2020-02-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
De kanske inte är intresserade av köttmarknaden utan seriösa relationer?
De kommer ingenstans med den inställningen.

*buhu, någon måste älska mig för den jag är*
*De som gör sig fina för andra, tränar och ökar på sitt värde för en partner är ytliga och dumma, de har inte samma insikter som mig*

Skulle jag ha samma inställning till självförbättring skulle jag vara helt utan partners.

Den springande punkten är frånvaron av självförbättring. Vad gör du varje dag för att förbättra din situation långsiktigt?

Så länge ni fortsätter i samma spår kommer ni att vara i samma spår. Först när ni jobbar med er själva är lidandet över.
Citera
2020-02-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ger det dig något att håna okända människor så där?

Nej, jag är inte ful och det är inget fel på mig. Det är ju det vi försöker skriva här men som vissa av er verkar vägra ta till er. En man som ser helt ok ut och är hur trevlig som helst kan ändå sakna något för honom helt okänt vilket gör att han uppfattas som totalt ointressant. Varför tror ni oss inte?

Självklart undrar man vad man saknar. Tyvärr går man inga vettiga svar. Kvinnor brukar säga att du som är så trevlig, välklädd och stilig ju inte kan ha svårt att träffa någon. Ja, inte hon förstås... Men någon annan. Alltid någon annan.

Okej, jag försökte bara förstå var skon klämmer.

Jag tror att några utav turn offs för oss tjejer är:

dåligt självförtroende
ingen humor/för allvarlig
för nervös
oambitiös/slacker
inte rolig att umgås med, en person som inte vill göra något på fritiden
någon som har en tönt-aura (svårt att sätta ord på vad det kan va dock)
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-22 kl. 17:41.
Citera
2020-02-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ger det dig något att håna okända människor så där?

Nej, jag är inte ful och det är inget fel på mig. Det är ju det vi försöker skriva här men som vissa av er verkar vägra ta till er. En man som ser helt ok ut och är hur trevlig som helst kan ändå sakna något för honom helt okänt vilket gör att han uppfattas som totalt ointressant. Varför tror ni oss inte?

Självklart undrar man vad man saknar. Tyvärr går man inga vettiga svar. Kvinnor brukar säga att du som är så trevlig, välklädd och stilig ju inte kan ha svårt att träffa någon. Ja, inte hon förstås... Men någon annan. Alltid någon annan.

Du verkar faktiskt inte hur trevlig som helst. Du verkar ärligt talat lite tråkig och stel och inte särskilt kul attt umgås med.
Citera
2020-02-22, 17:39
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Okej, jag försökte bara förstå var skon klämmer.
Jag såg att du la till självförtroende sedan vilket gjorde att det inte lät lika elakt.

Men sanningen är att man inte får några svar. Det är bara ett mysterium.

Självförtroende är ju svårt att ha OM man ständigt blir avvisad och aldrig uppmärksamad. Varifrån ska självförtroendet komma?
Citera
2020-02-22, 17:41
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Varför tror du att det är brist på försök som är problemet? Du vet väl inget om vilka försök människor som skriver här eller annorstädes har gjort?

Är det provocerande på något sätt att vissa helt enkelt saknar bad det nu är som krävs?

Det handlar inte om saknaden eller avsaknaden av försök, utan snarare att jag försöker förstå vad det är som driver dessa individer med deras pseudovetenskap (80/20 argumentet härstammar från någon gammal feltolkad OkCupid undersökning, t.ex) och ibland rena konspirations teorier.

Skulle man dessutom ifrågasätta dessa individer eller helt enkelt ställa en enkel fråga så möts man oftast av aggresion, gärna den passivt-aggresiva varianten. Varför?
Citera
2020-02-22, 17:42
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du verkar faktiskt inte hur trevlig som helst. Du verkar ärligt talat lite tråkig och stel och inte särskilt kul attt umgås med.
Jaha. Folk som känner mig offline brukar däremot beskriva mig som extremt humoristisk och intelligent men ganska reserverad. Jag sätter nog större värde till deras omdöme än vilket intryck jag gjort på dig med några få råder här.
Citera
2020-02-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De kommer ingenstans med den inställningen.

*buhu, någon måste älska mig för den jag är*
*De som gör sig fina för andra, tränar och ökar på sitt värde för en partner är ytliga och dumma, de har inte samma insikter som mig*

Skulle jag ha samma inställning till självförbättring skulle jag vara helt utan partners.

Den springande punkten är frånvaron av självförbättring. Vad gör du varje dag för att förbättra din situation långsiktigt?

Så länge ni fortsätter i samma spår kommer ni att vara i samma spår. Först när ni jobbar med er själva är lidandet över.

Utbildar sig, jobbar, sköter sig osv. Finns samtidigt hur många som helst ungkarlar som är halvt hjärndöda och ändå har flickvän, får tjejer osv. Vem har sagt att de inte försökt/försöker förbättra sig själva? De kanske försökt så många gånger utan resultat att det blir lönlöst. Någon nämnde feedback-loopar, kommer inte ihåg om det var denna tråd eller en annan, men om man gör något bra och får positiv feedback är man mer benägen att fortsätta göra mer av den bra saken. Tvärtom om det inte visar sig gå bra. Men visst, det är lättast att bara ignorera den biten.

Lidandet är aldrig egentligen över, det är en del av att vara människa. Men vissa typer av lidande är värre än andra, för att de riskerar orsaka problem för andra människor som i själva verket är oskyldiga.
Citera
2020-02-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det handlar inte om saknaden eller avsaknaden av försök, utan snarare att jag försöker förstå vad det är som driver dessa individer med deras pseudovetenskap (80/20 argumentet härstammar från någon gammal feltolkad OkCupid undersökning, t.ex) och ibland rena konspirations teorier.

Skulle man dessutom ifrågasätta dessa individer eller helt enkelt ställa en enkel fråga så möts man oftast av aggresion, gärna den passivt-aggresiva varianten. Varför?

Hahah på vilket sett är den feltolkad? På knullappar VET vi att män ratas i betydligt högre usträckning.

Det där om aggression vet jag inte, men om du känner att du upplevt sånt kanske det beror på att ni bara skyller på dem och ger samma gamla dåliga, värdelösa "råd" som inte leder nånvart. Eller så beror det på att ni bara lägger skulden/shame på dem.

Tänk om man i feministsverige bad kvinnor sluta älta om patriarkatet och bad de inse att de faktiskt inte är förtryckta
Citera
2020-02-22, 17:46
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron

Det finns flera undersökningar som visar på 80/20. Dessutom stämmer det med antropologisk forskning. Människor har ofta levt i polygama samhällen där gifta män haft 2-4 fruar medan 50-75% av männen varit ogifta. Dock är det välkänt att det ger våldsammare samhällen och den monogama kultur som vi haft i Europa där nästan alla män och kvinnor lever med någon är bättre. Tyvärr verkar vi vara på väg till naturtillståndet igen.
Citera
2020-02-22, 17:47
Medlem
Citat:
Jag såg att du la till självförtroende sedan vilket gjorde att det inte lät lika elakt.

Men sanningen är att man inte får några svar. Det är bara ett mysterium.

Självförtroende är ju svårt att ha OM man ständigt blir avvisad och aldrig uppmärksamad. Varifrån ska självförtroendet komma?

Bor du i en mindre stad kanske där utbudet dessutom är begränsat?
Citera
2020-02-22, 17:48
Medlem
Citat:
Jaha. Folk som känner mig offline brukar däremot beskriva mig som extremt humoristisk och intelligent men ganska reserverad. Jag sätter nog större värde till deras omdöme än vilket intryck jag gjort på dig med några få råder här.

Du är säkert både humoristiskt och intelligent som dom säger. Du får sluta vara så reserverad för jag tror det är det som är ditt problem.
T ex när söp du dig dyngrak senast?
Citera
2020-02-22, 17:53
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Bor du i en mindre stad kanske där utbudet dessutom är begränsat?
Nej jag har bott i en storstadsregion i närmare trettio år. Utbudet var inte problemet när jag var yngre. Nu har jag förstås nått den ålder där det är nästan hopplöst svårt att ens möta vettiga singelkvinnor ens i en storstad, men det har aldrig varit ett utbudsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in