2019-11-05, 17:37
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Jäklar, hade missat detta helt. Väntat i snart ett decennium på att detta ska släppas så missar man det nästan med en dag. Vet någon om det är värt med "Ultimate Edition"?
Citera
2019-11-05, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Att döma av alla tekniska problem folk har med spelet skulle man kunna tro att det är Bethesda som portat spelet....

Faktiskt förvånade att det är så mycket problem, trodde att de hade koll på läget innan releasen. Har snabbscannat en del forum nu och det är verkligen upploppsstämning.

Jag ska testa det i kväll, får väl be en stilla bön först.
Citera
2019-11-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Jäklar, hade missat detta helt. Väntat i snart ett decennium på att detta ska släppas så missar man det nästan med en dag. Vet någon om det är värt med "Ultimate Edition"?

Så du har väntat längre på 2an än vad 1an funnits? Fattar inte.
Citera
2019-11-05, 18:07
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
Så du har väntat längre på 2an än vad 1an funnits? Fattar inte.

Red Dead Redemption kom ut 2010...
Citera
2019-11-05, 18:38
Medlem
Elementarts avatar
När jag kör "Can i Run it?" så säger den att drivrutinerna till grafikortet behöver uppdateras för att köra spelet, men jag kan inte hitta några uppdateringar på tillverkarens hemsida.
Citera
2019-11-05, 18:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Faktiskt förvånade att det är så mycket problem, trodde att de hade koll på läget innan releasen. Har snabbscannat en del forum nu och det är verkligen upploppsstämning.

Jag ska testa det i kväll, får väl be en stilla bön först.
Älskar att nästan alla kliar sig gråa över sina grafikkort uppdateringar..krav mina herrar..krav. Detta spelet äter kort o minne så förvånas inte om 80 % får köra på low tom min.
Citera
2019-11-05, 19:05
Medlem
guderis avatar
Har spelat några timmar nu. Mitt intryck än så länge. Grafiken är riktigt bra. Kör med ett GTX 1080 och kan maxa alla inställningar.
Efter att ha kört ett antal hundra timmar på PS4, var jag nyfiken på hur det skulle vara att göra med tangentbord och mus, och det har varit lite blandat. Tycker kontrollen över hästen är riktigt märklig, men är nog en vanesak. Striderna däremot är riktigt bra. Funkar väldigt bra att skifta mellan höftskott,sikte och att gå in och ut ur deadeye snabbt. Mycket bättre än på PS4.
Citera
2019-11-05, 19:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Råder inga noobs o uppdatera bios som sweclockers snackar om, visst hjälper men vet du inte vad du gör eller gör fel så blir din dator obrukbar, således kan du slänga spelet i sjön.

Så prova om inte ditt funkar i denna ordningen:

Uppdatera grafikkort

Stäng av alla brandväggar samt antivirus

Kolla så din win 10 ver ligger på 1903

o be, hoppas o håll tummen. Många felar det för just nu.
Citera
2019-11-05, 20:09
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Nu är jag inne på Chapter 2. Jag vet inte hur det dök upp men något rött streck dök upp på min radar så jag beslöt mig för att följa det. På vägen dit råkade jag ut för en dam som hade fastnat under sin häst så då åkte jag på att skjutsa hem henne men på vägen dit så sköt jag en hjort, eller något, och fick veta då att jag var "a cruel man" så hon hoppade av och sprang iväg.....
Citera
2019-11-05, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Älskar att nästan alla kliar sig gråa över sina grafikkort uppdateringar..krav mina herrar..krav. Detta spelet äter kort o minne så förvånas inte om 80 % får köra på low tom min.

Ja, det verkar vara grymt krävande. 4K är nästan ospelbart även på ett 2080 Ti, helt galet.
Mitt numera uråldriga 1080 Ti klarar sig fint om jag kör 1440p, men jag kör inte på maxinställningar. Har dock bara testkört en snabbis, mycket sport på TV ikväll.
Citera
2019-11-05, 22:13
Medlem
Korders avatar
Lägger nog spelet på hyllan tills vidare. Testat alla grejer jag kunnat finna online; launchern kraschar fortfarande så fort man försöker starta spelet. Bra där Rockstar.

Planet Zoo släpptes även det idag, så får bli det istället.
Citera
2019-11-05, 22:22
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Nu är jag inne på Chapter 2. Jag vet inte hur det dök upp men något rött streck dök upp på min radar så jag beslöt mig för att följa det. På vägen dit råkade jag ut för en dam som hade fastnat under sin häst så då åkte jag på att skjutsa hem henne men på vägen dit så sköt jag en hjort, eller något, och fick veta då att jag var "a cruel man" så hon hoppade av och sprang iväg.....

Sånt här gör att världen känns levande och smart, första gången man ser det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in