2013-06-18, 13:28
Medlem
Viking-s avatar
Alfredo Pedulla: "On Wednesday in London there will be a summit between Napoli & Chelsea for the transfer of Cavani" #CFC (SportItalia)

Alfredo Pedulla: "Cost of the transfer? The offer was 55m & for Abramovich it won't be difficult to meet Napoli's needs" #CFC (SportItalia)

Alfredo Pedulla: "Mourinho wants Cavani. #MCFC appears in the background and the intent of Abramovich is burning #RMCF." #CFC (SportItalia)

Italian journalist Raffaele Auriemma (1/2): "President De Laurentis, back from U.S, by Wed/Thurs will fly to London to close Cavani to #CFC"

Italian journalist Raffaele Auriemma (2/2): "From what I understand, from the rumours, #CFC will close the deal by paying 58m plus bonus"

Anellucci, Cavani's agent: "Meeting between Napoli and Chelsea in London for Cavani? Let us do our job..." (SportItalia) #CFC
2013-06-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det har förekommit uppgifter både om köp och lån, nu verkar det vara ett köp enligt Transfermarkt, kring €2,5M och kontrakt till 2017.

Ännu en som lämnar Dortmund alltså, nu en 19-årig U20-landslagsman som kom dit förra året från Cottbus.

"Borussia Dortmunds Mittelfeldspieler Leonardo Bittencourt wechselt zur Saison 2013/2014 zum Ligakonkurrenten Hannover 96. „Wir wünschen Leonardo Bittencourt für seine persönliche Zukunft alles Gute“, erklärt Sportdirektor Michael Zorc. Dass der Deutsch-Brasilianer nach seinem Engagement in Niedersachsen wieder im schwarzgelben Trikot auflaufen könnte, ermöglicht eine Rückkaufoption, die sich der BVB für das Mittelfeldtalent gesichert hat. Über weitere Ablösemodalitäten haben beide Klubs Stillschweigen vereinbart.

Im Juli 2012 wechselte Leonardo Bittencourt von Energie Cottbus nach Dortmund, schoss in fünf Bundesligaspielen ein Tor für den BVB." - BVBs officiella Facebook.

Som sagt, min tyska är inget vidare.
2013-06-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftNnn
Vad tror ni om PSG i årets sillyseason? Dom kopplas ju samman med allt möjligt men jag tror och hoppas att det blir Axel Witsel och en bra vänster back som kommer att komma in.

Hoppas på att de själva inser att det de verkligen behöver är en bra playmaker, och säljer Pastore. Samt att Gameiro säljs, ny anfallare in och ny vänsterback.

Men först och främst en riktigt bra playmaker. Passningsspelet i PSG är skrämmande dåligt.
2013-06-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hoppas på att de själva inser att det de verkligen behöver är en bra playmaker, och säljer Pastore. Samt att Gameiro säljs, ny anfallare in och ny vänsterback.

Men först och främst en riktigt bra playmaker. Passningsspelet i PSG är skrämmande dåligt.

Axel Witsel är en playmaker. Pastore behövs, det är viktigt att ha bredd. PSG är de dessutom ute efter en ung vänsterback(Lucas Digne). Ett mittfält med Witsel, Verrati och Matuidi hade varit något.
2013-06-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Axel Witsel är en playmaker. Pastore behövs, det är viktigt att ha bredd. PSG är de dessutom ute efter en ung vänsterback(Lucas Digne). Ett mittfält med Witsel, Verrati och Matuidi hade varit något.

Ska erkänna att jag knappt vet något om Witsel, men jag snackar om en nummer 10-roll. Det är väl knappast där han spelar? Vem skulle i så fall ta den offensiva mittfältsrollen? Verratti?

Plus att han är alldeles för dyr.
Sen beror allt på vem deras nya tränare är och hur många centrala mittfältare han väljer att spela med.

Pastore är också han onödigt dyr, nonchalant, har en fruktansvärt låg lägstanivå och egentligen inte ens en särskilt imponerande högstanivå.

Han har varit medioker i nästan två säsonger i rad nu.

Bättre att de säljer honom och köper in ett bättre alternativ.

För övrigt så är det ett hån mot Z att han tvingas spela med Gameiro, Lavezzi och ibland Menez som sina anfallspartners. Måste vara enormt frustrerande att se de (speciellt Lavezzi) missa minst ett friläge per match.

Köper de inte in bättre spelare på den positionen så ger jag upp hoppet. Då är PSGs satsning bara en stor PR-bluff.
2013-06-18, 15:41
Medlem
Calogeros avatar
Om ryktena stämmer, d.v.s. att City erbjudit 380 miljoner plus Edin Dzeko för Cavani är det bara att tacka och ta emot. I mina ögon ett bud att föredra alla dagar i veckan före utköpsklausulen då Napoli enligt De Laurentiis har 50 miljoner EUR. att röra sig med på marknaden utöver eventuella Cavanipengar.

Accepterar man Dzekobudet har man inte bara en finfin ersättare, men också nästan 900 miljoner kronor att spendera på andra lagdelar. En trio med Insigne-Dzeko-Damião hade varit rolig att skåda.
2013-06-18, 15:53
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Om Simon Mignolet är så pass nära Liverpool nu som det verkar så innebär det att man får en bra andremålvakt, eller att Reina är på väg bort? Vet inte hur jag ska tolka det.
Jag tror definitivt att Reina lämnar om Mignolet kommer. Tror inte Liverpool skulle få för sig att värva en sådan dyr målvakt annars om det inte skulle vara för att han skulle bli första keeper.

Dessutom vill Mignolet försöka ta första platsen i Belgiens målbur till nästa mästerskap, och ja, han är jävligt duktig denna Mignolet.
2013-06-18, 16:26
Medlem
snillet_1s avatar
Alexander Farnerud skall genomgå den medicinska undersökningen och därefter anses han vara klar för Torino. En offensiv yttermittfältare, om jag minns rätt? Kanske en ersättare till Cerci som har ryktats både hit och dit.

Uttagning till landslaget i höst?
2013-06-18, 16:30
Medlem
kratans avatar
Lite Real Madrid nyheter kommer här enligt spanska Cadena SER :

Agreement has been done with Carlo Ancelotti, will be announced officially on July 3 as a coach for Real Madrid.

Real Madrid will be announced within a short period signing with 3 players.

The first Isco's deal, will be announced after the end of the Eurocup U21.

The second Cavani's deal. after selling Higuain by 30 million euros.

The third Bale's deal, will take more time but will be announced before America tour July 28.

Nu har jag inte så stor koll på Cadena SER om det är en trovärdig källa eller ej. Vad tror ni om ovanstående?
2013-06-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Alexander Farnerud skall genomgå den medicinska undersökningen och därefter anses han vara klar för Torino. En offensiv yttermittfältare, om jag minns rätt? Kanske en ersättare till Cerci som har ryktats både hit och dit.

Uttagning till landslaget i höst?

Skulle han lyckas tunnla Balotelli och uttala sig lite kaxigt så ska du nog se att Hamrén tar ut honom.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-18 kl. 16:44.
2013-06-18, 16:38
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Lite Real Madrid nyheter kommer här enligt spanska Cadena SER :

Agreement has been done with Carlo Ancelotti, will be announced officially on July 3 as a coach for Real Madrid.

Real Madrid will be announced within a short period signing with 3 players.

The first Isco's deal, will be announced after the end of the Eurocup U21.

The second Cavani's deal. after selling Higuain by 30 million euros.

The third Bale's deal, will take more time but will be announced before America tour July 28.

Nu har jag inte så stor koll på Cadena SER om det är en trovärdig källa eller ej. Vad tror ni om ovanstående?

Lär få sälja bra fler spelare än endast Higuain om man ska finansiera alla dom köpen.

Är Madrid intresserade kan man mycket väl kamma hem den trion. Cavani sägs vara nära Chelsea men något säger mig att han väljer Madrid. Vilket pris ryktas Bale gå för? Måste vara en bit över 50 miljoner pund.
2013-06-18, 16:52
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Lär få sälja bra fler spelare än endast Higuain om man ska finansiera alla dom köpen.

Är Madrid intresserade kan man mycket väl kamma hem den trion. Cavani sägs vara nära Chelsea men något säger mig att han väljer Madrid. Vilket pris ryktas Bale gå för? Måste vara en bit över 50 miljoner pund.
Ja det sägs att Coentrao vill tillbaka till Benfica och Real vill ha 20€ -25€ honom, sen talas det väl om att Monaco kommer lägga ett bud på Angel Di maria på ungefär 30€, men jag tror som sagt att Bale kommer lämna Spurs nästa sommar och under detta silly kommer antingen Cavani eller Suarez och möjligtvis Isco. Prislappen på Bale ligger väl på 90€ eller? Rätta mig gärna om jag har fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in