2023-11-15, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vill se den källa du har kring det du påstår: att kvinnor är mer missnöjda och ensamma idag, än vad de var förr.

Såg precis nyss en dokumentär "Våldsam Heder" på SVT. Som tog upp just tvångsgifte. Med detta färskt i minnet, skrev jag om detta. och ja: domar föll. Mot den ena kvinnans föräldrar. Och mot den andra kvinnans make (hennes make som hon blivit tvångsgifte med och som senare mördade henne 2018 pga. att hon skiljt sig från honom och gift sig med en ny man av kärlek). Se dokumentären du, så får du höra historier kring vansinnigt lidande...

Lurade? Kvinnor är inte lurade. Kvinnor är väl medvetna om den begränsade tid de har för barnafödande. Men de är också väldigt väl medvetna om fördelarna med att ha utbildning och att etablera sig på arbetsmarknaden innan de får barn. Tar de studenten när de är 19 år och pluggar en medellång utbildning kan de vara färdigutbildade och etablerade på arbetsmarknaden vid 23 års ålder. Och under tiden hunnit skaffa sig en man att gifta sig med och få några knoddar med innan 30. Ingen omöjlighet förutsatt att de träffar rätt man som vill dela livet med dem.

Och det är väl snarare där skon klämmer: Precis som incels har svårt att finna någon att ha sex med (som de vill ha sex med). Så finns det vissa kvinnor som har svårt att finna en partner att stadga sig med (som de vill stadga sig med). Detta har varken att göra med att kvinnor har blivit "lurade" att göra eller med feminismen att göra. Det har med andra faktorer att göra...

Biologi: kvinnor är mer selektiva av sin natur. Och behöver så vara, då de ska välja en bra partner som hon attraheras av och kan känna sig trygg med.
Digitala samhället: ger kvinnor alltför orimligt stort utbud av män... Blir då svårt att överblicka vem som skulle kunna vara den bästa partnern...
Männen: Och vad vill sedan den man kvinnan har träffat och som hon anser är rätt? Vill han ha henne? Inte säkert. För han kanske också har det digitala utbudet... Eller inte vill stadga sig riktigt ännu... Osv.

På 7 år kan de garanterat hitta en bra man att stadga sig med om de vill och är realistiska, det behövs inte 15-20 år att reda ut vem som skulle kunna vara en bra make.
Citera
2023-11-15, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
En hel del säger du? Bra där, visa dom.

Ja jag förstår att det kändes snopet att jag inte föll för dina fiffiga frågor. Det är såklart den typen av angrepp på person man är tvungen att ta till när man inte kan argumentera längre. Passa på att förklara att jag har liten snopp också när du ändå håller på.

Ska jag göra allt åt dig? Det är bara en googling bort.

Jag har med all tydlighet bara visat att du hade fel om att missnöjda kvinnor är en incel-myt som någon loser knåpat ihop i sin källare.

Fiffiga frågor? Är din personliga erfarenhet inte relevant i ett ämne som berör dejtinglivet?

Om du saknar erfarenhet skulle det vara en förklaring till varför du tror att allt är incel-männens fel.
Citera
2023-11-15, 05:34
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ska jag göra allt åt dig? Det är bara en googling bort.
Men lilla vän. Ja, det är just precis du som ska göra allt. Så fungerar nämligen diskussioner. Det är du som påstår något. Inte jag. Om det nu finns massor av artiklar är det ju bara att visa dom.

Om det nu inte är så att du bara drog till med att det säkert finns massa artiklar.
Citera
2023-11-15, 05:40
Medlem
Citat:
Men lilla vän. Ja, det är just precis du som ska göra allt. Så fungerar nämligen diskussioner. Det är du som påstår något. Inte jag. Om det nu finns massor av artiklar är det ju bara att visa dom.

Om det nu inte är så att du bara drog till med att det säkert finns massa artiklar.

Stämmer det att du påstod att ensamma missnöjda kvinnor är en incel-myt? Svar Ja

Visade sig att du hade fel om det? Svar Ja

Vägrar du prata om dig själv för att du vet att du inte har personlig erfarenhet av det moderna dejtinglivet? Svar Ja

Jag börjar ana att du är en volcel eller en kvinna, för något stämmer inte riktigt.
Citera
2023-11-15, 05:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Stämmer det att du påstod att ensamma missnöjda kvinnor är en incel-myt?
Ja.
Citat:
Visade sig att du hade fel om det?
Nej. Ingen har hittills visat att kvinnor faktiskt är missnöjda i verkligheten.
Citat:
Vägrar du prata om dig själv för att du vet att du inte har personlig erfarenhet av det moderna dejtinglivet?
Nej, jag vägrar svara eftersom frågan var ämnad för att konstruera personangrepp oavsett svar.
Citat:
Jag börjar ana att du är en volcel eller en kvinna, för något stämmer inte riktigt.
Jag utgår från att du gått över helt till personangrepp eftersom du inte alls kan visa nånting om att kvinnor är missnöjda. Det är gott så.
Citera
2023-11-15, 05:43
Medlem
Citat:
Wow, jag ser att du blev jätteprovocerad av min historia och skyddar henne med näbbar och klor.

Det är förstås en högre sannolikhet att någon av de tjocka männen hade stannat av den enkla anledningen att de är närmare varandra i den outtalade attraktionsskalan.

Jag kan ge dig en analogi.

Om du ska anställa någon till ett lågavlönat lagerjobb och vill att personen ska stanna länge, helst till pensionen, vem väljer du då?

Niklas, som bara vill ha ett enkelt jobb och klarade knappt av gymnasiet men är villig att jobba hårt eller Rickard, som snart har pluggat färdigt till civilingenjör och vill upptäcka världen?

Nope. Fel. Jag skyddar henne inte med näbbar och klor. Och jag blir inte provocerad av din historia. Jag är bara realistisk. Finns inga som helst garantier att din kvinnliga polare får ett fint och bra förhållande med någon av de tjocka männen, även dessa kan "pumpa och dumpa" henne. I tron att de är guds gåva till kvinnorna. Så hon gör ju rätt i att gå efter sin kvinnliga natur: vara selektiv och endast dejta män hon attraheras av. Visst: hon kan även där gå på en nit och bli dumpad. Men chansen finns ju även att det blir något seriöst och då är det bra om hon valt ut man selektivt med omsorg och inte efter något slags dåligt självförtroende som du anser att hon ska välja män efter... Hon har ju då gått efter sin selektiva kvinnliga biologi och inte efter hur incels tycker att hon ska välja...

Ja, tycker du ja. Frågan är om dessa män har den självinsikten. Dessa tjocka män kan som sagt var se sig som "guds gåva till kvinnorna" och när hon ligger med dem, så bekräftar hon bara deras bild. och de dumpar henne. Och hon har då gått emot sin kvinnliga selektiva natur och legat med någon tjock incel som nu vill ha bättre kött. På vilket vis menar du att detta skulle göra henne lyckligare? Då har hon ju både gått emot sin egen natur och blivit dumpad... Det är nog inte så kul, eller vad tror du?

Nu lägger du in information i jobbsökandet, som vi inte vet om Tinderprofilerna. All information vi har om Tinderprofilerna är att vissa är vältränade och vissa är tjocka. Inte något om hur de ser på henne eller hur deras längtan och framtidsvisioner ser ut.

Så för att göra din metafor korrekt efter vad vi har för information om Tinderprofilerna, så får vi göra såhär:

Vem skulle jag välja att anställa av följande två kandidater:
1. Niklas, som knappt klarade av gymnasiet.
2. Rickard, som snart har pluggat färdigt till civilingenjör.

Så ytligt är ju Tinder. Och du behöver ju göra en jämförbar metafor, om du ska göra en metafor.

Jag skulle då helt klart välja Rickard! Visst, han kanske inte bli långvarig. Men han har ju bättre betyg och mer formell kunskap än vad Niklas har. Niklas kanske jag själv annars måste ge sparken, eftersom han ju knappt klarade gymnasiet, är det då ens säkert att han klarar detta jobbet?

Klart din polare väljer de män hon attraheras av. Det är hennes kvinnliga selektiva biologi hon går efter. Samtliga män kan ju dumpa henne (eller hon dumpa dem, i synnerhet de hon inte är attraherad av) ändå. Så. Inga garantier att välja en som hon anser är oattraktiv.

Incels kan som sagt göra mycket för att bättra på sin liv och må bra. Vilket givetvis kommer locka fler kvinnor.
Citera
2023-11-15, 05:53
Medlem
Citat:
Nope. Fel. Jag skyddar henne inte med näbbar och klor. Och jag blir inte provocerad av din historia. Jag är bara realistisk. Finns inga som helst garantier att din kvinnliga polare får ett fint och bra förhållande med någon av de tjocka männen, även dessa kan "pumpa och dumpa" henne. I tron att de är guds gåva till kvinnorna. Så hon gör ju rätt i att gå efter sin kvinnliga natur: vara selektiv och endast dejta män hon attraheras av. Visst: hon kan även där gå på en nit och bli dumpad. Men chansen finns ju även att det blir något seriöst och då är det bra om hon valt ut man selektivt med omsorg och inte efter något slags dåligt självförtroende som du anser att hon ska välja män efter... Hon har ju då gått efter sin selektiva kvinnliga biologi och inte efter hur incels tycker att hon ska välja...

Ja, tycker du ja. Frågan är om dessa män har den självinsikten. Dessa tjocka män kan som sagt var se sig som "guds gåva till kvinnorna" och när hon ligger med dem, så bekräftar hon bara deras bild. och de dumpar henne. Och hon har då gått emot sin kvinnliga selektiva natur och legat med någon tjock incel som nu vill ha bättre kött. På vilket vis menar du att detta skulle göra henne lyckligare? Då har hon ju både gått emot sin egen natur och blivit dumpad... Det är nog inte så kul, eller vad tror du?

Nu lägger du in information i jobbsökandet, som vi inte vet om Tinderprofilerna. All information vi har om Tinderprofilerna är att vissa är vältränade och vissa är tjocka. Inte något om hur de ser på henne eller hur deras längtan och framtidsvisioner ser ut.

Så för att göra din metafor korrekt efter vad vi har för information om Tinderprofilerna, så får vi göra såhär:

Vem skulle jag välja att anställa av följande två kandidater:
1. Niklas, som knappt klarade av gymnasiet.
2. Rickard, som snart har pluggat färdigt till civilingenjör.

Så ytligt är ju Tinder. Och du behöver ju göra en jämförbar metafor, om du ska göra en metafor.

Jag skulle då helt klart välja Rickard! Visst, han kanske inte bli långvarig. Men han har ju bättre betyg och mer formell kunskap än vad Niklas har. Niklas kanske jag själv annars måste ge sparken, eftersom han ju knappt klarade gymnasiet, är det då ens säkert att han klarar detta jobbet?

Klart din polare väljer de män hon attraheras av. Det är hennes kvinnliga selektiva biologi hon går efter. Samtliga män kan ju dumpa henne (eller hon dumpa dem, i synnerhet de hon inte är attraherad av) ändå. Så. Inga garantier att välja en som hon anser är oattraktiv.

Incels kan som sagt göra mycket för att bättra på sin liv och må bra. Vilket givetvis kommer locka fler kvinnor.

Du vänder och vrider på det tills det blir en obegriplig sörja, trots att du fick en solklar förklaring.

Om vi går rakt på sak istället, är incel-problemet bara deras eget fel och har inget med kvinnors orealistiska förväntningar på män att göra?
Citera
2023-11-15, 05:55
Medlem
Citat:
Ja.

Nej. Ingen har hittills visat att kvinnor faktiskt är missnöjda i verkligheten.

Nej, jag vägrar svara eftersom frågan var ämnad för att konstruera personangrepp oavsett svar.

Jag utgår från att du gått över helt till personangrepp eftersom du inte alls kan visa nånting om att kvinnor är missnöjda. Det är gott så.

Dina personliga erfarenheter hade varit högst relevanta i ett ämne som berör dejting och relationer, det vet du. Det formar hur man ser på saker.

Kan du åtminstone svara på om du är man eller kvinna?
Citera
2023-11-15, 06:01
Medlem
Citat:
På 7 år kan de garanterat hitta en bra man att stadga sig med om de vill och är realistiska, det behövs inte 15-20 år att reda ut vem som skulle kunna vara en bra make.

Det beror helt på det. Det är mycket som ska klaffa.
först ska båda bli ömsesidigt förälskade, sedan ömsesidigt kära, sedan ömsesidigt börja älska varandra. I alla dessa tre steg kan mycket gå fel som gör att det blir uppbrott och kvinnan får slicka sina sår en tid och sedan börja om på ny kula med en ny man. Och sedan en ny igen. och en ny igen... Bara detta kan beröva henne på flera fertila år...

Men man nummer fem går det bra med i samtliga kärleksstegen... Så de blir sambos. Men där kan saker börja kärva. Och de flyttar isär. Ytterligare fertila år har gått.

Man nummer sex blir dock bra, både i kärlek och i samboskap. De vill ha barn ihop och gifta sig. Men han vill vänta... Ytterligare år går. Och hon inser att om hon ska hinna få barn, kan hon inte vänta längre. Ställer ultimatum på honom och han backar ur... Ytterligare fertila år har gått...

Nu kanske hon är över 30. Och har haft 6 stycken kärleksrelationer sedan hon var 17 år... Med män hon verkligen velat ha och som verkligen har velat ha henne, men inte fullt ut till familjebildande.

Och nej: hon har inte valt "orealistiskt". Det har som minst funnits förälskelse mellan henne och dessa män.

Och nej: detta är inget ovanligt scenario jag beskriver. Detta hör till det vanliga, att folk går igenom någon/några kärleksrelationer innan de finner den de stadgar sig på lång sikt med. Eller att de får barn med någon som inte var fullt rätt, separerar och sedan träffar "den rätte".

Incels verkar dock tro (menar inte att du är incel, men du tycks ha gått på incelmyter) att kvinnor lever glada dagar och har random sex med random män "över deras liga" i flera år och plötsligt efter 30 kommer på att de vill ha man och barn... Och då blir miserabla och känner sig ensamma och missnöjda... Visst: kvinnor njuter av sex, precis som män gör. Men kvinnor har som sagt också biologiska klockor som tickar och dessa tickar inte bara efter 30, utan långt innan dess också... Bara vetskapen tickar för kvinnorna. Och de kommer söka efter något seriöst som unga. Och de kommer hitta det de söker, men sedan dumpas, även efter ett längre förhållande med "den rätta". Det är som sagt det vanliga att de har flera mer eller mindre seriösa relationer.
Citera
2023-11-15, 06:13
Medlem
Citat:
Det beror helt på det. Det är mycket som ska klaffa.
först ska båda bli ömsesidigt förälskade, sedan ömsesidigt kära, sedan ömsesidigt börja älska varandra. I alla dessa tre steg kan mycket gå fel som gör att det blir uppbrott och kvinnan får slicka sina sår en tid och sedan börja om på ny kula med en ny man. Och sedan en ny igen. och en ny igen... Bara detta kan beröva henne på flera fertila år...

Men man nummer fem går det bra med i samtliga kärleksstegen... Så de blir sambos. Men där kan saker börja kärva. Och de flyttar isär. Ytterligare fertila år har gått.

Man nummer sex blir dock bra, både i kärlek och i samboskap. De vill ha barn ihop och gifta sig. Men han vill vänta... Ytterligare år går. Och hon inser att om hon ska hinna få barn, kan hon inte vänta längre. Ställer ultimatum på honom och han backar ur... Ytterligare fertila år har gått...

Nu kanske hon är över 30. Och har haft 6 stycken kärleksrelationer sedan hon var 17 år... Med män hon verkligen velat ha och som verkligen har velat ha henne, men inte fullt ut till familjebildande.

Och nej: hon har inte valt "orealistiskt". Det har som minst funnits förälskelse mellan henne och dessa män.

Och nej: detta är inget ovanligt scenario jag beskriver. Detta hör till det vanliga, att folk går igenom någon/några kärleksrelationer innan de finner den de stadgar sig på lång sikt med. Eller att de får barn med någon som inte var fullt rätt, separerar och sedan träffar "den rätte".

Incels verkar dock tro (menar inte att du är incel, men du tycks ha gått på incelmyter) att kvinnor lever glada dagar och har random sex med random män "över deras liga" i flera år och plötsligt efter 30 kommer på att de vill ha man och barn... Och då blir miserabla och känner sig ensamma och missnöjda... Visst: kvinnor njuter av sex, precis som män gör. Men kvinnor har som sagt också biologiska klockor som tickar och dessa tickar inte bara efter 30, utan långt innan dess också... Bara vetskapen tickar för kvinnorna. Och de kommer söka efter något seriöst som unga. Och de kommer hitta det de söker, men sedan dumpas, även efter ett längre förhållande med "den rätta". Det är som sagt det vanliga att de har flera mer eller mindre seriösa relationer.

Du gör många antaganden om hur kärlekslivet ser ut genom åren för en "standardkvinna".

Har du någon personlig erfarenhet av dejtinglivet, nattlivet, studentlivet säg de senaste 20 åren?

Det tar inte mer än 7 år att hitta en bra man, de älskar att ligga runt helt enkelt för att det är kul. Det är kul för de männen som kan också, det är därför man gör det. Skillnaden är att kvinnor får ta en större smäll av att kasta bort sina bästa år.

Och självklart tickar den biologiska klockan hela tiden men den blir mer påtaglig efter 30 år, det är då man inser att man inte kommer vara ung för alltid.
Citera
2023-11-15, 06:14
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Dina personliga erfarenheter hade varit högst relevanta i ett ämne som berör dejting och relationer, det vet du. Det formar hur man ser på saker.

Kan du åtminstone svara på om du är man eller kvinna?
Nej, det räcker med ditt fiskande nu. Du kan inte ens visa att problemet existerar så vidare svammel om vem jag är som person är faktiskt helt irrelevant. Dina egna påstådda erfarenheter är lika irrelevanta på ett nätforum. Det begriper du ju egentligen.

Vi kan bägge sitta hela dagen och påstå att vi hört "folk säga...". Det har noll och inget värde på ett forum. Bortsett möjligen från delforumet för kändisskvaller. Men inte ens där kommer nog folk tro på dig i någon större utsträckning om du inte har några belägg.

Så antingen visar du dina mängder av artiklar av kvinnor som är missnöjda, eller så fortsätter du med pajkastning. Det senare får jag i så fall be dig ta i PM.
Citera
2023-11-15, 06:15
Medlem
Citat:
Du vänder och vrider på det tills det blir en obegriplig sörja, trots att du fick en solklar förklaring.

Om vi går rakt på sak istället, är incel-problemet bara deras eget fel och har inget med kvinnors orealistiska förväntningar på män att göra?

Vet du om att över 60% män i Sverige över 18 år är sambo/gifta? (Källa: SCB). Och då har vi alltså inte räknat med de som är särbos. Förmodligen har cirka 75% av alla män över 18 år en parrelation med en kvinna.

Hur som helst så är det en majoritet av alla män som faktiskt lyckats få en kvinna.
Hur har alla dessa män lyckats, om nu kvinnor har "orealistiska förväntningar"?
Är det så, menar du, att majoriteten av män motsvarar kvinnors "orealistiska förväntningar"?

Svaret är givetvis: flertalet kvinnor har inte orealistiska förväntningar. Utan faller för en man som även faller för henne. Kärlek uppstår och de stadgar sig.

Incels kan ju vara incels pga. att de har svårt att attrahera kvinnor... Tex. någon social inkompetens eller dålig kvinnosyn etc. Vissa utav dessa saker kan de givetvis förändra och förbättra sig själv. Precis som en kvinna som inte ser bra ut, kan göra allt hon kan för att förbättra sitt utseende och därmed sina möjligheter att attrahera män.

Vissa incels är förmodligen narcissistiska volcels. Men inser det inte själva... De vill ha de snyggaste kvinnliga oskulderna som finns och vill inte ha några andra kvinnor alls. De anser att de förtjänar de bästa kvinnorna. Och när de inte får dessa, ser de sig som incels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in