2013-07-12, 19:59
Medlem
Grandiosos avatar
Jag har fått höra lite uppgifter om NE. Nämligen följande:

Han har förändrats från när han var tonåring till nu, han hade blivit vuxen. Mer ansvarstagande och ville gärna göra bra resultat oavsett om det var i skolan eller i löpspåret.

Han har inte varit av den utåtagerande typen. Kan ha hamnat i handgemäng någon gång
men han var inte direkt lättretlig av sig. En person som tog det mesta med en klackspark.

Ska inte ha använt andra droger än gräs. Han var helt enkelt inte intresserad av att pröva annat.

Uppbrottet med flickvännen ska ha varit på hans initiativ eftersom han tyckte att det var
bäst för de båda att det blev på det viset.

Det har nämnts i en artikel att han inte skulle ha tränat med klubben på en månad
men att hans mor trodde det.
NE var i Vårgårda två veckor innan den här söndagen och då är det svårt att träna i Stockholm. Det visste givetvis hans mor.

Han var också relativt ny i den här gruppen. Han flyttades upp under våren och skadade sig direkt.

Det är allt jag vet.
Citera
2013-07-12, 20:23
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Jag har fått pm om att hans farsa ska heta Pete* och hans morsa Ås*. Om det är någon som på något vis kan kolla vart de har bott under årens lopp eller något annat som kan kopplas till GM:s kriminalitet så go ahead. Han som pm:ade mig sa visserligen att ingen utav hans päron hade bott i Linköping, men men...
Citera
2013-07-12, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag har fått pm om att hans farsa ska heta Pete* och hans morsa Ås*. Om det är någon som på något vis kan kolla vart de har bott under årens lopp eller något annat som kan kopplas till GM:s kriminalitet så go ahead. Han som pm:ade mig sa visserligen att ingen utav hans päron hade bott i Linköping, men men...

Vad jag vet har han varit bosatt i Vendelsö från grundskolan och framåt iallafall, vet dock inte om han tillfälligt bott någon annan stans.
Citera
2013-07-13, 10:09
Avslutad
Nu till den riktiga frågan, efter allt tjafs om benso och sprit och namn och sån skit(vad är det för nåt att mala om...) nämligen; Vad var det för kniv, en keramisk ja, men vilket märke?Kyocera?Jag måste få reda på det för att kunna länka den till nåt nånstans.
Citera
2013-07-13, 10:18
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nu håller ju iofs polisen på med detta.
Citera
2013-07-13, 10:35
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Nu till den riktiga frågan, efter allt tjafs om benso och sprit och namn och sån skit(vad är det för nåt att mala om...) nämligen; Vad var det för kniv, en keramisk ja, men vilket märke?Kyocera?Jag måste få reda på det för att kunna länka den till nåt nånstans.

Vad har du för belägg för att det är en keramisk kniv och inte en vanlig i metall?

Här har du i alla fall en pixlig bild på kniven om du kan tänkas dra någon slutsats utifrån den bilden.

http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=029 97b21-3963-44d7-8380-815ed043ff77
Citera
2013-07-13, 12:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Angående kniven så påstod det första offret att den var vitaktig, och den lär ha varit liten efter som han kunde dölja den för tränare och kamrater, kan det ha varit en packkniv? En liknande som Gus använde i Breaking Bad. Sen har han troligen bytt upp sig under resans gång.
Citera
2013-07-13, 13:02
Medlem
SvartaVredaVattens avatar
Citat:
Att kniven skulle vara keramisk är ny information, har du någon källa på det? Drog du kanske själv slutsatsen keramisk kniv av första offrets berättelse? ("Jag såg aldrig någon kniv, bara något vitt, som en vässad plastbit.") Det kan mycket väl stämma men är knappast verifierad fakta än så länge.

Jag trodde först att man i videoupptagningen kunde ana en kniv med vitt/ljust handtag (t.ex. på den här bilden), men det kan bero på reflektioner kombinerat med låg upplösning. På en annan bild med högre upplösning ser kniven snarare ut att ha ett svart/mörkt handtag: http://hn.se/image_processor/1.2237726.1373217450%21/image/3558051009.jpg_gen/derivatives/wide/3558051009.jpg (i polisen till högers högra hand).

Det lär alltså vara kniven NE höll i från att polisen upptäckte honom på balkongen fram till hans död vid den videofilmade poliskonfrontationen.

Jag hittar inte artikeln nu men vill minnas att en polis sagt något om att det kan ha varit flera knivar inblandade. Så möjligheten finns att NE kan ha använt en kniv (kanske en vit keramisk, eller så var det bara solreflektioner offret uppfattade som en "vit vässad plastbit") vid första attacken och senare tillskansat sig den mörka kökskniven på bilderna ovan.
Citera
2013-07-13, 14:38
Medlem
episcopuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVredaVatten
Att kniven skulle vara keramisk är ny information, har du någon källa på det? Drog du kanske själv slutsatsen keramisk kniv av första offrets berättelse? ("Jag såg aldrig någon kniv, bara något vitt, som en vässad plastbit.") Det kan mycket väl stämma men är knappast verifierad fakta än så länge.

Jag trodde först att man i videoupptagningen kunde ana en kniv med vitt/ljust handtag (t.ex. på den här bilden), men det kan bero på reflektioner kombinerat med låg upplösning. På en annan bild med högre upplösning ser kniven snarare ut att ha ett svart/mörkt handtag: http://hn.se/image_processor/1.2237726.1373217450%21/image/3558051009.jpg_gen/derivatives/wide/3558051009.jpg (i polisen till högers högra hand).

Det lär alltså vara kniven NE höll i från att polisen upptäckte honom på balkongen fram till hans död vid den videofilmade poliskonfrontationen.

Jag hittar inte artikeln nu men vill minnas att en polis sagt något om att det kan ha varit flera knivar inblandade. Så möjligheten finns att NE kan ha använt en kniv (kanske en vit keramisk, eller så var det bara solreflektioner offret uppfattade som en "vit vässad plastbit") vid första attacken och senare tillskansat sig den mörka kökskniven på bilderna ovan.

Här har ni den typ av kniv NE håller i handen och som polisen senare håller i.
Citera
2013-07-13, 15:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, det är väl för fan inte helt oväsentligt att "tjafsa om" eftersom en hel del tyder på att
just ett särdeles potent bensodiazepinpreparat kan vara inblandat i den här vansinneshistorien.
Intag av detta kan ha bidragit på ett avgörande sätt till den totala urspårningen som
sedan kom att ske på söndagsförmiddagen i Varberg.
Citera
2013-07-13, 15:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av episcopus
Här har ni den typ av kniv NE håller i handen och som polisen senare håller i.
Och hur kan du vara så säker på det nu då?

Hur som helst - det är närmast ett mirakel att någon överhuvudtaget överlevde de här
uppenbarligen mycket aggressiva knivattackerna.
Riktas ett sånt angrepp mot just halspartiet är alltid risken överhängande att skadorna
kan bli direkt livshotande. Hamnar ett knivblad vid området där halspulsådern är belägen,
då brukar det gå riktigt illa.
Den 85-åriga damen fick sin avskuren och så var hennes liv strax över.
Det kunde alltså gått precis likadant med de andra två personerna som attackerades.
Citera
2013-07-13, 15:33
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Nu håller ju iofs polisen på med detta.
Och? Vart vill du komma?

Ligger han i kylen just nu eller hur funkar det? Hur länge kan han ligga där innan han ruttnar? Har man en köttbit i kylen så är blir den ju dålig om den skulle ha legat sen i söndags. Blev han överlämnad till begravningsfirma direkt efter obduktionen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in