2013-08-01, 16:18
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Hann inte läsa det du skrev innan, kan förstå mer vad du menar nu. Gamberini och Britos är helt ok backar enligt mig, åtminstone som back up, men kanske inte ska starta i ett Scudetto-aspirerande Napoli. Det ska inte Albiol heller enligt mig. Å andra sidan är det fyrbackslinje som gäller nu.

Tycker också Napoli satsar lite fel, och man är alldeles för liberala med att spendera pengar på spelare. Albiol för €12M, Ogbonna gick för €13M... Och varför köpa in Callejon när du för typ samma pengar hade kunnat få in en Cerci, som redan känner till ligan och har gjort en kanonsäsong? Lägg därtill att de är spanjorer. Higuain är inget fel på, dock för mycket pengar i min mening.

Personligen delar jag 4522:s kritik där. Jag hade föredragit att hosta upp €10-12 miljoner till för att få in en kille som Luis Suarez, då har du anfallet klart liksom istället för att behöva köpa en Jackson Martinez också. Sedan om han hade velat komma till Napoli är en sak men knappast en omöjlighet. Tror han hade kunnat bli minst lika stor som Cavani.
2013-08-01, 16:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag ska villigt medge att jag inte sett Paulinho spela så många gånger och kan därmed mest uttala mig utifrån det jag läst och hört, men den spelartyp som han flitigast jämförs med är ju Frank Lampard. Då kan han väl knappast vara en fullt så defensiv spelare som du föreslår?

Jag kan hålla med dig om att Spurs saknar en riktigt fin passningsfot på mittfältet sedan Modric lämnade, men jag tror att de styrkor som Sandro, Paulinho och Dembélé har kan kompensera det.

Paulniho är mer box-till-box med sina styrkor i defensiven. Lampard har också ett bättre spelsinne. Inte lika spelartyper enligt mig, även om det finns vissa likheter i hur de smart fyller på i boxen, även om Lampard gör det mer återkommande.

De lär kompensera en hel del, men optimalt för Spurs hade varit just en Modric-typ.

Jag har förpestat tråden med lite off-topic-diskussioner. Jag ha sagt mitt nu.
2013-08-01, 16:21
Medlem
Paulinho är en bra spelare, definitivt värd 17 miljoner pund.

Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Så du menar att Kyle walker,Kaboul är dåliga? Och Scott parker är slutkörd,Så lite för framtiden om Paulinho skulle jag se det som. Men jag blev faktiskt förvånad att dom sålde Steven Caulker som har en lysande framtid som mittback,Så jag tror att Spurs kommer att värva in en mittback helt klart.

Haha, ja båda två är skitdåliga. Är du en av dom som baserar hur bra spelare är efter hur bra de är på FIFA?
Senast redigerad av pogba 2013-08-01 kl. 16:24.
2013-08-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba

Haha, ja båda två är skitdåliga. Är du en av dom som baserar hur bra spelare är efter hur bra de är på FIFA?

Som sagt jag är inte den bästa kunniga inom Spurs spelare,Men därimot vet jag att Real har varit intresserad av Walker,alltså måste han vara en relativt bra spelare. Ja jag spelar Fifa,Fm,Pes för det mesta men nej jag baserar inte ett spel på fotbollsspelare.
2013-08-01, 16:48
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba

Haha, folk har verkligen kort minne. Om du inte är medveten om det så har Kaboul varit borta ett år på grund av skada. Säsongen innan han ådrog sig skadan var han Tottenhams bästa mittback och på god väg att slå sig in i franska landslaget. Att kalla honom skitdålig är fullständigt befängt.
2013-08-01, 17:00
Medlem
mishimas avatar
Det är lite svårt för oss som håller på Spurs att dissa Arsenals nyförvärv. Har ni ens plockat någon knatte till juniorlaget som vi kan såga?

Jag gillar lite att Spurs i varje fall nu försöker bygga ett lag där man inte beroende av att en spelare räddar matcherna hela tiden. Man försöker skapa ett lag.

Jag gillar mer och mer Soldado nu när jag läst in mig lite. Det är perfekt med en anfallare som har bra avslut och är bra i straffområdet.
2013-08-01, 17:09
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker Paulinho-pengarna skulle lagts på en kreativ ytter eller spelskicklig innerfältare, istället för på just Paulinho, som i mångt och mycket påminner om Sandro, Parker och i viss mån Dembele. Ni kommer få svårt med det innerfältet mot sämre lag då ni ska försöka luckra upp försvaret. Inga bra fötter någonstans på ert mittfält...

Era ytterbackar är ett skämt, samt att spelaren bredvid Vertonghen är sämre än både Martesacker och Koscielny. Dessutom har ni sjukt risig bredd där bak.

Håller med om att det saknas kreativitet på mittfältet. Men jag är ganska säker på att Dembele-Paulinho-Sandro enbart kommer spelas tillsammans mot svårare motstånd på bortaplan. Sandro kommer även precis tillbaka från en långtidsskada och kommer med största sannolikhet inte spela särskilt mycket i höst. Holtby-Dembele-Paulinho är ett väldigt komplett mittfält som har det mesta.

Håller absolut inte med om att spelaren jämte Vertonghen är sämre än Mertesacker och Koscielny. Alla tokhyllar Vertonghen men enligt mig var Dawson bättre än Vertonghen förra året och Kaboul var Tottenhams bästa spelare säsongen innan han blev skadad. Får man nu in den här rumänen så sticker jag ut hakan och påstår att Tottenham har ligans bästa mittbacksuppsättning.

Sjukt risig bredd vet jag inte?

Ekotto/Rose på vänsterbacksplatsen. Två etablerade PL-backar, Vertonghen kan spela där och likaså Naughton. På högerback finns Walker/Naughton och även Kaboul kan spela där. Lägg därtill Fryers och jag tycker det ser rätt bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Yes, det menar jag. Walker kan tacka sin snabbhet för att han inte spelar brittisk amatörfotboll, nåja, och Kaboul är inget top4-material som startman. Och starta lär han göra en del när ni endast har tre mittbackar i truppen nu. Dessutom glömmer du Ekotto som är en allmänt virrig spelare.

Parker är slut ja, han har iofs aldrig varit särskilt bra. Däremot kan jag inte se anledningen att spela Paulniho, Sandro och Dembele samtidigt på ett mittfält. Det är slöseri med kraft, muskler och dåliga passningsfötter.

Är absolut inget fan av Walker, han är en atlet och ingen fotbollsspelare. Men han blir bättre och bättre. Han var faktiskt riktigt bra dom sista 6-7 matcherna förra säsongen och om han bara kan fortsätta på inslagen väg och undvika sina hjärnsläpp så har Tottenham högerbacksplatsen säkrade i flera år framåt. Vänsterbacken är helt klart en position som skulle kunna behöva uppgraderas, men samtidigt finns det inte mycket att välja bland. Ekotto är i mina ögon topp 5 vänsterbackar i ligan trots sina brister.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Nja tycker att Paulinho är en bra värvning. Visst behöver man en kreatör, men vem skulle det vara?

Båda Spurs ytterbackar tycker jag är jämlika med Arsenals. Walker har inte samma rutin som Sagna men är bättre offensivt.

Kaboul och Vertonghen tycker jag båda två är bättre än alla Arsenals mittbackar. Vertonghen var en av ligans bästa förra äret och Kaboul anser jag vara minst lika bra. Dock finns risken att Kaboul efter 1 års skada inte presterar på top.

Har alla missat att Spurs (nästan) redan värvat en ersättare till Caulker? Vlad Chiriches ska vara så gott som klar.

Chiriches-affären ligger väl dock lite på is för tillfället? Deras president som sitter i fängelse har ju sagt nej till dealen. KLubben kan skriva under kontrakt i hans namn men alla lyder honom trots att han sitter i fängelse nu. Får se vad som händer där helt enkelt.
Senast redigerad av preben12 2013-08-01 kl. 17:14.
2013-08-01, 18:31
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Bisarrt vilka pengar Bale verkar gå för. Antar att han kommer att placeras till höger, vilket resulterar i den här offensiven;

Benz
Ronaldo - Özil - Bale

Sedan har man Isco och Di Maria som backup, fruktansvärt slagkraftigt. Undrar om Ronaldo kommer att få prova lyckan som spjutspets, nu när det finns god bredd på det offensiva mittfältet men mindre bredd i anfallet. Visst för att Morata är en lovande spelare, men vad händer om Benzema drar på sig en långtidsskada?

I övrigt: för fan Moyes, dags att ta sig i kragen och säkra den där centrala mittfältaren. Riktigt uselt agerat hittills av SAFs ersättare, och jag hoppas verkligen att det går bättre när PL drar igång. Det ryktades några veckor sen om Candreva, någon som vet hur det ser ut nu? Han är antagligen inte en spelare som skulle gå in och dominera på mittfältet, men bättre än Cleverley tycker jag att han borde vara.. Marchisio skulle vara en riktigt bra värvning, men jag ser inte varför han skulle vilja lämna, eller varför Juve skulle vilja sälja.

Att Fergie inte lyckades övertyga Pogba att stanna svider som fan. Han hade varit gjuten i startelvan bredvid Carrick.
2013-08-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry

I övrigt: för fan Moyes, dags att ta sig i kragen och säkra den där centrala mittfältaren. Riktigt uselt agerat hittills av SAFs ersättare, och jag hoppas verkligen att det går bättre när PL drar igång. Det ryktades några veckor sen om Candreva, någon som vet hur det ser ut nu? Han är antagligen inte en spelare som skulle gå in och dominera på mittfältet, men bättre än Cleverley tycker jag att han borde vara.. Marchisio skulle vara en riktigt bra värvning, men jag ser inte varför han skulle vilja lämna, eller varför Juve skulle vilja sälja.

Att Fergie inte lyckades övertyga Pogba att stanna svider som fan. Han hade varit gjuten i startelvan bredvid Carrick.
Candreva gör sig ju bäst när han får plöja på sin kant, om du såg Confed. fick du en hint om honom. Marchisio kommer aldrig lämna Juventus, inte en chans. DDR skulle United kunna gå all in på annars. Kommer rätt stålars upp tror jag både han och Roma kan tänka sig en övergång. Med Roma menar jag jänkarna med Pallotta i spetsen.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-08-01 kl. 18:48.
2013-08-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Personligen delar jag 4522:s kritik där. Jag hade föredragit att hosta upp €10-12 miljoner till för att få in en kille som Luis Suarez, då har du anfallet klart liksom istället för att behöva köpa en Jackson Martinez också. Sedan om han hade velat komma till Napoli är en sak men knappast en omöjlighet. Tror han hade kunnat bli minst lika stor som Cavani.
Det är inte alls en dum tanke. Benitez i egenskap av gammal Liverpool-profil kanske hade kunnat hjälpa en sådan affär ytterligare. Det blir onekligen spännande att följa Napoli oavsett.
2013-08-01, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Bisarrt vilka pengar Bale verkar gå för. Antar att han kommer att placeras till höger, vilket resulterar i den här offensiven;

Benz
Ronaldo - Özil - Bale

Sedan har man Isco och Di Maria som backup, fruktansvärt slagkraftigt. Undrar om Ronaldo kommer att få prova lyckan som spjutspets, nu när det finns god bredd på det offensiva mittfältet men mindre bredd i anfallet. Visst för att Morata är en lovande spelare, men vad händer om Benzema drar på sig en långtidsskada?

jagar inte ni zlatan också? om ni köper bale, har ni då råd med zlatan? zlatan hade iaf varit en sjuk uppgradering jämfört med benzema.
2013-08-01, 20:02
Medlem
Wiltons avatar
Bale går ingenstans denna säsong. Han stannar kvar och hjälper spurs till en top 3 placering. Kom ihåg vart ni läste det först. COYS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in