2024-07-02, 08:49
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
35 mille är kaffe pengar för dessa… men nog har dom fått minska budgeten o inte lever i samma lyx som tidigare. Men fortfarande kaffe pengar.
Absolut! Med den livsstil Madeleine är van vid är 35 miljoner inte mycket pengar. Nu bor de ju gratis, men deras livssstil är långt ifrån gratis. Madeleine har nog inte en enda handväska under 50 000:-...

Skulle de nu mot förmodan ha fått 35 MKR i handen lär Chris behöva en hel del för att rädda sina konkurshotade företag.
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-07-02 kl. 08:55.
Citera
2024-07-02, 16:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Knappast lycksökare. Han tackade nej till prinstiteln med motiveringen att han vill göra något själv.
Eftersom då hade han inte kunna flumma runt och som han gör, men både han och hans mamma är lycksökare utan det minsta tvivel.
Citera
2024-07-02, 18:33
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Eftersom då hade han inte kunna flumma runt och som han gör, men både han och hans mamma är lycksökare utan det minsta tvivel.
Chris mamma har varit gift fyra gånger och varje man var rikare än den föregående. Alla döttrarna har gift sig med finansmiljardärer eller tyska furstar. Den kvinnan verkar ha helt otyglade ambitioner.

Det jag undrar är om Madeleines titel ger Chris några fördelar i affärssammanhang? Kan han rent av ha lättare att få lån som prinsessmake?
Citera
2024-07-02, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Chris mamma har varit gift fyra gånger och varje man var rikare än den föregående. Alla döttrarna har gift sig med finansmiljardärer eller tyska furstar. Den kvinnan verkar ha helt otyglade ambitioner.

Det jag undrar är om Madeleines titel ger Chris några fördelar i affärssammanhang? Kan han rent av ha lättare att få lån som prinsessmake?
Hon måste vara riktigt slynig i sängen som har lyckats med detta.

Men absolut, att vara gift med en prinsessa då slipper man nog frågan om borgenär

Undrar vad som fick Madeleine att tappa omdömet så att hon gängade sig med Chris, var det en protest mot sin familj att fly och jag klarar mig själv lite som prins Harry?
Citera
2024-07-02, 18:51
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Hon måste vara riktigt slynig i sängen som har lyckats med detta.

Men absolut, att vara gift med en prinsessa då slipper man nog frågan om borgenär

Undrar vad som fick Madeleine att tappa omdömet så att hon gängade sig med Chris, var det en protest mot sin familj att fly och jag klarar mig själv lite som prins Harry?
Jag tror att det var en reaktion på uppbrottet med Jonas Bergström efter hans otrohetsaffär som slogs upp stort i medierna. Det är nog inte så kul att först bli bedragen och sedan bli förstasidesstoff...så hon flydde till USA för att "jobba" på Silvias välgörenhetsorganisation. Där träffade hon Chris som på den tiden faktiskt såg bra ut, och utåt sett var en framgångsrik affärsman. En win-win-situation...han fick en europeisk prinsessa på kroken och hon en make som åtminstone utåt sett var respektabel och framgångsrik. En knäpp på näsan åt Jonas B, kan tänkas, särskilt som han fått ihop det med M:s f.d. bästa vän (som han i dag är gift med). Madeleine har aldrig trivts i rampljuset eller med kungliga plikter, så det måste ha passat henne som hand i handske att gifta sig med en amerikan och bosätta sig där. Vem skulle ha kunnat gissa att hon skulle tröttna på lyxlivet där och drabbas av hemlängtan...?!
Citera
2024-07-02, 19:06
Avstängd
Citat:
Jag tror att det var en reaktion på uppbrottet med Jonas Bergström efter hans otrohetsaffär som slogs upp stort i medierna. Det är nog inte så kul att först bli bedragen och sedan bli förstasidesstoff...så hon flydde till USA för att "jobba" på Silvias välgörenhetsorganisation. Där träffade hon Chris som på den tiden faktiskt såg bra ut, och utåt sett var en framgångsrik affärsman. En win-win-situation...han fick en europeisk prinsessa på kroken och hon en make som åtminstone utåt sett var respektabel och framgångsrik. En knäpp på näsan åt Jonas B, kan tänkas, särskilt som han fått ihop det med M:s f.d. bästa vän (som han i dag är gift med). Madeleine har aldrig trivts i rampljuset eller med kungliga plikter, så det måste ha passat henne som hand i handske att gifta sig med en amerikan och bosätta sig där. Vem skulle ha kunnat gissa att hon skulle tröttna på lyxlivet där och drabbas av hemlängtan...?!
Så kan det absolut ha varit.
Citera
2024-07-02, 19:17
Medlem
Citat:

Tror det är en del hemlängtan och en del att de är panka. Plus att deras barn måste gå i svensk skola för att kunna kalla sig svenska kungligheter.

Nu kan Madde dra in deg från pappsen och Childhood samt lära barnen ordentlig svenska. Chris får finna sig.
Citera
2024-07-02, 19:21
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Tror det är en del hemlängtan och en del att de är panka. Plus att deras barn måste gå i svensk skola för att kunna kalla sig svenska kungligheter.

Nu kan Madde dra in deg från pappsen och Childhood samt lära barnen ordentlig svenska. Chris får finna sig.
Jag tror att han kommer att försvinna ganska snart. De har redan flaggat för det genom att säga att hans affärsverksamhet kommer att kräva många resor...jag tror inte vi får se mycket av honom i Sverige framöver.
Citera
2024-07-03, 15:59
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Jag läste om hans företag Wilton Payments som varit nära konkurs flera gånger. Där gick svågern John D´Abo in med mångmiljonbelopp och räddade det varje gång. Jag ifrågasätter mer och mer bilden av Chris som framgångsrik affärsman.
Krilles företag har aldrig tjänat en enda krona. Det är svågern som av någon obegriplig anledning hela tiden håller honom underarmarna. Affärsman är det sista man vill kalla Krille,
Citera
2024-07-03, 16:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Krilles företag har aldrig tjänat en enda krona. Det är svågern som av någon obegriplig anledning hela tiden håller honom underarmarna. Affärsman är det sista man vill kalla Krille,
I samband med bröllopet skrevs det i svensk media att Chris donerade motsvarade 700 000 SEK anonymt (!) till World Childhood Foundation strax efter att han träffade Madeleine. Jag har ingen aning om det stämmer, men jag reagerade på beloppet. 700 000 är ju ett förhållandevis blygsamt belopp (även om det naturligtvis är mycket pengar för oss vanliga dödliga) och kanske en indikation på att Chris faktiskt inte var så framgångsrik och förmögen som det sas på den tiden.
Citera
2024-07-03, 16:32
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Man har ju läst genom åren hur hans företag antingen gått i konkurs eller var på fallrepet, så jag tvivlar starkt på att han kunde betala huset kontant (+/- 30 miljoner SEK). Därför tror jag inte heller att vinsten från husförsäljningen hamnar i deras egna fickor eftersom huset med största sannolikhet köptes med lånade pengar, eller också köpte någon annan (företag/konsortium/stiftelse) huset och stod som ägare.

Att de skulle flytta hem pga Maddes hemlängtan låter inte troligt. Om Chris verkligen hade en framgångsrik karriär och var familjeförsörjare på riktigt skulle de få bo där hans kunder och marknad finns. Att i det läget tvinga honom att flytta till Sverige och starta ett nytt företag som inte kommer att generera några vinster inom överskådlig tid känns helt ologiskt.
Citera
2024-07-03, 16:34
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I samband med bröllopet skrevs det i svensk media att Chris donerade motsvarade 700 000 SEK anonymt (!) till World Childhood Foundation strax efter att han träffade Madeleine. Jag har ingen aning om det stämmer, men jag reagerade på beloppet. 700 000 är ju ett förhållandevis blygsamt belopp (även om det naturligtvis är mycket pengar för oss vanliga dödliga) och kanske en indikation på att Chris faktiskt inte var så framgångsrik och förmögen som det sas på den tiden.
Jag läste också det, och undrar hur Madeleine fick reda på att pengarna kom från honom...jag har t.o.m. läst att det var därför hon blev kär i honom. Chris själv hade redan fallit för henne, men om donationen var tänkt att förföra henne borde han inte ha begärt att få vara anonym...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in