Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Vad är ditt problem? Är du ofrivillig singel? Är du bekymrad över att inga kvinnor attraheras av dig eller att inga kvinnor duger för dig?
Mitt problem? Svara inte på saker med frågor, särskilt substanslösa frågor.
Jag besvarade dig när du påstod att orsaken till att män är ofrivilligt singlar är för att de har för höga krav. Jag poängterade att jag som är en framgångsfull och snygg man, skulle inte tacka nej till att möta den kvinnan du nämnde i ditt exempel ens. Därför köper jag inte riktigt när du påstår att män som är "förlorare" i de flesta avseendena, har för höga krav och skulle tacka nej. Det stämmer inte överens med verkligheten och det får du sitta här och påstå hur mycket du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det finns ingen agenda. Mannen existerar, kvinnan också, bägge har normal utseenden. Problemet, som du inte menar finns men som jag ser hur mycket som helst av, är att det kryllar av singlar som inte tar vad marknaden erbjuder för att de är för kräsna. Det kryllar av män som i detta fora bevisligen är någon sorts incelvariant och som vid påpekandet om att de ska sänka sina krav - helt enkelt motsätter sig det med argumentet "Varför ska vi behöva sänka våra krav, förtjänar inte vi en partner som attraherar oss".
Så här är det: Om man inte kan välja och vraka så har man två val: 1) Var singel 2) Sänk kraven till du får napp.
Det är precis som prissättning, marknaden avgör vilket pris som är rätt. Envisas du med ett högre pris så får du vara beredd på att aldrig sälja.
Det du måste förstå är att det är kvinnor som är kräsna och de tror att män är kräsna, just för att de väljer toppmännen. Män däremot har inte råd att vara kräsna och de flesta är inte det. En man som dejtar är beredd att dejta neråt, medan kvinnor i 99.9% av fallen inte skulle vara beredd att göra det.
Det fungerar inte sådär som du säger, att de bara kan "välja ner krav" för de gör redan det. Saken är att tröskeln för killar (i synnerhet för "incels") är att deras grundkrav är så låga redan, att det inte har någon funktion och de skulle inte
behöva sänka sina krav.
Vad är rimligast tycker du, att en kvinna ska sänka sina krav, som kräver män som är 8+/10 eller män som har som krav att tjejen ska vara 3/10 åtminstone?
Tänker inte ta denna diskussion igen för vi har haft den redan. Du får take it or leave it, du har ett annat perspektiv än mig (och oss killar) så känns inte givande. Du har ditt perspektiv och jag har mitt.