Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja välkommen, första Rockstarspelet eller? Eller tycker du att deras tidigare spel har varit fyllda av indikationer på att dom inte är "woke"?
Nej, jag brukar inte spela Rockstar generellt. Eftersom spelet är rätt så omnämnt och jag hade tråkigt med brist på spel att plöja igenom tänkte jag plåga mig igenom det. Det finns spelmekaniskt en del intressanta saker, men det blev en del tandagnissel när jag insåg hur mycket de återspeglar en historisk period med moderna skygglappar.
Citera
2025-06-25, 20:05
Köpte på PS5 eftersom jag inte gillar launchern på PC, bättre kontroll, snabbare uppstart osv. Ska fortsätta det så småningom.
Citera
2025-06-26, 02:40
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nej, jag brukar inte spela Rockstar generellt. Eftersom spelet är rätt så omnämnt och jag hade tråkigt med brist på spel att plöja igenom tänkte jag plåga mig igenom det. Det finns spelmekaniskt en del intressanta saker, men det blev en del tandagnissel när jag insåg hur mycket de återspeglar en historisk period med moderna skygglappar.
Oj Oj hur i hela världen orkar du rd2 är ju när det kommer till kritan bara ett tv spel och faktiskt ett bra sådant :-)
Citera
2025-06-29, 14:52
Medlem
Sommarrea på Steam nu, 15€ på steam till 10 juli. Nedsatt från 60€. Klart man ska slå till, aldrig spelat RDR2 men hört så mycket positivt om spelet.

Dock undrar jag vad som är så bra?
Har förstått att det är som GTA V med öppen värld och allt, i cowboytiderna.
Men vad exakt är det som är så jäkla bra? Kommer man gilla spelet om man inte är speciellt intresserad i själva tidsepoken?
Citera
2025-06-29, 20:57
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Sommarrea på Steam nu, 15€ på steam till 10 juli. Nedsatt från 60€. Klart man ska slå till, aldrig spelat RDR2 men hört så mycket positivt om spelet.

Men vad exakt är det som är så jäkla bra? Kommer man gilla spelet om man inte är speciellt intresserad i själva tidsepoken?
Storyn, karaktärerna. Den levande världen där du kan hitta saker överallt och massa hemligheter.
Citera
2025-06-29, 22:21
Medlem
Citat:

Det slår GTA V med råge, kör hårt!
Citera
2025-07-08, 14:59
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:

Du kommer älska spelet, skulle gett bort mitt hus för att kunna spela det för första gången igen.
Citera
2025-07-08, 16:35
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
De som överlevde till vuxen ålder på den tiden blev nästan lika gamla som vi blir idag. Det som drog ned medellivslängden var framför allt att så många barn dog i samband med födseln eller under sina första fem år. Kollar man på kända amerikaner från den tidan (och även mycket tidigare) så dog de ju inte när de var 50 direkt:

Thomas Jefferson - 83 år
John Adams - 90 år
Paul Revere - 83 år
Benjamin Franklin - 84 år
George Washington - 67 år
James Madison - 85 år
James Monroe - 73 år
John Quincy Adams - 80 år
Andrew Jackson - 78 år
William Frederick Cody - 70 år
Laura Ingalls Wilder - 90 år
James L. Fisk - 68 år

Fast de där får väl också ses lite som rika Amerikaner som hade tillgång till doktorer. Tror inte det såg ut så i arbetarklassen/slavklassen.
Citera
2025-07-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cl4ud
Det slår GTA V med råge, kör hårt!

Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Du kommer älska spelet, skulle gett bort mitt hus för att kunna spela det för första gången igen.

Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Storyn, karaktärerna. Den levande världen där du kan hitta saker överallt och massa hemligheter.

Är det fel att man tycker RDR2 är så segt i början? Eller är det att ens förhoppningar efter allt man läst är skyhöga? Tycker det mest är tråkiga "uppdrag" i början där man rider i oändlighet och sen gör lite pangande. Kanske är för van från GTA-V där det smäller till direkt med testosteron och fart. RDR2 är riktigt segt i början imo.
Citera
2025-07-17, 20:26
Medlem
Citat:
Är det fel att man tycker RDR2 är så segt i början? Eller är det att ens förhoppningar efter allt man läst är skyhöga? Tycker det mest är tråkiga "uppdrag" i början där man rider i oändlighet och sen gör lite pangande. Kanske är för van från GTA-V där det smäller till direkt med testosteron och fart. RDR2 är riktigt segt i början imo.
det var samma sak för mig men sen, när man är klar med första kapitlet, blir det mer "dynamiskt"
Senast redigerad av Cl4ud 2025-07-17 kl. 20:36.
Citera
2025-07-22, 08:20
Medlem
Citat:

Man gillar spelet om man föredrar att titta på cutscenes och lyssna på dialog framför att spela och inte har något emot en story man sett och hört tusen gånger innan. Och den tiden man faktiskt spelar så gör man uppdrag som man också redan gjort varianter av tusen gånger innan. Spelet tillför inget nytt men har snygg grafik.
Citera
2025-08-11, 16:29
Medlem
Försökt 3 ggr att spela igenom detta. Fail varenda gång.

Uppdragen är väldigt linjära är mitt klagomål och jag är inget fan av vilda västern förstör det hela för mig.

Enda positiva är att spela det till PC med stark PC/GPU. Dock tycker jag Cyberpunk har ännu bättre grafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in