Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 12:08
  #1
Medlem
Yrins avatar
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?
Citera
2013-07-12, 12:11
  #2
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Visst fan ska man lägga sig ned om polisen säger åt en, men det är verkligen dubbla budskap att kräva att nån ska lägga sig ned samtidigt som man bussar en hund på personen i fråga. Det naturliga valet är såklart att få panik och värja sig för hunden. Sen att hon dundrar på med tvåhandsfattning med teleskopbatongen samtidigt gör det hela ännu mer bisarrt.

Hon kan inte ha tagit den där smurfen som så pass hotfull.

Edit: hon skriker lägg dig ned två-tre gånger innan hunder åker fram. Jag skulle väl hellre sett att hon fäller ut batongen och visar att det är skarpt läge, istället för att gå så fort fram i våldsspiralen.
__________________
Senast redigerad av Avgrundsvral 2013-07-12 kl. 12:14.
Citera
2013-07-12, 12:11
  #3
Medlem
Svensk Polis använder övervåld? (Video)!

I denna video från DN, som filmas av en förbipasserande säger en kraftigt berusad man att han ska spränga gatan och får smaka på batong.
Agerar polisen rätt? Vad tycker ni?

http://mobil.dn.se/webb-tv/nyheter/h...n-berusad-man/
__________________
Senast redigerad av bger 2013-07-12 kl. 12:32. Anledning: Lade till video i rubriken.
Citera
2013-07-12, 12:12
  #4
Medlem
Malchicks avatar
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.
Citera
2013-07-12, 12:13
  #5
Medlem
Spelar väl ingen roll vilket kön polisen har, det där beteendet är ju helt sjukt. Det är en person som INTE ska vara polis.
Men just att det är en kvinna och kvinnornas roll är ju att sprida lugn visar vilket otroligt misslyckad värvning de gjort i att anställa just den kvinnan.

Mer personligt tycker jag bara, äckliga jävla snuthora. Kan inte någon bara spöa på henne, bara för att.
Citera
2013-07-12, 12:16
  #6
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Hur får man använda sig av hund som polis egentligen? Är det bara att släppa om en person inte lyder? Dom kan ju trasa sönder både nerver och orsaka kraftiga blödningar.
Citera
2013-07-12, 12:17
  #7
Medlem
Polisen förefaller vara minst sagt ur balans....
Mannen verkar inte vara hotfull av det man kan se på videon. Men jag vet inte om det inträffat något tidigare som kan ha spelat in för polisens agerande.
Citera
2013-07-12, 12:18
  #8
Medlem
livedogs avatar
Av det man kan se i videon tycker jag inte att polisen agerar rätt. Verkar väldigt omotiverat att ta fram batongen där...
Citera
2013-07-12, 12:19
  #9
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2013-07-12, 12:19
  #10
Medlem
Det finns nog jobb åt henne där hon slipper möta andra människor, där passar hon bättre.
Citera
2013-07-12, 12:20
  #11
Medlem
MaryBells avatar
Nu vet man ju inte va som hänt innan, men 5.0'n verkade vara en riktig bunny boiler. Tyckte mannen bara hördes full och förvirrad ut.
__________________
Senast redigerad av MaryBell 2013-07-12 kl. 12:21. Anledning: Typo
Citera
2013-07-12, 12:22
  #12
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?
Poliserna har väl tittat på sina kollegor i USA. Där slår man först, och frågar....nej, man frågar inte heller. Här var det ju en svensk som blev attackerad, så han kommer får troligen betala alla rättegångskostnader, samt betala skadestånd till staten. Poliskvinnan borde absolut hanterat detta på ett smidigare sätt. Killen är ju packad, och då gör man ju saker lite knäppt. Hon är olämplig som polis tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback