Citat:
Ursprungligen postat av
Faragon
Kul att det uppskattas :-) Tog ett tag att skriva.
De officiella travel partners presenteras på tomorrowlands hemsida
http://www.tomorrowland.com/en/global-journey/official-external-travel-partners någon månad innan biljettsläpp. Global journey hade inte så farligt tryck i år. De släpptes en vecka innan officiella biljettsläppet, och tog slut några timmar efter biljettsläpp. Dock tror jag de släppte ytterligare Global Journey-biljetter senare eftersom ganska många fick tag på dem flera veckor efter att de tagit slut första gången. Vet inte riktigt.
Källa på det?
Jäklar vad struligt det verkade vara för er! Jag var där 2011 och 2012, åkte båda gångerna med Hardstylers då det absolut kändes simplast. 2011 kostade det 4000 per person och gruppcampingen var inne i DreamVille, bara en del av gräsmattan som var avspärrad för folk från Hardstylers då. Låg riktigt bra till, nära till allt.
Sen nu 2012 kostade 5500, alltså 1500 kr mer. Men vi tyckte att det var värt det ändå med tanke på att det var så lätt att få biljetter där (tyckte vi i alla fall) och visste att det är kaos på Tomorrowlands egna sida. Sen diggade vi att campingen var så bra förra året. Nu var gruppcampingen helt separerad från DreamVille men det visade sig vara riktigt skönt ändå.
2011 så var vi fyra pers som skulle åka, biljetterna släpptes 11:00 på morgonen. Jag tog tag i biljettbokandet då jag inte litade på någon annan. Jag hade tidigare fixat allas personnummer och telefonnummer som jag skrev ned i ett textdokument. Jag hoppade upp 10:30, registrerade mig på sidan först nu och kopierade mitt kontonummer så det bara skulle vara att klistra in. 10:55 började jag uppdatera sidan, 11:01 var biljetterna uppe på Hardstylers, 11:02 hade jag bokat fyra biljetter, 11:03 sa de att det var slut. Inga problem.
2012 var vi sex pers, en person kan bara boka fyra biljetter så vi fick vara två som fixade. Den här gången var vi lite nervösare innan då vi nästan hade hypat allt mer i år. Jag skulle återigen boka fyra biljetter och en annan två. Tre av oss satt i skype 16:30, samma procedur som förra året, allt uppskrivet och redo att klippa och klistra. Så vi hade en backup-kille som skrev in allt och var redo att klicka boka om någon annan inte skulle lyckas.
Samma sak, 17:01 eller något kom biljetterna upp, vi alla tre kom in så backup-killen fick släppa iväg sina. 17:02 bokat och klart, inga problem nu heller. Vi hade läst det att biljetterna skulle vara reserverade i 10 minuter eller något när man väl klickat i att man vill köpa dem men vi litade inte riktigt på detta och skyndade oss därför med att skriva in alla uppgifter ändå.
Visst, sidan tog lite längre tid att uppdateras där tre minuter innan biljettsläpp ungefär båda åren, men det var inte alls särskilt farligt. Inte för oss i alla fall. Alla tre satt på 100 Mbit/s för er som undrar.
Aja, det är mina erfarenheter av biljettbokningen i alla fall! Lycka till till er som tänkt boka till nästa år