Hur mycket skiljer sig integreringen av genusperspektivet mellan de olika utbildningar kan ju vara en intressant diskussion. Umeå ligger förmodligen på topp, och säkert Uppsala/Lund där i närheten? På KI vet jag i alla fall att många studenter pockar på att få mer genustänk och andra pseudovetenskapliga teorier i utbildningen, vilket känns bekymmersamt.
Med tanke på att AI kmr ge läkaren mer tid med patienter så är det väl bra att mer fokus läggs på just patientmötet och då är det bra att man har koll på lite genus och sånna tankar som folk går runt med i skallen
Med tanke på att AI kmr ge läkaren mer tid med patienter så är det väl bra att mer fokus läggs på just patientmötet och då är det bra att man har koll på lite genus och sånna tankar som folk går runt med i skallen
I så fall kan det vara bra att hålla koll på psykologi. Inte genus som är pseudovetenskaplig nonsens.
Tja
Jag skulle gärna vilja läsa till läkare och funderar på Linköpings universitet. Fick 1,70 på HP senast.
Om man kollar på antagningspoäng HT 2017 står det 1,70 på både urval.1 och urval.2, vad innebär det?
Att det räcker med 1,70 för att kom in på linjen eller att endast några få med 1,70 blev inlottade eller antagna med betyg som skiljekreterium??
Tack på förhand
Tja
Jag skulle gärna vilja läsa till läkare och funderar på Linköpings universitet. Fick 1,70 på HP senast.
Om man kollar på antagningspoäng HT 2017 står det 1,70 på både urval.1 och urval.2, vad innebär det?
Att det räcker med 1,70 för att kom in på linjen eller att endast några få med 1,70 blev inlottade eller antagna med betyg som skiljekreterium??
Tack på förhand
Stod det 1.70 på urval 2 innebär det att man kunde komma in med 1.70, men det säger inget om hur många. Det kan vara allt från 1 person till 40 personer. Du kan prova mejla lärosätet och fråga. Eventuellt kan gränsen ha varit ännu lägre för reserver.
Stod det 1.70 på urval 2 innebär det att man kunde komma in med 1.70, men det säger inget om hur många. Det kan vara allt från 1 person till 40 personer. Du kan prova mejla lärosätet och fråga. Eventuellt kan gränsen ha varit ännu lägre för reserver.
Stämmer.
1,65 hade sist antagne reserv VT 17. Lär ligga på samma eller lägre denna termin.
Ja, i och för sig, men de flesta placeringar sett över hela utbildningen är under dagtid.
I undantagsfall kan vissa studenter t.o.m. ha nattpass under preklin - själv vet jag att en student hade placering nattetid på en akutmottagning på ett mindre sjukhus för att ta igen en missad dag under sin VC-placering. Dock tror jag det även hade med ett missnöje med den ordinarie VC-placeringen att göra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!