2024-07-01, 13:39
Medlem
Dom där två skiljer sig snart.
Citera
2024-07-01, 13:49
Medlem
Om de väljer att bosätta sig i villan Loviseberg så har ju kungen dispositionsrätt och därmed behöver de inte betala hyra. Det känns som ett naturligt val.
Citera
2024-07-01, 15:51
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Om de väljer att bosätta sig i villan Loviseberg så har ju kungen dispositionsrätt och därmed behöver de inte betala hyra. Det känns som ett naturligt val.
Bor på Hovstallet i Stockholm.

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=700&598f9934
Citera
2024-07-01, 18:25
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Svärfar behöver nog inte slanta upp. 35 MSEK i ren vinst på husförsäljningen. De behöver inte jobba om de inte vill. Chris företag är nog ett långsiktigt projekt. Pengar finns så det räcker ändå.
Det skulle vara intressant att få veta vilka källor du grundar dina påståenden på:

1. för det första är det inte bekräftat att huset i Florida är sålt; för bara någon vecka sedan stod "Till salu"-skylten kvar utanför
2. för det andra köpte de huset för ca 33 miljoner SEK och försäljningspriset låg efter ett par sänkningar på ungefär det dubbla. Men även om de fick huset sålt för runt 70 miljoner skulle en ren vinst på 35 miljoner innebära att de inte hade några lån på huset. Hur kan du veta om de hade det eller inte då sådana uppgifter knappast är tillgängliga för allmänheten? Skulle Chris verkligen ha kunnat hosta upp drygt 30 miljoner SEK kontant?
3. hur vet du hur mycket pengar Chris har? Har du någon insyn i hans konton?
4. vet vi ens vem som stod/står som ägare till huset i Florida? C och M eller något konsortium?
Citera
2024-07-01, 20:17
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Dom där två skiljer sig snart.
Det skulle ha varit intressant! Men jag tror tyvärr att de hittar en kompromiss. Madeleine och barnen bor i Sverige och Chris är mest på resande fot. Hovets presschef får väl komma med bortförklaringar som: "Herr Chris O´Neill har affärsverksamhet i hela världen och måste därför resa mycket i tjänsten". På det sättet behöver de sällan ses och en skilsmässa kan undvikas. Silvia sägs vara stenhårt emot skilsmässor och har tagit avstånd från kungens kompisar som skilt sig på gamla dar och gift om sig med mycket yngre tjejer.
Citera
2024-07-01, 20:18
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Bor på Hovstallet i Stockholm.

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=700&598f9934
Lägenheten renoverad i två omgångar för runt tolv miljoner skattekronor...
Citera
2024-07-01, 23:47
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Svärfar behöver nog inte slanta upp. 35 MSEK i ren vinst på husförsäljningen. De behöver inte jobba om de inte vill. Chris företag är nog ett långsiktigt projekt. Pengar finns så det räcker ändå.

https://levaochbo.expressen.se/madel...en-skuldfalla/

Ur artikeln från 2015:

Det är flera företag som vid olika tidpunkter skickat räkningar och påminnelser till Chris O'Neill och hans bolag som formellt står som ägare av huset i Florida. När de inte har fått betalt har de gått vidare till Palm Beach County och begärt kvarstad på huset - en slags pant för att få ut sina pengar. Betalas inte pengarna då inom ett år blir huset utmätt.

Jag tror att Chris och Madeleine antingen lånat till huset, eller också har något av hans företag köpt det. Hur som helst tvivlar jag på att de får 35 miljoner kronor i handen.
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-07-01 kl. 23:51.
Citera
2024-07-02, 08:17
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne

Ur artikeln från 2015:

Det är flera företag som vid olika tidpunkter skickat räkningar och påminnelser till Chris O'Neill och hans bolag som formellt står som ägare av huset i Florida. När de inte har fått betalt har de gått vidare till Palm Beach County och begärt kvarstad på huset - en slags pant för att få ut sina pengar. Betalas inte pengarna då inom ett år blir huset utmätt.

Jag tror att Chris och Madeleine antingen lånat till huset, eller också har något av hans företag köpt det. Hur som helst tvivlar jag på att de får 35 miljoner kronor i handen.

De har väl renoverat så det är väl vad det handlar om. Men även om de lagt 10 msek på renovering är vinsten hela 25 msek.

..
Citera
2024-07-02, 08:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne

Ur artikeln från 2015:

Fina manér duger dåligt när räkningarna samlas på hallgolvet. Han har säkert någon liten inkomst, men verkar mest som han lever med lånade medel och tid.

Grabben från Ockelbo verkar då mer rejäl.
Citera
2024-07-02, 08:31
Citat:

35 mille är kaffe pengar för dessa… men nog har dom fått minska budgeten o inte lever i samma lyx som tidigare. Men fortfarande kaffe pengar.
Citera
2024-07-02, 08:46
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fina manér duger dåligt när räkningarna samlas på hallgolvet. Han har säkert någon liten inkomst, men verkar mest som han lever med lånade medel och tid.

Grabben från Ockelbo verkar då mer rejäl.
Jag läste om hans företag Wilton Payments som varit nära konkurs flera gånger. Där gick svågern John D´Abo in med mångmiljonbelopp och räddade det varje gång. Jag ifrågasätter mer och mer bilden av Chris som framgångsrik affärsman.
Citera
2024-07-02, 08:47
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
De har väl renoverat så det är väl vad det handlar om. Men även om de lagt 10 msek på renovering är vinsten hela 25 msek.

..
Återigen: det förutsätter att de inte hade lån på huset utan kan stoppa pengarna i egen ficka. Vilket jag personligen inte tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in