2023-11-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Menar inte att man behöver ändra exakt det där, men t ex om man är kort kanske man kan testa att skaffa någon ball tatuering eller piercing eller cool frisyr. För att bli något annat än den korta killen.

Ja, självklart kan man framhäva andra sidor men tyvärr är en del saker väldigt avgörande.

Jag önskar jag hade fel men det finns gott om män som är under 1,70 m som vittnar om hur svårt det är för dem, finns flera trådar om det här på flashback och ställen som reddit.
Citera
2023-11-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ja, självklart kan man framhäva andra sidor men tyvärr är en del saker väldigt avgörande.

Jag önskar jag hade fel men det finns gott om män som är under 1,70 m som vittnar om hur svårt det är för dem, finns flera trådar om det här på flashback och ställen som reddit.

Jo men det finns gott om män under 170 som inte har några problem.
Men gemensamt för alla incels är att de inte har något driv, de ger upp för minsta lilla. Jag har aldrig stött på en incel på flashback eller reddit som faktiskt försökt. Dom är ofta kungar på ursäkter. Dom vågar aldrig gå ur sitt safespace.
Citera
2023-11-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Kvinnor går igång på social talang och inte utseende. En man kan se ut som ett helvete och få en massa kvinnor på grund av sin karisma.

Okej, testa det på Tinder då, lycka till!
Citera
2023-11-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Okej, testa det på Tinder då, lycka till!

Nä testa du att umgås med kvinnor i verkligheten istället.
Citera
2023-11-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo men det finns gott om män under 170 som inte har några problem.
Men gemensamt för alla incels är att de inte har något driv, de ger upp för minsta lilla. Jag har aldrig stött på en incel på flashback eller reddit som faktiskt försökt. Dom är ofta kungar på ursäkter. Dom vågar aldrig gå ur sitt safespace.

Lägg av, gott om män under 1,70 som inte har några problem?

Skärp dig, nu vet man att du trollar.
Citera
2023-11-16, 17:10
Medlem
Citat:
1. Nope, gjorde du inte, försök igen.

2. Så först säger du att kvinnor lämnar dessa män omedelbart som de upptäcker att har en störd personlighet och sen helt plötsligt är det svårt att lämna dem över lång tid. Bestäm dig?

3. Du har inte läst vad jag har skrivit och svarar återigen på annat.

1. Jo, det gjorde jag faktiskt.

2. Exakt!
Om en kvinna märker på någon av de första dejterna att det är något allvarligt fel med mannen de dejtar, så lämnar kvinna. Hon vill inte fortsätta.

Men om han spelar upp ett spel, i veckor-månader av att vara fin och bra, en riktig svärmorsdröm osv. Och hon blir förälskad, sedan kär och ännu mer investerad i honom. Och han snärjer in henne mer och mer och stegvis manipulerar henne/bryter ner henne (läs nedan länk så förstår du vad det handlar om). Så kommer hon få svårare och svårare att lämna honom...

"Våldsutövningen kan liknas vid en process där den som är utsatt i allt högre grad tvingas anpassa sig till en vardag som präglas av våld. Anpassningen leder ofta till isolering och ökat beroende av förövaren. Att det förekommer perioder utan våld gör att det går att bibehålla en förhoppning om att relationen ska förbättras och att övergreppen ska upphöra.

Om våldet fortsätter och blir grövre/mer frekvent kan anpassning och normalisering bli en överlevnadsstrategi. En psykologisk nedbrytningsprocess skapas där den utsattas självkänsla och självförtroende gradvis försämras. Det är inte ovanligt att den som utsätts för våld internaliserar de motiv som förövaren anger för sin misshandel. Internalisering innebär att offret tar över förövarens verklighetsuppfattning.

Begränsningen av livsutrymmet och handlingsfriheten sker gradvis och innebär att nätverket av vänner, släkt och bekanta blir allt mindre. Förövarens bild av relationen blir den dominerande."
Källa: https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...ch-mekanismer/

3. Jag har läst vad du har skrivit och svarat. Vet inte vad det är som är otydligt för dig i mitt svar?
Citera
2023-11-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Jo, det gjorde jag faktiskt.

2. Exakt!
Om en kvinna märker på någon av de första dejterna att det är något allvarligt fel med mannen de dejtar, så lämnar kvinna. Hon vill inte fortsätta.

Men om han spelar upp ett spel, i veckor-månader av att vara fin och bra, en riktig svärmorsdröm osv. Och hon blir förälskad, sedan kär och ännu mer investerad i honom. Och han snärjer in henne mer och mer och stegvis manipulerar henne/bryter ner henne (läs nedan länk så förstår du vad det handlar om). Så kommer hon få svårare och svårare att lämna honom...

"Våldsutövningen kan liknas vid en process där den som är utsatt i allt högre grad tvingas anpassa sig till en vardag som präglas av våld. Anpassningen leder ofta till isolering och ökat beroende av förövaren. Att det förekommer perioder utan våld gör att det går att bibehålla en förhoppning om att relationen ska förbättras och att övergreppen ska upphöra.

Om våldet fortsätter och blir grövre/mer frekvent kan anpassning och normalisering bli en överlevnadsstrategi. En psykologisk nedbrytningsprocess skapas där den utsattas självkänsla och självförtroende gradvis försämras. Det är inte ovanligt att den som utsätts för våld internaliserar de motiv som förövaren anger för sin misshandel. Internalisering innebär att offret tar över förövarens verklighetsuppfattning.

Begränsningen av livsutrymmet och handlingsfriheten sker gradvis och innebär att nätverket av vänner, släkt och bekanta blir allt mindre. Förövarens bild av relationen blir den dominerande."
Källa: https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...ch-mekanismer/

3. Jag har läst vad du har skrivit och svarat. Vet inte vad det är som är otydligt för dig i mitt svar?

Du är helt omöjlig, du läser ju inte ens det jag skriver?

Och sen matar du på om och om igen med samma snack fast omformulerat och gör massor med antaganden om hur kvinnor tänker längs vägen, trots att du inte ens känner dessa kvinnor personligen.

Men jag har nu fattat din poäng, vi behöver inte repetera den fler gånger.

Sammanfattningsvis:
När det går dåligt för kvinnor behöver de hjälp och är offer för mäns våld/störning.

När det går dåligt för män, bland annat incels, så måste de skärpa sig och ta tag i sina liv.

Med andra ord, det är alltid mannens fel hur man än vänder och vrider på det.

Check på den!
Citera
2023-11-16, 17:27
Medlem
Citat:
Du är helt omöjlig, du läser ju inte ens det jag skriver?

Och sen matar du på om och om igen med samma snack fast omformulerat och gör massor med antaganden om hur kvinnor tänker längs vägen, trots att du inte ens känner dessa kvinnor personligen.

Men jag har nu fattat din poäng, vi behöver inte repetera den fler gånger.

Sammanfattningsvis:
När det går dåligt för kvinnor behöver de hjälp och är offer för mäns våld/störning.

När det går dåligt för män, bland annat incels, så måste de skärpa sig och ta tag i sina liv.

Med andra ord, det är alltid mannens fel hur man än vänder och vrider på det.

Check på den!

Det är nu du som inte läser vad jag skriver. Läs om, läs rätt. Eller läs denna sammanfattning:

1. Både män och kvinnor utsätts för våld i nära relation. Och både män och kvinnor behöver då hjälp.

2. Både män och kvinnor kan ha problem att finna en partner. Och då får både män och kvinnor göra sitt bästa för att få ett bra liv och som bonus kanske dessa män och kvinnor även finner en partner.

Jag kan även förklara det hela såhär:

1. Offer för våld i nära relation (både män och kvinnor) behöver hjälp.

2. Personer (både män och kvinnor) som har svårt att finna en partner, behöver ordna upp sina liv så att de trivs bättre med sina liv. Som en bonus kan de även finna en partner.

Blev det tydligare nu?
Citera
2023-11-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är nu du som inte läser vad jag skriver. Läs om, läs rätt. Eller läs denna sammanfattning:

1. Både män och kvinnor utsätts för våld i nära relation. Och både män och kvinnor behöver då hjälp.

2. Både män och kvinnor kan ha problem att finna en partner. Och då får både män och kvinnor göra sitt bästa för att få ett bra liv och som bonus kanske dessa män och kvinnor även finner en partner.

Jag kan även förklara det hela såhär:

1. Offer för våld i nära relation (både män och kvinnor) behöver hjälp.

2. Personer (både män och kvinnor) som har svårt att finna en partner, behöver ordna upp sina liv så att de trivs bättre med sina liv. Som en bonus kan de även finna en partner.

Blev det tydligare nu?

Problemet är bara att du först säger en grej som "både män och kvinnor behöver hjälp" för att sen dra en lång rant om hur det är männens fel när det går illa för en kvinna, men samma logik gäller tydligen inte för män.

Med andra ord, du säger emot dig själv.

Men visst, om du tycker det du hittills har skrivit i tråden går ihop så får vi låta det vara, för jag märker att du inte är mottaglig för ny information.
Citera
2023-11-16, 21:21
Medlem
Ytterligare historia från verkligheten.

Kvinna runt 35 års åldern gift med en högavlönad man i 40 års åldern som jobbade inom IT-branschen. Mannen i fråga var kort och skallig och kvinnan var hyfsat attraktiv men inte direkt en sexbomb.

När hennes make reste bort med jobbet brukade hon bjuda över min kompis som jag skrivit om tidigare i tråden, en stereotypisk chad. Lång, muskulös, tjockt hår osv.

Hon bjöd på mat, drinkar, hade sex med honom i deras säng och skickade sen hem honom någon dag innan maken kom hem. Min kompis behövde inte stå för något, han vart serverad allt och detta finansierades förstås av hennes make eftersom han stod för större delen av hushållets inkomst.

Maken fick aldrig veta något.
Citera
2023-11-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä testa du att umgås med kvinnor i verkligheten istället.

I det läget kan jag hålla med dig, men jag syftade mest till nätdejting där huvuddelen av dagens dejter sker. Där är det ett extremt ytligt spel.
Citera
2023-11-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ytterligare historia från verkligheten.

Kvinna runt 35 års åldern gift med en högavlönad man i 40 års åldern som jobbade inom IT-branschen. Mannen i fråga var kort och skallig och kvinnan var hyfsat attraktiv men inte direkt en sexbomb.

När hennes make reste bort med jobbet brukade hon bjuda över min kompis som jag skrivit om tidigare i tråden, en stereotypisk chad. Lång, muskulös, tjockt hår osv.

Hon bjöd på mat, drinkar, hade sex med honom i deras säng och skickade sen hem honom någon dag innan maken kom hem. Min kompis behövde inte stå för något, han vart serverad allt och detta finansierades förstås av hennes make eftersom han stod för större delen av hushållets inkomst.

Maken fick aldrig veta något.

Hon hade inte berättat något ens om hon blev gravid. Så fungerar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in