2013-07-09, 21:04
Medlem
Alice Babs har blivit ett offer för ett gäng rättshaverister som mer eller mindre har begravt henne levande i vårdapparaten. Vilka är dessa vänner som långsamt håller på att krama ihjäl den stackars gamla damen och vad vill dom?
Citera
2013-07-09, 21:09
Medlem
Stina-Linas avatar
Enligt henne själv är det inte vännerna som begravt henne levande.

Och jag tänker inte låta mej dras in i en OT-diskussion i saken.
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-09 kl. 21:21.
Citera
2013-07-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Enligt henne själv är det inte vännerna som begravt henne levande.

Och jag tänker inte låta mej dras in i en OT-diskussion i saken.

Är du vännernas språkrör eller talar du bara i egen sak?
Citera
2013-07-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vännerna har redan begravt Alice Babs

Alice Babs "vänner" har en egen blogg som ni kan besöka här:
http://alicelevandebegravd.blogg.se/

Vill ni höra hennes egen röst så finns ett ljud- och bildklipp
här med den måleriska titeln "Alice Babs levande begravd!":

Vila i frid!

Det finns en sak som jag är intresserad av att få klarhet i, och det gäller den här musikanläggningen och storbilds-TV:n som hon inte verkar ha fått med sig till äldreboendet.

Jag tycker att det här verkar väldigt konstigt, även om Alice Babs skulle lida av Alzheimer, av följande anledningar:

1. Jag har aldrig hört att man brukar plocka av människor som befinner sig i ett relativt tidigt stadium av Alzheimer TV och stereoanläggningar. Detta verkar väldigt konstigt. Om Alice Babs får något slags anfall ibland och skruvar upp volymen för högt så är det väl bara att plocka bort högtalarna och låta henne använda hörlurar? Är det fråga om en TV bör en händig person eller en TV-reparatör kunna knipsa sladdarna till TV:ns högtalare. Funkar det inte med trådlösa hörlurar finns förlängningssladdar. Sådana brukar man kunna hänga upp i taket också. Om Alice själv p g a stroken har svårt att slå av och på apparaterna borde personalen kunna hjälpa till med detta. Kan hon lägga bort hörlurarna bör hon inte störas av TV:n även om hon inte kan slå av den.

2. Tycker att äldreboendet borde ha väldigt konstiga regler eller väldigt trånga rum om ovanstående grejer inte får plats. Även på sjuksalar brukar anhöriga få rigga upp rätt stora TV-apparater.

3. Begagnad hemelektronik brukar ha ett väldigt begränsat värde. En storbilds-TV som man för några år sedan fick betala 15 000 :- för som ny kostar idag typ en tusenlapp begagnad. Så jag har svårt att tänka mig att de anhöriga sålt dessa grejer för att kunna casha in pengarna.

4. Kan det vara så att någon läkare sagt något typ "nu är det nog färdigt för Alice", varefter de anhöriga skickat iväg hennes grejer? Noterar dock att dottern Titti i SVT-programmet om mamman sade att mamman "bara var litet förvirrad" ibland. Så jag tycker inte att dottern borde ha varit drivande i att få till en demensdiagnos av något slag även om den här tråden och tidningsskriverierna kan ge ett annat intryck. Nu tillåter jag mig att spekulera litet: Kan det alltså vara så att någon läkare sagt till de anhöriga något typ att "nu är det nog färdigt snart" varefter de anhöriga börjat skicka iväg Alice grejer? När sedan Alice piggnat till och frågat "var är mina grejer?" så har de anhöriga sagt något typ "eh, host, host, de är på ett säkert ställe" och sagt till läkaren typ "vad gör vi nu när hon piggnat till?!" varefter läkaren känt sig tvungen att skriva en Alzheimerdiagnos? Och därefter har det svårt att backa. Kan det vara fråga om något sådant? Eller spekulerar jag litet för mycket nu? Och finns det någon hake i ovanstående resonemang, typ ordningsföljd mellan händelserna e dyl?

5. Och om nu Alice piggnat till och TV:n och stereon redan var ivägskickade, varför då inte försöka få tag på likvärdiga prylar?
Citera
2013-07-09, 22:24
Medlem
Alice Babs verkar vara den som har minst koll på läget när man läser alla inläggen här i tråden alla andra tycks veta mer och bäst än vad hon gör. Hur mycket folk är det egentligen rör sig Alice Babs närhet? Bara här i tråden verkar ett dussintals personer ha störtkoll på vad som händer i den gamla damens allra närmaste omgivning. Finns det utsända spioner som punktmarkerar vad som händer på hemmet eller är det vårdpersonalen som säljer uppgifter till den som betalar bäst?
Citera
2013-07-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Alice Babs verkar vara den som har minst koll på läget när man läser alla inläggen här i tråden alla andra tycks veta mer och bäst än vad hon gör. Hur mycket folk är det egentligen rör sig Alice Babs närhet? Bara här i tråden verkar ett dussintals personer ha störtkoll på vad som händer i den gamla damens allra närmaste omgivning. Finns det utsända spioner som punktmarkerar vad som händer på hemmet eller är det vårdpersonalen som säljer uppgifter till den som betalar bäst?
Jag tycker det framkommit ganska tydligt att åtminstone ett par personer i tråden haft en väldigt god och nära relation till Alice Babs och har varit mer än kompetenta att diskutera utifrån sina uppleverlser. Om vi vänder på det då, har *DU* några personliga erfarenheter från Alice Babs privatliv, eller tål du bara att andra har något du själv inte har och heller aldrig kommer att få?

Blir lite löjligt när du drar till med egna "konspirationsteorier" då det sänker legitimiteten i din redan rispapperstunna argumentation.
Citera
2013-07-10, 04:11
Avslutad
Agenda, agera= SÅ lika(med betoning då på "lik"):

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Legendaren Alice Babs hålls inlåst av sin familj på ett äldreboende i Saltsjöbaden. Jag har av mina källor (har även kontakter som jobbar på Sjötäppan, det hem hon hålls inlåst på) fått veta hennes situation är helt ohållbar. Hennes dotter Titti Sjöblom har via en förvaltare förbjudit hennes mor att ha någonsomhelst kontakt med omvärlden och Alice Babs tillåts inte kommunicera med någon, inte ens per telefon eller brev. Ett flertal försök har gjorts av flera olika av Alice Babs vänner att besöka henne men det blir stoppade i dörren varje gång. Titti Sjöblom har ordnat med fullmakt om gör att hon har total bestämmanderätt vad det gäller hennes mor och hon vill inte att hennes mor ska ha umgänge med någon eftersom hon då skulle tala om hur illa det är ställt och hur hon vanvårdas. För att säkerställa detta har även beöksförbud utfördats mot Alice Babs vänner trots att de inte gjort någonting, eftersom Titti menar att de "trakasserar Alice Babs".

Hon skulle ha sommarpratat i radion i år. Det var bestämt sedan långt tillbaka. Men dottern tyckte annorlunda och annulerade det åtagandet. I april lyckades Alice Babs ringa vännen Ann Allan och skrek då efter hjälp och beättade hur hemskt det var. Sedan dess togs hennes telefon bort för att hon inte skulle få ringa mer. Det har til och med gått så pass långt att Titti fått modern falskeligen diagnoserad med Alzheimers sjukdom, vilket Alice Babs tidigare läkare ifrågasätter eftersom hon inte uppviar några sådana symptom för fem öre.

http://blogg.folkbladet.nu/annallan/2013/04/19/du-bad-mig-beratta-lilla-sangfagel/

http://al-lodenius.com/2013/04/20/att-begrava-en-levande-sangerska/

Vi måste agera, för så här får det inte gå till! Vi måste omgående rädda den gamla stacks damen, för utan vår hjälp kommer hon att dö!

Du tror inte att hon kommer att dö ändå, då? Och enligt din ryktesspridning så är hon ju redan död
Har du inte polisanmält saken, du TS?
Senast redigerad av hee4r 2013-07-10 kl. 04:15. Anledning: rub.
Citera
2013-07-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag har inte skrivit något direkt privat som folk inte redan vet, och att situationen uppmärksammats har gett en del förändringar ser Alice som bra. Så det är inga problem på den punkten. Jag med familj är nöjd, hon är nöjd och familjen är under omständigheterna nöjda. Så efter det här inlägget har jag inget mer att säga ändå.

[- - -]

Så då har det där med storbilds-TV:n och stereon löst sig, alltså?
Citera
2013-07-10, 21:54
Medlem
Är det någon som har noterat om hennes gardiner har varit för- eller fråndragna idag?
Citera
2013-07-12, 03:21
Medlem
Nocets avatar
Läste just detta på Facebook där hennes barn framstår som riktigt vidriga människor samt att förvaltaren inte verkar förstå vem förvaltarskapet skall fokusera. Men detta överklagande visar bara Alice syn på det hela, vilket för mig ger en hemsk bild dock.

Citera
2013-07-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Läste just detta på Facebook där hennes barn framstår som riktigt vidriga människor samt att förvaltaren inte verkar förstå vem förvaltarskapet skall fokusera. Men detta överklagande visar bara Alice syn på det hela, vilket för mig ger en hemsk bild dock.

Skrämmande och chockerande läsning!

Man nobbar henne alltså ett kyrkobesök trots att detta anhålles om nästan en vecka i förväg med motiveringen att det skulle ta för "lång tid att reda ut" och sedan vill man inte motivera detta. Vad är det för äckligt samhälle vi lever i?

Med vilken motivering avslogs AB's överklagande?
Citera
2013-07-12, 10:29
Medlem
Stina-Linas avatar
Ja på det finnas det inget annat svar verkar det som,än det som står på sida 6 i länken som ju verkar vara mer ett avvisande som jag ser det än ett svar.Förvaltaren diskuterar det inte med någon annan än familjen och boendet står det...............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in