Citat:
Ursprungligen postat av
Silverglitter
Ja ofattbart att hon väljer att vara gift med Chris. Om jag skulle para ihop henne med någon så skulle det vara Fredrik von der Esch, adelsman, gamla pengar, stilig och i samma ålder som Madeleine. Visserligen Silvias gudbarn, men ändå. Nu är det ju försent när han lever lyckligt med Ica-Cissi.
Enligt två sajter – Stoppa Pressarna och Allt om kungligt – blir Chris personlighetsförändrad när han dricker, muckar gräl och blir grov i mun. Om det är sant (de hänvisar till anonyma källor som sett honom i Sthlms krogliv) måste det göra livet med honom till en mardröm. Om han dricker mycket och ofta – vilket hans kroppshydda, härjade utseende och förtida åldrande tyder på – är han förmodligen inte särskilt trevlig mot familjen heller.
Jag kan förstå att Madeleine föll för honom 2010. På den tiden såg han riktigt bra ut, han var smärt, välutbildad och förde sig världsvant. Men jag tror inte att någon kan finna dagens Chris attraktiv. Han ser heller aldrig glad utan mest plågad ut. Jag har aldrig trott att han kommer att trivas i Sverige och att en alternativ lösning kommer att bli nödvändig. Om de vill undvika skilsmässa lär det blir täta "affärsresor" till avlägsna länder där ingen känner igen honom. Antagligen jobbar hovets presstjänst nu frenetiskt på en lösning som hovet kan accceptera och där Chris kan hålla sig borta under långa perioder. Vaga hänvisningar till "affärsverksamhet" ger oss ingen insyn i vad han egentligen sysslar med, så det kan vara ett sätt att hålla skenet uppe.
Madeleine är estet; det räcker att titta på henne för att inse det. Hon har dyr men utsökt smak och är alltid oklanderligt klädd, till skillnad från Victoria som sällan träffar rätt och alltför ofta visar sig i clownliknande "powerkostymer" och tingeltangel-smycken. Jag utgår därför från att Madeleine inte kan trivas med en make som förfallit så till den grad som Chris gjort.
Här kan man jämföra den "gamla" Chris med dagens och skillnaden blir slående:
https://alltomkungligt.se/vannerna-i...ndeforandring/