2020-02-25, 01:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Finns incels utomlands i samma utsträckning som i Sverige? Har för mig att Sverige har flest singelhushåll i Europa, och har läst att många utlänningar som bor och jobbar i Sverige (inte asylinvandrare, utan folk som är här för att de fått ett jobb) så gillar de landet och systemet, bortsett från att det är så svårt att träffa en potentiell partner.

Får sälla mig till incel-kategorin. 2,5 år sedan jag hade sex senast, och när jag läser om andras äventyr och vad jag går miste om så får jag ångest...

Ordet incel uppfanns i USA, så där kan du gissa svaret på din fråga, om du inte har ett IQ som ditt skonummer.

Jag menar dom som kallar sig incels, och är medvetna om att är incels, sitter på reddit och youtube och dylikt. Den incel-kulturen uppfanns - precis som de flesta andra trender - i USA.

Men de allra största incelen är nog de i den muslimska världen, samt Japan och Kina.

I Västvärlden har dock incels ökat kraftigt det senaste decenniet, i USA så är en TREDJEDEL av alla män mellan 18-30 numera oskulder, så var det inte alls för 15 år sedan. Folk skyller det på tinder, 80/20-regeln, och det stämmer, men jag tror också det har lite att göra med att män har blivit mer lata och mindre risktagande.
Citera
2020-02-25, 01:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Bara skummat igen tråden men ja, incels existerar och dom ökar hela tiden, det finns antagligen en enorm mängd "incels" där ute som håller sig skymundan också.

Användaren itsaek framstår som otroligt naiv. Det spelar ingen roll hur många självhjälpsböcker en grabb läser om det går 125 män per 100 kvinna i den åldern.

Det är också ren trams att det handlar om att vara allmänbildad, träna kampsport och klippa sig, det är ren trams, jag själv försökte hitta en bra kvinna i flera år, jag var (är) då ingenjör, höginkomsttagare, ser helt okej ut, fint klädd, berest och allmänbildad. Samtidigt kände jag mängder av grabbar från gymnasieåren som var byggarbetare och vars största intresse var att meka med bilen fälla brakskitar, men pga att dom hade sjukt snygga ansikten och tatuerad överkropp så fick dom mängder (och jag menar verkligen mängder) med kvinnor efter sig.

Så problemet är att dina polare är snygga men inte du?

Citat:
Ingenting spelar roll i Sverige förutom att vara riktigt snygg och lite kriminell av sig, man ska i alla fall framstå som att man har ett kriminellt förflutet och är lite "edgy", desto fler tatueringar desto bättre, desto större muskler desto bättre.

Tvärtom, många kvinnor har dålig smak och blir ihop med män som inte alls är snygga.

Citat:
Det är föga förvånande att så många svenska män börjar rygga tillbaka och skita i det helt och hållet, det går helt enkelt inte att bygga ett framgångsrikt samhälle på att kvinnor knullar runt med en liten andel "alfa hanar" och sedan förvänta sig att grabbarna som blir utanför ska vilja fortsätta bidra till samhällssystemet, det har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Reform behövs, utan det kommer "incels" fortsätta att öka och till slut braka skiten samman, vi ser redan nu hur samhället börjar gå åt helvete.

Jag visste inte att 80/20 regeln bara gällde i Sverige! Bor du i Thailand eller?
Citera
2020-02-25, 02:04
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ordet incel uppfanns i USA, så där kan du gissa svaret på din fråga, om du inte har ett IQ som ditt skonummer.

Jag menar dom som kallar sig incels, och är medvetna om att är incels, sitter på reddit och youtube och dylikt. Den incel-kulturen uppfanns - precis som de flesta andra trender - i USA.

Men de allra största incelen är nog de i den muslimska världen, samt Japan och Kina.

I Västvärlden har dock incels ökat kraftigt det senaste decenniet, i USA så är en TREDJEDEL av alla män mellan 18-30 numera oskulder, så var det inte alls för 15 år sedan. Folk skyller det på tinder, 80/20-regeln, och det stämmer, men jag tror också det har lite att göra med att män har blivit mer lata och mindre risktagande.
Fetman i USA är ett stort problem med.
Citera
2020-02-25, 05:38
Medlem
Incels i den muslimska världen går med i militanta islamistiska grupper för att få brudar hjältestatus och uppleva äventyr. Vad borde svenska incels göra för produktivt med sina liv istället för att gå arbetslösa, äta SSRI och må väldigt dåligt? Starta en fascistisk kampgrupp och omstörta samhället?
Citera
2020-02-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Vore ju intressant att höra från kvinnor något om vad de ser och märker och som gör att det är som en glasvägg mellan dem och en "incel".

.

Kvinnor ser inte dessa incel män. Alltså på riktigt inte ser dem. Det är så jävla tragiskt alltihopa.
Citera
2020-02-25, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanadelmane
Incels i den muslimska världen går med i militanta islamistiska grupper för att få brudar hjältestatus och uppleva äventyr. Vad borde svenska incels göra för produktivt med sina liv istället för att gå arbetslösa, äta SSRI och må väldigt dåligt? Starta en fascistisk kampgrupp och omstörta samhället?

Nu ja. Men vad gjorde incels i mellanöstern före det att regionen destabiliserades utifrån av USA? Vad gjorde incels i mellanöstern på 50-, 60-, 70-, 80- och på 90-talet? Tidelag?
Citera
2020-02-25, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nu ja. Men vad gjorde incels i mellanöstern före det att regionen destabiliserades utifrån av USA? Vad gjorde incels i mellanöstern på 50-, 60-, 70-, 80- och på 90-talet? Tidelag?
De gjorde precis samma sak som incels i västvärlden, fann sig i situationen som gammpojke och levde ensamma livet ut
Citera
2020-02-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Inceldom har alltid funnits i den muslimska världen eftersom de högstående männen lever polygamt med flera fruar. En grogrund för radikalism är det minsann.

Sandfolken var knappast några små gosedjur innan USA/Israel destabiliserande Mellanöstern.
Citera
2020-02-25, 22:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Jag själv är en man som antagligen tillhör 10-20%:en. Börsmiljonär, 2+miljonerslägenhet, välutbildad, bra jobb, bodybuilder, lång, klär mig snyggt, är trevlig och behandlar folk väl och allt sånt. Till och med jag skulle inte tacka nej till en dejt med en genomsnittlig tjej som är trevlig och positiv. Och då kan jag "välja och vraka" (inte riktigt men i princip) när det gäller rena ligg.

Vad är ditt problem? Är du ofrivillig singel? Är du bekymrad över att inga kvinnor attraheras av dig eller att inga kvinnor duger för dig?

Citat:
Bara för att du påstår att de existerar, så blir inte det någon slags regel. Skulle påstå att de inte ens är en liten minoritet. Klart att mannen i det exemplet du lägger upp låter som en riktig tönt, som borde rannsaka sig själv. Fast jag har aldrig träffat en sån man och jag träffar många personer, riktigt många personer.

Jag slår vad om att en majoritet incels hade varit beredd att uppoffra halva sitt intresseliv för att hitta en kvinna som bara är genomsnittlig. Jag menar, till och med vanliga män tofflar ju för sina kvinnor. Påstår du då att en man som exemplet, väljer bort en fräsch kvinna med personligheten och livet i schack... Så väljer jag antingen att säga "bullshit" eller påstå att han är ett extremt undantag. Den stora frågan är varför dina väninnor inte kan para ihop kvinnan med någon av de andra 99.99% ensamma män som faktiskt hade slängt sig i bilen direkt och åkt 100 mil för att få träffa henne? Ni lägger resurser i så fall på en man som inte förtjänar det.

Vet inte vad agendan ni har är, när ni försöker rationalisera bort ett samhällsproblem hos män med diverse osanningar. Det hade gynnat både kvinnor och män om samhället var mer öppet för folk att träffas.

Det finns ingen agenda. Mannen existerar, kvinnan också, bägge har normal utseenden. Problemet, som du inte menar finns men som jag ser hur mycket som helst av, är att det kryllar av singlar som inte tar vad marknaden erbjuder för att de är för kräsna. Det kryllar av män som i detta fora bevisligen är någon sorts incelvariant och som vid påpekandet om att de ska sänka sina krav - helt enkelt motsätter sig det med argumentet "Varför ska vi behöva sänka våra krav, förtjänar inte vi en partner som attraherar oss".

Så här är det: Om man inte kan välja och vraka så har man två val: 1) Var singel 2) Sänk kraven till du får napp.

Det är precis som prissättning, marknaden avgör vilket pris som är rätt. Envisas du med ett högre pris så får du vara beredd på att aldrig sälja.
Citera
2020-02-26, 18:38
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vad är ditt problem? Är du ofrivillig singel? Är du bekymrad över att inga kvinnor attraheras av dig eller att inga kvinnor duger för dig?

Mitt problem? Svara inte på saker med frågor, särskilt substanslösa frågor.

Jag besvarade dig när du påstod att orsaken till att män är ofrivilligt singlar är för att de har för höga krav. Jag poängterade att jag som är en framgångsfull och snygg man, skulle inte tacka nej till att möta den kvinnan du nämnde i ditt exempel ens. Därför köper jag inte riktigt när du påstår att män som är "förlorare" i de flesta avseendena, har för höga krav och skulle tacka nej. Det stämmer inte överens med verkligheten och det får du sitta här och påstå hur mycket du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det finns ingen agenda. Mannen existerar, kvinnan också, bägge har normal utseenden. Problemet, som du inte menar finns men som jag ser hur mycket som helst av, är att det kryllar av singlar som inte tar vad marknaden erbjuder för att de är för kräsna. Det kryllar av män som i detta fora bevisligen är någon sorts incelvariant och som vid påpekandet om att de ska sänka sina krav - helt enkelt motsätter sig det med argumentet "Varför ska vi behöva sänka våra krav, förtjänar inte vi en partner som attraherar oss".

Så här är det: Om man inte kan välja och vraka så har man två val: 1) Var singel 2) Sänk kraven till du får napp.

Det är precis som prissättning, marknaden avgör vilket pris som är rätt. Envisas du med ett högre pris så får du vara beredd på att aldrig sälja.

Det du måste förstå är att det är kvinnor som är kräsna och de tror att män är kräsna, just för att de väljer toppmännen. Män däremot har inte råd att vara kräsna och de flesta är inte det. En man som dejtar är beredd att dejta neråt, medan kvinnor i 99.9% av fallen inte skulle vara beredd att göra det.

Det fungerar inte sådär som du säger, att de bara kan "välja ner krav" för de gör redan det. Saken är att tröskeln för killar (i synnerhet för "incels") är att deras grundkrav är så låga redan, att det inte har någon funktion och de skulle inte behöva sänka sina krav.

Vad är rimligast tycker du, att en kvinna ska sänka sina krav, som kräver män som är 8+/10 eller män som har som krav att tjejen ska vara 3/10 åtminstone?

Tänker inte ta denna diskussion igen för vi har haft den redan. Du får take it or leave it, du har ett annat perspektiv än mig (och oss killar) så känns inte givande. Du har ditt perspektiv och jag har mitt.
Senast redigerad av Brunbevern 2020-02-26 kl. 18:40.
Citera
2020-02-26, 20:12
Jag vill inte vara incel längre :/

Finns det någon sätt att komma ur det eller är vissa av oss dömda?
Citera
2020-02-26, 20:31
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Kvinnor ser inte dessa incel män. Alltså på riktigt inte ser dem. Det är så jävla tragiskt alltihopa.

Tragiskt? Kanske det, men det vore intressant att veta, vad det beror på. Ibland verkar det som om män inte ser det kvinnorna ser. En vän, numera död, berättade att han diskuterat mig med sin fru. Han hade sagt att han trodde att jag skulle vara en "charmör". Frun hade bara sagt: "Han, nej." Min kompis berättade det för mig, men det blev inte närmare utrett. Kommer dock ihåg detta och har funderat en del kring det.

Svårt att generalisera förstås. Många kvinnor ser genom ett filter, som många män saknar. De män, som blir bortfiltrerade saknar det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in