2020-03-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja, och alla får inte gå på Nobelmiddagen. Thats life.
De flesta personer får ju inte gå på Nobelmiddagen till skillnad ifrån sex då allra flesta har haft sex.
Citera
2020-04-24, 13:05
Medlem
Jag är journaliststudent och håller på med en dokumentär om incels. Upplever att det finns problem i traditionell medias rapportering om det. Om någon här vill vara med på en intervju eller vill veta mer får ni gärna skriva till mig
Citera
2020-04-24, 13:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Svensken kommer dö ut, tom staten försöker locka svenskar att skaffa barn för att få bidrag, föräldrar ledighet etc. Men nej, istället väljer unga svenskar att knulla runt och knapra p piller. Skillnaden mellan den äldre generationen och generationen idag är att man gifte sig och skaffade barn. Idag ses giftermål och barn som en slags sista utväg, jävla idioter.

vem fan vill ha barn idag ?
Citera
2020-04-24, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vem fan vill ha barn idag ?

Det bästa är att sätta igång tidigt och ha 4 stycken vid 30 och 5 vid 35. Gjorde varje svensk så skulle vi vara på rätt väg.
Citera
2020-04-24, 22:14
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Så om framtiden mot all förmodan skulle fortsätta i manlig anda så skulle andra män slå ihjäl mig, menar du? Varför skulle de göra det?

Skulle du överleva ett islamiskt svärje? jag tippar nej.

Ditt hat mot att svenska män och kvinnor har relationer, får dig att missa de som slänger bögar från stadens högsta tak, som växer sig starkare år för år..
Senast redigerad av Xpander- 2020-04-24 kl. 22:18.
Citera
2020-10-08, 22:40
Medlem
Fittheligeandes avatar
Jag håller om att ett stort problem är att vi incels håller oss hemma för mycket. Men anledningen till det är att när vi försökt komma med i sociala sammanhang så känner vi oss inte hemma med det, eller bekväma med det. Man är en udda fågel som inte verkar passa in i något socialt sammanhang. Om man inte kan relatera till andra, och andra kan inte relatera till en så får man ändå inga brudar. Så det gäller att hitta udda fåglar som en själv.
Citera
2020-10-08, 23:01
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Eftersom jag är intresserad av det mesta, och därför har gjort det mesta så har jag faktiskt varit reggad på ett incelforum kind of. Det var egentligen ett forum för andra saker, men de tog över kan man säga.
Där finns de som är riktigt tokiga, sedan finns det många med någon form av psykologiskt problem. Extrem social fobi, loveshyness. Människor som är udda och eller hamnat utanför tidigt i livet.

De flesta råd i såna här trådar är helt meningslösa eftersom rådgivaren utgår från sin egen situation och inte utifrån den drabbades. Jag har hjälpt några killar ur en sån här situation och de är alla olika och behöver olika saker, vad de inte behöver är råd, de behöver någon som accepterar dem och tror på dem så de börjar tro på sig själva. Det är lite som att lära fåglar flyga. För man måste kunna flyga innan man kan hitta en fågelhona och göra ägg med.

De riktigt stolliga incels har dock inte som främsta problem att de är oskulder utan andra grövre problem. Som aspeprgerkillen här hade först och främst problem av sin asperger, och Elliott Roger hade problem både med AS föräldrar som inte fanns där och en del narcissism.

JackSaloon ja. (TS)
Om man ser till hans sista tråd där han outade sig som troll och sade att det hela började på kul men att han börjat må dåligt i rollen som Jack så säger det mycket om hur människor sitter fast i en spiral.

Godhjärtade kvinnor som kan locka någon ur en sådan spiral växer inte på trän, det enda som återstår är en bra psykolog.

Lite trött kanske inte så bra inlägg men det får stå.

Precis! Jag tror absolut råden från "normies" är välmenade och de tar säkert upp saker som fungerat för dem. Men är man en incel är man ofta en udda fågel som fungerar helt olika än de flesta andra. Är man en "normie" blir man automatiskt lättare accepterad av andra. Blir ofta förvånad hur vissa personer kan ta sig in i sociala sammanhang på en gång. Så man måste nog som du skriver ge råd utifrån individens situation och förutsättningar.
Citera
2020-10-09, 05:35
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Eftersom jag är intresserad av det mesta, och därför har gjort det mesta så har jag faktiskt varit reggad på ett incelforum kind of. Det var egentligen ett forum för andra saker, men de tog över kan man säga.
Där finns de som är riktigt tokiga, sedan finns det många med någon form av psykologiskt problem. Extrem social fobi, loveshyness. Människor som är udda och eller hamnat utanför tidigt i livet.

De flesta råd i såna här trådar är helt meningslösa eftersom rådgivaren utgår från sin egen situation och inte utifrån den drabbades. Jag har hjälpt några killar ur en sån här situation och de är alla olika och behöver olika saker, vad de inte behöver är råd, de behöver någon som accepterar dem och tror på dem så de börjar tro på sig själva. Det är lite som att lära fåglar flyga. För man måste kunna flyga innan man kan hitta en fågelhona och göra ägg med.

De riktigt stolliga incels har dock inte som främsta problem att de är oskulder utan andra grövre problem. Som aspeprgerkillen här hade först och främst problem av sin asperger, och Elliott Roger hade problem både med AS föräldrar som inte fanns där och en del narcissism.

JackSaloon ja. (TS)
Om man ser till hans sista tråd där han outade sig som troll och sade att det hela började på kul men att han börjat må dåligt i rollen som Jack så säger det mycket om hur människor sitter fast i en spiral.

Godhjärtade kvinnor som kan locka någon ur en sådan spiral växer inte på trän, det enda som återstår är en bra psykolog.

Lite trött kanske inte så bra inlägg men det får stå.
Du har helt fel.

Utom det där med flyga och fåglarna.

Småfåglar lär sig flyga genom att mamma puttar ut dem ur boet.

Precis det som dessa incels aldrig fått vara med om.

Söndercurlade småpojkar som varken kan göra upp en eld, tre armhävningar i rad eller ens tala med en kvinna utan att börja stamma.

Disciplin och karaktär är det som saknas. Inte ytterligare en tyck-synd-om-mig-diagnos.
Citera
2020-10-25, 23:30
Medlem
Finns väl en uppsjö av anledningar till att man inte hittar "den rätta" i mitt eget fall beror det nog på sättet jag valt att leva på. Har haft ett minst sagt brokigt liv och lever ensam då jag inte tycker att jag har något att erbjuda, arbetslös bostadslös,pengalös, etc etc men med ett glatt humör har köpt mig en gammal buss på 13meter och sakta men säkert när ekonomin tillåter så förvandlas den till en bostad inga kontrakt ingen hyra möjligheten o välja både grannar o utsikt skattebefriad också men som sagt lite ensamt ibland för var hittar man någon som är både vettig o villig att leva på det viset i vårt moderna samhälle???
Har i övrigt inga defekter som påverkar till ett liv som eremit,tvärtom tycker dom flesta jag stött på att jag ser bra ut o är trevlig på alla sätt o vis .......ända tills dom upptäcker att jag inte är någon svensson precis, då svalnar det oftast
Citera
2020-12-28, 04:25
Medlem
Skriver under på kufgrejen. Jag är lite avvikande. Inte så att jag är taktlös på något sätt (jag är ingen idiot), men jag tar ogärna initiativ och har svårt att delta i det sociala spelet på ett naturligt sätt. En röd tråd i mitt umgänge med de tjejer som trots allt fattar tycke för mig är att vi snabbt friendzonar varandra. Jag är killen man pratar relationsproblem och har roligt med, men som själv aldrig kommer till skott, då jag nästan helt saknar sex appeal. Mitt mediokra utseende (lång men med typiska inceldrag, som liten injsunken haka, stor näsa, smal benstomme osv.) underlättar inte, för den delen. Hör jag något så är det att jag är "söt".

En annan delförklaring är att jag har ett undvikande anknytningsmönster. Jag blev som barn ofta bestraffad för minsta snedsteg och förknippar därför risktagande med misslyckande. Genom att inte ens försöka kan jag vara säker på vad som kommer ske - det vill säga ingenting.

Som person är jag ganska öppen av mig när jag väl känner mig trygg med någon. Brukar vara bra på att hitta balans mellan ödmjukhet och kitslighet. Jag är med andra ord helt okej på att tajma in lustigheter och hjärtliga pikar. Det är liksom inte det som är problemet, att jag skulle vara för fyrkantig eller så, utan det är självkänslan som gång på gång sätter käppar i hjulen. Då jag inte vill vara den som genomför ett misslyckat raggförsök föredrar jag att sitta i hörnet och betrakta de andra. Skulle någon visa intresse (tex sätta sig vid mig) rationaliserar jag snabbt bort det. "Personen behöver bara vila och hittade ingen bättre plats", "hon väntar på sin partner", "hon kommer ändå inte höra vad jag säger" osv. Samma sak med de få matchningar jag får på Tinder. "För snygg", "Kommer tycka att jag är en tönt", "Förväntar sig att jag ska vara mer än jag är"...

Och ja, att jag är arbetslös ger förstås ingen boost. Alls.
Senast redigerad av Edgeslammer 2020-12-28 kl. 04:49.
Citera
2020-12-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgeslammer

En annan delförklaring är att jag har ett undvikande anknytningsmönster. Jag blev som barn ofta bestraffad för minsta snedsteg och förknippar därför risktagande med misslyckande. Genom att inte ens försöka kan jag vara säker på vad som kommer ske - det vill säga ingenting.

Det slog mig just att jag har en liknande bakgrund plus personlighet. Hör sånt ihop kanske. Ens stränga förälder höll verkligen tillbaks en personlighet och framåtanda så att man blev tillbakadragen/rädd och satt på plats direkt (psykiskt eller fysiskt) när man gjorde något hen inte gillade. Rädsla för att bli avvisad (romantiskt eller på annat sätt) som blivit förstärkt de senaste åren. Har tex skippat ett fåtal dejter via dejtingsida fast jag eg varit intresserad pga rädsla för avvisande och att inte bli accepterad med tanke på sin ångest (behöva spela "normal") mm. "Han är nog för bra för mig" brukade jag tänka, såvida han inte hade en liknande bakgrund så att jag kände att jag kunde öppna upp mig för personen.

Men mannen har det såklart svårare då det är de som förväntas att ta initiativ i dejtingvärlden. Avundas er inte.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-28 kl. 11:30.
Citera
2021-01-19, 19:20
Medlem
Finns så måmga definitioner på skiten men hur ver man om man är incel?

Jag vill ha sex men får inte ens en smula sex. Gör det mig till incel? Jag är långtifrån oskuld med mina 70 kvinnor knullade och har haft relationsliknande konstellationer i några fall, men aldrig riktigt något stabilt sexliv. Men nu går jag ofrivilligt singel och sexlös.

Är incel något man bara kan vara när man är oskuld eller blir man automatiskt nedgraderad till incel-status så fort man längtar efter sex men inte får det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in