2020-02-22, 17:55
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du är säkert både humoristiskt och intelligent som dom säger. Du får sluta vara så reserverad för jag tror det är det som är ditt problem.
T ex när söp du dig dyngrak senast?
Menar du på allvar att det skulle vara positivt att supa så bekräftar du bara min bild av att kvinnor föredrar svin.

Nu är jag iofs inte nykterist och drack nog fullt tillräckligt en gång i tiden.
Citera
2020-02-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Nej jag har bott i en storstadsregion i närmare trettio år. Utbudet var inte problemet när jag var yngre. Nu har jag förstås nått den ålder där det är nästan hopplöst svårt att ens möta vettiga singelkvinnor ens i en storstad, men det har aldrig varit ett utbudsproblem.

Jag förstår. Aja jag är glad att jag inte är kille i vart fall, skulle aldrig fixa att gå fram till kvinnor lite blyg och reserverad som man är.

Och skulle någon stöta på mig irl skulle jag vilja sjunka genom jorden pga brist på självförtroende och social fobi, alla tidigare romanser och förhållanden har börjat online för min del, inte bara genom dejtingsidor. Och ibland med killar som själva har en släng av social fobi. Känner mig mer på samma nivå så.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-22 kl. 18:07.
Citera
2020-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Menar du på allvar att det skulle vara positivt att supa så bekräftar du bara min bild av att kvinnor föredrar svin.

Nu är jag iofs inte nykterist och drack nog fullt tillräckligt en gång i tiden.

Jag tror hen menade att alkohol hjälper en att släppa på spärrar om man är den blyga typen och ska ta kontakt med det motsatta könet. Det behöver inte betyda att man ska bli jättefull.
Citera
2020-02-22, 18:07
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Hahah på vilket sett är den feltolkad? På knullappar VET vi att män ratas i betydligt högre usträckning.

Det där om aggression vet jag inte, men om du känner att du upplevt sånt kanske det beror på att ni bara skyller på dem och ger samma gamla dåliga, värdelösa "råd" som inte leder nånvart. Eller så beror det på att ni bara lägger skulden/shame på dem.

Tänk om man i feministsverige bad kvinnor sluta älta om patriarkatet och bad de inse att de faktiskt inte är förtryckta

Den säger att 80% av männen utseendemässigt låg under genomsnittet.
Kruxet här är att vad som är attraktivt skiljer sig mellan män och kvinnor. Är jag inte helt ute och cyklar så hade sidan dessutom ett helt annat "betygs" system än vad de använder idag.

Skyller inte på någon, Men beteendet hos de flesta incels är detsamma, och liknande beteende kan man se hos de sk "nice guys".

Är inga problem med att få en feminist att sluta älta, man slår helt enkelt på dövörat och till slut så tröttnar de, eller så ber man dem vänligt men bestämt att sluta pga valfri orsak.
Citera
2020-02-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag tror hen menade att alkohol hjälper en att släppa på spärrar om man är den blyga typen och ska ta kontakt med det motsatta könet. Det behöver inte betyda att man ska bli jättefull.

Jo men hur långt hjälper det egentligen? Ruset varar ju inte särskilt länge, och så småningom är man lika inhiberad socialt som man vanligtvis är.
Citera
2020-02-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Kruxet här är att vad som är attraktivt skiljer sig mellan män och kvinnor. Är jag inte helt ute och cyklar så hade sidan dessutom ett helt annat "betygs" system än vad de använder idag.

Skyller inte på någon, Men beteendet hos de flesta incels är detsamma, och liknande beteende kan man se hos de sk "nice guys".

Är inga problem med att få en feminist att sluta älta, man slår helt enkelt på dövörat och till slut så tröttnar de, eller så ber man dem vänligt men bestämt att sluta pga valfri orsak.

Fattar inte vad du menar, ja 80-85% av män ansågs vara under genomsnittet.
Citera
2020-02-22, 18:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag förstår. Aja jag är glad att jag inte är kille i vart fall, skulle aldrig fixa att gå fram till kvinnor lite blyg och reserverad som man är.

Och skulle någon stöta på mig irl skulle jag vilja sjunka genom jorden pga brist på självförtroende och social fobi, alla tidigare romanser och förhållanden har börjat online för min del, inte bara genom dejtingsidor. Och ibland med killar som själva har social fobi. Känner mig mer på samma nivå så.
Nej det är inte lätt att vara man i dagens samhälle.

Citat:
Han, gissar på han, skrev ändå dyngrak. Jag tror det handlar om att våga släppa loss. Tja det vågar jag.

Det finns inga enkla svar. Det är vad jag försöker säga. Men jag tror du förstår att livet inte är så kul om man faktiskt aldrig ens får oönskade inviter. Och då har jag ändå varit gift, andra träffar inte ens någon som utnyttjar den för försörjning och avel.
Citera
2020-02-22, 18:15
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De kommer ingenstans med den inställningen.

*buhu, någon måste älska mig för den jag är*
*De som gör sig fina för andra, tränar och ökar på sitt värde för en partner är ytliga och dumma, de har inte samma insikter som mig*

Skulle jag ha samma inställning till självförbättring skulle jag vara helt utan partners.

Den springande punkten är frånvaron av självförbättring. Vad gör du varje dag för att förbättra din situation långsiktigt?

Så länge ni fortsätter i samma spår kommer ni att vara i samma spår. Först när ni jobbar med er själva är lidandet över.

Exakt såhär är det. Incels har offermentalitet och det hjälper aldrig nån, stjälper bara.
Citera
2020-02-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Jo men hur långt hjälper det egentligen? Ruset varar ju inte särskilt länge, och så småningom är man lika inhiberad socialt som man vanligtvis är.

Räcker det inte att komma över den där tröskeln med att skapa kontakt och prata lite då? Självklart behöver man vara nykter om man ska fortsätta träffas, men då känner man sig kanske liiite mer bekväm iaf, man vet ju tex att kvinnan man tagit kontakt med inte nobbade en utan var intresserad av att ses igen. =liten självförtroendeboost.

Eller?
Citera
2020-02-22, 18:16
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron

Det var inget betygssystem i den undersökningen. Fördelningen av gilla-markeringar var däremot sådan att det motsvarade att 80% av männen bedöms som under genomsnitt i attraktivitet. Det är ett mycket oväntat resultat särskilt som männen omvänt bedömde kvinnorna enligt en normalfördelning som man skulle förvänta sig.
Senast redigerad av pbo 2020-02-22 kl. 18:19.
Citera
2020-02-22, 18:19
Medlem
Citat:
Räcker det inte att komma över den där tröskeln med att skapa kontakt och prata lite då? Självklart behöver man vara nykter om man ska fortsätta träffas, men då känner man sig kanske liiite mer bekväm iaf, man vet ju tex att kvinnan man tagit kontakt med inte nobbade en utan var intresserad av att ses igen. =liten självförtroendeboost.

Eller?

Det har aldrig funkat för mig, under berusningen har det varit hur bra som helst men dagen efter är personerna jag interagerade med inte lika benägna att fortsätta prata/vara med mig. Långt ifrån.
Citera
2020-02-22, 18:23
Moderator
pbos avatar
Citat:

Eller?
Nu är ju krogragg ärligt talat inte det bästa, eller vanligaste, sättet att träffas. För seriösa relationer är gemensamma vänner och aktiviteter fortfarande i klar ledning i statistiken.

Självklart törs man prata med kvinnor. Problemet är att de inte verkar bli intresserade av en som man. Blir man själv intresserad så försöker man ju försiktigt visa det när man träffas och letar tecken på att det är besvarat. I allmänhet får man inget gensvar. Någon gång tolkar man hennes beteende som intresse och har mod till sig och frågar om en dejt. Varpå man får reda på att hon bara ville vara kompis.

Helt tydligt ser kvinnor en person och inte en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in