Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-01, 14:21
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikenBat
Du måste bara levla 101 så du kan köpa en poncho gjord av diamanter.
Då får man en kram av Cripps.

( kanske ljuger)
Nu pratar jag om vad man kan göra i singelplayer för pengarna.
Citera
2020-01-24, 02:54
Medlem
Funderar på att köpa ett PS4 enbart pga av det här spelet, men jag aldrig testat det. Så min fråga är om det är värt pengarna?
Citera
2020-01-24, 03:05
Medlem
Och är det så stort som alla säger? Att man kan rida i timmar innan världen tar slut?
Citera
2020-01-24, 05:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Funderar på att köpa ett PS4 enbart pga av det här spelet, men jag aldrig testat det. Så min fråga är om det är värt pengarna?

Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Och är det så stort som alla säger? Att man kan rida i timmar innan världen tar slut?

Kartan är 1,353 kvadratkilometer. En häst springer typ 50km/h. 1,300 delat på 4 är 325. 325 delat på 50 är 6,5.

Skulle inte betala 4000 för PS4 och RDR2. Om man planerar att spela andra spel, visst, men inte enbart för RDR2, även om det är ett bra spel.
Citera
2020-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kartan är 1,353 kvadratkilometer. En häst springer typ 50km/h. 1,300 delat på 4 är 325. 325 delat på 50 är 6,5.

Du menar att kartan är 1353 kvadratkilometer?
var gärna lite tydligare.
Citera
2020-01-26, 00:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runfast
Du menar att kartan är 1353 kvadratkilometer?
var gärna lite tydligare.

75 kvadratkilometer är vad jag hittar när jag googlar. Huruvida det stämmer vet jag förstås inte.
Citera
2020-01-26, 01:07
Medlem
Efter att ha spelat spelet i drygt 180 timmar måste jag säga att OBJEKTIVT är det här bästa spelet jag har spelat. Storyn och manus är fantastiskt, gameplayet, trots att det inte är perfekt är mycket underhållande. Snart har jag 100%at spelet och efter det lär jag köra om det och/eller lite online.
Citera
2020-01-26, 11:05
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Efter att ha spelat spelet i drygt 180 timmar måste jag säga att OBJEKTIVT är det här bästa spelet jag har spelat. Storyn och manus är fantastiskt, gameplayet, trots att det inte är perfekt är mycket underhållande. Snart har jag 100%at spelet och efter det lär jag köra om det och/eller lite online.

Vad menar du med "OBJEKTIVT"?
Citera
2020-01-26, 11:14
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vad menar du med "OBJEKTIVT"?
Förmodligen subjektivt.
Citera
2020-01-26, 22:56
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
Rent grafikmässigt så är det litet snyggare på PC, iallafall om maskinen man kör spelet på klarar av de högsta inställningarna. Sedan märker man helt klart att spelet främst är utvecklat med konsolspelarna i främsta åtanke, och då främst när det gäller menyer och kontroller. Det är dessutom litet halvpuligt att spela keyboard+mus då den konfigurationen inte känns helt ultimat till just detta spel. Detta märker man om man kopplar in en handkontroll. Det går mycket smidigare att kontrollera Arthur och hans fåle med en sådan!

Ang krashar osv så har jag inte råkat ut för en endaste sådan sedan den senaste patchen kom ut strax innan jul. Så var dock inte fallet direkt efter släpp! Då var det verkligen si och så med stabiliteten!

Hursomhelst så är spelet riktigt bra även till PC, men som sagt: Satsa på en handkontroll även om du som jag främst är van med keyboard+mus.

Tack för svaret!

Kommer nog att hålla mig till tangentbord och mus, inbiten som jag är (kan verkligen inte sikta med kontroll) men jag kan förstå hur du menar. Tänker primärt på diverse bilspel som gör sig bäst med en handkontroll. Eller ratt och pedaler, om man sitter på den uppsättningen.

Tänker lite på förstapersonsperspektivet. Det som fanns i GTA V hade brister, tyckte jag. Då kameran bara satta sig i ansiktet på 3D-modellen så var alla animationer desamma och jag fann det lite jobbigt, till och från. Är det likadant i detta spel eller känns det som att det är stora skillnader mellan lägena? Om du har testa.
Citera
2020-01-26, 23:05
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Tack för svaret!

Kommer nog att hålla mig till tangentbord och mus, inbiten som jag är (kan verkligen inte sikta med kontroll) men jag kan förstå hur du menar. Tänker primärt på diverse bilspel som gör sig bäst med en handkontroll. Eller ratt och pedaler, om man sitter på den uppsättningen.

Tänker lite på förstapersonsperspektivet. Det som fanns i GTA V hade brister, tyckte jag. Då kameran bara satta sig i ansiktet på 3D-modellen så var alla animationer desamma och jag fann det lite jobbigt, till och från. Är det likadant i detta spel eller känns det som att det är stora skillnader mellan lägena? Om du har testa.
Förstapersonsläget är bättre i RDR2 än i GTAV helt klart även fast spelet som sådant gör sig bäst i tredjeperson, speciellt när man är ute och rider! Man har inte lika bra koll på omgivningarna om man kör i förstaperson och då så är det lätt att ens häst dundrar in i något med halvkatastrofer som följd. Man blir ju lätt frustrerad när ens favoritkuse dör för att man inte såg den där grejen som den krockade med.

Till fots så funkar förstapersonsläget mycket bättre! Kör själv helst med det, iallafall under strider.
Citera
2020-01-27, 00:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
Förstapersonsläget är bättre i RDR2 än i GTAV helt klart även fast spelet som sådant gör sig bäst i tredjeperson, speciellt när man är ute och rider! Man har inte lika bra koll på omgivningarna om man kör i förstaperson och då så är det lätt att ens häst dundrar in i något med halvkatastrofer som följd. Man blir ju lätt frustrerad när ens favoritkuse dör för att man inte såg den där grejen som den krockade med.

Till fots så funkar förstapersonsläget mycket bättre! Kör själv helst med det, iallafall under strider.

Fattar inte hur hästen kan dö pga att man rider in i nåt. Eller, jo. För att man håller in vänsterspaken. Skiter man i det så undviker hästen saker som träd själv. Man kan rida genom en skog och så länge man ger fan i spaken så kommer hästen glida förbi träd och stenar och stup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in