2021-10-19, 14:21
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Varför måste jag indoktrineras innan du svarar på en enkel fråga? Låter mer som om du driver en sekt.
Jag önskar förstås att du börjar tro de kristna doktriner* jag presenterade, men f.n. räcker det med att du efter ev. diskussion erkänner att de är de kristna doktrinerna i saken.
Vad gäller din fråga är den irrelevant innan mina doktriner/teser är avhandlade, samt i ovannämnda bemärkelse accepterade.

Now just think about it for a while, and do not rush to judgment.

*En sådan välsignad indoktrinering är det bästa som kan hända en människa.
Citera
2021-10-19, 14:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Är det? du har uppenbarligen inte brytt dig om att läsa din sjuka bok. jag kan ge dig hänvisningar om du vill men du är uppenbarligen inte ens intresserad av att forska själv
Jag har brytt mig om att läsa Jesu Bok Bibeln och även forska i den själv.
Det är för mig helt uppenbart därför att jag kommer ihåg att jag brytt mig om att läsa den och - p.g.a. intresse - forskat i den.
Jag kan som sagt tänka mig att du har läst lite på någon bibelhånande fulsajt, och myser & ryser av välbehag när du tänker på (vad du tror är giltiga) anklagelser mot Bibeln.
Men jag är inte med i den leken.
Du är också högst irrelevant, för vad jag ställde upp är bibelprincipen för kristen tro & praxis, jag diskuterade inte ens frågan om Bibeln är bra eller dålig - den är basen och källan för kristendom även om den skulle vara dålig (vilket den absolut inte är, för den är ypperlig).
Citera
2021-10-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Jag har brytt mig om att läsa Jesu Bok Bibeln och även forska i den själv.
Det är för mig helt uppenbart därför att jag kommer ihåg att jag brytt mig om att läsa den och - p.g.a. intresse - forskat i den.
Jag kan som sagt tänka mig att du har läst lite på någon bibelhånande fulsajt, och myser & ryser av välbehag när du tänker på (vad du tror är giltiga) anklagelser mot Bibeln.
Men jag är inte med i den leken.
Du är också högst irrelevant, för vad jag ställde upp är bibelprincipen för kristen tro & praxis, jag diskuterade inte ens frågan om Bibeln är bra eller dålig - den är basen och källan för kristendom även om den skulle vara dålig (vilket den absolut inte är, för den är ypperlig).
Så förespråkar din bok slaveri ja eller nej. Sen hade du levt efter vad denna sjuka bok hade du omgående hamnat i fängelse. Samhället har nämligen vissa problem med att stena olydiga barn.
Citera
2021-10-19, 14:58
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så förespråkar din bok slaveri ja eller nej. Sen hade du levt efter vad denna sjuka bok hade du omgående hamnat i fängelse. Samhället har nämligen vissa problem med att stena olydiga barn.
Jag bryr mig inte om dina talking points, en papegoja skulle kunna framföra dem med samma kvalitet. Du har inget på Bibeln.

Except in your dreams.
Citera
2021-10-19, 15:31
Medlem
Shuffless avatar
Kvinnliga präster hör inte hemma i en kyrka som följer Guds lagar. Finns det någon kyrka i Sverige som inte bedriver denna hädiska styggelse? Vet att Ortodoxa kyrkan är ett alternativ, men vet inte om jag är så hardcore.
Citera
2021-10-19, 16:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Kvinnliga präster hör inte hemma i en kyrka som följer Guds lagar. Finns det någon kyrka i Sverige som inte bedriver denna hädiska styggelse? Vet att Ortodoxa kyrkan är ett alternativ, men vet inte om jag är så hardcore.
Det finns större samfund och även mindre friförsamlingar som inte tillåter prästinnor. Där jag är medlem är diskuteras det inte ens.
Citera
2021-10-19, 20:40
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om dina talking points, en papegoja skulle kunna framföra dem med samma kvalitet. Du har inget på Bibeln.

Except in your dreams.
Så jag ljuger om slaveriet och stening av olydiga barn då?
Citera
2021-10-20, 11:24
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så jag ljuger om slaveriet och stening av olydiga barn då?
Jag håller öppet för att du talar som papegojor gör, d.v.s. upprepar mekaniskt vad de fått från annat håll. Som en skrivande papegoja. Men du är ansvarig för varje angrepp på Bibeln inför Gud, du kan inte på domedagen säga att du lekte papegoja.
Någon adekvat sakkunskap om vad Bibeln lär har du inte.
Det du kan posera med då är "slaveri och stena barn" och andra inadekvata talking points.
Vilka jag, som sagt, inte bryr mig om.
Vilket jag nu sagt mer än en gång.
Vilket du äntligen borde ta in.
Vilket gör att jag inte besvarar ännu ett slaveri och stena barn-inlägg.
Citera
2021-10-20, 12:01
Medlem
Citat:
Jag håller öppet för att du talar som papegojor gör, d.v.s. upprepar mekaniskt vad de fått från annat håll. Som en skrivande papegoja. Men du är ansvarig för varje angrepp på Bibeln inför Gud, du kan inte på domedagen säga att du lekte papegoja.
Någon adekvat sakkunskap om vad Bibeln lär har du inte.
Det du kan posera med då är "slaveri och stena barn" och andra inadekvata talking points.
Vilka jag, som sagt, inte bryr mig om.
Vilket jag nu sagt mer än en gång.
Vilket du äntligen borde ta in.
Vilket gör att jag inte besvarar ännu ett slaveri och stena barn-inlägg.
Det måste suga att jag vet mer om din bok än du gör
Citera
2021-10-21, 12:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det måste suga att jag vet mer om din bok än du gör

Sure!
Citera
2021-10-28, 16:48
Medlem
Svenska "kyrkan" är ett skämt. De har frångått allt, äktenskapet mellan mannen och kvinnan, könsrollerna, omvändelse från synden, ja till och med självaste Kristus Jesus själv. Jag har seriöst debatterat med präster som försökt övertala mig att man inte ens behöver tro på Jesus för att bli frälst. Så de är per definition inte ens kristna. Skriv till dem på Facebook och fråga om Jesus är enda vägen till Fadern (som det står i Bibeln, Johannesevangeliet 14:6) så får ni se själva. Eller fråga din lokala präst, antagligen en riktig vänsterflata eller en soyboy med pridearmband.
Svenska "kyrkan" är rödgröna aktivister, wannabe muslimer och lider av svår klimatångest.

Nej usch för SvK. Jag säger som Hanif Bali, "Svenska kyrkan består av kvinnliga präster som går längst fram i pridetåget och skriker allah akbar"

SvK är en kyrka man lämnar för att man ÄR kristen.
Citera
2021-10-29, 11:43
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Svenska "kyrkan" är ett skämt. De har frångått allt, äktenskapet mellan mannen och kvinnan, könsrollerna, omvändelse från synden, ja till och med självaste Kristus Jesus själv. Jag har seriöst debatterat med präster som försökt övertala mig att man inte ens behöver tro på Jesus för att bli frälst. Så de är per definition inte ens kristna. Skriv till dem på Facebook och fråga om Jesus är enda vägen till Fadern (som det står i Bibeln, Johannesevangeliet 14:6) så får ni se själva. Eller fråga din lokala präst, antagligen en riktig vänsterflata eller en soyboy med pridearmband.
Svenska "kyrkan" är rödgröna aktivister, wannabe muslimer och lider av svår klimatångest.

Nej usch för SvK. Jag säger som Hanif Bali, "Svenska kyrkan består av kvinnliga präster som går längst fram i pridetåget och skriker allah akbar"

SvK är en kyrka man lämnar för att man ÄR kristen.
Amen to that!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in