2023-11-18, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Hon hade inte berättat något ens om hon blev gravid. Så fungerar de.

Sorgligt men sant...
Citera
2023-11-18, 05:00
Medlem
Fortsätter med mina historier och påminner om att det är förstahandskällor.

En konversation mellan mig och en yngre tjejkompis över telefon, hon var runt 22 år gammal då och jag hade flickvän, så vi pratade som vänner och kom in på ämnet om kärlekslivet.

Hon berättade att hon inte hade träffat någon på ett tag men att hon nyligen hade fått en kärleksförklaring från en killkompis för andra gången och jag tyckte jag kände igen hans namn när hon tog upp det, vi kallar honom Jocke här.

Jag: men vänta, är inte Jocke han som du alltid pratar så bra om, han som skjutsar dig överallt och hjälpte dig sist med bokföringen?

Hon: ja, exakt det är han.

Jag: om jag ska vara ärlig har jag typ aldrig hört dig prata så gott om någon, varför ger du inte honom en chans?

Hon: det är något som saknas, vet inte riktigt...

Jag: är han ful?

Hon: nej, egentligen inte.

Jag: tråkig? Jag fattar verkligen om man inte vill vara med någon tråkig.

Hon: nej, han är jätterolig och vi skrattar ofta väldigt mycket tillsammans.

Jag: okej men vad är problemet då?

Hon: alltså om jag ska vara ärlig så...han är ganska kort. Eller ja, inte ganska, han är väldigt kort.

Jag: hur kort pratar vi om? Inte kortare än dig antar jag (hon är väldigt kort)

Hon: nej, men han är bara någon centimeter längre än mig.

Jag: okej men ärligt, menar du att du dissar honom BARA för att han är kort? *skrattar*

Hon: *skrattar* nej men jag vet inte, det känns inte rätt bara.

Jag: fattar, fattar. Aja men det kommer någon ny förr eller senare....(börja prata om annat härefter)
Citera
2023-11-18, 12:55
Medlem
I think most incels would feel better if they started to ruin the day of random women. One a day is enough. All you need to do is comment on their appearance. Tell them they need to lose weight, it doesn't matter if they are fat och skinny, it will get to them.
Citera
2023-11-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quecumbeer
I think most incels would feel better if they started to ruin the day of random women. One a day is enough. All you need to do is comment on their appearance. Tell them they need to lose weight, it doesn't matter if they are fat och skinny, it will get to them.

Hahaha intressant strategi. Skulle helt klart påverka.
Citera
2023-11-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Hahaha intressant strategi. Skulle helt klart påverka.
Vad skulle bli bättre av det?
Citera
2023-11-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vad skulle bli bättre av det?

För incels kan det bli en avlastning av deras ångestfyllda vardag orsakat av att omgivningen/samhället oavbrutet och lögnaktigt hävdar att de måste "jobba på sig själva" när majoriteten i själva verket blir ratade för deras genetik.

För unga kvinnor kan det vara hälsosamt att få lite motstånd i en värld som annars öser med komplimanger om hur bra och perfekta de är via sociala medier som Instagram och Tinder, ofta just av desperata män och politiskt korrekta arbetsplatser. Detta leder oundvikligen till narcissism och grandiosa personligheter om att bara det absolut bästa är bra nog.

Om jag hela mitt liv, från alla håll, skulle ha hört att jag var bäst skulle jag också förvänta mig inget mindre än den snyggaste tjejen i stan, ett ordentligt högavlönat jobb och minst en villa med sjöutsikt. Det skulle vara absolut minimum.
Citera
2023-11-18, 17:00
Medlem
Citat:
För incels kan det bli en avlastning av deras ångestfyllda vardag orsakat av att omgivningen/samhället oavbrutet och lögnaktigt hävdar att de måste "jobba på sig själva" när majoriteten i själva verket blir ratade för deras genetik.

För unga kvinnor kan det vara hälsosamt att få lite motstånd i en värld som annars öser med komplimanger om hur bra och perfekta de är via sociala medier som Instagram och Tinder, ofta just av desperata män och politiskt korrekta arbetsplatser. Detta leder oundvikligen till narcissism och grandiosa personligheter om att bara det absolut bästa är bra nog.

Om jag hela mitt liv, från alla håll, skulle ha hört att jag var bäst skulle jag också förvänta mig inget mindre än den snyggaste tjejen i stan, ett ordentligt högavlönat jobb och minst en villa med sjöutsikt. Det skulle vara absolut minimum.
Jag tycker det vore bättre om incels försökte bli av med sin ångest. Det skulle göra deras liv bättre på alla sätt men framför allt göra att de lättare träffar kvinnor.
Citera
2023-11-18, 17:09
Medlem
Citat:
Jag tycker det vore bättre om incels försökte bli av med sin ångest. Det skulle göra deras liv bättre på alla sätt men framför allt göra att de lättare träffar kvinnor.

Japp, det var väntat att du likt många andra skulle tänka så.

Om du läser bakåt i tråden kan du se problemet med det resonemanget.
Citera
2023-11-18, 17:19
Medlem
Citat:
Japp, det var väntat att du likt många andra skulle tänka så.

Om du läser bakåt i tråden kan du se problemet med det resonemanget.
Det finns inget problem med det resonemanget. Ångesten som incels upplever är roten till deras oförmåga att träffa kvinnor. Åtminstone i huvudsak. Det kan givetvis även finnas fler.
Citera
2023-11-18, 19:15
Medlem
Citat:
Det finns inget problem med det resonemanget. Ångesten som incels upplever är roten till deras oförmåga att träffa kvinnor. Åtminstone i huvudsak. Det kan givetvis även finnas fler.

Jag förstår, incels är ensamma för att dem själva har orsakat det. Det har absolut inget att göra med kvinnor har orealistiska krav.

Du resonerar som en majoritet av människor, så kallade "normies".

Som jag tidigare har poängterat i tråden är det bara absoluta toppen, chads, och absoluta botten, incels, som upplever kvinnors sanna natur.

Låt mig gissa, du är gift eller har sambo och har ingen aning om hur det är att vara en incel?
Citera
2023-11-19, 10:12
Medlem
Citat:
Jag förstår, incels är ensamma för att dem själva har orsakat det. Det har absolut inget att göra med kvinnor har orealistiska krav.

Som jag tidigare har poängterat i tråden är det bara absoluta toppen, chads, och absoluta botten, incels, som upplever kvinnors sanna natur.

Låt mig gissa, du är gift eller har sambo och har ingen aning om hur det är att vara en incel?
Hur kan du dra alla de där slutsatserna av det jag skrev?

Ångest är något man måste bli av med.

Jag har aldrig haft problem att träffa kvinnor men nu är jag pensionär och trivs med att bo ensam. Apropå dina spekulationer.
Citera
2023-11-19, 17:14
Medlem
Citat:

Det fetstilta är väldigt bra skrivet! Så sant. Att dejta långsiktigt, bo tillsammans, gifta sig etc är som att boarda ett flygplan man vet kommer att krascha. Deras natur är inget annat än ständigt leta efter uppgraderingar. Män är otrogna i brist av tillfredställelse, kvinnor är otrogna för att de vill uppgradera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in