Citat:
Ursprungligen postat av
Cloecud
Rent grafikmässigt så är det litet snyggare på PC, iallafall om maskinen man kör spelet på klarar av de högsta inställningarna. Sedan märker man helt klart att spelet främst är utvecklat med konsolspelarna i främsta åtanke, och då främst när det gäller menyer och kontroller. Det är dessutom litet halvpuligt att spela keyboard+mus då den konfigurationen inte känns helt ultimat till just detta spel. Detta märker man om man kopplar in en handkontroll. Det går mycket smidigare att kontrollera Arthur och hans fåle med en sådan!
Ang krashar osv så har jag inte råkat ut för en endaste sådan sedan den senaste patchen kom ut strax innan jul. Så var dock inte fallet direkt efter släpp! Då var det verkligen si och så med stabiliteten!
Hursomhelst så är spelet riktigt bra även till PC, men som sagt: Satsa på en handkontroll även om du som jag främst är van med keyboard+mus.
Tack för svaret!
Kommer nog att hålla mig till tangentbord och mus, inbiten som jag är (kan verkligen inte sikta med kontroll) men jag kan förstå hur du menar. Tänker primärt på diverse bilspel som gör sig bäst med en handkontroll. Eller ratt och pedaler, om man sitter på den uppsättningen.
Tänker lite på förstapersonsperspektivet. Det som fanns i GTA V hade brister, tyckte jag. Då kameran bara satta sig i ansiktet på 3D-modellen så var alla animationer desamma och jag fann det lite jobbigt, till och från. Är det likadant i detta spel eller känns det som att det är stora skillnader mellan lägena? Om du har testa.