2013-08-19, 04:04
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
I mina ögon är det en tragisk utveckling att Premier League blir så mycket slagkraftigare. Mitt intresse för ligan har dessutom sjunkit markant.

Nåja. I Matchprat togs det upp att Betis värvade den unga yttern Cedric för 1,2 euro. Ja, ni läste rätt! Hans utköpsklausul låg alltså på runt motsvarande 10 kr.

http://www.marca.com/2013/06/10/futbol/equipos/numancia/1370885186.html

Jag kan förstå din oro över utvecklingen men ingenting har talat för att något av premier league lagen ska kunna utmana de stora 3, Real Madrid, Barcelona samt Bayern Munchen. De första 2 lagen får ju än mer fördelar än de i PL klubbarna där allt fördelas rätt så rättvist jämfört med Spanien. Samt så i PL kommer allt bli än jämnrare med åren då mittenlag kan på sikt utmana ligatiteln vilket leder till att toppklubbarna än mer får priotera vilket som är viktigaste, ligan eller engångs framgång i europacuperna.

(är icke nykter just nu och skriver kasst vilket jag hoppas ni tar hänsyn till mig, alkoholisten )

Edit: Glömde visst att nämna om blandannat tv-pengarna.. Som sagt, är icke precis nykter
Senast redigerad av EastClintfood 2013-08-19 kl. 04:07.
2013-08-19, 08:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vafan, inte igen Spurs!
Föga överraskande. Zenith ryktas också vara intresserade.
2013-08-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag kan förstå din oro över utvecklingen men ingenting har talat för att något av premier league lagen ska kunna utmana de stora 3, Real Madrid, Barcelona samt Bayern Munchen. De första 2 lagen får ju än mer fördelar än de i PL klubbarna där allt fördelas rätt så rättvist jämfört med Spanien. Samt så i PL kommer allt bli än jämnrare med åren då mittenlag kan på sikt utmana ligatiteln vilket leder till att toppklubbarna än mer får priotera vilket som är viktigaste, ligan eller engångs framgång i europacuperna.

(är icke nykter just nu och skriver kasst vilket jag hoppas ni tar hänsyn till mig, alkoholisten )

Edit: Glömde visst att nämna om blandannat tv-pengarna.. Som sagt, är icke precis nykter
Om du tror att mittenlagen på sikt kommer kunna utmana om ligatiteln utan externa investerare(araber/ryssar/whatever) är du som sagt inte riktigt nykter!
2013-08-19, 10:22
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Med tanke på Eto'os lönekrav så är han inget alternativ för Chelsea.

Men ingen klubb är väl villig att pröjsa den lönen så han borde väl gå ner en del i lön för att lämna? Eller tänker han stanna tills kontraktet går ut bara för att behålla pengarna?
2013-08-19, 11:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vafan, inte igen Spurs!

Inte för att jag är missnöjd över att ha blivit stulna på islänningen eller Dempsey. Men när vi missat både M'kat och Costa MÅSTE vi ha in lite kvalitet. Man har inte råd att förlora den här kampen mot spurs
Det är bara en slump precis som vanligt att Tottenham är inne och rycker.
Det har varit en slump dom senaste 50 gångerna när dom har lagt näsan i blöt och försökt rycka i en spelare som en annan klubb är intresserad av.

Ja jag är bitter
2013-08-19, 11:55
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det har varit en slump dom senaste 50 gångerna när dom har lagt näsan i blöt och försökt rycka i en spelare som en annan klubb är intresserad av.

Ja jag är bitter

Fast Spurs var ute efter Willian före Liverpool innan han gick till Anzhi. Att dom skulle komma in i bilden nu igen var väntat.
2013-08-19, 12:08
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Faktum kvarstår att Podolski är en spelare som producerar poäng framåt - relativt centralt för en offensiv spelare. Han hade bäst poängsnitt av alla spelare i Arsenal förra året. Låg bakom,med assist eller mål, 0.8 mål/match. Det är matchavgörande saker Podolski gjorde. Han har brister i spelet - det är jag den förste att erkänna - men faktum kvarstår att han är en konkret poängspelare, något väldigt få yttrar i dagens fotboll faktiskt är. Det ska ses som en bra jävla tillgång.
Kan bara instämma. Podolski är väldigt viktig för Arsenal. Sen om han är en världsspelare kan jag inte riktigt bedöma.

Frågan är väl vad man kan kräva av honom mer än det han redan gör. Ännu fler mål och assist? Med tanke på hur många mål Podolski och Walcott gör från sina respektive kanter, så är det egentligen mest en gudabenådad striker Gunners behöver för att nå riktigt långt.
2013-08-19, 12:14
Medlem
JR1s avatar
Precis hemkommen från min London resa där jag med missnöje såg mitt Arsenal falla med 1-3 på Emirates. Det låg en myteristämning sällan skådad över Emirates redan pre-match och när Luna definitivt sänke Arsenal med sitt 1-3 mål i 85 minuten var måttet rågat. I tysthet lämnade jag och min kompis Emirates, sånger som "spend some fucking money" skanderade hela vägen fram till King's cross.

Vi passerade bl.a den här mannen som blev intervjuad av Arsenal tv, tror tyvärr att de flesta Arsenal supportrar känner ungefär som han. http://www.youtube.com/watch?v=7gSFEaI4HdA

Det som alla tyckte, kände och redan visste innan matchen blev så otroligt uppenbart. Nu har vi 11 dagar på oss att fylla truppen, in med en 4:e mittback, en defensiv mittfältare och en klass anfallare annars är det här fönstret ett totalt jävla fiasko!!!

Edit: Rykten florerar också på att Chambo kan komma att bli borta resten av säsongen, isåfall måste det också värvas in en ytter.
Fast förmodligen kommer väll Wenger låta Gnabry/Myachi fylla ut hans plats.

Är så jävla frustrerad och upprörd just nu!
2013-08-19, 12:15
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Ja jag är bitter

Fan mumlar du om? Spurs har varit intresserade i Willian ett bra tag. Willian är dessutom en spelare som behövs.

Och förresten, Tottenham har rapporteras vara intresserad av Neilton. Kom ihåg det nästa sommar när Liverpool kommer försöka värva honom.

http://www.youtube.com/watch?v=gTBVbW5OBxk

Neville säger det jag tycker om Bale och Real Madrid-affären.
Senast redigerad av Cambijao 2013-08-19 kl. 12:29.
2013-08-19, 12:21
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Liverpool-fans är så jävla roliga. AVB har varit ute efter Willian tre fönster i rad nu, men så fort Liverpool visar minsta intresse så har man tydligen scoutat fram killen först och då är det minsann ingen annan som känner till honom.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-08-19 kl. 12:25.
2013-08-19, 12:22
Medlem
I stort sett alla spelare som ryktas till någon av storklubbarna i England kommer automatiskt ryktas till konkurrenterna också. Tror t.ex. knappt att någon spelare Arsenal köpt senaste åren inte någon gång ryktats till Spurs eller Liverpool. Podolski gjorde det, Giroud gjorde det osv. På samma sätt har t.ex. Capoue och Lloris flera gånger ryktats till Arsenal innan de lämnade för Tottenham.

Så tycker nog att Liverpool överdriver hela sitt snack om att Tottenham går efter allt som Liverpool vill ha. För 5-6 år sedan var det säkert likadant, fast åt andra hållet. Dvs Tottenham ryktades vilja ha spelare som sedan gick till Liverpool istället.

Att det ser ut som det gör idag har nog knappast med att Tottenham vill "sno" era spelare, utan att spelarna hellre skriver på för Tottenham än Liverpool.
2013-08-19, 12:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Men ingen klubb är väl villig att pröjsa den lönen så han borde väl gå ner en del i lön för att lämna? Eller tänker han stanna tills kontraktet går ut bara för att behålla pengarna?

Nej, exakt. Eto'o lär klamra sig fast i Anzhi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in