Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-13, 16:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Jag ser hellre fram mot Erik Ullenhag.

Om L vill bli ett ledande parti är det verkligen en tillgång att utse en av Sveriges mest efterblivna minister genom tiderna till jobbet.
Viktigt att alla som får frågan av något opinionsinstitut svarar "Ullenhag", nu när Birgitta Ohlsson verkar ha försvunnit ur bilden(?)
Citera
2019-04-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Ser fram emot Sabunis tid som L:s ledare, ska bli ett nöje att följa opinionssiffrorna. Chipspåsen åker fram var gång. Hoppas hon tillträdet nu före EU- valet.

Jag lyssnade på Huitfeldts Kvartal-intervju med Sabuni, och jag konstaterar att om L vill ha en diktator är hon den rätta.
Det skulle nog vara behövligt, men hur är läget för detta i ett parti som hyllar Ullenhag?
Jag föredrar Ullenhag då jag vill se L utplånas.
Citera
2019-04-13, 18:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag lyssnade på Huitfeldts Kvartal-intervju med Sabuni, och jag konstaterar att om L vill ha en diktator är hon den rätta.
Det skulle nog vara behövligt, men hur är läget för detta i ett parti som hyllar Ullenhag?
Jag föredrar Ullenhag då jag vill se L utplånas.
Sabuni har nog mer testosteron än de tre senaste partiledarna tillsammans.

Så Ullenhag känns som ett mer naturligt val för L.
Citera
2019-04-13, 18:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

Jag gillade särskilt hennes avslutande ord i intervjun:

Demokrati och välfärden skapas fortfarande inom nationens gränser, inte globalt, och det är det viktigt att värna om.

Det är nog det mest insiktsfulla någon liberal politiker sagt på flera år.
Citera
2019-04-13, 19:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Demokrati och välfärden skapas fortfarande inom nationens gränser, inte globalt, och det är det viktigt att värna om.

Tomma ord. En partiledare/kandidat måste tala konkret.
Citera
2019-04-13, 19:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tomma ord. En partiledare/kandidat måste tala konkret.

Absolut, och det gjorde hon. Men en politiker måste också ha en övergripande förståelse av politikens villkor och begränsningar.

Att demokratin skapas inom nationens gränser och inte i Bryssel eller New York är något som många fartblinda globalister inte förstår.
Citera
2019-04-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sabuni har nog mer testosteron än de tre senaste partiledarna tillsammans.

Så Ullenhag känns som ett mer naturligt val för L.

Så sant. Lennart Persson, TV - journalisten och hennes sambo, kunde styra in henne till M i stället. Hennes pondus behövs där, och det vore till tjänst för rätt sida i politiken.

Citat:

Jag häpnade faktiskt. En Liberal som hyllar nationen. De talar inte positivt om SDs nationalism.

Vilken dramatik inom flera områden om hon fick komma till! Jag vill uppleva det. Jag offrar nästan L:s utkastning från riksdagen för detta.
Citera
2019-04-14, 11:47
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:

Imponerande att en "liberal" klarar av att konstatera en uppenbar självklarhet. Då räcker det med att hon också konstaterar att jorden är rund så var vi en riktigt verklighetsförankrad person att ta över det sjunkande skeppet.
Citera
2019-04-14, 13:28
Medlem
Citat:

Förstår inte det insiktsfulla. Välfärden skapas till stor del utanför Sverige. Vård t ex förutsätter mycket mediciner och teknisk utrustning där huvuddelen får antas vara tillverkad utomlands.
Citera
2019-04-14, 13:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Förstår inte det insiktsfulla. Välfärden skapas till stor del utanför Sverige. Vård t ex förutsätter mycket mediciner och teknisk utrustning där huvuddelen får antas vara tillverkad utomlands.
Vi får dock inte dessa produkter gratis. Det förutsätter ett välstånd för att ha råd att köpa in.
Citera
2019-04-14, 15:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply

Nu ska man skilja på välstånd och välfärd. Välstånd är beroende av handel med omvärlden, men välfärd skapas inom nationens gränser genom en solidarisk fördelningspolitik.

Detta sagt, så anser jag att det verkligt insiktsfulla i Sabunis kommentar är att hon påpekar att demokratin skapas inom nationens gränser, och att vi måste värna om det. Många fartblinda globalister tror att det är demokrati när folk i Bryssel som ingen valt bestämmer över vår framtid.
Citera
2019-04-15, 03:51
Medlem
Citat:
Nu ska man skilja på välstånd och välfärd. Välstånd är beroende av handel med omvärlden, men välfärd skapas inom nationens gränser genom en solidarisk fördelningspolitik.
Välfärd blir inte mycket att ha om det inte finns något att fördela. Hade det inte varit för omvärlden hade det inte ens funnits människor i Sverige att fördela något till.

Citat:
Detta sagt, så anser jag att det verkligt insiktsfulla i Sabunis kommentar är att hon påpekar att demokratin skapas inom nationens gränser, och att vi måste värna om det. Många fartblinda globalister tror att det är demokrati när folk i Bryssel som ingen valt bestämmer över vår framtid.
Ser inte det insiktsfulla. Demokrati kan man ha på alla skalor, från familjeliv till hela världen om man så vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in