Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Den ende jag sett ur det gamla gardet som stödjer Sabuni är inte oväntat Leijonborg. Även "invandrarna" som Gulan Avci och (återutvandrade) Mauricio Rojas verkar stödja Sabuni. Värt en funderare att invandrare verkar vara de som vill ställa mest krav på invandrare, iaf i L.
Bengt Westerberg hävdar däremot idag till och med att partiet behöver ta ett kliv vänsterut för att överleva.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/EWyQzl/moderat-politik-nara-ta-kal-pa-liberalerna
Har han rentav rätt?
Min personliga uppfattning är att partiet helt har spelat ut sin roll - jag skulle möjligen ge det en chans med Sabuni men även det är tveksamt. Liberalism ligger som ideologi knappast i tiden. Då tror jag MP har betydligt större chanser och potential att göra comeback.
Visst ser det ut som om partiet har spelat ut sin roll.
Sedan kan jag i och för sig föreställa mig att Westerberg har rätt på det sättet, att partiets chanser att överleva bleve störst om partiet betonade vänster-liberala frågor och lösningar. Det är rätt trångt längre högerut. Men det verkar inte partiets aktiva tro. Å andra sidan tror jag att Sabuni hade varit ett bra val för landet Sverige. Problemet är att det är svårt att förena Sabuni med vänsterliberalism.
Man kan nog inte få bägge.
...dessutom tillhör jag tvivlarna,

dvs dem som betvivlar att Sabuni skulle ställa upp.