2013-07-31, 18:52
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notpleasured
Alltså vad händer här egentligen? Det har inte kommit något svar från obduktionen än va? Åtminstone inget som är offentligt. Eller har jag missat något? Är ruggigt nyfiken på vad det kommer visa.

Nej, det är obehagligt tyst. Det här fallet har allmänintresse om något. Klart att familj och vänner sörjer, men någon kunde kanske ta till orda för att lugna folket och förklara hur länge varningsklockor klingat eller hur länge någon vetat om vad och hur mycket droger han tryckte i sig.

Annars förbereder jag mig nu på Zombie-invasionen i det tysta.

.
Citera
2013-07-31, 20:55
Medlem
MegaNanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej, det är obehagligt tyst. Det här fallet har allmänintresse om något. Klart att familj och vänner sörjer, men någon kunde kanske ta till orda för att lugna folket och förklara hur länge varningsklockor klingat eller hur länge någon vetat om vad och hur mycket droger han tryckte i sig.

Annars förbereder jag mig nu på Zombie-invasionen i det tysta.

.

Inga varningsklockor (förrän samma morgon), inga droger i blodet ... Bara smärtstillande, visserligen receptbelagd. Beware of the zombies ...
Citera
2013-07-31, 21:35
Bannlyst
Tycker också det borde komma något snart. Visserligen är Juli den minst bemannade månaden för många instanser och man jagar ju ingen under tidspress så förstår faktiskt att det tar sin tid.

Men det ligger ju ändå i allmänhetens intresse att få reda på vad som drev den här mannen så det blir nog en ganska stor nyhet när det kommer.

Eller om man tar på sig foliehatten så har dom kanske fått en träff i DNA-registret angående Linköping och lagt locket på i avvaktan på säkrare resultat...
Citera
2013-07-31, 22:08
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Tycker också det borde komma något snart. Visserligen är Juli den minst bemannade månaden för många instanser och man jagar ju ingen under tidspress så förstår faktiskt att det tar sin tid.

Men det ligger ju ändå i allmänhetens intresse att få reda på vad som drev den här mannen så det blir nog en ganska stor nyhet när det kommer.

Eller om man tar på sig foliehatten så har dom kanske fått en träff i DNA-registret angående Linköping och lagt locket på i avvaktan på säkrare resultat...

I höstas när han som mördade grannflickan i Stockholm skulle testas för dubbelmordet, då tog det en bit över en månad innan svaret kom. Så minst 1-2 veckor till alltså, i bästa fall.
Citera
2013-07-31, 22:41
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaNano
Inga varningsklockor (förrän samma morgon), inga droger i blodet ... Bara smärtstillande, visserligen receptbelagd. Beware of the zombies ...
Nah, se Session 9 istället...
Citera
2013-08-01, 02:46
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
I höstas när han som mördade grannflickan i Stockholm skulle testas för dubbelmordet, då tog det en bit över en månad innan svaret kom. Så minst 1-2 veckor till alltså, i bästa fall.

Ja, jobbigt, en månad alltså.... hörde du det, Aftonbladet-praktikant! Se till att vakta över denna tråd före någon lokaltidning, likt en hyena före gam.

.
Citera
2013-08-06, 13:30
Medlem
Enzymes avatar
Hur jävla lång tid ska det behöva ta egentligen? Undra hur diskussionen kommer att låta om det visar sig att GM var drogad. Jag är själv lite oroad över ungdomars förkärlek till att stoppa i sig allehanda tabletter i kombination med sprit. Marknaden verkar ju flöda av receptbelagda mediciner.
Citera
2013-08-08, 12:35
Medlem
Någon som har nån info om vad GM gjorde mellan den första knivskärningen och dom två andra?
Citera
2013-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverscreen
Någon som har nån info om vad GM gjorde mellan den första knivskärningen och dom två andra?

Nej, men däremot skulle jag kunna gissa.
På ena sidan auktionskammaren ligger huset som han var och ryckte i dörrarna direkt efter den första knivskärningen.
På andra sidan auktionskammaren ligger ett öde rivningshus som jag gissar att han satt och gömde sig i mellan knivskärningarna.
Citera
2013-08-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Nej, men däremot skulle jag kunna gissa.
På ena sidan auktionskammaren ligger huset som han var och ryckte i dörrarna direkt efter den första knivskärningen.
På andra sidan auktionskammaren ligger ett öde rivningshus som jag gissar att han satt och gömde sig i mellan knivskärningarna.
Jag vet att polisen har sökt igenom ödehuset efter spår. Skulle vara intressant att veta exakt vad han gjorde där emellan. Det kan kanske säga lite om vilket sinnestillstånd han befann sig i.
Citera
2013-08-15, 17:26
Bannlyst
Någon som fått fram något mer?
Citera
2013-08-15, 18:09
Medlem
jjagares avatar
Kan det ha något att göra med ( Linköping/Lidköping) att göra. Att dom har lagt locket på???. Tycker att det gått väl lång tid nu utan att någon info kommit ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in