Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Real har accepterat Napolis bud på €37 miljoner + 3 i bonusar för Higuain. Jag kan tycka att det är en hutlös summa. För det priset ska man få en anfallare som på egen hand är kapabel att lyfta laget till en ny nivå. Jag är inte alls säker på att Higuain är den spelaren. Han kommer göra mål, det är jag säker på, men räcker det verkligen.
€30 miljoner hade enligt mitt tycke varit en helt okej summa.. Jag menar, hur många världsspelare av den kaliber kan Napoli hoppas locka till sig trots kvalificerande till CL? Svider dock lite när man tänker på att Gomez gick för ca hälften av den summan (eller mindre?) till Viola när de hade lika långt kvar på sina kontrakt, även med hänsyn till att Gomez är ett par år äldre...
Vad är skälet till att Gomez valde just Fiorentina över alla andra lag som budade (däribland Napoli)? Staden och Montella?
Edit: Dock är ju inte affären klar ännu. Att bildrättigheterna av spelaren ska tillhöra klubben är Napoli stenhårda med, och det var ju bland annat därför som Cesar-affären sprack (och dels att han inte ville gå ner i lön...).