Citat:
Ursprungligen postat av
thebyebyeman
Ja mitt fel, glömde säga att man inte kan se ut som ett jävla miffo i ansiktet som herr "C0w" om man ska använda sig av nummer 3
Nej, det är ett uruselt tips för att det är så många fel på varandra.
Man ska för det första inte be om ursäkt för att man hälsar, och man ska för det andra inte anta att man stör. Det enda man uppnår då är att man placerar en random tjej över sig själv och redan där har man lagt helt fel grunder och placerat sig själv i underläge.
För det tredje så är "du är väldigt vacker" en värdelös komplimang när den kommer från en helt random främling som försöker få ut något genom komplimangen (alltså nummer i det här fallet) som hon därtill har hört redan 5 miljarder gånger.
För det fjärde så är chansen att få kontaktuppgifter högre om man frågar efter instagram eller snapchat då sociala medier delas hejvilt i jämförelse med nummer.
För det femte så fattar jag inte hur du får ihop "jag undrar om jag möjligtvis skulle kunna..." med självsäkerhet när du dessutom har bett om ursäkt för ingenting helt i onödan för att få en minut av hennes tid. Snacka om att dryga ut och mjuka upp hela skiten. Är du efterbliven? Eller nej, frågan är snarare hur efterbliven är du?
Det du egentligen säger är "hej, förlåt att jag stör men snälla kan jag få be om en minut av din tid? Du är så vacker, jag undrar därför om jag snälla möjligtvis skulle kunna få ditt nummer? Så cringe-aktigt så det inte finns.
Tänker man steget längre så inser man också att i det här fallet så finns det inte ens nån anledning för en tjej att ge ut sitt nummer.
Jävligt dålig approach som går att göra mycket bättre. Uruselt tips som sagt.