Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 15:30
  #217
Medlem
Den polisen borde sparkas direkt. Killen är full och gör inte någonting som är agressivt. Hon kan knappast ha tyckt sig vara hotad med sin hund där. Om hon inte kan samtala en man att sätta sig ner eller lägga sig ner så har hon inte något i yrket att göra. Att bussa hunden på honom efter 3 sekunder och sedan börja misshandla honom är inte vad vi betalar polisen för.
Citera
2013-07-12, 15:32
  #218
Medlem
Polisen ser nog ingen annan utväg i detta läget, Hon blir förnedrad av mannen i fråga och saknar fysisk styrka att övermanna honom. Detta ser man tydligt att mannen vet om och att han inte tänker ge sej självmant.

Hade inte hunden varit med i detta scenario så hade nog det hela utspelat sej på ett annat sätt. Jag tror faktiskt att hon släpper hunden av misstag och tappar kontrollen över situationen.EDIT: Hörde nu att hon säger Buss till hunden, Horan är helt klart dum i huvudet. Helt klart övervåld i en situation där en lugn och stabil polis hade snackat ner fyllot utan att ens höja rösten.

Hon har fog för att omhänder ta honom i och med LOB, Förhoppningsvis slipper jag stöta på henne när jag behöver sova ruset av mej nån gång.
__________________
Senast redigerad av Lutop 2013-07-12 kl. 15:36.
Citera
2013-07-12, 15:33
  #219
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Spelat myclet datorspel eller? Den som varit runt vet att det oftast inte kommer en förklaring innan slaget utan smällen bara kommer. Som sagt så är det lätt att sitta och spela mangas på Flashback utan att veta vad som hände innan. Jag tycker det är ett helt korrekt ingripande under förutsättning att det fanns skäl till att såväl Polis som Ambulans var på plats och inte bara körde förbi.

Ni kan ju börja med att fråga er varför ambulanspersonalen sitter kvar i bilen och inte är framme på platsen... Det bör ge er en ledtråd till händelsen.

Inte varit ute mycket eller?

Oftast är det extremt lätt att se om någon har en ordentlig snefylla och kan bli våldsam. Personen i videon kan knappt stå själv och gjorde absolut inget aggressivt utfall innan polisen började misshandla honom.

Inte ens när hon står och vevar batongen agerar han våldsamt, tror dom flesta personernas instinkt (speciellt då det är en fysiskt underlägsen person som gör det) när någon vevar en batong på en är försöka slita loss batongen från personen som attackerar dig.

Tror snarare du dragits med på flashback där polisen alltid agerar rätt och helst ska skjuta först och fråga sen...
__________________
Senast redigerad av Telchak 2013-07-12 kl. 15:36.
Citera
2013-07-12, 15:37
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Polisen ser nog ingen annan utväg i detta läget, Hon blir förnedrad av mannen i fråga och saknar fysisk styrka att övermanna honom. Detta ser man tydligt att mannen vet om och att han inte tänker ge sej självmant.

Hade inte hunden varit med i detta scenario så hade nog det hela utspelat sej på ett annat sätt. Jag tror faktiskt att hon släpper hunden av misstag och tappar kontrollen över situationen. Helt klart övervåld i en situation där en lugn och stabil polis hade snackat ner fyllot utan att ens höja rösten.

Hon har fog för att omhänder ta honom i och med LOB, Förhoppningsvis slipper jag stöta på henne när jag behöver sova ruset av mej nån gång.

Ja eller om du sitter på en parkbänk och matar duvorna - och mumlar för dig själv att ris kan "spränga fåglars små magar".
Citera
2013-07-12, 15:39
  #221
Medlem
MrBONGs avatar
Sådana här poliser vill man skall få smaka på sin egen batong.. Hon är inte lämplig som polis uppenbarligen men ändå så tillåts hon vara det.. Det finns lämpligare människor men dom duger inte dom har antingen inte det rätta könet eller rasen detta landet är som en tråkig sjuk mardröm
Citera
2013-07-12, 15:39
  #222
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Polisen ser nog ingen annan utväg i detta läget, Hon blir förnedrad av mannen i fråga och saknar fysisk styrka att övermanna honom. Detta ser man tydligt att mannen vet om och att han inte tänker ge sej självmant.

Hade inte hunden varit med i detta scenario så hade nog det hela utspelat sej på ett annat sätt. Jag tror faktiskt att hon släpper hunden av misstag och tappar kontrollen över situationen.EDIT: Hörde nu att hon säger Buss till hunden, Horan är helt klart dum i huvudet. Helt klart övervåld i en situation där en lugn och stabil polis hade snackat ner fyllot utan att ens höja rösten.

Hon har fog för att omhänder ta honom i och med LOB,
Förhoppningsvis slipper jag stöta på henne när jag behöver sova ruset av mej nån gång.

Han verkar inte vara någon lob, han verkar kunna ta hand om sig själv utmärkt.
En person som ska tas in på lob kan inte försvara sig mot en polishund samtidigt som det regnar batongslag.
Han skulle troligen gripas för skadegörelsen som nämts tidigare i tråden. Därav står ambulansen och väntar på att polisen ska ta kontroll innan de tar hand om hans skador efter skadegörelsen.
Citera
2013-07-12, 15:41
  #223
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Han verkar inte vara någon lob, han verkar kunna ta hand om sig själv utmärkt.
En person som ska tas in på lob kan inte försvara sig mot en polishund samtidigt som det regnar batongslag.
Han skulle troligen gripas för skadegörelsen som nämts tidigare i tråden. Därav står ambulansen och väntar på att polisen ska ta kontroll innan de tar hand om hans skador efter skadegörelsen.
Han är en uppenbar fara för sig själv och andra om han i berusat tillstånd springer omkring på gatan och krossar rutor. Solklart LOB-fall således.
Citera
2013-07-12, 15:43
  #224
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Fel
De SKALL gallskrika för att chocka. Det ingår i utbildningen. Bra polisiärt arbete för att ta hand om idioter. Djävla pucko helt enkelt. Och han hotade med att spränga gatan! Ner med honom på backen

Bra polisiärt arbete säger du. Samtidigt säger du "ner med honom på backen."

Tycker du att hon lyckades bra med det eller?

Du måste både vara blind, döv och dessutom har du uppenbarligen aldrig sagt något dumt på fyllan..

Citat:
Ursprungligen postat av Camcalderon
Alla jävla flashback-tomtar vill att polisen ska behandla dem med silkesvantar.

Ont: Vem fan lägger sig inte ner när polisen säger till?

En person som har en hund efter sig som kan tänka sig trasa sönder dennes kropp.
Citera
2013-07-12, 15:44
  #225
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är nog mer standard med tanke på att polisen redan var framme, polisen har huvuduppgiften i det här fallet. Hade inte polisen varit framme så hade nog sjukvårdarna gått fram och gjort det de kan.

Hade ambulansen varit först på plats hade de nog inte suttit och backat fram bilen fram och tillbaka, då hade vi nog sett minst 1 framme redan, vilket visar att ambulansen kom i efterhand och väntade på polisens åtgärder.

Det är inte mer standar nej. Ambulans åker aldrig fram först till plats om situationen är eller har varit hotfull. Har den inte varit det så åker ambulans självklart fram eftersom det kan handla om att rädda liv och lem.
Citera
2013-07-12, 15:45
  #226
Medlem
supreme100s avatar
Ser en man som är dryg, hotfull och samtidigt vägrar lyda order. Han har enligt artikeln även nyligen avvikit från ett bråk och blöder från handen efter att ha slagit sönder en ruta med knytnäven.

Vi vet inte heller vad som sagts innan kameran slagits på.

Han blir alltså ombedd att lägga sig på marken -inget annat. Jag kan inte på något sätt se en anledning till att mannen i filmen inte ska behöva ta konsekvenserna av sitt handlande -tvärtom- skulle polisen vika sig när hon gett order om att mannen ska lägga sig ner?

(Vi kan nog också lugnt räkna med att han fått mer än tre sekunder på sig att lyda dessa order innan det släpps någon hund...)
__________________
Senast redigerad av supreme100 2013-07-12 kl. 15:48.
Citera
2013-07-12, 15:47
  #227
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Han är en uppenbar fara för sig själv och andra om han i berusat tillstånd springer omrking på gatan och krossar rutor. Solklart LOB-fall således.
Ingenting med honom är en uppenbar fara för vare sig sig själv eller någon annan. Du vet inte under vilka omständigheter han har krossat en ruta? Dessutom har det förflutit tid sedan han kanske var i det stadiet att han platsat inom ramen för en lob och då ska han inte omhändertas med stöd av en vårdlag heller.
Nu var det med största sannolikhet inte en lob som låg till grund för ingripandet så denna diskussion anser jag avslutad ifrån min sida då det är väldigt ot.




Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Ser en man som är dryg, hotfull och samtidigt vägrar lyda order. Han har enligt artikeln även nyligen avvikit från ett bråk och blöder från handen efter att ha slagit sönder en ruta med knytnäven.

Vi vet inte heller vad som sagts innan kameran slagits på.

Jag kan inte på något sätt se en anledning till att mannen i filmen inte ska behöva ta konsekvenserna av sitt handlande -tvärtom- skulle polisen vika sig när hon gett order om att mannen ska lägga sig ner?


Nej polisen skulle inte ha vikt sig, hon skulle gått upp ett snäpp i konfliktrappan och försökt lösa situationen verbalt med auktoritet i inväntan på förstärkning. Hon skulle inte ha försökt sig på våldsanvändning ö.h.t om det inte fanns en hotbild emot henne eller någon annan.
__________________
Senast redigerad av Napi 2013-07-12 kl. 15:51.
Citera
2013-07-12, 15:47
  #228
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telchak
Inte varit ute mycket eller?

Oftast är det extremt lätt att se om någon har en ordentlig snefylla och kan bli våldsam. Personen i videon kan knappt stå själv och gjorde absolut inget aggressivt utfall innan polisen började misshandla honom.

Inte ens när hon står och vevar batongen agerar han våldsamt, tror dom flesta personernas instinkt (speciellt då det är en fysiskt underlägsen person som gör det) när någon vevar en batong på en är försöka slita loss batongen från personen som attackerar dig.

Tror snarare du dragits med på flashback där polisen alltid agerar rätt och helst ska skjuta först och fråga sen...

Färsking... Han håller i en hund. Vad tror du kommer hända om han släpper hunden och riktar sig mot Polisen? Sluta nu med ditt tramsande, Alla som varit runt vet att visst kan en person vara tjafsig först, som att slänga sig med kommentarer "vill du testa?" innan en smäll kommer. Men mer än så får du i 9 fall av 10 inte. Men när du fått däng så har väl folk förklarat för dig att högerkroken kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback