Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Eftersom jag är intresserad av det mesta, och därför har gjort det mesta så har jag faktiskt varit reggad på ett incelforum kind of. Det var egentligen ett forum för andra saker, men de tog över kan man säga.
Där finns de som är riktigt tokiga, sedan finns det många med någon form av psykologiskt problem. Extrem social fobi, loveshyness. Människor som är udda och eller hamnat utanför tidigt i livet.
De flesta råd i såna här trådar är helt meningslösa eftersom rådgivaren utgår från sin egen situation och inte utifrån den drabbades. Jag har hjälpt några killar ur en sån här situation och de är alla olika och behöver olika saker, vad de inte behöver är råd, de behöver någon som accepterar dem och tror på dem så de börjar tro på sig själva. Det är lite som att lära fåglar flyga. För man måste kunna flyga innan man kan hitta en fågelhona och göra ägg med.
De riktigt stolliga incels har dock inte som främsta problem att de är oskulder utan andra grövre problem. Som aspeprgerkillen här hade först och främst problem av sin asperger, och Elliott Roger hade problem både med AS föräldrar som inte fanns där och en del narcissism.
JackSaloon ja. (TS)
Om man ser till hans sista tråd där han outade sig som troll och sade att det hela började på kul men att han börjat må dåligt i rollen som Jack så säger det mycket om hur människor sitter fast i en spiral.
Godhjärtade kvinnor som kan locka någon ur en sådan spiral växer inte på trän, det enda som återstår är en bra psykolog.
Lite trött kanske inte så bra inlägg men det får stå.
Du har helt fel.
Utom det där med flyga och fåglarna.
Småfåglar lär sig flyga genom att mamma puttar ut dem ur boet.
Precis det som dessa incels aldrig fått vara med om.
Söndercurlade småpojkar som varken kan göra upp en eld, tre armhävningar i rad eller ens tala med en kvinna utan att börja stamma.
Disciplin och karaktär är det som saknas. Inte ytterligare en tyck-synd-om-mig-diagnos.