Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag tycker Paulinho-pengarna skulle lagts på en kreativ ytter eller spelskicklig innerfältare, istället för på just Paulinho, som i mångt och mycket påminner om Sandro, Parker och i viss mån Dembele. Ni kommer få svårt med det innerfältet mot sämre lag då ni ska försöka luckra upp försvaret. Inga bra fötter någonstans på ert mittfält...
Era ytterbackar är ett skämt, samt att spelaren bredvid Vertonghen är sämre än både Martesacker och Koscielny. Dessutom har ni sjukt risig bredd där bak.
Håller med om att det saknas kreativitet på mittfältet. Men jag är ganska säker på att Dembele-Paulinho-Sandro enbart kommer spelas tillsammans mot svårare motstånd på bortaplan. Sandro kommer även precis tillbaka från en långtidsskada och kommer med största sannolikhet inte spela särskilt mycket i höst. Holtby-Dembele-Paulinho är ett väldigt komplett mittfält som har det mesta.
Håller absolut inte med om att spelaren jämte Vertonghen är sämre än Mertesacker och Koscielny. Alla tokhyllar Vertonghen men enligt mig var Dawson bättre än Vertonghen förra året och Kaboul var Tottenhams bästa spelare säsongen innan han blev skadad. Får man nu in den här rumänen så sticker jag ut hakan och påstår att Tottenham har ligans bästa mittbacksuppsättning.
Sjukt risig bredd vet jag inte?
Ekotto/Rose på vänsterbacksplatsen. Två etablerade PL-backar, Vertonghen kan spela där och likaså Naughton. På högerback finns Walker/Naughton och även Kaboul kan spela där. Lägg därtill Fryers och jag tycker det ser rätt bra ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Yes, det menar jag. Walker kan tacka sin snabbhet för att han inte spelar brittisk amatörfotboll, nåja, och Kaboul är inget top4-material som startman. Och starta lär han göra en del när ni endast har tre mittbackar i truppen nu. Dessutom glömmer du Ekotto som är en allmänt virrig spelare.
Parker är slut ja, han har iofs aldrig varit särskilt bra. Däremot kan jag inte se anledningen att spela Paulniho, Sandro och Dembele samtidigt på ett mittfält. Det är slöseri med kraft, muskler och dåliga passningsfötter.
Är absolut inget fan av Walker, han är en atlet och ingen fotbollsspelare. Men han blir bättre och bättre. Han var faktiskt riktigt bra dom sista 6-7 matcherna förra säsongen och om han bara kan fortsätta på inslagen väg och undvika sina hjärnsläpp så har Tottenham högerbacksplatsen säkrade i flera år framåt. Vänsterbacken är helt klart en position som skulle kunna behöva uppgraderas, men samtidigt finns det inte mycket att välja bland. Ekotto är i mina ögon topp 5 vänsterbackar i ligan trots sina brister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbacck
Nja tycker att Paulinho är en bra värvning. Visst behöver man en kreatör, men vem skulle det vara?
Båda Spurs ytterbackar tycker jag är jämlika med Arsenals. Walker har inte samma rutin som Sagna men är bättre offensivt.
Kaboul och Vertonghen tycker jag båda två är bättre än alla Arsenals mittbackar. Vertonghen var en av ligans bästa förra äret och Kaboul anser jag vara minst lika bra. Dock finns risken att Kaboul efter 1 års skada inte presterar på top.
Har alla missat att Spurs (nästan) redan värvat en ersättare till Caulker? Vlad Chiriches ska vara så gott som klar.
Chiriches-affären ligger väl dock lite på is för tillfället? Deras president som sitter i fängelse har ju sagt nej till dealen. KLubben kan skriva under kontrakt i hans namn men alla lyder honom trots att han sitter i fängelse nu. Får se vad som händer där helt enkelt.