2013-08-08, 15:54
Medlem
Faragon

Du är en jävla hjälte. Detta är precis den information jag har letat efter i månader! Tyvärr var det som jag trodde alltså. Att det är turen som släpper in en på sidan och att det inte är som Ticnet där man kan utnyttja systemet för att hamna före i kön.

När presenteras de officiella återförsäljarna? Och om du vet, hur var trycket på Global Journey biljetterna?

Tack som fan igen!
Citera
2013-08-09, 13:29
Medlem
ploppcapas avatar
Nästa år är det 10 års jubileum. Har hört rykten om att festivalen kommer hållas i 3 omgångar alltså 3 helger. Dom försökte få tillstånd för en vecka men det blev nekat.
Citera
2013-08-09, 15:34
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbenmax
Faragon

Du är en jävla hjälte. Detta är precis den information jag har letat efter i månader!

När presenteras de officiella återförsäljarna? Och om du vet, hur var trycket på Global Journey biljetterna?

Tack som fan igen!

Kul att det uppskattas :-) Tog ett tag att skriva.

De officiella travel partners presenteras på tomorrowlands hemsida http://www.tomorrowland.com/en/global-journey/official-external-travel-partners någon månad innan biljettsläpp. Global journey hade inte så farligt tryck i år. De släpptes en vecka innan officiella biljettsläppet, och tog slut några timmar efter biljettsläpp. Dock tror jag de släppte ytterligare Global Journey-biljetter senare eftersom ganska många fick tag på dem flera veckor efter att de tagit slut första gången. Vet inte riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ploppcapa
Nästa år är det 10 års jubileum. Har hört rykten om att festivalen kommer hållas i 3 omgångar alltså 3 helger. Dom försökte få tillstånd för en vecka men det blev nekat.
Källa på det?
Citera
2013-08-09, 20:15
Medlem
ploppcapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Källa på det?

En vän som bor i Antwerpen en local helt enkelt som har lite koll på saker. Men det är ett rykte som sagt. Ta mig inte på orden
Citera
2013-08-09, 21:09
Medlem
HotRevolvers avatar
Hej!
Har aldrig varit på TL
men är grymt sugen..
Har en fråga Easy tent, innebär
det att man bokar ett tält som man sedan får eller?
Har lite svårt att fatta..
Tack på förhand..
Citera
2013-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Kul att det uppskattas :-) Tog ett tag att skriva.

De officiella travel partners presenteras på tomorrowlands hemsida http://www.tomorrowland.com/en/global-journey/official-external-travel-partners någon månad innan biljettsläpp. Global journey hade inte så farligt tryck i år. De släpptes en vecka innan officiella biljettsläppet, och tog slut några timmar efter biljettsläpp. Dock tror jag de släppte ytterligare Global Journey-biljetter senare eftersom ganska många fick tag på dem flera veckor efter att de tagit slut första gången. Vet inte riktigt.

Vad jag vill minnas så kraschade deras servrar när global journey släppptes, därför de blev två omgångar Jag fick tag i 4 full madness biljetter, hade en otrolig tur. Min uppfattning är att det är betydligt lättare att få tag i biljetter via global journey så det blir nog till att köpa ett sådant nästa år
Citera
2013-08-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoonekill
Vad jag vill minnas så kraschade deras servrar när global journey släppptes, därför de blev två omgångar Jag fick tag i 4 full madness biljetter, hade en otrolig tur. Min uppfattning är att det är betydligt lättare att få tag i biljetter via global journey så det blir nog till att köpa ett sådant nästa år

Om så är fallet känns det som att det är värt att lägga lite mer pengar på det beryktade Global Journey. Vad kan det kosta, 5000 mer, 7000 mer än ordinarie förutom att man är helt säker på att man kommer fram och inte behöver ligga och stressa sig till döds vid biljettsläppet
Citera
2013-08-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotRevolver
Hej!
Har aldrig varit på TL
men är grymt sugen..
Har en fråga Easy tent, innebär
det att man bokar ett tält som man sedan får eller?
Har lite svårt att fatta..
Tack på förhand..

Easy Tent är, vad jag har förstått, då du "köper" en tältplats och ett speciellt Dream Ville tält för 2-4 personer. Jag vet inte kvalitén på tälten i jämförelse med vanliga tält men det kan säkert någon annan svara på
Citera
2013-08-11, 20:40
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Om så är fallet känns det som att det är värt att lägga lite mer pengar på det beryktade Global Journey. Vad kan det kosta, 5000 mer, 7000 mer än ordinarie förutom att man är helt säker på att man kommer fram och inte behöver ligga och stressa sig till döds vid biljettsläppet
Nej det kostade 6500 inkl allt utom camping prylar. 7000 prick för min del i år.

Vanliga biljetter med camping kostade väl 3000 tror jag, plus att du ska fixa flyg och transfer t/r. Man sparar inte så mycket om man inte åker bil ner.

Citat:
Easy Tent är, vad jag har förstått, då du "köper" en tältplats och ett speciellt Dream Ville tält för 2-4 personer. Jag vet inte kvalitén på tälten i jämförelse med vanliga tält men det kan säkert någon annan svara på

Bra kvalitet i år tydligen, de såg ut som Indiantält tyckte jag, fanns möjlighet till en uppgradering också.
Citera
2013-08-18, 02:50
Medlem
Om man väljer att bo på hotell. Vad innebär det? tänker på global journey 5* hotell med flyg från Stockholm. Är det bättre att bo i tält på campingen eller vad är bästa lösningen?
Citera
2013-08-18, 22:07
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumion
Om man väljer att bo på hotell. Vad innebär det? tänker på global journey 5* hotell med flyg från Stockholm. Är det bättre att bo i tält på campingen eller vad är bästa lösningen?
Många som har dåliga tält som sedan surar lite över att dom aldrig mera ska bo på campingen, investera i ett ordentligt tält och utrustning så blir det skitmysigt med tältning! Lite det som är charmen på en festival.

Jag och tjejen hade ett 6 manna ifrån Stadium som höll sig torrt under hela festivalen.
Citera
2013-08-19, 11:23
Medlem
TCDGNs avatar
Jag lyckades få tag på 4st Global Journey biljetter men det var inte så sjukt lätt som det framstå som. Systemet vid Global Journey köp är inte alls desamma som när man köper vanliga full madness pass. När man köper full madness så måste man föranmäla sig så man får en "personlig" länk man ska gå in på vid biljettsläppet, global journey däremot släpper dem på sin vanliga hemsida. Kan säga att GL var sjukt värt för min del. vi betalade 6500kr då ingick flyg t.o.r, transfer, och Full madness pass och dreamville biljett.

Den största nackdelen med att flyga ner jämfört med att åka bil är nog packningen. Bilar du kan du ta med dig stolar, party tält, sjukt mycket alkohol osv. När du däremot flyger måste du tänka på väskans vikt.

Nästa år är tanken att bil ner, så får verkligen hoppas att man får tag på biljetter. 10års jubileumet lär bli FETT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in