Citat:
Ursprungligen postat av
Stina-Lina
Som i praktiken vad jag läst handlar om att endast familjen dvs barnen får hälsa på och de bor två utomlands och ett i Norrland.
PÅ nationaldagen då några vänner stod utanför hennes fönster och sjöng för att glädja henne stängdes fönstret rullgardinen eller persiennen åkte ner ,balkongdörren var stängd,men när de gick drogs ifrågavarande fönsterhölje upp igen.Har jag läst.Det kan knappast kallas för "besök"
Jag har också läst att AB själv önskat offentlighet åt sin situation
Ja, och en sköterska fotograferade gruppen. Varför fotograferade sköterskan, ingår det i hennes arbetsuppgifter? Har sköterskan även fått order att dra ned rullgardinen mitt på dagen, och dra upp den när det är "tyst" ute? Visserligen förstår jag om en gammal människa inte ska uppröras eller dras in i strid, men här har ju något gått helt snett. Det är synd om alla personer, på båda sidorna glaset. Det brukar bli så här när en personlighetsstörd håller i taktpinnen, och som jag berättat tidigare, har jag själv bevittnat hur T Sjöblom snattat!

Nu tycks hon ha stulit det viktigaste en människa har, och det är vänner och personliga ägodelar. Alice Babs sitter enligt ryktena renskalad på hemmet, och då brukar det gå fort utför. Sysslolöshet kan få en ung människa förvirrad, passiv, deprimerad och desperat till sist, hur är det inte då för en gammal som vet att detta är ändstationen?
Gamla orkar inte kämpa för sina rättigheter, därför måste man vara oerhört lyhörd och ibland tagga ned på sina egna preferenser, dämpa svartsjukan med mera. Att det sedan kan finnas åldersstigna groupies som vill sola sig i varandras glans är jag inte främmande för, men så låt dem göra det då, om det roar för stunden! Låt Alice Babs bli underhållen tills hon själv säger att det är bra. En gammal människa blir arg och aggressiv mer av plötsliga förändringar, understimulans, tristess och ensamhet än av överstimulans.