Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Chris kommer nog inte att orka stanna här. Kan inte språket, har inga riktigt gamla vänner här, inget eget etablerat socialt närverk och gillar kanske inte klimatet. Lägg till eventuella svårigheter med att uppskatta svenska seder och svensk kultur. Tur att han slipper ha folkdräkt i alla fall (för hans egen skull). Han verkar som en fisk på torra land. Undrar vad han sysselsätter sig med om dagarna, arbete? Investeringar?
Kan väl inte ha så mycket gemensamt med sin svärfar Kungen heller (konversationerna lär vara knapphändiga och skapar säkert en del språkförbistringar), sin svåger C-P eller hans fru. (Möjligtvis kan han kanske fördjupa sig i hennes decolletage under särskilt tråkiga middagar).
Victoria och Daniel kan han eventuellt ha litet mer utbyte av, de är aningen äldre och verkar mer luttrade.
Han trivs säkert bättre i större städer som London och New York där han hör hemma och där han har familj och kompisar. Vet ej var mamman håller hus men han har väl systrar/halvsystrar på ett par håll i Europa, bl.a. London.
Undrar förresten vad han tycker om svensk mat. Meatballs går ju alltid ner men sill och nubbe på midsommarafton? Lutfisk, gravad lax eller bruna bönor till jul? Strömmingslåda till påsk? Annars får han väl käka prinskorv. Eller köra MacDonalds.
Mamman rör sig tydligen mellan London, New York och Salzburg. Jag tror också att Sverige är lite för provinsiellt för en världsvan man som Chris. Han gillar ju inte heller offentligheten. Att bo i Sverige kan bara ha nackdelar för honom...vädret större delen av året, maten, kulturen, språket, människorna, paparazzi...nej, min gissning är att Chris flyttade till Sverige under högljudda protester. Jag undrar hur mycket han har gemensamt med Victoria och Daniel med tanke på att Daniel sägs vara helnykterist p.g.a. sin njursjukdom? Och hela kungafamiljen verkar äta en rätt trist diet, mycket vegetariskt och fettsnålt. Chris däremot verkar vara en livsnjutare. Möjligen är det då kungen som är hans själsfrände i det avseendet, men de verkar inte ha så mycket gemensamt i övrigt. Men kanske kan de svinga en bägare ihop och röka cigarr?