2013-07-12, 10:42
Medlem
Vem är denna ”förvaltare” Lena Arenbjörk som styr och ställer över AB:s familj?
Citera
2013-07-12, 11:29
Medlem
Stina-Linas avatar
http://alicelevandebegravd.blogg.se/

Läs sidan 2 så har Du ABs egen upplevelse av Arenbjörk

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=9mddfr9k&gInitPage=5

Här är en artikel om FV som anlitat en firma att flytta en klients saker och firman ägdes och FV själv och hennes man.Ansågs vara "jäv".Detsamma säger Eva von Scheele jurist på Sveriges kommuner och landsting.
Källa Södertäljeposten

Enligt uppgift lär FV ha figurerat i ett juridiskt mål men utan att ha blivit dömd.Det kan ju vara fråga om denna flytt av inventarier då FVs och hennes mans firma flyttade åt en klient men det vet jag inte så det yttrar jag mej inte om! Se nedan spoiler

I kommentar på denna blogg

FV tycks ha träffat i alla fall under den period det skrivs om AB en gång då utan att presentera sej enligt AB och en gång tillsammans med dottern Titti................Hon beskrivs som en maktmänniska.

OBS.Jag har citerat vad Alice själv publicerat ang denna person http://alicelevandebegravd.blogg.se/ samt från ovan nämnda länkar samt

Det är vad jag läst mej till om FVs inverkan på ABs liv,och ju att AB vill ha en annan som tar hand om hennes ekonomi men det avslogs ju.Namn Tom Ålhed advokatfirma Ålhed AB som AB förölvrigt redan anlitat innan Arenbjörk kom in står det i ifrågavarande överklagande

Men 2006,det kanske Du redan visste
Citera
2013-07-12, 14:27
Medlem
Varför har ännu ingen polisanmält denna ”förvaltare” Lena Arenbjörk tidigare?

Vad finns för skvaller om Lena Arenbjörk?
Citera
2013-07-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför har ännu ingen polisanmält denna ”förvaltare” Lena Arenbjörk tidigare?

Vad finns för skvaller om Lena Arenbjörk?
Skvaller specifikt om henne kanske är föremål för en egen tråd? När det gäller polisanmälan, vad föreslår du att rubriceringen bör vara? Ofredande? Hemfridsbrott? Misshandel? Korruption/makmissbruk?
Citera
2013-07-12, 14:38
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Skrämmande och chockerande läsning!

Man nobbar henne alltså ett kyrkobesök trots att detta anhålles om nästan en vecka i förväg med motiveringen att det skulle ta för "lång tid att reda ut" och sedan vill man inte motivera detta. Vad är det för äckligt samhälle vi lever i?

Med vilken motivering avslogs AB's överklagande?

Jag är också nyfiken på om det finns mer information i ärendet kring AB och då speciellt hur AB enligt henne blivit mer eller mindre barskrapad av sina samt blivit placerad på ett billigt vårdhem och satt under förvaltare mot sin vilja. Denna förvaltare skall även ha sprungit barnens ärenden i detta istället för att värna om AB?

Om lite av det som påstås ha skett stämmer så borde AB's advokat ha en intressant tid framför sig.

/Nocet
Citera
2013-07-12, 14:42
Medlem
Stina-Linas avatar
Det som finns om detta ang AB finns redan på länk här samt på inlagd länk till You Tube som bla 2006 lagt in
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-12 kl. 14:45.
Citera
2013-07-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Jag är också nyfiken på om det finns mer information i ärendet kring AB och då speciellt hur AB enligt henne blivit mer eller mindre barskrapad av sina samt blivit placerad på ett billigt vårdhem och satt under förvaltare mot sin vilja. Denna förvaltare skall även ha sprungit barnens ärenden i detta istället för att värna om AB?

Om lite av det som påstås ha skett stämmer så borde AB's advokat ha en intressant tid framför sig.

/Nocet
Ni som har insyn i hur Titti är och hur hon tänker (om alls), varför har hon gjort på detta viset? Är det total brist på emtati, är hon medvetet ute efterr att skapa en mardrömssitation för modern pga. något gammalt agg? ÄR hon extremt girig och sätter pengar före en männsikas liv? Eller är det någonting som eskalerat mer och mer tills det nått en punkt där ingen återvändo finns?

Har AB:s andra två barn inte uttalat sig alls om modern? Har de alls någon kontakt med henne längre? Vet de vad som försiggår? Skulle någon av de kunna riva upp ett "beslut" fattat av Titti?
Citera
2013-07-12, 14:55
Medlem
Lena Arenbjörk verkar vara hjärnan bakom detta svindleri.
Är det arvet hon suktar efter och hur har AB lyckats att bli indragen i denna härva?
Citera
2013-07-12, 15:02
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag har ingen insyn i ABs barns tillvaro men jag läser i hennes överklagande gällande tillsatt förvaltare hon inte vill ha,som tyvärr inte gick igenom,att hon skriver "mina barn" flera gånger men nämner särskilt en tydligen djup konflikt med dotter Titti.Det verkar vara hon som har det största inflytandet eftersom de förfrågningar som kommer går via henne om jag ska tolka ABs skrivelse.Nu kan det ju vara så att Titti som bor i Sverige för de andra barnens talan också eftersom de bor utomlands men om det vet jag ingenting
Citera
2013-07-12, 15:05
Medlem
Stina-Linas avatar
[quote]Lena Arenbjörk verkar vara hjärnan bakom detta svindleri.
Är det arvet hon suktar efter och hur har AB lyckats att bli indragen i denna härva?[/QUOTE

2006
Om Du läser överklagandet vilket jag tror att Du kan göra liksom jag så är det ju klart att detta pågick innan FV kom in i bilden,dvs detta började efter att hon haft den stroke hon fick efter sin mans död. Hur AB kunnat bli indragen i denna härva.Ja läs överklagandet där finns några svar.

Sen måste jag få skriva:.Tråden här handlar inte om gissade brott som skulle ha begåtts -då får tråden flyttas till brott och brottsbekämpning- utan om hur AB har det och har haft det sen hon blev "utan eget hem" och isolerad
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-12 kl. 15:16.
Citera
2013-07-12, 15:31
Medlem
[quote=Stina-Lina|44285948]
Citat:
Sen måste jag få skriva:.Tråden här handlar inte om gissade brott som skulle ha begåtts -då får tråden flyttas till brott och brottsbekämpning- utan om hur AB har det och har haft det sen hon blev "utan eget hem" och isolerad

Men det går ju inte att bara bortse från att Lena Arenbjörk är hjärnan i denna härva och att AB ett offer för denna kvinna? Fokus måste ju riktas mot brottslingen och inte på det utsatta offret.
Citera
2013-07-12, 16:33
Medlem
Stina-Linas avatar
Focus i den här tråden är AB och hennes situation.
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-12 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in