2025-11-07, 20:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Jag förstår fortfarande inte vad Chris gör på dagarna. Har han något låtsaskontor i Sthlm?
Citera
2025-11-09, 18:08
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag förstår fortfarande inte vad Chris gör på dagarna. Har han något låtsaskontor i Sthlm?
Jag tror inte att det är meningen att vi ska veta det. Han startade inför flytten till Sthlm 2024 ett företag (Belgravia Advisors) tillsammans med två vänner, men om man tittar på företagets webbplats hittar man inte mycket information...inga uppgifter om delägarna, ingen verksamhetsbeskrivning och inga kontaktuppgifter. Såvitt jag vet har företaget inte heller några deklarerade intäkter.

Chris har setts handla på apoteket och Systembolaget. Enligt hovet ska han närvara vid Nobelfesten.

Men vad han egentligen gör...ja, det är höljt i dunkel.
Citera
2025-11-09, 19:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag tror inte att det är meningen att vi ska veta det. Han startade inför flytten till Sthlm 2024 ett företag (Belgravia Advisors) tillsammans med två vänner, men om man tittar på företagets webbplats hittar man inte mycket information...inga uppgifter om delägarna, ingen verksamhetsbeskrivning och inga kontaktuppgifter. Såvitt jag vet har företaget inte heller några deklarerade intäkter.

Chris har setts handla på apoteket och Systembolaget. Enligt hovet ska han närvara vid Nobelfesten.

Men vad han egentligen gör...ja, det är höljt i dunkel.

Skumt, men inte förvånad. Två personer har skyddade identiteter. En är han, den andra?

Och Belgravia, vad är det för namn? Det finns ju ett par andra bolag med det namnet, tveksamt om det har nån koppling till honom.

Sen är det trevligt att han ställer upp på Nobelfesten, jättebra!
Men vill han? Svägerskan backar ju.
Citera
2025-11-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Och Belgravia, vad är det för namn? Det finns ju ett par andra bolag med det namnet, tveksamt om det har nån koppling till honom.

Det är ett av Londons mest exklusiva områden, gissar att han är född och uppvuxen där och antagligen där han rör sig när han är London.
Citera
2025-11-11, 12:15
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Skumt, men inte förvånad. Två personer har skyddade identiteter. En är han, den andra?

För mig ser det här misstänkt likt ut ett skalbolag:

https://www.allabolag.se/foretag/bel...-/2KIY03KI0000
Citera
2025-11-11, 17:13
Medlem
P55s avatar
Citat:

Ja visst verkar det så. Ett AB med lägsta möjliga kapital och med skyddade personuppgifter.
Herr och fru kanske, just för att ha nåt att mecka med.
Citera
2025-11-12, 05:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Inte förvånande. Jag har alltid trott att han är en playboy som låtsas vara affärsman. Så har det varit i alla tider.
Citera
2025-11-12, 06:54
Medlem
Citat:

Det verkar som om Chris har humor!
Från filmen: The Princess Switch
Citat:
A week before Christmas, Stacy’s assistant and best friend, Kevin tells her that he has secretly entered her in a prestigious baking competition in the Kingdom of Belgravia.
Citera
2025-11-12, 09:17
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Svaret är enkelt. Han gör ingenting. Hans låtsasföretag gör ingenting heller. Har aldrig gjort.
Citera
2025-11-12, 09:40
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Svaret är enkelt. Han gör ingenting. Hans låtsasföretag gör ingenting heller. Har aldrig gjort.
Undrar om det fortfarande är svågern som pumpar in miljoner i hans "företag", eller om han helt enkelt lever på fruns förmögenhet? Han verkar ju ha dyra vanor.
Citera
2025-11-12, 12:12
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Inte förvånande. Jag har alltid trott att han är en playboy som låtsas vara affärsman. Så har det varit i alla tider.
Chris lär ha sitt på det torra ändå, ingift i kungafamiljen och allt. Jag undrar fortfarande varför han gick med på flytten till Sverige? Han verkar ju inte ha något liv här, hans svenska företag verkar inte ha någon verksamhet att tala om och hans insatser i MinLen talas det tyst om numera. Går han och Madeleine och drar i lägenheten i Hovstallet dagarna i ända medan barnen är i skolan? Vad fyller de dagarna med? Maddes "jobb" i Childhood lär knappast fylla ut kalendern...det är väl några timmar här och där. Den dagliga driften av MinLen sköts väl av andra. Visst lär hon gå på skönhetsbehandlingar och shoppa, men det kan ändå inte bli någon meningsfull heltidssysselsättning. Samma sak gäller för övrigt Carl Philip och Sofia...vad gör de egentligen hela dagarna?! De har ingen representation att tala om, och Sofias "mammaledighet" går väl mot sitt slut. Två vuxna kungabarn med partner som inte verkar ha något meningsfullt att fylla dagarna med.
Citera
2025-11-13, 21:57
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Chris lär ha sitt på det torra ändå, ingift i kungafamiljen och allt. Jag undrar fortfarande varför han gick med på flytten till Sverige? Han verkar ju inte ha något liv här, hans svenska företag verkar inte ha någon verksamhet att tala om och hans insatser i MinLen talas det tyst om numera. Går han och Madeleine och drar i lägenheten i Hovstallet dagarna i ända medan barnen är i skolan? Vad fyller de dagarna med? Maddes "jobb" i Childhood lär knappast fylla ut kalendern...det är väl några timmar här och där. Den dagliga driften av MinLen sköts väl av andra. Visst lär hon gå på skönhetsbehandlingar och shoppa, men det kan ändå inte bli någon meningsfull heltidssysselsättning. Samma sak gäller för övrigt Carl Philip och Sofia...vad gör de egentligen hela dagarna?! De har ingen representation att tala om, och Sofias "mammaledighet" går väl mot sitt slut. Två vuxna kungabarn med partner som inte verkar ha något meningsfullt att fylla dagarna med.

Ja, det är pinsamt och kommer inom överskådlig framtid innebära kungahusets fall. Vill man inte det måste detta åtgärdas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in