Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
1. Jo, det gjorde jag faktiskt.
2. Exakt!
Om en kvinna märker
på någon av de första dejterna att det är något allvarligt fel med mannen de dejtar, så lämnar kvinna. Hon vill inte fortsätta.
Men om han spelar upp ett spel, i veckor-månader av att vara fin och bra, en riktig svärmorsdröm osv. Och hon blir förälskad, sedan kär och ännu mer investerad i honom. Och han snärjer in henne mer och mer och stegvis manipulerar henne/bryter ner henne (läs nedan länk så förstår du vad det handlar om). Så kommer hon få svårare och svårare att lämna honom...
"Våldsutövningen kan liknas vid en process där den som är utsatt i allt högre grad tvingas anpassa sig till en vardag som präglas av våld. Anpassningen leder ofta till isolering och ökat beroende av förövaren. Att det förekommer perioder utan våld gör att det går att bibehålla en förhoppning om att relationen ska förbättras och att övergreppen ska upphöra.
Om våldet fortsätter och blir grövre/mer frekvent kan anpassning och normalisering bli en överlevnadsstrategi. En psykologisk nedbrytningsprocess skapas där den utsattas självkänsla och självförtroende gradvis försämras. Det är inte ovanligt att den som utsätts för våld internaliserar de motiv som förövaren anger för sin misshandel. Internalisering innebär att offret tar över förövarens verklighetsuppfattning.
Begränsningen av livsutrymmet och handlingsfriheten sker gradvis och innebär att nätverket av vänner, släkt och bekanta blir allt mindre. Förövarens bild av relationen blir den dominerande." Källa:
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...ch-mekanismer/
3. Jag har läst vad du har skrivit och svarat. Vet inte vad det är som är otydligt för dig i mitt svar?
Du är helt omöjlig, du läser ju inte ens det jag skriver?
Och sen matar du på om och om igen med samma snack fast omformulerat och gör massor med antaganden om hur kvinnor tänker längs vägen, trots att du inte ens känner dessa kvinnor personligen.
Men jag har nu fattat din poäng, vi behöver inte repetera den fler gånger.
Sammanfattningsvis:
När det går dåligt för kvinnor behöver de hjälp och är offer för mäns våld/störning.
När det går dåligt för män, bland annat incels, så måste de skärpa sig och ta tag i sina liv.
Med andra ord, det är alltid mannens fel hur man än vänder och vrider på det.
Check på den!