2013-08-27, 11:00
Medlem
hishultas avatar
Hej!

Är lite smått sugen på att sticka dit nästa sommar.

Brukar det annordnas något "speciellt" flyg från Sverige till Tomorrowland?
Citera
2013-08-27, 13:18
Medlem
plastartiklars avatar
Okej folket, jag har ett "problem". Eller egentligen är det min syster som har det men äsch. Hon vill ta sin festivaloskuld nästa år, på Tomorrowland. Föräldrar: inte så jättenöjda med den planen då de tycker att hon kan börja med en festival här i Sverige så hon får se hur det är och om något händer/hon inte skulle orka mer så är det lättare att ta sig hem/hämta henne. Det skulle även vara hennes första resa utomlands med bara kompisar vilket antagligen spelar ganska så stor roll..
Hon är däremot helt bestämd med att hon SKA ner och gnäller om att hon "faktiskt inte är någon bebis längre, och faktiskt fyller 18 direkt efter att festivalen är - och kommer betala allt själv". Både föräldrar och syster går nu via mig och vill ha argument för och emot att låta henne åka haha.

Jag har själv aldrig varit där (än..) så jag känner att jag inte kan säga så mycket i diskussionen :/
Så ni som varit där och på svenska festivaler: Hur skulle ni säga att Tomorrowland funkar som första festival?
Citera
2013-08-27, 15:28
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastartiklar
Jag har själv aldrig varit där (än..) så jag känner att jag inte kan säga så mycket i diskussionen :/
Så ni som varit där och på svenska festivaler: Hur skulle ni säga att Tomorrowland funkar som första festival?

Tomorrowland har många fördelar jämfört med svenska festivaler.
* MYCKET mindre fylla.
* Mindre, eller åtminstone mindre uppenbar raggning.
* Vänligare människor i allmänhet
* Mer fokus på uppträdanden, mindre efterfester/förfester på campingen.
* Väldigt genomtänkt säkerhet, så jag bedömer att risken för olyckor är lägre.

Sedan finns det ju som du nämner många nackdelar också, framförallt att det är långt bort. Men så extremt långt är det ju inte. Från södra Sverige är det närmre till Belgien än till Sundsvall t.ex. Sedan är det större tillgång till olagliga droger på Tomorrowland, om det är något som oroar.

I slutänden är det egentligen bara två saker som spelar roll: är hon kapabel och benägen att ta väl hand om sig, och är hennes kompisar att lita på? Om svaren är ja: skicka iväg henne. Om nej: håll henne hemma (hon får ju själv bestämma om hon vill åka nästa år, dvs det är inte en once-in-a-lifetime chans).

Och de skillnader som finns mellan svenska festivaler och TML spelar egentligen ingen roll för den bedömningen tycker jag.
Citera
2013-08-27, 21:15
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Tomorrowland har många fördelar jämfört med svenska festivaler.
* MYCKET mindre fylla.
* Mindre, eller åtminstone mindre uppenbar raggning.
* Vänligare människor i allmänhet
* Mer fokus på uppträdanden, mindre efterfester/förfester på campingen.
* Väldigt genomtänkt säkerhet, så jag bedömer att risken för olyckor är lägre.

Sedan finns det ju som du nämner många nackdelar också, framförallt att det är långt bort. Men så extremt långt är det ju inte. Från södra Sverige är det närmre till Belgien än till Sundsvall t.ex. Sedan är det större tillgång till olagliga droger på Tomorrowland, om det är något som oroar.

I slutänden är det egentligen bara två saker som spelar roll: är hon kapabel och benägen att ta väl hand om sig, och är hennes kompisar att lita på? Om svaren är ja: skicka iväg henne. Om nej: håll henne hemma (hon får ju själv bestämma om hon vill åka nästa år, dvs det är inte en once-in-a-lifetime chans).

Och de skillnader som finns mellan svenska festivaler och TML spelar egentligen ingen roll för den bedömningen tycker jag.

Utländska festivaler är mer uppstyrda så är det bara. Så släpp iväg syrran! Vi tar hand om henne
Citera
2013-08-29, 21:52
Medlem
Citat:
Sedan är det större tillgång till olagliga droger på Tomorrowland, om det är något som oroar.

Aldrig varit på Tomorrowland, men stämmer verkligen det där? Jag har alltid trott att det var sjukt strikta regler angående droger på TML. Är det svårt att få tag i ecstasy på TML?
Citera
2013-08-30, 09:02
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Aldrig varit på Tomorrowland, men stämmer verkligen det där? Jag har alltid trott att det var sjukt strikta regler angående droger på TML. Är det svårt att få tag i ecstasy på TML?

Det stämmer. Tro mig.
Citera
2013-08-30, 21:42
Medlem
Citat:
Det stämmer. Tro mig.

Grymt. Då blir om möjligt ännu mer sugen att åka på TML.
Citera
2013-08-31, 20:29
Medlem
Citat:
Det stämmer. Tro mig.

Kan också intyga att det är duktigt mycket droger där
Citera
2013-09-09, 19:38
Medlem
http://amsterdammusicfestival.com/

Dra dit, om ni inte orkar vänta ända tills nästa år
Citera
2013-09-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747

Det fanns droger från höger till vänster, alla sorter du kan komma på. Kollade man över ena axeln såg man någon röka, kollade man över den andra axeln såg man någon snorta kokain. Är inte svårt att få tag på, testa, eller smuggla in.
Citera
2013-09-11, 23:37
Medlem
ziggss avatar
http://piclair.com/data/xqvmj.jpg

http://piclair.com/data/vqo83.jpg

Tagit från AM, men är det där som är relax rooms? Och kan man boka det och bo under festivalen, ifall man inte vill bo i något tält och mansion, jaa är lite för dyrt.

MVH en ovetande
Citera
2013-09-12, 14:57
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Blir fan TML 2014.
Hoppas starkt på en FB-träff. Finns ju några erfarna rävar som brukar hänga i dessa trådar.

Brukar ju alltid frågas om transport ner dit så någon som har varit där ett par år kan väl ge sina tips på bra transport ner.
Som jag har fattat de så äre flyg ner och tåg inrikes som är ett hett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in