2024-07-03, 19:45
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Man har ju läst genom åren hur hans företag antingen gått i konkurs eller var på fallrepet, så jag tvivlar starkt på att han kunde betala huset kontant (+/- 30 miljoner SEK). Därför tror jag inte heller att vinsten från husförsäljningen hamnar i deras egna fickor eftersom huset med största sannolikhet köptes med lånade pengar, eller också köpte någon annan (företag/konsortium/stiftelse) huset och stod som ägare.

Att de skulle flytta hem pga Maddes hemlängtan låter inte troligt. Om Chris verkligen hade en framgångsrik karriär och var familjeförsörjare på riktigt skulle de få bo där hans kunder och marknad finns. Att i det läget tvinga honom att flytta till Sverige och starta ett nytt företag som inte kommer att generera några vinster inom överskådlig tid känns helt ologiskt.

Jag tror att det var mamma som betalade i tysthet för att få det att se ut som att hennes son är just framgångsrik i Kungens ögon.
Ingen gillar en loser.
Citera
2024-07-03, 19:54
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Jag tror att det var mamma som betalade i tysthet för att få det att se ut som att hennes son är just framgångsrik i Kungens ögon.
Ingen gillar en loser.
Ja, det skulle hon nog inte ha några betänkligheter att göra...en svensk prinsessa med krossat hjärta i samma stad som hennes son. Kan man tänka sig något bättre som social klättrare?
Citera
2024-07-04, 08:35
Medlem
PrincessAnnes avatar
Silvia har pratat med Madeleine om Chris vikt:

https://stoppapressarna.se/kungligt/...kdomsbeskedet/
Citera
2024-07-04, 10:00
Medlem
Treschows avatar
Citat:

Vem fan tror på förtals-sajten Stoppa Pressarna?
Citera
2024-07-04, 10:01
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vem fan tror på förtals-sajten Stoppa Pressarna?
Jag.
Citera
2024-07-04, 17:56
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Man har ju läst genom åren hur hans företag antingen gått i konkurs eller var på fallrepet, så jag tvivlar starkt på att han kunde betala huset kontant (+/- 30 miljoner SEK). Därför tror jag inte heller att vinsten från husförsäljningen hamnar i deras egna fickor eftersom huset med största sannolikhet köptes med lånade pengar, eller också köpte någon annan (företag/konsortium/stiftelse) huset och stod som ägare.

Att de skulle flytta hem pga Maddes hemlängtan låter inte troligt. Om Chris verkligen hade en framgångsrik karriär och var familjeförsörjare på riktigt skulle de få bo där hans kunder och marknad finns. Att i det läget tvinga honom att flytta till Sverige och starta ett nytt företag som inte kommer att generera några vinster inom överskådlig tid känns helt ologiskt.

Här tror jag att Madde fick sista ordet. Hon vill hem till sin familj och vill att barnen ska gå i svensk skola. Chris får finna sig. Han kommer ändå vara borta mycket eller jobba på distans.
Citera
2024-07-04, 18:51
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Här tror jag att Madde fick sista ordet. Hon vill hem till sin familj och vill att barnen ska gå i svensk skola. Chris får finna sig. Han kommer ändå vara borta mycket eller jobba på distans.
Undrar just vad barnen tycker som är uppvuxna i USA och väl helt amerikaniserade...det tar nog mer än några veckors semester per år i ett land för att känna samhörighet med det. Konstigt att Madde vill utsätta dem för all uppmärksamhet.
Citera
2024-07-04, 21:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Citat:
Numera väger han sannolikt mest av samtliga medlemmar i de nordiska kungafamiljerna.
Riktigt kul att fyllot Danne Nyhlen inte så diskret antyder att Chris i rask takt närmar sig Edward Bloms kroppshydda
Att han är halvalkis delar han också med den gode Edward. Hans leverne med alltför mycket (fet) mat och rikliga mängder sprit gör att han får vara väldigt glad om han får uppleva sin 75-årsdag. Med tanke på att Madde är ett antal år yngre och lever betydligt hälsosammare kan hon räkna med 20-30 år som änka. Frågan är om det inte av många skäl vore bäst av Madde att dumpa Chris snarast möjligt och hitta sig en ny man som hon kan dela ålderdomen med.
Citera
2024-07-05, 20:21
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Undrar just vad barnen tycker som är uppvuxna i USA och väl helt amerikaniserade...det tar nog mer än några veckors semester per år i ett land för att känna samhörighet med det. Konstigt att Madde vill utsätta dem för all uppmärksamhet.
Ja de kommer nog ha svårt att passa in efter sin tid i Florida. Men de är fortfarande ganska små så om Madde ändå beslutar sig att flytta är det bra att hon gör det nu, innan de blir ännu mer rotade i det amerikanska. Äktenskapet är förmodligen på fallrepet så det kan vara ännu en anledning att vilja flytta hem igen.
Citera
2024-07-05, 20:38
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Riktigt kul att fyllot Danne Nyhlen inte så diskret antyder att Chris i rask takt närmar sig Edward Bloms kroppshydda
Att han är halvalkis delar han också med den gode Edward. Hans leverne med alltför mycket (fet) mat och rikliga mängder sprit gör att han får vara väldigt glad om han får uppleva sin 75-årsdag. Med tanke på att Madde är ett antal år yngre och lever betydligt hälsosammare kan hon räkna med 20-30 år som änka. Frågan är om det inte av många skäl vore bäst av Madde att dumpa Chris snarast möjligt och hitta sig en ny man som hon kan dela ålderdomen med.
Ja ofattbart att hon väljer att vara gift med Chris. Om jag skulle para ihop henne med någon så skulle det vara Fredrik von der Esch, adelsman, gamla pengar, stilig och i samma ålder som Madeleine. Visserligen Silvias gudbarn, men ändå. Nu är det ju försent när han lever lyckligt med Ica-Cissi.
Citera
2024-07-06, 11:26
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Ja ofattbart att hon väljer att vara gift med Chris. Om jag skulle para ihop henne med någon så skulle det vara Fredrik von der Esch, adelsman, gamla pengar, stilig och i samma ålder som Madeleine. Visserligen Silvias gudbarn, men ändå. Nu är det ju försent när han lever lyckligt med Ica-Cissi.
Enligt två sajter – Stoppa Pressarna och Allt om kungligt – blir Chris personlighetsförändrad när han dricker, muckar gräl och blir grov i mun. Om det är sant (de hänvisar till anonyma källor som sett honom i Sthlms krogliv) måste det göra livet med honom till en mardröm. Om han dricker mycket och ofta – vilket hans kroppshydda, härjade utseende och förtida åldrande tyder på – är han förmodligen inte särskilt trevlig mot familjen heller.

Jag kan förstå att Madeleine föll för honom 2010. På den tiden såg han riktigt bra ut, han var smärt, välutbildad och förde sig världsvant. Men jag tror inte att någon kan finna dagens Chris attraktiv. Han ser heller aldrig glad utan mest plågad ut. Jag har aldrig trott att han kommer att trivas i Sverige och att en alternativ lösning kommer att bli nödvändig. Om de vill undvika skilsmässa lär det blir täta "affärsresor" till avlägsna länder där ingen känner igen honom. Antagligen jobbar hovets presstjänst nu frenetiskt på en lösning som hovet kan accceptera och där Chris kan hålla sig borta under långa perioder. Vaga hänvisningar till "affärsverksamhet" ger oss ingen insyn i vad han egentligen sysslar med, så det kan vara ett sätt att hålla skenet uppe.

Madeleine är estet; det räcker att titta på henne för att inse det. Hon har dyr men utsökt smak och är alltid oklanderligt klädd, till skillnad från Victoria som sällan träffar rätt och alltför ofta visar sig i clownliknande "powerkostymer" och tingeltangel-smycken. Jag utgår därför från att Madeleine inte kan trivas med en make som förfallit så till den grad som Chris gjort.

Här kan man jämföra den "gamla" Chris med dagens och skillnaden blir slående:

https://alltomkungligt.se/vannerna-i...ndeforandring/
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-07-06 kl. 12:11.
Citera
2024-07-06, 12:21
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Krilles företag har aldrig tjänat en enda krona. Det är svågern som av någon obegriplig anledning hela tiden håller honom underarmarna. Affärsman är det sista man vill kalla Krille,
Undrar om det stämmer att Chris investerat arvet efter pappan (runt tio miljoner) i olika företag som sedan gått dåligt eller rent av gått i konkurs? När pappans pengar tog slut måste han väl hitta nya finansiärer...är det där svågern kommer in i bilden? Men hur länge är han intresserad av att hjälpa Chris? Som affärsman måste svågern väl vara intresserad av vinster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in