2023-01-17, 15:00
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Uselt tips.

Ja mitt fel, glömde säga att man inte kan se ut som ett jävla miffo i ansiktet som herr "C0w" om man ska använda sig av nummer 3
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-01-17 kl. 15:02.
Citera
2023-01-17, 18:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Ja mitt fel, glömde säga att man inte kan se ut som ett jävla miffo i ansiktet som herr "C0w" om man ska använda sig av nummer 3

Nej, det är ett uruselt tips för att det är så många fel på varandra.

Man ska för det första inte be om ursäkt för att man hälsar, och man ska för det andra inte anta att man stör. Det enda man uppnår då är att man placerar en random tjej över sig själv och redan där har man lagt helt fel grunder och placerat sig själv i underläge.

För det tredje så är "du är väldigt vacker" en värdelös komplimang när den kommer från en helt random främling som försöker få ut något genom komplimangen (alltså nummer i det här fallet) som hon därtill har hört redan 5 miljarder gånger.

För det fjärde så är chansen att få kontaktuppgifter högre om man frågar efter instagram eller snapchat då sociala medier delas hejvilt i jämförelse med nummer.

För det femte så fattar jag inte hur du får ihop "jag undrar om jag möjligtvis skulle kunna..." med självsäkerhet när du dessutom har bett om ursäkt för ingenting helt i onödan för att få en minut av hennes tid. Snacka om att dryga ut och mjuka upp hela skiten. Är du efterbliven? Eller nej, frågan är snarare hur efterbliven är du?

Det du egentligen säger är "hej, förlåt att jag stör men snälla kan jag få be om en minut av din tid? Du är så vacker, jag undrar därför om jag snälla möjligtvis skulle kunna få ditt nummer? Så cringe-aktigt så det inte finns.

Tänker man steget längre så inser man också att i det här fallet så finns det inte ens nån anledning för en tjej att ge ut sitt nummer.

Jävligt dålig approach som går att göra mycket bättre. Uruselt tips som sagt.
Citera
2023-01-17, 19:33
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nej, det är ett uruselt tips för att det är så många fel på varandra.

Man ska för det första inte be om ursäkt för att man hälsar, och man ska för det andra inte anta att man stör. Det enda man uppnår då är att man placerar en random tjej över sig själv och redan där har man lagt helt fel grunder och placerat sig själv i underläge.

För det tredje så är "du är väldigt vacker" en värdelös komplimang när den kommer från en helt random främling som försöker få ut något genom komplimangen (alltså nummer i det här fallet) som hon därtill har hört redan 5 miljarder gånger.

För det fjärde så är chansen att få kontaktuppgifter högre om man frågar efter instagram eller snapchat då sociala medier delas hejvilt i jämförelse med nummer.

För det femte så fattar jag inte hur du får ihop "jag undrar om jag möjligtvis skulle kunna..." med självsäkerhet när du dessutom har bett om ursäkt för ingenting helt i onödan för att få en minut av hennes tid. Snacka om att dryga ut och mjuka upp hela skiten. Är du efterbliven? Eller nej, frågan är snarare hur efterbliven är du?

Det du egentligen säger är "hej, förlåt att jag stör men snälla kan jag få be om en minut av din tid? Du är så vacker, jag undrar därför om jag snälla möjligtvis skulle kunna få ditt nummer? Så cringe-aktigt så det inte finns.

Tänker man steget längre så inser man också att i det här fallet så finns det inte ens nån anledning för en tjej att ge ut sitt nummer.

Jävligt dålig approach som går att göra mycket bättre. Uruselt tips som sagt.

Ge ett konkret exempel på vad som ska sägas då jag har lyckats få tag i ett 10-tal nummer genom min approach jag gjort
Citera
2023-01-17, 20:15
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Ge ett konkret exempel på vad som ska sägas då jag har lyckats få tag i ett 10-tal nummer genom min approach jag gjort

Något jag tvivlar på eftersom det är en usel approach och ja, jag har också fått en del nummer under längre perioder som sen inte ledde nånstans innan jag lärde mig vad som funkar mycket bättre och som la en mycket bättre grund för mig från första början.

Finns massor på bla youtube så jag kommer inte gå in på något jättedetaljerat men är man ute efter nummer så vore det till att börja med mycket bättre att dra till med typ att man ska träffa sina vänner om 5-10 minuter, så hinner ej snacka så mycket, kommentera något som t.ex. omgivningen, något hon gör eller något som sticker ut på henne (inte utseendet) och sen börja vibea en kortis. Några roliga meningsutbyten, nån rolig punchline och lite flirtande, få henne att jaga till lite på ett skojsamt sätt och sen när man är i en bra tidpunkt i konversationen och båda har kul så måste man helt plötsligt kila. Och då frågar man inte om man snälla kanske möjligtvis skulle kunna få nr/insta/snap/fb/whatever utan man drar till något i stil med att jag måste kila, tycker att vi ska fortsätta på det här lite senare, ta upp mobilen och säg till henne att skriva in kontaktuppgifter i vilken app man nu än vill ha det i. Klart.

Detta är mycket bättre om båda vibeade bra då bruden har nåt mer att gå på än att man bara är nån random som ville ha nummer bara sådär och dynamiken blir helt annorlunda då man inte placerar en random brud över sig själv genom att be om ursäkt för ingenting + dregla över att hon är vacker det första man gör.
Citera
2023-02-12, 12:01
Medlem
Kan ni som är incels beskriva er vardag?
Citera
2023-02-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Dom sitter hemma i en sunkig etta i förorten och runkar till porr. Skriver på Flashback och klagar att invandrarna tar alla kvinnor och att feminismen förstört Sverige.
Citera
2023-02-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Dom sitter hemma i en sunkig etta i förorten och runkar till porr. Skriver på Flashback och klagar att invandrarna tar alla kvinnor och att feminismen förstört Sverige.

Jag ställde uttryckligen frågan till incels, varför svarar du? har du lässvårigheter?
Citera
2023-02-12, 12:16
Medlem
Citat:
Jag ställde uttryckligen frågan till incels, varför svarar du? har du lässvårigheter?
Tror du verkligen att du får svar här.
Citera
2023-02-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Tror du verkligen att du får svar här.

Och hur ska jag veta det? Jag ställer en fråga ut i flashbackrymden på den mest passande ämnesplatsen? Om någon incel finns här så finns denne nog i denna tråd? vad pratar du om, 1+1?
Citera
2023-02-12, 12:39
Moderator
pbos avatar
Citat:
Hur definierar du incels?

1. Som en person som lever i ofrivilligt celibat eller,

2. som en person som lever i ofrivilligt celibat och tillhör en konstig subkultur på internet?

Jag tillhör i alla fall den första kategorin.

Tja, min vardag är som andra medelålders människors. Jag har ett jobb som många skulle betrakta som bra och välbetalt. Mycket föreningsaktiv på fritiden. Skild sedan rätt många år nu och halvtidsförälder så barnen tar ju också sin tid. Saknar dock några riktigt nära sociala kontakter så veckosluten uran barn är väldigt ensamma. Stor brist på vuxet umgänge rent allmänt.

Jag lever alltså inte alls upp till nidbilden av en incel som misslyckad hemmasittare. Tvärtom har jag själv svårt att se vad jag skulle kunna göra annorlunda för att träffa nya vänner eller en partner. Folk är gärna kompisar, men vänner har de redan och dessutom umgås de ju med sin partner och familj mycket. Kvinnor jag träffar i föreningslivet eller liknande är helt enkelt ointresserade av mig som man.

Så ett helt normalt liv, bara mer ensamt.
Citera
2023-02-12, 13:11
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Hur definierar du incels?

1. Som en person som lever i ofrivilligt celibat eller,

2. som en person som lever i ofrivilligt celibat och tillhör en konstig subkultur på internet?

Jag tillhör i alla fall den första kategorin.

Tja, min vardag är som andra medelålders människors. Jag har ett jobb som många skulle betrakta som bra och välbetalt. Mycket föreningsaktiv på fritiden. Skild sedan rätt många år nu och halvtidsförälder så barnen tar ju också sin tid. Saknar dock några riktigt nära sociala kontakter så veckosluten uran barn är väldigt ensamma. Stor brist på vuxet umgänge rent allmänt.

Jag lever alltså inte alls upp till nidbilden av en incel som misslyckad hemmasittare. Tvärtom har jag själv svårt att se vad jag skulle kunna göra annorlunda för att träffa nya vänner eller en partner. Folk är gärna kompisar, men vänner har de redan och dessutom umgås de ju med sin partner och familj mycket. Kvinnor jag träffar i föreningslivet eller liknande är helt enkelt ointresserade av mig som man.

Så ett helt normalt liv, bara mer ensamt.

Hade du lämnat sverige om du inte haft barn? Med tanke på att en man med bra jobb har bra odds att träffa någon utomlands om han vill, även om han inte ser superattraktiv ut..
Citera
2023-02-12, 13:13
Bannlyst
Citat:
Kan man vara singel, få knulla då och då, och vara incel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in