2013-07-07, 12:05
Medlem
Stina-Linas avatar
Det går inte ihop med det faktum att tråden startades i juni besöksförbudet kom långt innan dess

Det här ett forum där den som vill får diskutera det som händer och är av intresse.Jag är för egen del en person som under många år med glädje lyssnat på AB,och hennes sång.

Det är ett forum för allmänheten att uttrycka sej.Och diskussionen har ju uppkommit pga det som förhandlats i övrigt och som är känt offentligt
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-07 kl. 12:10.
Citera
2013-07-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är viss skillnad på vad sakkunskapen i form av utbildad vårdpersonal och vad känslomässiga "vänner" har för insikt om AB:s allmäntillstånd. Att avgöra en persons allmäntillstånd under en kort besökstid ger inte samma uppfattning som att ha personen under kontinuerlig uppsikt under årets alla dagar.

Besöksförbudet har tillkommit för att minska skvallret här på FB från de sk "vännerna".

AB har inga vänner som skriver här på FB så lämna henne nu i fred!
"Lämna henne ifred"? Det förutsätter att hon känner sig störd av det som sägs här på något vis. Menar du att hon aktivt läser på Flashback och tar illa vid sig personligen? Eller att hon har vänner som vidareförmedlar varje gång någon skriver i denna tråd? Nej, just det, det kan inte vara det sistnämda för hon får ju inte träffa en käft. Det måste vara det förstnämda, hon sitter uppkopplad via Fiber-LAN på den senaste superdatorn i sitt hem, eller hur?
Citera
2013-07-07, 22:14
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Har du fått tillstånd av AB och hennes anhöriga att skriva om henne här på FB?
Om inte så bör du nog upphöra med dina skriverier här.

Jag har inte skrivit något direkt privat som folk inte redan vet, och att situationen uppmärksammats har gett en del förändringar ser Alice som bra. Så det är inga problem på den punkten. Jag med familj är nöjd, hon är nöjd och familjen är under omständigheterna nöjda. Så efter det här inlägget har jag inget mer att säga ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Jag har full förståelse för att dottern inte vill att AB skall få besök. Jag har ett eget minne av en person som jag hellre skulle vilja minnas när han visade hur man gick över en köksstol. Han började med att sätta vänsterfoten på sitsen klev upp och satte högerfoten på stolsryggen sedan tippade han sakta stolen, man hörde ingen duns när ryggstödet träffade golvet. Han hade en sådan perfekt balans att man bara blev stum. Tyvärr är mitt sista möte det som jag minns. Det var på en person som satt helt förlamad i en rullstol kunde inte prata, kunde inte röra sig. Man fick intrycket av att man tog upp honom ur sängen på morgonen och satte upp honom i rullstolen för att sedan göra tvärt om på kvällen. Han hade en vårdare som körde runt med stolen och torkade bort saliven från ansiktet, som förövrigt var helt förvridet efter några hjärnblödningar. Jag har full förståelse för att dottern vill att AB skall bli ihågkommen som en sångerska med underbar röst och inte som en senil åldring utan minne. Sedan får vi inte glömma att det finns en ”eftermarknad” på E-bay med stulna/skänkta saker från kändisar. Ni kan lugnt räkna med att det finns många gamla vänner som inte skulle dra sig för att dryga ut pensionen med lite saker som AB ”skänkt” på ålderns höst. Ni skulle bli förvånade över hur många kändisar som idag har garantipension för att dom hellre tog pengarna svart än lade in dom i egna företaget.

Sedan pratar du om pengar, AB flyttade från pensionärs livet i Spanien och blev tvungen att återuppta karriären när pengarna tog slut, så där finns inga pengar att hämta.

Hur du vill att folk ska bli ihågkomna innan de ens dött är upp till dig. Det har inte med det här att göra.

Och jo, hon har en del pengar.

Citat:
Det är viss skillnad på vad sakkunskapen i form av utbildad vårdpersonal och vad känslomässiga "vänner" har för insikt om AB:s allmäntillstånd. Att avgöra en persons allmäntillstånd under en kort besökstid ger inte samma uppfattning som att ha personen under kontinuerlig uppsikt under årets alla dagar.

Besöksförbudet har tillkommit för att minska skvallret här på FB från de sk "vännerna".

AB har inga vänner som skriver här på FB så lämna henne nu i fred!

Vän vet jag inte om jag skulle kalla henne, men vän till min familj sedan långt innan jag föddes är hon.

Och nu får man helt plötsligt besöka henne igen. Efter en del uppmärksamhet om det.
Citera
2013-07-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Och nu får man helt plötsligt besöka henne igen. Efter en del uppmärksamhet om det.
Finns det källa på det? Har hon fått träffa vänner igen?
Citera
2013-07-09, 07:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Har du fått tillstånd av AB och hennes anhöriga att skriva om henne här på FB?
Om inte så bör du nog upphöra med dina skriverier här.

Oj, du lyckades skrämma donnamanlove till tystnad. Verkar finnas en vettvilling vid Alice Babs sida, någon som hotar och tystar, och manipulerar folk. Stänger folk ute, för att sedan släppa in lite för att få tyst på snack om att modern far illa under dottern titti sjöbloms regemente.
Citera
2013-07-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Finns det källa på det? Har hon fått träffa vänner igen?

Hon har aldrig haft nåt försöksförbud. Men restriktivt med besök.
Citera
2013-07-09, 12:48
Medlem
Stina-Linas avatar
Som i praktiken vad jag läst handlar om att endast familjen dvs barnen får hälsa på och de bor två utomlands och ett i Norrland.

PÅ nationaldagen då några vänner stod utanför hennes fönster och sjöng för att glädja henne stängdes fönstret rullgardinen eller persiennen åkte ner ,balkongdörren var stängd,men när de gick drogs ifrågavarande fönsterhölje upp igen.Har jag läst.Det kan knappast kallas för "besök"

Jag har också läst att AB själv önskat offentlighet åt sin situation
Senast redigerad av Stina-Lina 2013-07-09 kl. 12:53.
Citera
2013-07-09, 14:22
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
2006
Det verkar finnas otroligt många stalkers här på FB som varken kan motivera eller förklara sitt okontrollerade och maniska intresse för AB. Bry er istället om er egen ålderdom och inte andras för tids nog kommer ni också att få vara med om den också och hur kul kan det vara.
Lämna nu den gamla damen ifred och gå ut i solen istället.

Ja då är Du en av dem för Du förföljer dem som yttrar sej!!!!! AB om jag förstår det rätt får hon vara ifred mer än hon själv gav uttryck för att hon ville..............det var ju därför någon startade tråden.

Att kalla dem som skriver här för stalkers är ju att ta i ingen försöker bryta sej in någonstans vi diskuterar ett fenomen i förhållande till en offentlig person.En stalker är ju en person som på ett kriminellt vis vänder sej direkt till och förföljer och hotar annan person,det gör ingen här.

Maniskt intresse kan man knappast kalla det med i genomsnitt 6.3 inlägg per dag.Hade det varit 50 inlägg per dag hade man kunnat kalla det för maniskt möjligen

Dessutom hoppas jag att Du vet att Du inte har någon moderatorstjänst här en moderator är den som sköter forumdelarna så Du kan inte hindra att diskussionen pågår

Varför 2006 kan Du inte lyda Ditt eget råd.I Sverige har vi något som kallas för yttandefrihet. Om Du läser på forumet diskuteras det allt möjligt och en del omöjligt,det är så yttrandefriheten tar sej uttryck
Citera
Cousin Cocaines avatar

Moderatormeddelande

Postat av Cousin Cocaine 2013-07-09, 18:10
Medlem
Varför Flashbacks medlemmar skriver i tråden och vilka som skriver i tråden är ICKE topic. Fortsätter metatjafset så kommer varningarna att stå som spön i backen.

OT raderat.

/Moderator
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-07-09 kl. 18:15.
2013-07-09, 18:44
Medlem
Vännerna har redan begravt Alice Babs

Alice Babs "vänner" har en egen blogg som ni kan besöka här:
http://alicelevandebegravd.blogg.se/

Vill ni höra hennes egen röst så finns ett ljud- och bildklipp
här med den måleriska titeln "Alice Babs levande begravd!":

Vila i frid!
Citera
2013-07-09, 18:52
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Vännerna har redan begravt Alice Babs

Alice Babs "vänner" har en egen blogg som ni kan besöka här:

Vill ni höra hennes egen röst så finns ett ljud- och bildklipp
här med den måleriska titeln "Alice Babs levande begravd!":

Det är inte vännerna som gjort det...........Lyssna på vad hon säger!
Citera
2013-07-09, 20:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Som i praktiken vad jag läst handlar om att endast familjen dvs barnen får hälsa på och de bor två utomlands och ett i Norrland.

PÅ nationaldagen då några vänner stod utanför hennes fönster och sjöng för att glädja henne stängdes fönstret rullgardinen eller persiennen åkte ner ,balkongdörren var stängd,men när de gick drogs ifrågavarande fönsterhölje upp igen.Har jag läst.Det kan knappast kallas för "besök"

Jag har också läst att AB själv önskat offentlighet åt sin situation

Ja, och en sköterska fotograferade gruppen. Varför fotograferade sköterskan, ingår det i hennes arbetsuppgifter? Har sköterskan även fått order att dra ned rullgardinen mitt på dagen, och dra upp den när det är "tyst" ute? Visserligen förstår jag om en gammal människa inte ska uppröras eller dras in i strid, men här har ju något gått helt snett. Det är synd om alla personer, på båda sidorna glaset. Det brukar bli så här när en personlighetsstörd håller i taktpinnen, och som jag berättat tidigare, har jag själv bevittnat hur T Sjöblom snattat! Nu tycks hon ha stulit det viktigaste en människa har, och det är vänner och personliga ägodelar. Alice Babs sitter enligt ryktena renskalad på hemmet, och då brukar det gå fort utför. Sysslolöshet kan få en ung människa förvirrad, passiv, deprimerad och desperat till sist, hur är det inte då för en gammal som vet att detta är ändstationen?

Gamla orkar inte kämpa för sina rättigheter, därför måste man vara oerhört lyhörd och ibland tagga ned på sina egna preferenser, dämpa svartsjukan med mera. Att det sedan kan finnas åldersstigna groupies som vill sola sig i varandras glans är jag inte främmande för, men så låt dem göra det då, om det roar för stunden! Låt Alice Babs bli underhållen tills hon själv säger att det är bra. En gammal människa blir arg och aggressiv mer av plötsliga förändringar, understimulans, tristess och ensamhet än av överstimulans.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-09 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in