Citat:
Problemet med initiativ är att du förlorar om du gör det. Treat her like a celebrity, and she treat you like a fan.
Jag tror mer på att saker sker av ödet. Är en tjej verkligen intresserad av dig så kommer hon förr eller senare ge dig starka signaler eller hamna i en situation där ni båda helt plötsligt står där och snackar och att man främst klickar som fan. Stör mig som fan på att det gått åratals sedan jag klickade ordentligt med en tjej. Nu är det liksom mer hej hej hej då hur är det...
Det där med starkare band har du helt rätt i. Det är därför jag är mer för mig själv än att sätta mig och prata med samma tjejer hela tiden (kan vara jobbet, skolan). Man ska vara lite frånvarande för att sticka ut på det sättet.
Det svåra är bara att det inte finns några chanser där man kan träffa någon. Man är alltid i samma situationer. Åka kommunalt till jobbet. Jobba. Komma hem. Gymma. Sova...
Jag tror mer på att saker sker av ödet. Är en tjej verkligen intresserad av dig så kommer hon förr eller senare ge dig starka signaler eller hamna i en situation där ni båda helt plötsligt står där och snackar och att man främst klickar som fan. Stör mig som fan på att det gått åratals sedan jag klickade ordentligt med en tjej. Nu är det liksom mer hej hej hej då hur är det...
Det där med starkare band har du helt rätt i. Det är därför jag är mer för mig själv än att sätta mig och prata med samma tjejer hela tiden (kan vara jobbet, skolan). Man ska vara lite frånvarande för att sticka ut på det sättet.
Det svåra är bara att det inte finns några chanser där man kan träffa någon. Man är alltid i samma situationer. Åka kommunalt till jobbet. Jobba. Komma hem. Gymma. Sova...
Inte alls. Det är skillnad på att ta initiativ och att sätta någon på piedestal, törsta efter den som en hund och sånt. Att ta initiativ genom att vara den som först går fram, att vara den som bjuder ut på dejt, vara den som initierar mer intimitet och sånt tyder snarare på självförtroende och att man vet vad man gör = sexigt och attraherande. Om man däremot skriver 24/7, är alltid den som skriver först, skriver igen flera gånger om man blivit ghostad, bjuder ut flera gånger trots nej eller ursäkter tidigare mm, ja då börjar det likna att man behandlar någon som en celebrity och att man förlorar ju mer man håller på. Vid såna situationer ska man ge det 1, max 2 försök till och sen går man vidare.
Då kommer du tyvärr få vänta väldigt, väldigt länge. Verkligheten är vad den är, tjejer tar ytterst sällan initiativ och det händer i princip bara om man råkar vara lika snygg som Beckham eller om man är känd. Att tjejer ser till att hamna i situationer där de kan hamna i interaktioner med grabbar de är nyfikna på händer absolut, men det gör hon i hopp om att den grabben ska ha bollar nog att ta initiativ. Vi hamnar därmed på samma ruta, att det är mannens jobb att ta initiativ. Man kan få ett hej ibland, och då är det i hopp om att mannen sen ska få grejer att hända. Händer inget och man bara har en "platonic" konversation, så tröttnar hon och det är game over. Jag tänkte också att en tjej skulle förr eller senare inse vilken guldklimp jag är. Schyst, omtänksam, snäll, rolig och allt det där. Kom ingenstans innan jag ändrade min approach helt.
Du är delvis på rätt spår, men det blir fortfarande en del fel som helhet. Du kan vara hur frånvarande du vill i syfte att sticka ut, men att vara frånvarande är inget som i sig bygger attraktion, och finns ingen attraktion, så kommer det inte ge nån effekt. Som sagt, attraktion måste alltid komma först, allt annat kommer sen oavsett om det gäller vänskap, snällhet, starka band, kännedom på djupet och allt man kan tänka sig. Det finns inte en brud som tänker "åh gud vad snäll han är, så snäll att jag vill att han ska knulla sönder mig" eller "Åh gud vad han har lärt känna mig på djupet, han har lyssnat på min livshistoria från barndomen till vuxenlivet, fan vad sexigt det är". Nej! Det är fel!! Det ska vara "Gud vad det är en skön och sexig vibe runtom honom, dessutom är det kul att umgås med honom och fan vad schyst han var som... dessutom så mindes han den där detaljen jag berättade om när jag var liten och... fan vad överraskad jag blev".
Förstår du poängen? Snällhet och allt det där är inget som i sig bygger attraktion. Du kan vara snällare än självaste Jesus och moder teresa tillsammans, men finns det ingen attraktion så betyder det 0! Du kan visa intresse för en person på djupet hur mycket du vill, men finns ingen attraktion så betyder det 0! Men om du däremot har byggt attraktion så att intresse finns, och om du sen kombinerar det med att vara schyst, snäll, visar intresse om personen på djupet och allt det där, så kommer det bara öka attraktionen.
Ja, har man inte ett socialt liv så blir det förstås svårt, men är man inte nöjd med sin situation så är det ens eget ansvar att lösa det. Försöker man inte aktivt att förbättra något, så kommer man alltid vara kvar på samma ruta, svårare än så är det inte.
Senast redigerad av C0w 2022-11-29 kl. 23:38.
Senast redigerad av C0w 2022-11-29 kl. 23:38.