2013-06-09, 15:48
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Legendaren Alice Babs hålls inlåst av sin familj på ett äldreboende i Saltsjöbaden. Jag har av mina källor (har även kontakter som jobbar på Sjötäppan, det hem hon hålls inlåst på) fått veta hennes situation är helt ohållbar. Hennes dotter Titti Sjöblom har via en förvaltare förbjudit hennes mor att ha någonsomhelst kontakt med omvärlden och Alice Babs tillåts inte kommunicera med någon, inte ens per telefon eller brev. Ett flertal försök har gjorts av flera olika av Alice Babs vänner att besöka henne men det blir stoppade i dörren varje gång. Titti Sjöblom har ordnat med fullmakt om gör att hon har total bestämmanderätt vad det gäller hennes mor och hon vill inte att hennes mor ska ha umgänge med någon eftersom hon då skulle tala om hur illa det är ställt och hur hon vanvårdas. För att säkerställa detta har även beöksförbud utfördats mot Alice Babs vänner trots att de inte gjort någonting, eftersom Titti menar att de "trakasserar Alice Babs".

Hon skulle ha sommarpratat i radion i år. Det var bestämt sedan långt tillbaka. Men dottern tyckte annorlunda och annulerade det åtagandet. I april lyckades Alice Babs ringa vännen Ann Allan och skrek då efter hjälp och beättade hur hemskt det var. Sedan dess togs hennes telefon bort för att hon inte skulle få ringa mer. Det har til och med gått så pass långt att Titti fått modern falskeligen diagnoserad med Alzheimers sjukdom, vilket Alice Babs tidigare läkare ifrågasätter eftersom hon inte uppviar några sådana symptom för fem öre.

http://blogg.folkbladet.nu/annallan/...lla-sangfagel/

http://al-lodenius.com/2013/04/20/at...nde-sangerska/

Vi måste agera, för så här får det inte gå till! Vi måste omgående rädda den gamla stacks damen, för utan vår hjälp kommer hon att dö!

__________________________________________________ ___________________________

Inlägg med länksamling i trådämnet:
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
(FB) Alice Babs är på väg utför! Hålls fånge i sitt eget hem!

/ Moderator

Senast redigerad av Schlesien 2013-12-07 kl. 16:54. Anledning: tillägg av inlägg med länksamling
Citera
2013-06-09, 15:51
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Hur ska hon räddas då alltså menar du? Hennes dotter har väl legalt ansvar

Endock riktigt tragiskt!
Citera
2013-06-09, 15:54
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Hur ska hon räddas då alltså menar du? Hennes dotter har väl legalt ansvar

Endock riktigt tragiskt!
Genom en massiv, prompt och kollektiv aktion! Detta får inte fortgå!
Citera
2013-06-09, 15:56
Bannlyst
Vad för dotter gör sådär mot sin mor?

Hoppas Titti Sjöblom brinner i helvetet.
Citera
2013-06-09, 16:02
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stranger00
Vad för dotter gör sådär mot sin mor?

Hoppas Titti Sjöblom brinner i helvetet.
Om jag får gissa, pengar. Alternativt någon form av senkommen hämnd, men pengar kommer nog först på listan.
Senast redigerad av Sonny Crockett 2013-06-09 kl. 16:18.
Citera
2013-06-09, 16:03
Medlem
Avva66s avatar
Detta låter inte det minsta trovärdigt, har du i så fall fler källor än denna?
Citera
2013-06-09, 16:05
Medlem
glaspsykes avatar
Cyniskt av Titti. Vilken vidrig människa.

mvh
Citera
2013-06-09, 16:09
Medlem
Tyvärr tycks Sonnys trådstart stämma ganska bra den här gången. Har läst om det på flera ställen på internet, och igår stod det i expressen att Jan Malmsjö m.fl. blev mycket besvikna när de inte fick besöka Alice Babs. Har även läst att förvaltaren och dottern polisanmält vänner till Babs för att de vill besöka henne. Går inte att säga annat än att förvaltarens och dotterns agerande stinker.
Citera
2013-06-09, 16:14
Medlem
Avva66s avatar
Låter ju helt otroligt om det stämmer, därav min tvekan.
Finns det verkligen laglig rätt till detta i så fall?
Citera
2013-06-09, 16:17
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Detta låter inte det minsta trovärdigt, har du i så fall fler källor än denna?
http://blogg.allehanda.se/seniorpart...bulvanerna-13/

http://matswerner.blogg.se/2013/may/

http://matswerner.blogg.se/2007/october/alice-babs.html

Citat:
Enligt dottern Titti Sjöblom finns det ingen anledning för människor att vara bekymrade över hennes mamma.

– När folk är oroliga för henne vill jag säga att mor inte är isolerad på något sätt. Hon har besök så gott som dagligen av familjen och hennes riktiga vänner, säger Titti Sjöblom.

http://stockholm.etc.se/nyhet/alice-...m-om-isolering

Och vilka är då hennes "riktiga" vänner enligt Titti Sjöblom? De icke-existerande? En och annan vårdare på äldreboendet? Folk som känt Alice Babs längre än vad Titti själv levt skall alltså inte anses vara Alice Babs "riktiga" vänner? Beklämmande!
Citera
2013-06-09, 16:21
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ja, lyckas man få en gammal människa omyndigförklarad genom fullmakt och god man så finns det inte mycket de kan sätta emot. Eftersom man ju agerar "för personens bästa".
Citera
2013-06-09, 16:28
Medlem
Citat:

Förvaltaren har rätt att säga att Alice Babs inte ska träffa vissa personer, samma som om du inte vill träffa mig så har du rätt att slippa, har du förvaltare är det den som fattar de besluten. Alice Babs förvaltare säger att Babs inte orkar ta emot besök, och stänger därför ute Jan Malmsjö och andra som känt henne i decennier. Visst har alla mynt två sidor, men att hindra pesoner som känt henne i många år känns väldigt dubiöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in