2013-11-10, 00:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazydiamond
Jasså? Det hade jag ingen aning om. Vad pratar du om?

Kampsport.

Alla som tränar kampsport har en form av aggressivitet som andra människor saknar.
Citera
2013-11-10, 01:03
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Kampsport.

Alla som tränar kampsport har en form av aggressivitet som andra människor saknar.
Vilket jävla skitsnack
Citera
2013-11-10, 01:40
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Vilket jävla skitsnack

Han är inte helt fel ute, när det gäller kopplingen aggressivitet/kampsport. Det finns ju massor av sporter att välja på (höjdhopp, stavhopp, orientering, pistolskytte, handboll, bangolf, 100 m häck, fotboll, para-gliding, och några tusen sporter till). De som istället väljer MMA etc har nog en liten "baktanke" med sitt val av sport. Jag räknar inte judo, brottning osv till "kampsporter".
Citera
2013-11-11, 18:04
Bannlyst
jag tror helt enkelt att han hade fått tag på dåliga droger den kvällen som någon lurat på/sålt till honom, alternativt smygit ner i hans drink som ett dåligt "skämt" och att det var det som fick honom att spåra ur, så den riktiga mördaren isåfall är enligt mig den som sålde drogerna till honom eller lurade i honom dem, eller så har han blivit förgiftad på något sätt, kanske fick en rejäl snedtändning av alkohol?sånt är inte omöjligt, Thomas Flinck tex hade inga psykiska problem när han gjorde vad han gjorde, han fick snetändning på sprit
Citera
2013-11-11, 21:08
Medlem
barnets avatar
GM var väl inget professorämne direkt och därmed drog han slutsatsen att det förmodligen är en god ide att dra fram knivar och slica upp två oskyldiga medmänniskor.
Citera
2013-11-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magoigin
jag tror helt enkelt att han hade fått tag på dåliga droger den kvällen som någon lurat på/sålt till honom, alternativt smygit ner i hans drink som ett dåligt "skämt" och att det var det som fick honom att spåra ur, så den riktiga mördaren isåfall är enligt mig den som sålde drogerna till honom eller lurade i honom dem, eller så har han blivit förgiftad på något sätt, kanske fick en rejäl snedtändning av alkohol?sånt är inte omöjligt, Thomas Flinck tex hade inga psykiska problem när han gjorde vad han gjorde, han fick snetändning på sprit
Om så, inget som syns på de drogtest SKL gör iaf, vilka kan anses som state of the art.
Citera
2013-11-11, 21:21
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Okej, så en polisen skjuter ihjäl GM och du tror att det är "batong-polisen" som gjort fel? Förklara dig!

Ja, det tror jag fortfarande.
När polisen skjuter någon blir det alltid utredning, det är ingen nyhet.
Däremot använde "batongpolisen" onödigt våld, och den sorters våld utreds sällan.
Citera
2013-11-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Däremot använde "batongpolisen" onödigt våld, och den sorters våld utreds sällan.
I det här fallet har det utretts en gång, och kommer nu att utredas igen, så vilken är din poäng?
Citera
2013-11-11, 21:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
I det här fallet har det utretts en gång, och kommer nu att utredas igen, så vilken är din poäng?

Ingen poäng, jag svarade på ett gammalt inlägg.
Det är viktigt att komma ihåg att det är alltid lätt att efteråt konstatera saker men bedömningen kan vara en helt annan i "stridens hetta".
Citera
2013-11-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ingen poäng, jag svarade på ett gammalt inlägg.
Det är viktigt att komma ihåg att det är alltid lätt att efteråt konstatera saker men bedömningen kan vara en helt annan i "stridens hetta".
Då är vi överens.
Citera
2013-11-11, 21:37
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Batongen var onödigt våld när han redan blivit skjuten i magen. Det har du helt rätt i. Men samtidigt känns det som något ytterst litet i sammanhanget.
Citera
2013-11-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Om så, inget som syns på de drogtest SKL gör iaf, vilka kan anses som state of the art.

men nån annan förklaring finns ju inte, ingen tidigare psykos, ingen ärftlighet för psykossjukdomar, inga kända drogproblem, han måste ha blivit förgiftad eller något, jag tror helt enkelt att han snetände på alkoholen, alkohol+sömnbrist+utmattning kan utlösa psykoser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in