2022-11-29, 23:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Problemet med initiativ är att du förlorar om du gör det. Treat her like a celebrity, and she treat you like a fan.

Jag tror mer på att saker sker av ödet. Är en tjej verkligen intresserad av dig så kommer hon förr eller senare ge dig starka signaler eller hamna i en situation där ni båda helt plötsligt står där och snackar och att man främst klickar som fan. Stör mig som fan på att det gått åratals sedan jag klickade ordentligt med en tjej. Nu är det liksom mer hej hej hej då hur är det...

Det där med starkare band har du helt rätt i. Det är därför jag är mer för mig själv än att sätta mig och prata med samma tjejer hela tiden (kan vara jobbet, skolan). Man ska vara lite frånvarande för att sticka ut på det sättet.

Det svåra är bara att det inte finns några chanser där man kan träffa någon. Man är alltid i samma situationer. Åka kommunalt till jobbet. Jobba. Komma hem. Gymma. Sova...

Inte alls. Det är skillnad på att ta initiativ och att sätta någon på piedestal, törsta efter den som en hund och sånt. Att ta initiativ genom att vara den som först går fram, att vara den som bjuder ut på dejt, vara den som initierar mer intimitet och sånt tyder snarare på självförtroende och att man vet vad man gör = sexigt och attraherande. Om man däremot skriver 24/7, är alltid den som skriver först, skriver igen flera gånger om man blivit ghostad, bjuder ut flera gånger trots nej eller ursäkter tidigare mm, ja då börjar det likna att man behandlar någon som en celebrity och att man förlorar ju mer man håller på. Vid såna situationer ska man ge det 1, max 2 försök till och sen går man vidare.

Då kommer du tyvärr få vänta väldigt, väldigt länge. Verkligheten är vad den är, tjejer tar ytterst sällan initiativ och det händer i princip bara om man råkar vara lika snygg som Beckham eller om man är känd. Att tjejer ser till att hamna i situationer där de kan hamna i interaktioner med grabbar de är nyfikna på händer absolut, men det gör hon i hopp om att den grabben ska ha bollar nog att ta initiativ. Vi hamnar därmed på samma ruta, att det är mannens jobb att ta initiativ. Man kan få ett hej ibland, och då är det i hopp om att mannen sen ska få grejer att hända. Händer inget och man bara har en "platonic" konversation, så tröttnar hon och det är game over. Jag tänkte också att en tjej skulle förr eller senare inse vilken guldklimp jag är. Schyst, omtänksam, snäll, rolig och allt det där. Kom ingenstans innan jag ändrade min approach helt.

Du är delvis på rätt spår, men det blir fortfarande en del fel som helhet. Du kan vara hur frånvarande du vill i syfte att sticka ut, men att vara frånvarande är inget som i sig bygger attraktion, och finns ingen attraktion, så kommer det inte ge nån effekt. Som sagt, attraktion måste alltid komma först, allt annat kommer sen oavsett om det gäller vänskap, snällhet, starka band, kännedom på djupet och allt man kan tänka sig. Det finns inte en brud som tänker "åh gud vad snäll han är, så snäll att jag vill att han ska knulla sönder mig" eller "Åh gud vad han har lärt känna mig på djupet, han har lyssnat på min livshistoria från barndomen till vuxenlivet, fan vad sexigt det är". Nej! Det är fel!! Det ska vara "Gud vad det är en skön och sexig vibe runtom honom, dessutom är det kul att umgås med honom och fan vad schyst han var som... dessutom så mindes han den där detaljen jag berättade om när jag var liten och... fan vad överraskad jag blev".

Förstår du poängen? Snällhet och allt det där är inget som i sig bygger attraktion. Du kan vara snällare än självaste Jesus och moder teresa tillsammans, men finns det ingen attraktion så betyder det 0! Du kan visa intresse för en person på djupet hur mycket du vill, men finns ingen attraktion så betyder det 0! Men om du däremot har byggt attraktion så att intresse finns, och om du sen kombinerar det med att vara schyst, snäll, visar intresse om personen på djupet och allt det där, så kommer det bara öka attraktionen.

Ja, har man inte ett socialt liv så blir det förstås svårt, men är man inte nöjd med sin situation så är det ens eget ansvar att lösa det. Försöker man inte aktivt att förbättra något, så kommer man alltid vara kvar på samma ruta, svårare än så är det inte.
Senast redigerad av C0w 2022-11-29 kl. 23:38.
Citera
2022-11-30, 01:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Hur gamla är ni som kallar er för "incels"? När jag var 18 kände jag mig lite töntig för att jag inte hade fått legat, medans alla kompisar hade det. Sen fick jag till det när jag var 19, men det gav inget. Sen var jag nog 24 andra gången. Efter det kände jag mig fortfarande som en "incel" eftersom jag inte hade något förhållande.

Nu är jag 42 o har legat runt, testat nya sexuella saker (så som t.ex. trekant o BDSM), samt haft förhållanden men insett att jag ändå trivs bäst ensam o utan sex. Sex är inte min grej helt enkelt, har mest haft det för att andra har velat.

Det är inte så att många överskattar sex o mår dåligt av det? O hur gammal ska man vara för att vara en "incel" o inte bara en frustrerad tonåring som väntar på sitt första ligg?
Det börjar räknas vid 18 års ålder. Ett år ofrivilligt utan sex är incel skulle jag säga. Man blir inte incel bara för att det gått några månader.
Citera
2022-11-30, 10:50
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Det är vi utan djup i våra personligheter som bara maler på och ältar i från våra situationsminnen.

En gång hände det och därför är jag så.
En gång sa en tjej så och sen blev jag si.

Huvudsakligen fokus på tjejer, aldrig jämförelsevis andra snubbar. Svårt att agera offensivt och besitter inget vackert defensivt spel.

En stor världsvägran, skönjande apati, våldsfixerat pacificerade personer.

Är det då inte bättre att prova nått nytt än att älta i ett forum online?
Citera
2022-11-30, 18:45
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Inte alls. Det är skillnad på att ta initiativ och att sätta någon på piedestal, törsta efter den som en hund och sånt. Att ta initiativ genom att vara den som först går fram, att vara den som bjuder ut på dejt, vara den som initierar mer intimitet och sånt tyder snarare på självförtroende och att man vet vad man gör = sexigt och attraherande. Om man däremot skriver 24/7, är alltid den som skriver först, skriver igen flera gånger om man blivit ghostad, bjuder ut flera gånger trots nej eller ursäkter tidigare mm, ja då börjar det likna att man behandlar någon som en celebrity och att man förlorar ju mer man håller på. Vid såna situationer ska man ge det 1, max 2 försök till och sen går man vidare.

Då kommer du tyvärr få vänta väldigt, väldigt länge. Verkligheten är vad den är, tjejer tar ytterst sällan initiativ och det händer i princip bara om man råkar vara lika snygg som Beckham eller om man är känd. Att tjejer ser till att hamna i situationer där de kan hamna i interaktioner med grabbar de är nyfikna på händer absolut, men det gör hon i hopp om att den grabben ska ha bollar nog att ta initiativ. Vi hamnar därmed på samma ruta, att det är mannens jobb att ta initiativ. Man kan få ett hej ibland, och då är det i hopp om att mannen sen ska få grejer att hända. Händer inget och man bara har en "platonic" konversation, så tröttnar hon och det är game over. Jag tänkte också att en tjej skulle förr eller senare inse vilken guldklimp jag är. Schyst, omtänksam, snäll, rolig och allt det där. Kom ingenstans innan jag ändrade min approach helt.

Du är delvis på rätt spår, men det blir fortfarande en del fel som helhet. Du kan vara hur frånvarande du vill i syfte att sticka ut, men att vara frånvarande är inget som i sig bygger attraktion, och finns ingen attraktion, så kommer det inte ge nån effekt. Som sagt, attraktion måste alltid komma först, allt annat kommer sen oavsett om det gäller vänskap, snällhet, starka band, kännedom på djupet och allt man kan tänka sig. Det finns inte en brud som tänker "åh gud vad snäll han är, så snäll att jag vill att han ska knulla sönder mig" eller "Åh gud vad han har lärt känna mig på djupet, han har lyssnat på min livshistoria från barndomen till vuxenlivet, fan vad sexigt det är". Nej! Det är fel!! Det ska vara "Gud vad det är en skön och sexig vibe runtom honom, dessutom är det kul att umgås med honom och fan vad schyst han var som... dessutom så mindes han den där detaljen jag berättade om när jag var liten och... fan vad överraskad jag blev".

Förstår du poängen? Snällhet och allt det där är inget som i sig bygger attraktion. Du kan vara snällare än självaste Jesus och moder teresa tillsammans, men finns det ingen attraktion så betyder det 0! Du kan visa intresse för en person på djupet hur mycket du vill, men finns ingen attraktion så betyder det 0! Men om du däremot har byggt attraktion så att intresse finns, och om du sen kombinerar det med att vara schyst, snäll, visar intresse om personen på djupet och allt det där, så kommer det bara öka attraktionen.

Ja, har man inte ett socialt liv så blir det förstås svårt, men är man inte nöjd med sin situation så är det ens eget ansvar att lösa det. Försöker man inte aktivt att förbättra något, så kommer man alltid vara kvar på samma ruta, svårare än så är det inte.
Självklart ska man inte vara på eller tjata på en tjej som man vet är ointresserad. Men ska man bjuda på en dejt etc. så måste man också veta att tjejen är intresserad för det första. Många gånger har tjejer visat intresse men då har man feltolkat signalerna och sen har det till och med visat sig att hon har kille...

Andra stycket är helt sant. Visar tjejen intresse medan man forfarande är en fegis så kommer hon till slut tröttna. Tjejer har en jävligt sjuk förmåga att tröttna på någon i en sådan situation och gå vidare medan vi kan dreggla över samma tjej i åratals. Samtidigt har jag hamnat i situationer där jag inte behövt ta initiativ på det sättet som vi känner det som. Kan vara exempelvis när jag var på hostel, satt och snackade med några tjejer, sen när alla hade lagt sig fortsatte jag och den här tjejen snacka, vi gick ut och vi var lite berusade och sen tog jag tag i henne och vi började hångla. Just den typen av initiativ har jag inga problem med. Det handlar bara om att hamna i situationer där man kan ta "sofistikerade initativ" och inte "player-initiativet" eller "nu ser jag en tjej som dansar där vid ett hörn på klubben, jag går fram och presenterar mig själv-initiativet". De sistnämnda typerna av initiativ hatar jag och är dömda att misslyckas.

Det där med frånvarande är mest för att jag vill undvika att hamna i situationer där jag hamnar i friendzone-situationer. Det blir en större mystik om man inte är ett i mängden. Sen kanske hon får ett intresse och tänker "hmm... han har jag aldrig snackat med, undrar hur han är".

Vad menar du med attraktion? Hur är man attraktiv? Pratar du om utseende nu?
Citera
2022-12-01, 15:33
Medlem
Sabians avatar
Att det ska vara så jävla svårt

Köp en bok om ämnet och läs hela
Gå till gymmet
Köp snygga kläder
Lär känna dig själv och vad som driver dig
Lukta gott
Var trevlig och intresserad (på riktigt)
Ställ motfrågor
Le mycket
Få henne att skratta (var uppmärksam på när hon drar på smilgroparna och utnyttja det när det är din tur att prata)
Visa att du har förmågan att reflektera över saker
Lär dig vad kroppsspråk är
Var bra på någonting (vad som helst)
Ha ögonkontakt, men inte hela tiden. (ca 70% när hon pratar och 30 när du pratar)
Skaffa dig vänner eller var i andra sociala sammanhang och prata om hur dom personerna är, är dom roliga så berätta på vilket sätt. Är dom tråkiga och irriterande, berätta varför
Prata om positiva saker
VAR INTE SVERIGEDEMOKRAT
Citera
2022-12-03, 07:31
Citat:
Ursprungligen postat av Sabian
Att det ska vara så jävla svårt

Köp en bok om ämnet och läs hela
Gå till gymmet
Köp snygga kläder
Lär känna dig själv och vad som driver dig
Lukta gott
Var trevlig och intresserad (på riktigt)
Ställ motfrågor
Le mycket
Få henne att skratta (var uppmärksam på när hon drar på smilgroparna och utnyttja det när det är din tur att prata)
Visa att du har förmågan att reflektera över saker
Lär dig vad kroppsspråk är
Var bra på någonting (vad som helst)
Ha ögonkontakt, men inte hela tiden. (ca 70% när hon pratar och 30 när du pratar)
Skaffa dig vänner eller var i andra sociala sammanhang och prata om hur dom personerna är, är dom roliga så berätta på vilket sätt. Är dom tråkiga och irriterande, berätta varför
Prata om positiva saker
VAR INTE SVERIGEDEMOKRAT

Är man socialt handikappad (som de flesta incels) så kommer inte gym och snygga kläder att hjälpa.
Citera
2022-12-07, 08:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Självklart ska man inte vara på eller tjata på en tjej som man vet är ointresserad. Men ska man bjuda på en dejt etc. så måste man också veta att tjejen är intresserad för det första. Många gånger har tjejer visat intresse men då har man feltolkat signalerna och sen har det till och med visat sig att hon har kille...

Andra stycket är helt sant. Visar tjejen intresse medan man forfarande är en fegis så kommer hon till slut tröttna. Tjejer har en jävligt sjuk förmåga att tröttna på någon i en sådan situation och gå vidare medan vi kan dreggla över samma tjej i åratals. Samtidigt har jag hamnat i situationer där jag inte behövt ta initiativ på det sättet som vi känner det som. Kan vara exempelvis när jag var på hostel, satt och snackade med några tjejer, sen när alla hade lagt sig fortsatte jag och den här tjejen snacka, vi gick ut och vi var lite berusade och sen tog jag tag i henne och vi började hångla. Just den typen av initiativ har jag inga problem med. Det handlar bara om att hamna i situationer där man kan ta "sofistikerade initativ" och inte "player-initiativet" eller "nu ser jag en tjej som dansar där vid ett hörn på klubben, jag går fram och presenterar mig själv-initiativet". De sistnämnda typerna av initiativ hatar jag och är dömda att misslyckas.

Det där med frånvarande är mest för att jag vill undvika att hamna i situationer där jag hamnar i friendzone-situationer. Det blir en större mystik om man inte är ett i mängden. Sen kanske hon får ett intresse och tänker "hmm... han har jag aldrig snackat med, undrar hur han är".

Vad menar du med attraktion? Hur är man attraktiv? Pratar du om utseende nu?

Jag ser inte problemet. Det är bättre att bjuda ut någon om man ser vissa signaler och bli nedskjuten än att gå runt och fundera på om man ska fråga eller inte, har hon kille, har jag verkligen tolkat signalerna rätt osv osv. Det är bara slöseri på tid och energi. Jag brukar snacka lite, ser till att toucha på henne för att se hur hon reagerar, händer nåt tillbaka osv... Får jag bra vibes så frågar jag. Tvekar hon eller vill inte så vet jag om det är värt att försöka max en gång till eller helt enkelt gå vidare. Svårare än så är det inte. En diss är inte värre än så.

Det är för att de badar i kuk. Varför ska de slösa tid på någon fjant som inte kan vara en man framför dem och som inte får grejer att hända när de kan välja och vraka bland hur många andra som helst? Nån som ej vågar ta för sig, se till att interaktionen går framåt och blir mer intim och som ej tar dessa initiativ = vet ej vad han håller på med och främst dåligt självförtroende, och tjejers fittor blir torra som sand av män med dåligt självförtroende,.

Grabbar som har flera alternativ beter sig likadant. Snackar man med nån som ger mixade signaler, spelar svår, slösar ens tid så är det lätt att tröttna och gå vidare om man har flera alternativ att välja mellan. Problemet är bara att de flesta grabbar har inte ens en tiondel lika många alternativ som en bang average tjej har, och då ska vi inte ens snacka om de superheta.

Nja, inte nödvändigtvis. Att vara attraktiv i tjejers ögon handlar mer om inre egenskaper så som självförtroende, social kompetens, humor, social & ekonomisk status, vilka vibbar man utsöndrar än yttre egenskaper. Det är därför det är så återkommande att uppriktigt fula killar får till det med 10or.
Citera
2023-01-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Precis! Jag tror absolut råden från "normies" är välmenade och de tar säkert upp saker som fungerat för dem. Men är man en incel är man ofta en udda fågel som fungerar helt olika än de flesta andra. Är man en "normie" blir man automatiskt lättare accepterad av andra. Blir ofta förvånad hur vissa personer kan ta sig in i sociala sammanhang på en gång. Så man måste nog som du skriver ge råd utifrån individens situation och förutsättningar.
Tala om att du varit skådespelare. Då kommer du motta både acceptans och respekt i alla typer av sociala sammanhang
Citera
2023-01-16, 12:12
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekevind
Är man socialt handikappad (som de flesta incels) så kommer inte gym och snygga kläder att hjälpa.

Korrekt, allt ordnas i rang och att vara socialt kompetent trumfar. Med det sagt tror jag en autist kan få ligg med rätt kompisar.
Citera
2023-01-16, 12:14
Medlem
Dentistlakares avatar
Om du är incel gå till psykolog, case closed
Citera
2023-01-17, 10:26
Medlem
thebyebyemans avatar
Grabbar jag har hittat lösningen till er och den består av fyra steg:

1. Klä dig snyggt, lukta gott, träna på gymmet
2. Gå på bar och klubb och ragga upp någon
3. Gå fram till kvinnor ni tycker ser bra ut och säg något i stil med "Tjena ursäkta att jag stör men tycker du är väldigt vacker och undrar om jag möjligtvis skulle kunna få ditt nummer" samtidigt som ni visar ett självsäkert kropsspråk
4. Anmäl er till någon hobby och connecta med folk där

Så jävla simpelt är det
Citera
2023-01-17, 14:33
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Grabbar jag har hittat lösningen till er och den består av fyra steg:

1. Klä dig snyggt, lukta gott, träna på gymmet
2. Gå på bar och klubb och ragga upp någon
3. Gå fram till kvinnor ni tycker ser bra ut och säg något i stil med "Tjena ursäkta att jag stör men tycker du är väldigt vacker och undrar om jag möjligtvis skulle kunna få ditt nummer" samtidigt som ni visar ett självsäkert kropsspråk
4. Anmäl er till någon hobby och connecta med folk där

Så jävla simpelt är det

Uselt tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in