substans i ...
Citat:
Detta uttalande om att starta en religion för att tjäna en miljon måste ju ha sagts innan religionen startades
Citat:
Varför det? Det empiriska stödet för uttalandet är som högst när det är genomfört och miljonen också är intjänad, eller?
Jo, men uttalandet påstås ha sagts före 1950. Jag har inte stött på någon som påstått att det var efter 1950. Några säger 1948, andra säger 1947 och ytterligare andra säger att det faktiskt egentligen var George Orwell som sa det 1938. Det finns också en variant som säger att Hubbard skulle ha påstått att man borde starta en religion för att slippa betala skatt, men inget årtal eller var han skulle ha sagt så nämns för det. Det finns heller ingen som påstod att så var fallet före 1970 eller något åt det hållet, så det finns inga samtida källor som citerar Hubbard, och då blir det svårt att avgöra vad som är sant eller inte. Däremot så tror jag att Heinlein i sina memoarer påstod något åt det hållet, men att Hubbard då hade sagt det som ett skämt och att alla hade skrattat åt det.
Citat:
När L Ron Hubbard Jr Hjälper Paulette Cooper med sin numera välkända bok är det nog samtidigt också han som hjälper dem med tillgången till hennes skrivmaskin och några personliga fraser som sedan används i det av Scientology-kyrkan planterade bombhotet med tanken att FBI sedan ska avsluta hennes trovärdighet som journalist och trovärdighet i holistisk mening förutom några dekader bakom galler. Jr Hubbard närde ganska uppenbart ett hat mot sin far och förefaller också ha tvingats till flera handlingar vilket kan ha förklarat hatet. Scientology lyckades nästa att få FBI att gå deras egna ärenden här.
Det var inte Jr som tog papper från Paulettes skrivmaskin, utan det var en falsk opinionsundersökare som knackade på dörren och bad henne fylla i svar på några frågor, med ett extra papper på baksidan av skrivunderlägget, och det var alltså detta extra papper som sedan hade hennes fingeravtryck och som de använde för att skriva bombhotet.
Citat:
Hur förbannad Hubbard blev när hans som tog självmord och hittades med sperma i arslet, visar kanske hur kall fisken var, för Hubbard beordrade nästan omedelbart inbrott i bårhus och tillgång till obduktionsrapporter etc.
Du läser för mycket påhittad skit på nätet. Visserligen var Quentin onekligen homosexuell, men enligt sjukhusrapporten så låg han i koma i två veckor innan han dog och han hade inte kolmonoxid i blodet, så det kan inte ha varit självmord. Quentin hade i flera månader klagat på kraftig huvudvärk (många har bekräftat det) och det mest sannolika är att han dog av obehandlad hjärnhinneinflammation.
Enligt sjukhusregistren hittades Quentin den 28 okt 76 i en bil på Sunset Road med motorn som fortfarande igång. Det går inte att dö av bilavgaser på det viset utan att koppla en slang från avgasröret till insidan av bilen, vilket inte hade gjorts.
Han dog till slut morgonen den 12 nov 76, utan att ha återfått medvetandet.
Från sjukhusrapporten:
Throughout decadent's hospitalization he would have seizures intermittently
A Angiogram showed a possible cerebral abcess.
All other x-rays were negative.
Toxics were negative, as was the carbon monoxide.

Citat:
Han var nog inte ute efter pengar direkt men de visade sig dock att det kunde tjäna för en proxy av vad han egentligen var ute efter. Makt, kanske?
Jag tror att det var uppskattning som var viktigast för honom och att framstå som någon som står över alla andra. Pengar fanns säkerligen med någonstans, också, men inte som huvudmotiv.
Citera
2018-01-23, 00:03
Medlem
Scientologys avatar
FBI tyckte sig ha ett ganska tätt case. bland annat beroende på att hennes skrivmaskin använts. att JR också torde varit källan kom från att Scinetology's egna fabrikationer innehöll strikt personliga uppgifter som bara de där och då var medvetna om, alltså hur hon upplevde sin hälsa. Något hon reagerade på.

https://ipfs.io/ipfs/QmXoypizjW3WknF...te_Cooper.html

Många Scientologer eller före detta scientologer har svårt att fatta detta faktum, en del gör det aldrig.
Tillgodogör dig fakta och sluta fabulera så mycket. Jag skriver inte alls om fingeravtrycken, inte om pappren utan att delar var skrivna på Paulette Coopers skrivmaskin, fattar du inte? Läs igen! Samt det faktum att Paulette Cooper själv kände ingen fraser i det påstådda bombhotet som hennes egna. Det krävdes en person på platsen för att åstadkomma just detta.

Men flera gamla scientologer kanske aldrig kan förstå detta eller fatta fakta. Jag vet. Det är inte på något sätt en nyhet. Så läs igen tills du fattar.
Citera
2018-01-23, 00:05
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Nej, Xenu och allt som har att göra med kroppsthetaner och annat som kan länkas till Xenu är mindre än en halv procent av scientologin och förekommer först på OT III och senare, vilket betyder att ingen som börjar med scientologi får höra talas om Xenu under de första åren (och de flesta inte förrän de lämnat scientologin).

Ok läs igen vad jag skrev. Hubbard har skapat Scientology genom att sätta samman andras verk samtidigt som skaparnas referenser tagits bort, vilket snarare har gjort att Anonymous skapat Scientology, just för att referenserna är borttagna. Xenu är central som den svåra bevisbarheten

Citat:
Har du någon referens på att Hubbard faktiskt var medlem i AMORC? (T.ex. andra medlemmar som identifierat honom?)

Det tror jag inte alls på, för du hade varit intressrad av L Ron Hubbard hade du stött på uppgiften och referensen i en av de mest kända böckerna om L Ron Hubbard. Många före detta scientologer tror att de är intresserade av saker de säger sig vara intresserade av men i praktiken helt visar att de saknar praktiskt intresse av annat än som föremål förnekelsefas, men detta är kanske bara en i milliarden av undantag och tillfälligheter?

Det är svårt att kunna få bekräftat hemliga sällskaps hemliga initiationsriter, därför är precis som jag skrev Xenu på ETT sätt central i Scientology. Denna väg kantad av "tillfälligheter". Det är svårt att tro att du skulle vilja läsa om AMORC och hubbards tid däruti liksom om xenu referensen. Låter mer som om du kräver att bli serverad något du kunde hitta själv om du bara ville. Så är det inte verkligen skickligt att ha missat referensen till att Hubbard faktiskt var med i AMORC när den står i en av de mest kända verken?

"Xenu, eller Xemu är en central gestalt i Scientologirörelsens hemliga läror, som scientologer får ta del av först när de uppnår de högsta nivåerna inom organisationen" Skriver dock wikipedia och syftar på en annan sak.
Citat:
Då menar jag naturligtvis mer än bara namnet. Om bara namnet förekommer, utan någon historia om vem det är så är det ju helt betydelselöst som ”ursprung”.
Ja precis för namnet Xenu är alldaglig och förekommer överallt speciellt inte bara i samhället i stort utan även samband med ord som "neophyte" dvs den grad som Ronald Hubbard nådde i AMORC enligt AMORC. Rena tillfälligheter naturligtvis, lika centrala som Xenu själv och som själv svårtbevisat då det i grunden av sin natur rör sig om ett hemligt sällskaps hemliga initieringsriter.

Volney skapade sin e-meter som hjälp för honom som kiropraktiker.
Volney G Mathison var förvisso kiropraktor bland annat men jag har inte sett att han skapade den för att hjälpa till i det arbetet. Vad baserar du detta på?
Han gifte sig redan som redan tidigt med en 16 årig flicka vilken dock som 20 åring var ogift och inte skilld, det är fullt möjligt, visst liksom att han sålde radioapparater och jobbade, byggde radiostationer i Alaska redan 1919, visst det är möjligt men vart har du fått uppgiften om emetern som stöd till kiripraktikverksamheten från?

Citat:
Tveksamt. Det är faktiskt inte omöjligt att Hubbard kommit på det namnet själv, så som han påstod att han kommit fram till det namnet, jag menar han gav ju faktiskt en härledning till hur han kom fram till det namnet första gången som han använde det. Den härledningen är inte ologisk. Det kan faktiskt vara en ren slump att namnet använts tidigare, just i det fallet.

Absolut, det kan också vara en slump att du svarade som du gjorde. Kan du bevisa att det inte är så? återigen denna lösa xenu väv av centrala tillfälligheter böjd som en tunnelsyn av självmotsägelser. Hubbard har själv ofta fångats med att säga olika saker gång på gång och hävda att detta är autentiska referenser. En notorisk mytoman. Vilket också framgår med önskad tydlighet i en av de mest kända böckerna om Lafayette Ronald Hubbard

Citat:
Som jag skrev tidigare om just Xenu och varför detta kan anses vara en central referens är det just som egenskap av svårbekräftad väg. I en hemlighetsfull sällskaps än hemligare invigningsceremonier och dessa tillfälligheter likt "Xenu" kantar Ronald Hubbards väg.

Piece of blue sky av Jon Atack är en av de mer kända böckerna om L Ron Hubbard har dock en hänvisning till Hubbard's medlemskap, boken finns dock i flera version så sidnummer kan bli fel.

Citat:
"Hubbard's interest in the occult continued, and for six months in 1940 he belonged to the Ancient and Mystical Order Rosae Crucis (AMORC). He completed the first two "neophyte" degrees (probably by mail) before his membership lapsed on July 5, 1940. 11
lyder dock texten. Det skulle vara roligt och bra om du går vidare och gräver i referenserna om du inte tror författaren eller hans brevväxling med AMORC. Om jag gissar fritt så är det också så att Jon atack i någon videoförelösnign säger att de tidigare uppgifterna om Xenu i AMORC blev så väl bekräftade som de kan bli från AMORCs uppgifter hade tidigare förnekats och här förnekades inte de delarna. Det är den tolkning jag gjorde hur som helst.
Som du sjäv noterar kan det ju vara rena tillfälligheter, men kanske inte överallt rätt igenom. Liksom att det kanske inte heller är tillfälligheter att Scientologer inte ens kan ta till sig fakta om Scinetology, ett faktum som dock avtar med åren och distansen. Men som jon attack själv säger han är inte alls säker på att alla kan läkas fullt ut efter att ha varit med i Scinetology.
Sedan är AMORC bara en del i ett längre traditionellt träd vilket också erbjuder flera likheter med det va L Ron Hubbard sammanstulna häleriverket Scientology vilket han sedan omsorgsfullt avlägsnat skaparnas referenser från.
Flera saker av det han dock gjorde förnekar han, till dottern Alexis som han dock kidnappade sframförs dock att han inte alls är hemnes pappa utan det är Jack Parson och att hennes mamma förresten är en hora. Detta noterat av en annan författare som studerat L Ron Hubbard. Russel Miller

https://cse.google.com/cse/publicurl...76:xbwmv13eztk
här hittar du nog mer om AMORC liksom Volney G mathison’s kommentarer kring brev från AMORC’s Advokater hursomhelst. Samt kanhända mer betingelser som intresserat L Ron annat än affirmationerna att han inte ska runka så mycket?

Har du inte läst de mest kända böckerna om L Ron Hubbard? Och du är intresserad av ämnet?

peta in AMORC I den nedersta sökrutan, klicka på ”sök” sedan på ”web” Här gissar jag att ett eventuellt nedskrivet material har högst sannolikhet att finnas.

https://www.aberree.com/v07/n10p17.html
här ser du Volney G Mathison diskutera långa brev från AMORCs advokater. För volney var inte bara chiropraktor utan också årecis som hubbard hypnotisör och intresserad i hypnotism, skrev böcker i området hypnotsim och instruktioner för självhypnotism utan central operator närvarande.
Vilket kan tolkas som såhär behåller du din självhypnotiska hållning även när din mästare är på semester eller något i den stilen. Att Volney G Mathison skapade electropsychometer för användning inom kiropraktik är mer än jag känner till och inget jag har sett homon skriva vad jag minnas.

https://scientologylronhubbard.files.wordpress.com/2017/11/practical-self-hypnosis-how-to-achieve-and-effectively-to-use-hypnosis-without-the-presence-of-an-op erator-volney-g-mathison.pdf
Läs gärna vad mathison själv skriver om Hypnos i praktiken och fortsättningen på E-metern som han skrev manualerna till.

https://www.worldcat.org/profiles/SC.../lists/3770093
oops en före detta scientology råkade hoppa över nästan hela scientology historien men stannade på sista punkten och avfärdade detta med ett eventuellt kanske, visst men många eventuella kansken blir det. Possibly maybe?
https://en.wikipedia.org/wiki/Scient...and_the_occult
AMORC och många andra sällskap har här en hel del beröringspunkter, balnd annat Crowleys gren och likheterna med vad Hubbard själv påstår sig ha skapat, kommer nog alltid vara mycket större än en Scientolog eller FD Scientolog kan fatta. Även om de igår liksom idag gärna vill tro det. Ok det här blir mitt sista inlägg i debatten... läs på referenserna till det du påstår dig vara intresserad av.-
Senast redigerad av Scientology 2018-01-23 kl. 00:14.
Citera
2018-01-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saranils
Hej.
Jag har länge vetat om vad scientologi är och i början var jag väldigt skeptisk men nu på senare tid har jag ägnat mig åt att läsa om allt som har med denna religion att göra i timmar varje dag.
Jag tycker om nästan allt med scientologi och tycker att religionen är väldigt intressant och jag blir mer intresserad för varje dag som går.
Är det möjligt för mig som absolut inte är en rik person att gå med? Just nu har jag exakt 197 kronor och får inte in mer pengar på ett jäkla tag.
Har aldrig pratat med någon scientolog förut men tänkte besöka kyrkan som ligger en liten bit bort om inte allt så lång tid och om det finns några scientologer här på flashback så vill jag gärna att ni kontaktar mig. Behöver veta lite av det praktiska och så.
Och en fråga till. Finns det ens någonting dåligt med att bli scientolog?
Mvh.

Om du tycker det är bra är det väl bara att ansluta sig, varför ska du argumentera? Tycker du ska lämna över din bostad på någon som behöver någonstans att bo så har du ialla fall begått en god gärning. Lycka till med livet.
Citera
2018-01-23, 02:06
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ok läs igen vad jag skrev. Hubbard har skapat Scientology genom att sätta samman andras verk samtidigt som skaparnas referenser tagits bort, vilket snarare har gjort att Anonymous skapat Scientology, just för att referenserna är borttagna. Xenu är central som den svåra bevisbarheten

Det tror jag inte alls på, för du hade varit intressrad av L Ron Hubbard hade du stött på uppgiften och referensen i en av de mest kända böckerna om L Ron Hubbard. Många före detta scientologer tror att de är intresserade av saker de säger sig vara intresserade av men i praktiken helt visar att de saknar praktiskt intresse av annat än som föremål förnekelsefas, men detta är kanske bara en i milliarden av undantag och tillfälligheter?

Det är svårt att kunna få bekräftat hemliga sällskaps hemliga initiationsriter, därför är precis som jag skrev Xenu på ETT sätt central i Scientology. Denna väg kantad av "tillfälligheter". Det är svårt att tro att du skulle vilja läsa om AMORC och hubbards tid däruti liksom om xenu referensen. Låter mer som om du kräver att bli serverad något du kunde hitta själv om du bara ville. Så är det inte verkligen skickligt att ha missat referensen till att Hubbard faktiskt var med i AMORC när den står i en av de mest kända verken?

"Xenu, eller Xemu är en central gestalt i Scientologirörelsens hemliga läror, som scientologer får ta del av först när de uppnår de högsta nivåerna inom organisationen" Skriver dock wikipedia och syftar på en annan sak.
Ja precis för namnet Xenu är alldaglig och förekommer överallt speciellt inte bara i samhället i stort utan även samband med ord som "neophyte" dvs den grad som Ronald Hubbard nådde i AMORC enligt AMORC. Rena tillfälligheter naturligtvis, lika centrala som Xenu själv och som själv svårtbevisat då det i grunden av sin natur rör sig om ett hemligt sällskaps hemliga initieringsriter.

Volney skapade sin e-meter som hjälp för honom som kiropraktiker.
Volney G Mathison var förvisso kiropraktor bland annat men jag har inte sett att han skapade den för att hjälpa till i det arbetet. Vad baserar du detta på?
Han gifte sig redan som redan tidigt med en 16 årig flicka vilken dock som 20 åring var ogift och inte skilld, det är fullt möjligt, visst liksom att han sålde radioapparater och jobbade, byggde radiostationer i Alaska redan 1919, visst det är möjligt men vart har du fått uppgiften om emetern som stöd till kiripraktikverksamheten från?

Absolut, det kan också vara en slump att du svarade som du gjorde. Kan du bevisa att det inte är så? återigen denna lösa xenu väv av centrala tillfälligheter böjd som en tunnelsyn av självmotsägelser. Hubbard har själv ofta fångats med att säga olika saker gång på gång och hävda att detta är autentiska referenser. En notorisk mytoman. Vilket också framgår med önskad tydlighet i en av de mest kända böckerna om Lafayette Ronald Hubbard

Som jag skrev tidigare om just Xenu och varför detta kan anses vara en central referens är det just som egenskap av svårbekräftad väg. I en hemlighetsfull sällskaps än hemligare invigningsceremonier och dessa tillfälligheter likt "Xenu" kantar Ronald Hubbards väg.

Piece of blue sky av Jon Atack är en av de mer kända böckerna om L Ron Hubbard har dock en hänvisning till Hubbard's medlemskap, boken finns dock i flera version så sidnummer kan bli fel.

lyder dock texten. Det skulle vara roligt och bra om du går vidare och gräver i referenserna om du inte tror författaren eller hans brevväxling med AMORC. Om jag gissar fritt så är det också så att Jon atack i någon videoförelösnign säger att de tidigare uppgifterna om Xenu i AMORC blev så väl bekräftade som de kan bli från AMORCs uppgifter hade tidigare förnekats och här förnekades inte de delarna. Det är den tolkning jag gjorde hur som helst.
Som du sjäv noterar kan det ju vara rena tillfälligheter, men kanske inte överallt rätt igenom. Liksom att det kanske inte heller är tillfälligheter att Scientologer inte ens kan ta till sig fakta om Scinetology, ett faktum som dock avtar med åren och distansen. Men som jon attack själv säger han är inte alls säker på att alla kan läkas fullt ut efter att ha varit med i Scinetology.
Sedan är AMORC bara en del i ett längre traditionellt träd vilket också erbjuder flera likheter med det va L Ron Hubbard sammanstulna häleriverket Scientology vilket han sedan omsorgsfullt avlägsnat skaparnas referenser från.
Flera saker av det han dock gjorde förnekar han, till dottern Alexis som han dock kidnappade sframförs dock att han inte alls är hemnes pappa utan det är Jack Parson och att hennes mamma förresten är en hora. Detta noterat av en annan författare som studerat L Ron Hubbard. Russel Miller

här hittar du nog mer om AMORC liksom Volney G mathison’s kommentarer kring brev från AMORC’s Advokater hursomhelst. Samt kanhända mer betingelser som intresserat L Ron annat än affirmationerna att han inte ska runka så mycket?

Har du inte läst de mest kända böckerna om L Ron Hubbard? Och du är intresserad av ämnet?

peta in AMORC I den nedersta sökrutan, klicka på ”sök” sedan på ”web” Här gissar jag att ett eventuellt nedskrivet material har högst sannolikhet att finnas.

https://www.aberree.com/v07/n10p17.html
här ser du Volney G Mathison diskutera långa brev från AMORCs advokater. För volney var inte bara chiropraktor utan också årecis som hubbard hypnotisör och intresserad i hypnotism, skrev böcker i området hypnotsim och instruktioner för självhypnotism utan central operator närvarande.
Vilket kan tolkas som såhär behåller du din självhypnotiska hållning även när din mästare är på semester eller något i den stilen. Att Volney G Mathison skapade electropsychometer för användning inom kiropraktik är mer än jag känner till och inget jag har sett homon skriva vad jag minnas.

https://scientologylronhubbard.files.wordpress.com/2017/11/practical-self-hypnosis-how-to-achieve-and-effectively-to-use-hypnosis-without-the-presence-of-an-op erator-volney-g-mathison.pdf
Läs gärna vad mathison själv skriver om Hypnos i praktiken och fortsättningen på E-metern som han skrev manualerna till.

https://www.worldcat.org/profiles/SC.../lists/3770093
oops en före detta scientology råkade hoppa över nästan hela scientology historien men stannade på sista punkten och avfärdade detta med ett eventuellt kanske, visst men många eventuella kansken blir det. Possibly maybe?
https://en.wikipedia.org/wiki/Scient...and_the_occult
AMORC och många andra sällskap har här en hel del beröringspunkter, balnd annat Crowleys gren och likheterna med vad Hubbard själv påstår sig ha skapat, kommer nog alltid vara mycket större än en Scientolog eller FD Scientolog kan fatta. Även om de igår liksom idag gärna vill tro det. Ok det här blir mitt sista inlägg i debatten... läs på referenserna till det du påstår dig vara intresserad av.-

Tack för referenserna.
När det gäller Xenu så vidhåller jag fortfarande bestämt att det är totalt idiotiskt och helt helskotta åt skogen att påstå att Xenu är centralt inom scientologin. Endast en som aldrig sysslat med scientologi kan komma på något så befängt.

Jag har läst A Piece of Blue Sky och har den i mitt bibliotek, men jag kan inte påstå att jag minns exakt allt jag läser, så tack för att du hittade hänvisningen till Hubbards AMORC-medlemskap (på sidan 79 i min utgåva). Inte visste jag att det gick att göra steg inom AMORC per korrespondens. Jag borde nog ha tittat lite närmare på referenserna när jag läste A Piece of Blue Sky.

Jag tvivlar däremot på att Xenu i AMORC ska ha något annat än namnet gemensamt med hur Xenu förekommer inom scientologin. Visserligen snodde Hubbard mycket, men att samma korkade berättelse även skulle finnas inom AMORC har jag svårt att tro på, och inte ens om det skulle vara så konstigt så har det inget alls med hur Xenu-berättelsen används inom scientologin. Vet du ens hur den används? Det verkar inte så på hur du skriver.
Citera
2018-01-23, 02:17
Bannlyst
[quote]
Citat:
För att vara korrekt så var jag inte direkt underordnad David Miscavige, utan arbetade bara tidvis som assistent till andra som Miscavige hade personlig direktkontakt med, men medan jag var vittne så gick det inte så långt som till handgripligheter.
Den person som skulle godkänna mitt arbete var Mariette, och hon har berättat ganska bra om hur det var i sin bok Sekten på dimön. Och då är den boken en förmildrad berättelse, ungefär som om den skrivits i förenklat format för att inte verka så extrem att den inte blir trovärdig.
När det gäller mer korrekta böcker så är Marc Headleys bok Blown for Good helt fantastisk. Han har ett otroligt bra minne och jag har inte lyckats hitta något av det han beskriver som inte stämmer med verkligheten under perioden 1992-1998, medan jag var där.

David Miscavige denna mystiska man, om han av någon anledning skulle vilja komma underfund med hur de verkligen skulle kunna expandera upp till oändligheten kan jag ge föreslå dem att de till att börja med tar bort David Miscavige, sedan sluta ha Tom Kruse som någon slags auktoritet, fruktansvärt larvigt. Nu anser jag inte att de någonsin kan bli framgångsrika men de kan ju alltid börja någonstans.

En annan sak som jag verkligen inte förstår är hur man kan vilja sitta och lära sig vad en person har sagt och sedan rabbla det, speciellt med tanke på att det finns så fruktansvärt mycket fluff i texterna. Har personligen svårt med lagtexter då de är så pass relativa, medan fysik är väldigt mycket mer konkret.

Samtidigt finns det viss potential i det här med sammanhållning och att hjälpa människor, tyckte Jason Beghes berättelse om hur han blev tagen av att upptäcka nuet. https://www.youtube.com/watch?v=KHb0BZyF5Ok
Att sedan lägga på massa dogma på det och göra det till en kamp om motsatsen blir då komiskt - köp en till kurs för att nå högre.

Citat:
Det är en av alla de saker som inte går ihop, men som man sorterar bort som oväsentligt, men det finns ändå kvar i undermedvetandet som en kognitiv dissonans, och med tiden kan denna kognitiva dissonans bli tillräckligt stor att man börjar att ta reda på hur det egentligen ligger till, men inte alla kommer dit.

Oerhört sorgligt men extremt talande att David Miscavige sätter en superkändis framför alla som gör det som rörelsen handlar om. Måste kännas fullständigt absurt att behöva hylla Tom Cruise (även känd som: Tom med kruset)

Citat:
Jo, jag har ofta tänkt på hur det kunde ha blivit om man tagit sig an det hela mer strikt vetenskapligt och psykologiskt. Det finns ju faktiskt delar inom scientologin som är bra för folk (annars skulle ju ingen fastna alls).

Jag tror det är att man får tala ut så fruktansvärt mycket och sedan vill jag tro på det Beghe säger i intervjun när han beskriver det mest givande han har träffat på någonsin - nämligen att hitta nuet. Vilket är långt ifrån att springa och jaga thetans lite här och där.

Citat:
Så här sa annars Hubbard själv om att inrikta sig på tjusiga byggnader:
We own a tremendous amount of property. We own a tremendous amount of material, and so forth. And it keeps growing. But that's not important. When buildings get important to us, for God's sake, some of you born revolutionists, will you please blow up central headquarters. If someone had put some H.E. [high explosives] under the Vatican long ago, Catholicism might still be going. Don't get interested in real estate. Don't get interested in the masses of buildings, because that's not important.
Referens: föreläsning från 31 december 1960 – ”The Genus of Scientology”

Om det är 15 personer i Stockholm, vilket en person ovan sade så har jag svårt att tänka mig att det sitter många fler i Malmö, nu är den byggnaden enorm så kan ju vara att alla flyttat ner till Malmö för att expandera därifrån. Expantion, jag undrar hur det mste kännas att expandera sina städutgifter för när de är klara med avdamningen i byggnaden lär det vara dammigt igen där de böjade.
Allt för att göra Miscavige nöjd!
Senast redigerad av Pillemariskrentjur 2018-01-23 kl. 02:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in