Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Mördaren i Linköping var rimligen psykotisk, varför det inte behöver finnas någon vettig förklaring till varför GM var just i Linköping.
Om NE nu varit i Linköping, skulle det kunna vara en psykoshandling, hoppat på ett tåg och åkt mer eller mindre planlöst iväg. Eller på väg mot Vårgårda?
Han borde annars varit i skolan, morden i Linköping var på en tisdag, vecka 43. Höstloven infaller vanligtvis vecka 44.
Enligt Expressens senaste artikel finns inget än så länge som kommit fram, gällande droger. Man bör ha frågat de han träffat i Varberg - men å andra sidan är knappast alla analyserna klara, som exempelvis badsalt. Men det verkar långt ifrån självklart att NE:s psykos i Varberg var drogutlöst.
Skulle förvåna mig om han va den som är mördaren i Linköping, och skulle då en person dölja sina psykoser under så lång tid som 2004 till 2013. Ingen i hans närhet kan förstå hur han kunnat göra detta i Varberg. Dom fattar inget.
Låter lite väl långsökt, så vad är det som utlöst anfallet i Varberg är väl det som måste klargöras först. Han skriker jag behöver hjälp och jag har empati. Han kan ha känt sig förföljd meddelar blaskorna.
Knark eller psykiskt utbrott i slag med paranoida vanföreställningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Bukskottet fick han med största sannolikhet INNAN de tog fram batong. Han skjuts först i benet men fortsätter trots det trasiga benet att hasa sig, i ganska rask takt, fram mot poliserna och med kniven i högsta hugg. Där efter kommer fler skott, troligen tar det då i buken och han sjunker ihop. Efter det tar man batong för att få honom att släppa kniven. Det är polisernas jobb att oskadliggöra honom.
Nix han får först varningskott i luften sen ett i benet, och efter han vägrade släppa kniven kommer bukskottet. Det finns inget som antyder på fel agerande av polisen så det kan man släppa-
Två slår på honom en civil och en polis med batong och hund för att idioten ska släppa kniven.
Du får lyssna och sen titta igen så får du referatet och förstora upp till 200 % så du ser vad som händer.