2013-08-01, 15:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sugit? Campagnaro, Cannavaro och oftast Aronica var en solid backlinje i mitt tycke. Inte alls sugigt, däremot har bredden varit sämre. Jag blir mest bara lite irriterad på att Benitez nu har fått fria händer, med en stor budget och därefter väljer att ta in massa bänkspelare alternativt folk med dåliga säsonger bakom sig eller gamla spelare han har haft. Vidga vyerna, det finns massa talang i Europa.

Jag är inte alls säker på att de här pengarna har nyttjats optimalt. Ganska övertygad om motsatsen, tyvärr
.

Håller med om det fetstilade.

Nu med Campagnaro såld så behövs det lite bredd och kvalitet. Är Aronica tillbaka? I så fall bör han säljas. Ska inte ta en plats i ett titelaspirerande Napoli. Cannavaro är ju dock duktigt duglig. Annars sitter man mest med skräp.
2013-08-01, 15:52
Medlem
anteri17s avatar
Samtidigt är laget betydligt starkare nu, än det med Cavani. Alltid något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Napolis backuppsättning har ju sugit de senaste säsongerna, så att få in Albiol och Skrtel ser jag inget fel i.
Tror det kan stå Napoli dyrt att de släppte Campagnaro... Hur du får Campagnaro och Cannavaro till spelare som "suger" förstår jag inte.
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Walker är skit, och det står jag för. En för dagen dålig Sagna är bättre. Jenkinsson är svår att få grepp om tycker jag. Spelskicklig, bra fot, men känns som en riktig junis fortfarande.

Kos och Vertongen är väldigt snarlika i kvalitet enligt mig.

Visst är mitten sjukt starkt defensivt, men det skulle man liksom varit utan Paulinho också. Att då inte plocka in annan spelartyp är idiotiskt.

Håller verkligen inte med om Walker och Sagna har inte varit bra på två år nu men men.

Jag köper din poäng att man kunde ha köpt en mer kreativ mittfältare fast bara i fall Bale säljs, annars finns det tillräckligt med fart och kreativitet framåt för att Tottenham ska kunna utmana, självklart bör/kommer inte mer än två av de spelarna jag nämnda att matchas samtidigt.

Också när du pratar presspel osv så finns det inget lag i England som spelar ett tillräckligt bra presspel för att kunna utnyttja det faktum att man ställer upp med "träben".
2013-08-01, 15:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tror det kan stå Napoli dyrt att de släppte Campagnaro... Hur du får Campagnaro och Cannavaro till spelare som "suger" förstår jag inte.

Har förklarat mig. Backuppsättningen som sådan har inte varit bra. Dels är Cannavaro och Campagnaro bra spelare, men inte klass rakt igenom. Men framförallt har man tvingats spela med en alldeles för dålig tredjeback. Dessutom är bredden obefintlig av bra backar i truppen.
2013-08-01, 15:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha_
Håller verkligen inte med om Walker och Sagna har inte varit bra på två år nu men men.

Jag köper din poäng att man kunde ha köpt en mer kreativ mittfältare fast bara i fall Bale säljs, annars finns det tillräckligt med fart och kreativitet framåt för att Tottenham ska kunna utmana, självklart bör/kommer inte mer än två av de spelarna jag nämnda att matchas samtidigt.

Också när du pratar presspel osv så finns det inget lag i England som spelar ett tillräckligt bra presspel för att kunna utnyttja det faktum att man ställer upp med "träben".

Jag skulle dock inte se Bale som särskilt kreativ. Snarare en tank som Ronaldo, fast konstigt nog på en kant.

Spelar man med bara två av de, tvingas man spela Huddlestone/Sigurdsson/Holtby. Visserligen bättre fötter, men man skulle behöva en Silva/Mata/Cazorla, eller helst en mer defensiv speluppläggare.

Inte helt säker på att jag håller med angående sista stycket.
2013-08-01, 16:10
Medlem
Citat:
Har förklarat mig. Backuppsättningen som sådan har inte varit bra. Dels är Cannavaro och Campagnaro bra spelare, men inte klass rakt igenom. Men framförallt har man tvingats spela med en alldeles för dålig tredjeback. Dessutom är bredden obefintlig av bra backar i truppen.
Hann inte läsa det du skrev innan, kan förstå mer vad du menar nu. Gamberini och Britos är helt ok backar enligt mig, åtminstone som back up, men kanske inte ska starta i ett Scudetto-aspirerande Napoli. Det ska inte Albiol heller enligt mig. Å andra sidan är det fyrbackslinje som gäller nu.

Tycker också Napoli satsar lite fel, och man är alldeles för liberala med att spendera pengar på spelare. Albiol för €12M, Ogbonna gick för €13M... Och varför köpa in Callejon när du för typ samma pengar hade kunnat få in en Cerci, som redan känner till ligan och har gjort en kanonsäsong? Lägg därtill att de är spanjorer. Higuain är inget fel på, dock för mycket pengar i min mening.
2013-08-01, 16:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Hann inte läsa det du skrev innan, kan förstå mer vad du menar nu. Gamberini och Britos är helt ok backar enligt mig, åtminstone som back up, men kanske inte ska starta i ett Scudetto-aspirerande Napoli. Det ska inte Albiol heller enligt mig. Å andra sidan är det fyrbackslinje som gäller nu.

Tycker också Napoli satsar lite fel, och man är alldeles för liberala med att spendera pengar på spelare. Albiol för €12M, Ogbonna gick för €13M... Och varför köpa in Callejon när du för typ samma pengar hade kunnat få in en Cerci, som redan känner till ligan och har gjort en kanonsäsong? Lägg därtill att de är spanjorer. Higuain är inget fel på, dock för mycket pengar i min mening.

Håller med. Kan man satsa italienskt bör man också göra det.

Sedan får man ha förståelse för att det kommer bli lite överpriser från Napoli, då de säljande klubbarna är fullt medvetna om att Napoli sitter med mycket deg.
2013-08-01, 16:13
Medlem
Citat:
Visst är mitten sjukt starkt defensivt, men det skulle man liksom varit utan Paulinho också. Att då inte plocka in annan spelartyp är idiotiskt.

Jag ska villigt medge att jag inte sett Paulinho spela så många gånger och kan därmed mest uttala mig utifrån det jag läst och hört, men den spelartyp som han flitigast jämförs med är ju Frank Lampard. Då kan han väl knappast vara en fullt så defensiv spelare som du föreslår?

Jag kan hålla med dig om att Spurs saknar en riktigt fin passningsfot på mittfältet sedan Modric lämnade, men jag tror att de styrkor som Sandro, Paulinho och Dembélé har kan kompensera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Vilka spelare kommer Spurs köpa nu om de säljer Bale för €120 miljoner? Det är ju jävligt mycket pengar och de kan i princip ersätta Bale med vem som helst, eller kommer de hålla i pengarna? För såvitt jag vet finns det ingen i laget som kan spela på vänsterkanten och bära laget som Bale gjorde senaste säsongen.

Där har du rätt, samtidigt så är det nog inte så många lag som har en sådan spelare att plocka fram bara sådär En spelare som vore spännande som ersättare och som det ryktats lite smått om är Erik Lamela från Roma.
2013-08-01, 16:14
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Jag skulle dock inte se Bale som särskilt kreativ. Snarare en tank som Ronaldo, fast konstigt nog på en kant.

Spelar man med bara två av de, tvingas man spela Huddlestone/Sigurdsson/Holtby. Visserligen bättre fötter, men man skulle behöva en Silva/Mata/Cazorla, eller helst en mer defensiv speluppläggare.

Inte helt säker på att jag håller med angående sista stycket.

Fast det finns fler sätt att vara kreativ än bara i passningsspelet, ett bättre sätt att beskriva det är kreatör där både Bale och Ronaldo skulle passa in.

Men jag håller med dig ändå lite motsägelsefullt men det Tottenham saknar idag i jämförelse med top4 från förra säsongen är just en kreativ passningsspelare/speluppläggare.

Diskussionen har gått lite offtopic ämnet så kommer sluta svara nu.
2013-08-01, 16:16
Medlem
Citat:
Jag tycker Paulinho-pengarna skulle lagts på en kreativ ytter eller spelskicklig innerfältare, istället för på just Paulinho, som i mångt och mycket påminner om Sandro, Parker och i viss mån Dembele. Ni kommer få svårt med det innerfältet mot sämre lag då ni ska försöka luckra upp försvaret. Inga bra fötter någonstans på ert mittfält...

Era ytterbackar är ett skämt, samt att spelaren bredvid Vertonghen är sämre än både Martesacker och Koscielny. Dessutom har ni sjukt risig bredd där bak.

Nja tycker att Paulinho är en bra värvning. Visst behöver man en kreatör, men vem skulle det vara?

Båda Spurs ytterbackar tycker jag är jämlika med Arsenals. Walker har inte samma rutin som Sagna men är bättre offensivt.

Kaboul och Vertonghen tycker jag båda två är bättre än alla Arsenals mittbackar. Vertonghen var en av ligans bästa förra äret och Kaboul anser jag vara minst lika bra. Dock finns risken att Kaboul efter 1 års skada inte presterar på top.

Har alla missat att Spurs (nästan) redan värvat en ersättare till Caulker? Vlad Chiriches ska vara så gott som klar.
2013-08-01, 16:18
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Nja tycker att Paulinho är en bra värvning. Visst behöver man en kreatör, men vem skulle det vara?

Båda Spurs ytterbackar tycker jag är jämlika med Arsenals. Walker har inte samma rutin som Sagna men är bättre offensivt.

Kaboul och Vertonghen tycker jag båda två är bättre än alla Arsenals mittbackar. Vertonghen var en av ligans bästa förra äret och Kaboul anser jag vara minst lika bra. Dock finns risken att Kaboul efter 1 års skada inte presterar på top.

Har alla missat att Spurs (nästan) redan värvat en ersättare till Caulker? Vlad Chiriches ska vara så gott som klar.

Vlad the Impaler, kan inte bli annat än succé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in