2013-08-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mycket mer än så bidrar inte Soldado mer men det är en målskytt ni (Tottenham) behöver så det är ju rätt spelare ni hittat. 24 mål och hög effektivitet (24% conversation rate) är imponerande.

Det finns en bra artikel på Sky Sports hemsida:

Det tråkiga är att La Liga tappar ännu en stjärna till PL.

---

Marca hittar på: http://www.101greatgoals.com/blog/marca-are-slammed-by-tottenham-fans-after-spanish-paper-rehash-a-modric-quote-apply-to-gareth-bale/.
"stjärna". Mindre karismatisk spelare får man leta efter. Verkar osympatisk och spelar utan finess. Begreppet "stjärna" har börjat tappa sitt värde.

Är likgiltig inför Soldado men gillar Tottenham så hoppas detta blir en framgång. Med det mittfält spurs har vore det skandalöst om han inte gjorde åtminstone 15 mål.
2013-08-01, 14:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
"stjärna". Mindre karismatisk spelare får man leta efter. Verkar osympatisk och spelar utan finess. Begreppet "stjärna" har börjat tappa sitt värde.

Är likgiltig inför Soldado men gillar Tottenham så hoppas detta blir en framgång. Med det mittfält spurs har vore det skandalöst om han inte gjorde åtminstone 15 mål.

Med tanke på hur Soldado har presterat så tycker jag att han hade en stjärnstatus i La Liga. Oavsett vad man nu vill kalla det så tycker jag att det är tråkigt med denna spelarflykt.

€30m är dock bra betalt för honom.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-01 kl. 15:01. Anledning: Omformuleringar.
2013-08-01, 14:37
Medlem
snillet_1s avatar
Den lille liraren Alejandro Gomez verkar vara klar för Metalist i Ukraina. Alltid trist när folk drar österut.
2013-08-01, 14:40
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den lille liraren Alejandro Gomez verkar vara klar för Metalist i Ukraina. Alltid trist när folk drar österut.

För att?

Ersättare väl Taison som gick till Sjaktar.
2013-08-01, 14:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
För att?

Ersättare väl Taison som gick till Sjaktar.

Metalist liksom. Vem fan sätter sig ner och kollar på en match med Metalist Kharkiv? De försvinner bort från radarn helt enkelt.
2013-08-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Metalist liksom. Vem fan sätter sig ner och kollar på en match med Metalist Kharkiv? De försvinner bort från radarn helt enkelt.

Håller med dig fullt ut där.

Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Nej. Bara €138m ingen spelare.

Det här inlägget kanske ska få summera det här transferfönstret än så länge.
2013-08-01, 14:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Nu när både Liverpool och Speurs förstärker (även om de senare tappar Bale) så ser jag som Arsenal fan att nu måste Arsenal värva Suarez eller liknande kvalité, alltså öppna plånboken. Somnu ser jag framför mig Spurs och liverpool över AFC i slutet av säsongen. Detta om nu inte något mirakel sker och Giroud sätter sina lägen som han gjorde allt för mycket förra säsongen.

Nästa säsong:
CFC
City
United
Spurs
L-pool
Afc

Som det är nu ( kanske till och med spurs före United)

Ge dig. Om vi (Arsenal) ska värva är det för att utmana om titeln, inte för att fortsätta bli fyra. Liverpool är inte i närheten av oss, och Tottenham har visserligen värvat ihärdigt, men likväl fel, samt har en alldeles för dålig backlinje för att hamna före oss.
2013-08-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ge dig. Om vi (Arsenal) ska värva är det för att utmana om titeln, inte för att fortsätta bli fyra. Liverpool är inte i närheten av oss, och Tottenham har visserligen värvat ihärdigt, men likväl fel, samt har en alldeles för dålig backlinje för att hamna före oss.

Håller med om att Liverpool och Spurs inte är bättre än Arsenal, men du får gärna förklara hur Spurs har värvat fel, och hur du menar att Arsenals backlinje är bättre än Spurs. Jag tycker helt tvärtom på båda punkter!
2013-08-01, 14:59
Medlem
Citat:

Lite nyfiken,Hur menar du att Spurs har värvat fel?
2013-08-01, 15:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Håller med om att Liverpool och Spurs inte är bättre än Arsenal, men du får gärna förklara hur Spurs har värvat fel, och hur du menar att Arsenals backlinje är bättre än Spurs. Jag tycker helt tvärtom på båda punkter!

Jag tycker Paulinho-pengarna skulle lagts på en kreativ ytter eller spelskicklig innerfältare, istället för på just Paulinho, som i mångt och mycket påminner om Sandro, Parker och i viss mån Dembele. Ni kommer få svårt med det innerfältet mot sämre lag då ni ska försöka luckra upp försvaret. Inga bra fötter någonstans på ert mittfält...

Era ytterbackar är ett skämt, samt att spelaren bredvid Vertonghen är sämre än både Martesacker och Koscielny. Dessutom har ni sjukt risig bredd där bak.
2013-08-01, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Nu när både Liverpool och Speurs förstärker (även om de senare tappar Bale) så ser jag som Arsenal fan att nu måste Arsenal värva Suarez eller liknande kvalité, alltså öppna plånboken. Somnu ser jag framför mig Spurs och liverpool över AFC i slutet av säsongen. Detta om nu inte något mirakel sker och Giroud sätter sina lägen som han gjorde allt för mycket förra säsongen.

Nästa säsong:
CFC
City
United
Spurs
L-pool
Afc

Som det är nu ( kanske till och med spurs före United)

Klassisk överreaktion. Samma visa varje år; Arsenal missar topp4, United "floppar". Ändå dom lagen som går bäst sett till resurser när vi summerar säsongen. Intressant att Spurs ska ta in cirka 30 poäng på United helt plötsligt när dom ser ut att tappa sin _överlägset_ bästa spelare.
2013-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Jag tycker Paulinho-pengarna skulle lagts på en kreativ ytter eller spelskicklig innerfältare, istället för på just Paulinho, som i mångt och mycket påminner om Sandro, Parker och i viss mån Dembele. Ni kommer få svårt med det innerfältet mot sämre lag då ni ska försöka luckra upp försvaret. Inga bra fötter någonstans på ert mittfält...

Era ytterbackar är ett skämt, samt att spelaren bredvid Vertonghen är sämre än både Martesacker och Koscielny. Dessutom har ni sjukt risig bredd där bak.

Så du menar att Kyle walker,Kaboul är dåliga? Och Scott parker är slutkörd,Så lite för framtiden om Paulinho skulle jag se det som. Men jag blev faktiskt förvånad att dom sålde Steven Caulker som har en lysande framtid som mittback,Så jag tror att Spurs kommer att värva in en mittback helt klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in