2025-06-15, 12:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Avvikelse ifrån ämnet, men jag är bara tvungen att kommentera talman Norléns fru Helenas (f. 1975!!!) nästintill chockerande utseende, med korviga stödstrumpor som grädde på moset. Hon får Chris att se riktigt respektabel ut.

Det här med Chris medverkan i Maddes företag, även om hon bara lånar ut sitt namn, fick mig att fundera på, ifall Madde har sneglat på Harry&Meghan. Jag såg någonstans, att Madde hoppades på att hennes och Chris barn skulle leka med brittiska kungahusets barn, när en flytt till London var på tal. Av detta blev intet, men Madde verkar se upp till familjen Windsor och, möjligen, kan affärsidén bakom hennes nya företag vara att göra precis som Harry&Meghan, d.v.s. ett varumärke av henne och Chris, såsom makar: H&M= C&M. Harry och Meghan sätter ju sitt varumärke på lite allt möjligt, som deras PR-maskin ligger bakom, och kulorna rullar in. Jag inser att Madde inte använder varumärket C&M, men makarna verkar ändå som ett par i företaget. Chris intar en lite lägre profil, precis som Harry, som överskuggas av sin mediadrivna fru. Skulle hudvårdsserien sälja, kanske både Madde och Chris få blodad tand och utvidgar utbudet till fler områden. Om Chris verkligen är affärsman, borde han triggas av möjligheterna som hägrar.
Ja, det är fruktansvär att se talmannens fru. Det sägs ju ofta att det är insidan och inte utsidan som betyder något, men det är inte sant...vi tenderar att bedöma människor utifrån det första intrycket som inte går att frikoppla från utseendet. Det är sorgligt att Sveriges andra och tredje dam (Helena N. och Birgitta Ed) ser ut som fågelskrämmor. Silvia är ju inte lika vacker som förr, men vinner ändå med hästlängder.

Var det inte Märtha Louise av Norge som försökte lansera sin egen ginsort men inte fick använda sin kungliga titel? Jag kan lätt se Chris lansera sin egen spritsort av det mer exklusiva slaget...för män som vet vad de vill ha och har råd att betala för det. Som du säger, möjligheterna är oändliga.

Jag kan för övrigt mycket väl se Chris och Madeleine mingla i den brittiska societeten och umgås i kungliga kretsar. Alla kan väl se Chris på fasanjakt med prins William, klädd i den obligatoriska tweedrocken och med ett gevär i handen? Under tiden skulle Madeleine skulle dricka te med Kate och se barnen leka på slottsgräsmattan. Jag tror att det livet skulle ha passat Chris betydligt bättre. Och barnen skulle på köpet ha fått en posh British accent...en inträdesbiljett i de finaste kretsarna. Kanske skulle Charles t.o.m. adla dem...Lord Christopher O´Neill.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-06-15 kl. 12:49.
Citera
2025-06-15, 12:54
Medlem
Hmm - du förstår nog inte riktigt underliggande dynamiken i Brittiska royal family eller de stora förändringar i UK som redan är well underway.

Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ja, det är fruktansvär att se talmannens fru. Det sägs ju ofta att det är insidan och inte utsidan som betyder något, men det är inte sant...vi tenderar att bedöma människor utifrån det första intrycket som inte går att frikoppla från utseendet. Det är sorgligt att Sveriges andra och tredje dam (Helena N. och Birgitta Ed) ser ut som fågelskrämmor. Silvia är ju inte lika vacker som förr, men vinner ändå med hästlängder.

Var det inte Märtha Louise av Norge som försökte lansera sin egen ginsort men inte fick använda sin kungliga titel? Jag kan lätt se Chris lansera sin egen spritsort av det mer exklusiva slaget...för män som vet vad de vill ha och har råd att betala för det. Som du säger, möjligheterna är oändliga.

Jag kan för övrigt mycket väl se Chris och Madeleine mingla i den brittiska societeten och umgås i kungliga kretsar. Alla kan väl se Chris på fasanjakt med prins William, klädd i den obligatoriska tweedrocken och med ett gevär i handen? Under tiden skulle Madeleine skulle dricka te med Kate och se barnen leka på slottsgräsmattan. Jag tror att det livet skulle ha passat Chris betydligt bättre. Och barnen skulle på köpet ha fått en posh British accent...en inträdesbiljett i de finaste kretsarna. Kanske skulle Charles t.o.m. adla dem...Lord Christopher O´Neill.
Citera
2025-06-15, 13:32
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tshamilton
Hmm - du förstår nog inte riktigt underliggande dynamiken i Brittiska royal family eller de stora förändringar i UK som redan är well underway.
Vilka förändringar skulle det vara och när? När hästansiktet (William) och plastdockan (Kate) tar över om sisådär 20 år?
Citera
2025-06-15, 13:45
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Både Madeleine och Chris anstränger sig för att hålla minen, de ser ut att vara besvärade och uttråkade.

Jämför med Victoria och Daniel och deras barn, de ser naturligt glada och lyckliga ut.
Någon skriver på Tumblr:

“Princess Madeleine was so excited to marry Jonas and had to settle with Chris O'Neill (fat, older man, not Madeleine’s type at all) and marry him in a rush because her real love cheated on her, I think she is going to love Jonas for the rest of her life“.

Undrar om det ligger någon sanning i det? Det är väl normalt att vilja hitta någon ny för att bekräfta sitt värde efter att ha blivit bedragen, och som prinsessa kunde hon ju inte ta vem som helst. En brittisk-amerikansk affärsman utbildad vid dyra internatskolor och toppuniversitet och med en societetsmamma och syster ingift i den brittiska överklassen ansågs väl passande. Men jag har aldrig tyckt att de verkar kompatibla.
Citera
2025-06-15, 13:58
Medlem
To quote the ever-wise words of Warren Buffett:

“the key to a long marriage is low expectations”

Citat:

Citera
2025-06-15, 14:25
Medlem
Friindivids avatar
Citat:

Ja, jag menar att det är fullt legitimt att döma utifrån utseendet. Talmannens fru berättar mycket om sig själv, bara genom att se ut som hon gör, för att inte tala om att gå på ett kungligt dop i den här utstyrseln, som hon ju själv har valt. Och, ja, det finns många likheter med Uffes fru. Mycket märkligt.

Märta Louise försök att slå mynt av sin kungatitel på en ginsort har jag missat helt, men det förvånar inte. Det här med att sätta sitt namn på en spritflaska har länge varit en stark trend. Det vore verkligen något för Chris och borde ligga honom varmt om hjärtat. Kanske är han lite för anonym ännu, för att hans namn ska sälja, men får han lite positiv publicitet genom sin medverkan i Maddes företag är det bara att ta tillfället i akt.

Den bild du målar upp av Madde, Chris och barnen med den brittiska kungafamiljen överensstämmer säkert i mångt och mycket med Maddes drömbild. Lord Christopher O'Neill, jo, jo! Men, jag fick intrycket att det brittiska kungahuset inte var intresserade.
Citera
2025-06-15, 14:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Ja, jag menar att det är fullt legitimt att döma utifrån utseendet. Talmannens fru berättar mycket om sig själv, bara genom att se ut som hon gör, för att inte tala om att gå på ett kungligt dop i den här utstyrseln, som hon ju själv har valt. Och, ja, det finns många likheter med Uffes fru. Mycket märkligt.

Märta Louise försök att slå mynt av sin kungatitel på en ginsort har jag missat helt, men det förvånar inte. Det här med att sätta sitt namn på en spritflaska har länge varit en stark trend. Det vore verkligen något för Chris och borde ligga honom varmt om hjärtat. Kanske är han lite för anonym ännu, för att hans namn ska sälja, men får han lite positiv publicitet genom sin medverkan i Maddes företag är det bara att ta tillfället i akt.

Den bild du målar upp av Madde, Chris och barnen med den brittiska kungafamiljen överensstämmer säkert i mångt och mycket med Maddes drömbild. Lord Christopher O'Neill, jo, jo! Men, jag fick intrycket att det brittiska kungahuset inte var intresserade.

https://www.aftonbladet.se/kungligt/...serar-egen-gin

Allt verkar handla om hierarki i den brittiska kungafamiljen. T.ex. åkte QE II, Philip eller Charles som tronföljare aldrig på några kungliga bröllop, utan de skickade alltid yngste sonen Edward med fru att representera det brittiska kungahuset. När andra kungahus skickade kung, drottning och tronföljare skickade britterna nr tio i tronföljden. Madeleine är så långt ner i den svenska tronföljden att William och Kate nog inte är intresserade av att umgås med dem. De umgås nog bara med tronföljare. Bara en sådan sak som att Victoria nu måste niga för Frederik och Mary av Danmark, och inom en snar framtid också för Haakon och Mette-Marit (för jag tror inte att stackars Harald hänger med länge till...).
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-06-15 kl. 14:31.
Citera
2025-06-15, 16:56
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/kungligt/...serar-egen-gin

Allt verkar handla om hierarki i den brittiska kungafamiljen. T.ex. åkte QE II, Philip eller Charles som tronföljare aldrig på några kungliga bröllop, utan de skickade alltid yngste sonen Edward med fru att representera det brittiska kungahuset. När andra kungahus skickade kung, drottning och tronföljare skickade britterna nr tio i tronföljden. Madeleine är så långt ner i den svenska tronföljden att William och Kate nog inte är intresserade av att umgås med dem. De umgås nog bara med tronföljare. Bara en sådan sak som att Victoria nu måste niga för Frederik och Mary av Danmark, och inom en snar framtid också för Haakon och Mette-Marit (för jag tror inte att stackars Harald hänger med länge till...).

Nej, Harald orkar nog inte så mycket längre innan han överlämnar tronen till Frederik. Han är ju både gammal och orkeslös. Skandalerna kring Märta Louise (allt sedan ungdomsåren) och nu hennes (omaka) make samt alla deras galna "affärsidéer" och genanta uttalanden i pressen; M-Ms bortskämde enfant terrible Marius leverne med knark, våldtäktsanklagelser och vilda fester m.m.; f.d. svärsonens självmord under julhelgen för några år sedan, tar väl på krafterna också. Att M-Marit en gång gick ut med att hon provat marijuana och att hon var singelmamma faller nu i skuggan av allt annat som norska hovet råkat ut för och verkar väldigt bagatellartat och oskyldigt i dagens norska kungahus.

Ja, då får Victoria niga igen.
Citera
2025-06-15, 17:09
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej, Harald orkar nog inte så mycket längre innan han överlämnar tronen till Frederik. Han är ju både gammal och orkeslös. Skandalerna kring Märta Louise (allt sedan ungdomsåren) och nu hennes (omaka) make samt alla deras galna "affärsidéer" och genanta uttalanden i pressen; M-Ms bortskämde enfant terrible Marius leverne med knark, våldtäktsanklagelser och vilda fester m.m.; f.d. svärsonens självmord under julhelgen för några år sedan, tar väl på krafterna också. Att M-Marit en gång gick ut med att hon provat marijuana och att hon var singelmamma faller nu i skuggan av allt annat som norska hovet råkat ut för och verkar väldigt bagatellartat och oskyldigt i dagens norska kungahus.

Ja, då får Victoria niga igen.
Jag undrar om Harald ens lever så länge till...han åker ju in och ut på sjukhus och ser mer död än levande ut på nya foton. Det kan inte ha varit lätt med alla skandaler och tragedier. Jag tror att döttrarna tog Ari Behns död väldigt hårt. Men var det inte kokain Mette-Marie tagit, eller var det "bara" marijuana? Jag kommer ihåg att hon inte var något okontroversiellt val för en kronprins, men som du säger framstår det i dag som bagateller jämfört med vad som hänt på senare år. Marius Borg är i nuläget misstänkt för ett tiotal våldtäkter, har erkänt att han misshandlat sitt ex och slagit sönder hennes lägenhet samt att han har en missbruksproblematik. Och Märtha Louise och hennes shaman lär fortsätta orsaka skandaler.
Citera
2025-06-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jo jäklar! Tycker han ser degigare ut än tidigare.
Och så den där ointressanta blicken han har.
Lite medikamenter för att han ska trivas?

Tycker han ser ut att redan ha tagit starkt lugnande.
Citera
2025-06-15, 18:08
Medlem
Chris kommer nog inte att orka stanna här. Kan inte språket, har inga riktigt gamla vänner här, inget eget etablerat socialt närverk och gillar kanske inte klimatet. Lägg till eventuella svårigheter med att uppskatta svenska seder och svensk kultur. Tur att han slipper ha folkdräkt i alla fall (för hans egen skull). Han verkar som en fisk på torra land. Undrar vad han sysselsätter sig med om dagarna, arbete? Investeringar?

Kan väl inte ha så mycket gemensamt med sin svärfar Kungen heller (konversationerna lär vara knapphändiga och skapar säkert en del språkförbistringar), sin svåger C-P eller hans fru. (Möjligtvis kan han kanske fördjupa sig i hennes decolletage under särskilt tråkiga middagar).

Victoria och Daniel kan han eventuellt ha litet mer utbyte av, de är aningen äldre och verkar mer luttrade.

Han trivs säkert bättre i större städer som London och New York där han hör hemma och där han har familj och kompisar. Vet ej var mamman håller hus men han har väl systrar/halvsystrar på ett par håll i Europa, bl.a. London.

Undrar förresten vad han tycker om svensk mat. Meatballs går ju alltid ner men sill och nubbe på midsommarafton? Lutfisk, gravad lax eller bruna bönor till jul? Strömmingslåda till påsk? Annars får han väl käka prinskorv. Eller köra MacDonalds.
Citera
2025-06-15, 19:45
Medlem
P55s avatar
Citat:
Han ser verkligen inte fräsch ut. Mamman och systrarna är ju smala och välbevarade, så det är konstigt att han låtit kroppen förfalla så. Han och Madeleine ser inte lyckliga ut. Hon har det där stela, onaturliga ansiktsuttrycket som man får efter botoxbehandling. Jag tror att Chris är olycklig i Sverige och därför tröstäter och -dricker.

Olycklig är nog det rätta ordet.
Det finns ju pojk/gubbjäng som umgås och har roligt tillsammans. Men då får man gå utanför skvallerboxen.
Då får man gå till högadeln med de enorma gods och gårdar som finns här och var. Nämner inga av dem, men går ju att hitta. De är heller inte så intresserade av kungahuset och någon av prinsessorna eller prinsarna vill de inte ta i med tång ens.
Men han kommer inte in där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in