2013-06-15, 13:14
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Apropå Luiz surras det en hel del om att han kommer gå til PSG. Vad tror du om det?
Väldigt tveksamt. Jag vill inte låtsas som att jag har någon större insikt om vad som händer i klubben, men i princip ingenting pekar mot att det skulle vara en realistisk transfer. Chelsea går igenom lite av en mittbackskris just nu, och Luiz är egentligen den enda som kan anses som given i dagsläget. Han målas dessutom upp som en framtida kapten när språket sätter sig in, och han är väldigt populär som person i klubben.
Om PSG kommer med ett löjligt högt bud £40m+ så är det klart att han kan säljas, men jag är övertygad om att ingen i Chelsea's hierarki aktivt vill göra sig av med honom, inte tills man har minst två ersättare på en liknande eller högre nivå.
2013-06-15, 13:27
Medlem
Kafferastens avatar
Om Simon Mignolet är så pass nära Liverpool nu som det verkar så innebär det att man får en bra andremålvakt, eller att Reina är på väg bort? Vet inte hur jag ska tolka det.
2013-06-15, 13:57
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Om Simon Mignolet är så pass nära Liverpool nu som det verkar så innebär det att man får en bra andremålvakt, eller att Reina är på väg bort? Vet inte hur jag ska tolka det.

Reina har väl ingen som helst anledning att känna sig säker som förstamålvakt.
2013-06-15, 14:08
Medlem
motvalls avatar
Vi kanske inte ska diskutera Lewandowski mer här, egentligen. Men jag vill bara inflika att han säger sig ha ett skriftligt godkännande från klubbledningen att han får lämna för Bayern. Det står så i tysk media i varje fall. (Ursprungskälla Stuttgarter Zeitung, hur seriös den är vet jag inte.)

Likaså nämns att någon ”ospecificerad från FC Bayern” påstår att man haft två telefonsamtal med BVB i frågan, både före och efter CL-finalen och då fått godkänt av dem. Inte särskilt oväntat i så fall, FCB brukar vara hemskt korrekta i sådana här fall. Man är ju van vid att få kritik vid övergångar.

Dortmunds ordförande Watzke nekar både till telefonsamtalen och det skriftliga godkännandet, så detta kan bli roligt! En dj-la soppa är det i varje fall.

En Dortmund-vänlig tolkning av röran är att klubben först vill ha klart med en ersättare innan han släpps. Allt för att lugna fansen, det där med att vara en medlemsstyrd förening är inte alltid en fördel, speciellt inte för en klubb som BVB med så många fanatiska anhängare.
2013-06-15, 14:41
Medlem
Vad trött jag blir på alla som hackar på Bundesliga.

1. Bayern har varit i CL-final 3 gånger dom senaste 4 åren.
2. Ligan har högst målsnitt av dom större ligorna. Är ställningen 2-0 så backar inte vinnande laget hem utan vill förgöra motståndet i sann tysk anda med aggressivt spel. (Se Bayern-Barca 4-0 (totalt 7-0))
3. Ligan har bäst publiksnitt.
4. Ligan är också väldigt jämn. Finns inte lika stora skillnader på toppen och botten som det är fram för allt i Spanien men även England och Italien.

Tysk fotboll är på frammarch och dom kommer troligtvis dominera internationella fotbollen dom kommande åren, precis som spansk fotboll gjort den senaste tiden.
2013-06-15, 15:06
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vad trött jag blir på alla som hackar på Bundesliga.

1. Bayern har varit i CL-final 3 gånger dom senaste 4 åren.
2. Ligan har högst målsnitt av dom större ligorna. Är ställningen 2-0 så backar inte vinnande laget hem utan vill förgöra motståndet i sann tysk anda med aggressivt spel. (Se Bayern-Barca 4-0 (totalt 7-0))
3. Ligan har bäst publiksnitt.
4. Ligan är också väldigt jämn. Finns inte lika stora skillnader på toppen och botten som det är fram för allt i Spanien men även England och Italien.

Tysk fotboll är på frammarch och dom kommer troligtvis dominera internationella fotbollen dom kommande åren, precis som spansk fotboll gjort den senaste tiden.

Jag håller med dig till sista punkten. Om du tror BL är jämnare än PL så tror du väldigt fel. Vi hade ett lag som iofs är born losers(spurs) som hamnade på 72 poäng men missade ändå CL. Så många poäng har aldrig uppnåtts utan att ta minst en fjärdeplats. Om vi går på botten så krävdes det 39 poäng för att stanna kvar. Där en massa lag verkligen fick kämpa för det är mycket poäng helt enkelt. En av anledningarna till att det går sämre i CL för dom engelska lagen(förutom generationsväxlingar) är att klubbarna inte kan ro hem enkla segrar i ligan utan måste slösa sina krafter på att slå ett bottenlag.

Anser dock att 2 lag är på frammarsch och det är BVB och FCB. Tyskland som landslag får vi vänta med att hylla tills dom faktiskt vinner något av värde.
2013-06-15, 15:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Reina har väl ingen som helst anledning att känna sig säker som förstamålvakt.
Nog för att det såg bättre ut andra halvan av säsongen men visst är det så. Om nu Mignolet värvas kan jag bara hålla med Neil Jones (reporter på Liverpool Echo)

Citat:
What this means for Reina, I can't be certain. But it's rare to spend £9m+ on a backup keeper. Rarer for such a player to accept being #2. Especially considering Mignolet has big ambitions of being Belgian's first choice at the World Cup next summer.

Personligen har jag alldeles för dålig koll på Mignolet och är egentligen mest nyfiken på hur han är i luftspelet (Många bortboxningar som det verkar men hur är han på att plocka ned bollar?) samt med fötterna.
2013-06-15, 15:43
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nog för att det såg bättre ut andra halvan av säsongen men visst är det så. Om nu Mignolet värvas kan jag bara hålla med Neil Jones (reporter på Liverpool Echo)

Personligen har jag alldeles för dålig koll på Mignolet och är egentligen mest nyfiken på hur han är i luftspelet (Många bortboxningar som det verkar men hur är han på att plocka ned bollar?) samt med fötterna.

Har samma funderingar som denne Neil Jones där. Lika svårt som det är att se Mignolet acceptera att vara andremålvakt lika svårt har jag att se Reina sitta ett år på Liverpools bänk i väntan på att få gå till Barca. Det är mycket pengar att spendera på en målvakt och Liverpool behöver främst förstärka på andra positioner. Kanske Barca plockar Reina redan nu?
2013-06-15, 15:50
Medlem
zizacons avatar
Mycket intressant om Rooney nu, enligt Geoff Arsenal - som anses ha mycket hög trovärdighet - så har United nu gett Arsenal tillåtelse att prata med Rooney. Det talas om ett bud runt 20 någonting miljoner pund, så vad Arsenal och United beträffar så verkar det gå att lösa vad jag kan förstå. Kan man komma överens med Rooney så kan det gå igenom.

Fortsatt massa rykten om Fellaini dessutom. Vore en närmast perfekt duo för Arsenal om man nu tänker vända på slantarna.
2013-06-15, 16:28
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Har samma funderingar som denne Neil Jones där. Lika svårt som det är att se Mignolet acceptera att vara andremålvakt lika svårt har jag att se Reina sitta ett år på Liverpools bänk i väntan på att få gå till Barca. Det är mycket pengar att spendera på en målvakt och Liverpool behöver främst förstärka på andra positioner. Kanske Barca plockar Reina redan nu?

Eller så tror båda så mycket på sin egen förmåga att de tror att de tar startplatsen. Men om Reina hamnar på bänken lär man få än sämre betalt om ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Mycket intressant om Rooney nu, enligt Geoff Arsenal - som anses ha mycket hög trovärdighet - så har United nu gett Arsenal tillåtelse att prata med Rooney. Det talas om ett bud runt 20 någonting miljoner pund, så vad Arsenal och United beträffar så verkar det gå att lösa vad jag kan förstå. Kan man komma överens med Rooney så kan det gå igenom.
Hur ogärna jag än vill se Rooney i Arsenal kan jag inte annat än småle om affären går igenom. För att sedan hoppas att han floppar. Att Rooney och van Persie skulle ha bytt klubbar med varandra ansåg jag för 1 1/2 år sedan skrattretande. Men visst är det kul när oväntade saker händer.

Hur ser Rooneys nuvarande lön ut i jämförelse med vad de bäst betalda i Arsenal tjänar?
2013-06-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Hur ser Rooneys nuvarande lön ut i jämförelse med vad de bäst betalda i Arsenal tjänar?

Siffror ur mitt huvud säger Walcott £100-110k efter senaste förhandlingen. Rooney £225-250k.
2013-06-15, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag håller med dig till sista punkten. Om du tror BL är jämnare än PL så tror du väldigt fel. Vi hade ett lag som iofs är born losers(spurs) som hamnade på 72 poäng men missade ändå CL. Så många poäng har aldrig uppnåtts utan att ta minst en fjärdeplats. Om vi går på botten så krävdes det 39 poäng för att stanna kvar. Där en massa lag verkligen fick kämpa för det är mycket poäng helt enkelt. En av anledningarna till att det går sämre i CL för dom engelska lagen(förutom generationsväxlingar) är att klubbarna inte kan ro hem enkla segrar i ligan utan måste slösa sina krafter på att slå ett bottenlag.

Anser dock att 2 lag är på frammarsch och det är BVB och FCB. Tyskland som landslag får vi vänta med att hylla tills dom faktiskt vinner något av värde.
Det är väl inte svårt att ha en jämn liga när man är den överlägset populäraste ligan i världen och ligan är fylld med utländska miljardärer som pumpar in pengar? Tyskland är ju liksom inte i den situationen utan kan enbart klara sig på inhemsk marknad och sina egna pengar. Jag menar en klubb som Norwich i England har troligtvis större budget och mer pengar än Leverkusen har i Tyskland. Det är två ligor som inte ens kan jämföras ekonomiskt, det finns endast en tysk klubb som kan tävla ekonomiskt med engelska klubbar och det är Bayern, och inte ens de är en match för de engelska klubbarna som ägs av miljardärer är ekonomiskt av naturliga skäl.
Senast redigerad av GeorgVonRosen 2013-06-15 kl. 16:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in